Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zvětšení kapacity baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zvětšení kapacity baterie

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Bydlík

    Fiat [1/6]17 %
    Ducato [5/6]83 %
EdaZEdaZNováček
Přidáno před 6 let
Dobrý den,
přemýšlím o výměně mé současné baterie (100 Ah) za větší (230 Ah). Vlastním staršího bydlíka s energoblokem EBL 200 (viz. příloha). Prosím o radu. Mohu na tento na EBL připojit takto silnou baterii?
Díky za radu :-)
Eda
EdaZ Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Já bych to nedělal. 230Ah je riskantně moc, pokud budeš blokem dobíjet pravidelně. Dej tam 180Ah.
EdaZEdaZNováček
Přidáno před 6 let
Ok, děkuji :-)
SapukiSapukiČlen
Přidáno před 6 let
Hlasování mělo přijít na Silvestra. Máte Forda nebo Tranzita:-)
EdaZEdaZNováček
Přidáno před 6 let
Fiat Ducato :-)

Automatické sloučení 19.01.2018 19:14:
Dobrý den,
prosím o radu a pomoc. Podle předchozí rady jsem nainstaloval do bydlíka novou 180 Ah nástavbovou baterii. Rodině jsem slíbil tento víkend na lyžích, bohužel jsem ale nanastartoval. Když jsem si hrál s umístěním nové baterie a instalací nového rádia, asi jsme vysosal motorovou baterii (pouštěl jsem si rádio a svítlily mi světla v kabině). Připravil jsem bydlíka na víkend, vše doplnil, usadil děti ... a nenastartoval. Vzpoměl jsem si, že mám na panelu tlačítko na propojení baterií, zaúkoloval jsem tedy manželku, aby tlačítko propojení stiskla. Ani tak se mi nepodařilo nastartovat. Zkoušeli jsme to několikrát, nakonec tlačítko i držela stisknuté... Co je bohužel horší, zacítil jsem spáleninu a nejde mi zapnout rozvod 12V v nástavbě :-( Děti brečí, manželka je naštvaná, já běhám okolo auta a nikam to bohužel nevede. Motorovou baterii jsem již připojil na externí nabíječku (byla vybytá i přes to, že bydlík byl od včerejška připojený na 230V). Prošel jsem všechny pojistky na energobloku (mám EBL 200, viz. výše), všechny jsou v pořádku. Mám schéma, na kterém je umístěna za baterií 30A pojistka, ale tu jsem zatím nenašel :-(

Moje dotazy zní:
Mohl jsem odpálit elektroblok?
Mohla by odejít 30A pojistka?
Čím jiným by to mohlo být?

Budu rád za každou odpověď. Děkuji moc a přeji jen samé příjemné věci při cestování :-)

Eda
Upravil EdaZ dne 19.01.2018 20:14, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Už jsem ti odpověděl jednou, odpovím i podruhý:
1) patrně máš slabý kabely mezi nástavbou a startovačkou
2) pokud to máš přes blok se zárukou jsi ho odpálil - protože blok má cesty na 50 max 70A a to jen véééélmi krátkodobě.
3) startováním přes blok jste odkouřili co jste odkouřit mohli
4) na internetu se dočteš ledacos, ale optimalizaci (autovou i Tvoji odbornostní) žádnej internet nenahradí
5) pokud to chceš řešit po netu = nikdy to dohromady nedáš
6) kdyby šly opravovat auta po netu - tak můžu zavřít dílnu (poradna za suchý z nosu, případně za pjekně děkuju) nám veleúspěšně jede už řadu let
7) pokud potřebuješ poradit - buď přijedeš (ke komukoliv z nás) nebo Tvoje snaha bude připomínat nekonečnej seriál typu :D Rúžofka,...o enormní spotřebě sil času a peněz ani nemluvě,....

Bohužel nemůžu říct jednoduchou a levnou funkční radu, páč !c neexistuje
Osobně navrhuju náhradní řešení; odjezd do hor vosobákem na penzion a deponovat auto někomu, kdo ví co dělá, ale pozor - je tu i řada garážistů a přeškolených kutilů kteří si myslí že vědí co dělají, tam je pak riziko že to "dorazí" a stejně skončíš u někoho z nás servisáků (kdo to dá do kupy).

Přeju Ti pevný nervy a hodně sil v řešení problému. Budiž ti útěchou, že je to normální a nebejt Vašeho trápení nemáme práci,....
Karel
korec80korec80Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Já bych to nedělal. 230Ah je riskantně moc, pokud budeš blokem dobíjet pravidelně. Dej tam 180Ah.


Pane Prokop, mohl by jste prosím trochu podrobněji vysvětlit proč nokoupit právě tu 230-tku???

Stojím totiž před podobným problémem. Čeká mě asi výměna baterie, nyní mám 180Ah a vždycky jsem si říkal, že až mě umře tak si koupím 230Ah, abych byl především v zimě víc "v pohodě". Kamarád mě od tohoto tahu taky trochu zrazuje a to z důvodu toho, že bych tu 230Ah baterii jen velmi obtížně dobil jízdou (že by to dlouho trvalo).

Díky za vaše vyjádření, myslím že opět poučíte nejen mě...

Lukáš
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku
Žijeme jen jednou.
korec80korec80Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku


Ahoj Víťo,

odpověděl??? Asi neumím číst mezi řádky :( Dvě 180??? To je děsnejch kilo navíc, to určitě ne...
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

korec80 napsal:

Citovat

Herman napsal:

Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku


Ahoj Víťo,

odpověděl??? Asi neumím číst mezi řádky :( Dvě 180??? To je děsnejch kilo navíc, to určitě ne...

Jednoducho povedané. Ten EBL nie ja stavaný na takú veľkú batériu a keďže stále pôjde na svojom konštrukčnom maxime (bez rezervy), tak ho časom odpáliš.
korec80korec80Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

JurajSK napsal:

Citovat

korec80 napsal:

Citovat

Herman napsal:

Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku


Ahoj Víťo,

odpověděl??? Asi neumím číst mezi řádky :( Dvě 180??? To je děsnejch kilo navíc, to určitě ne...

Jednoducho povedané. Ten EBL nie ja stavaný na takú veľkú batériu a keďže stále pôjde na svojom konštrukčnom maxime (bez rezervy), tak ho časom odpáliš.


Ahááááá, po tvém přízpěvku jsem si okamžitě zkontroloval jaký EBL mám (protože jsem si v duchu říkal jak sakra může vědět, že můj EBL to nedá :) ), možná chyba, že jsem rovnou nenapsal, že nemám stejný model jako zadavatel Eda a tam je vše jasně napsané. Mám model EVS 30/20 -DS/IU.
korec80 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
@Korec 80:
1) nevím co máte za auto
2) nevím co je tam za blok
3) nevím jak to chcete používat (léto nebo i zima)
4) na co tak olbřímí kapacitu (2x180Ah) potřebujete
5) nebylo by lepší LFP ?
-----------------------------------------------------------
prostě: to je na optimalizaci

All:
I když to ZATÍM celkem zvládám; tak u složitějších zapojení:
nejsem schopen nonstop radit po netu, potažmo po telefonu za suchý z nosu.
Jen dnes ráno mám za sebou dvě telefonický 20 minutový poradny za pjekně děkuju.
Navíc to byly celkem jednoduchý, po telefonu řešitelný rady.
Ale toto není jednoduchá univerzální a tudíž po telefonu řešitelná rada (i když si to velká část tazatelů :|myslí)

toto jsou vysoce specifický zapojení většinou neproveditelný v amatérskejch podmínkách bez přesnýho stanovení podmínek jak technickejch (co auto snese)
tak investičních (jak to auto bude posádka využívat a kolik na to má peněz)

Jak to psal tady už Tomáš Brabec: buď přijedete k nám do kanceláří, nebo budete tápat po netu a sbírat často protichůdný rady a pracovat bolestným systémem pokus-omyl ve schízoidním domnění, že ušetříte.
Prostě máte vopici, tak musíte mít i na banány.
A jestli si myslíte že budete servisáky dávit pilinama a čekat že Vám za vodměnu budou padat perly a zlatý vejce po lopatách tak "to čekejte".
Proto rádoby jednoduchý dotazy zůstávají často nezodpovězeny. Pocit že internet je zdrojem všech karavanistickejch informací v tomto případě 100% selhává.
Já si prostě myslím, že každej stavitel, vestavbář, nebo úpravce by měl v případě nejasností jít tam, kde si myslí že mu poradějí. Pak zapojí selskej rozum a dá to, nebo si to nechá minimálně přeměřit a zkontrolovat. Stavět barák nebo stroj bez výkresu a základních znalostí by taky nikoho nenapadlo. Proč si myslíte že u karavanový elektriky je to jinak ?

Smiřte se s tím, že u těchto staveb je co kus to originál. Pro vestavbáře to platí dvojnásob.
V podstatě lze říct, že návštěvou servisu na sebe VŽDY vydělám, i když dělám úplně malou práci nebo placenou optimalizaci (když si zákazník dělá auto sám).

Korec: Nepotěšili jste mě ani já Vás nepotěším,.... :)
Prostě jestli Vám nestačí 180Ah, tak je to potřeba pečlivě probrat, protože jak velice trefně píšete - vozit sebou metrák olova je daleko za hranicí rentabilnosti. A to jsme ještě nezačali řešit systém efektivního (ne tragickýho) přísunu energie (dobíjení),....:)

Teď doskočil poslední příspěvek; abych nebyl furt jen za rypáka a kverulanta:
jednoduchá univerzální rada
30/20 DS je 20A čili 180Ah snese, ale koncový párovaný tyristory to mají tak akorát (vobčas vyhulí a s nima i kus bloku).
Koupil bych lacinou invertorovou centrálu z Lídlu za 5000 a za 5000 novou 180Ah Vartí rádoby trakci (stříbrnou).
Akt za desítku; jednoduchej a !l funkční.

Tak a máte to.
Zase jste ze mně vyrazili perlu o velikosti melounu. Kanci. Páč "házení perel sviním" by mohlo některý outlocitný nátury urazit,...:D :he !c
Míněno s nadsázkou, tak ne aby to někdo bral vážně !!!

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Upravil Karel Prokop dne 20.01.2018 11:30, před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

korec80 napsal:

Citovat

Herman napsal:

Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku


Ahoj Víťo,

odpověděl??? Asi neumím číst mezi řádky :( Dvě 180??? To je děsnejch kilo navíc, to určitě ne...



Zapojíš vždy : jen jednu 180Ah a po vybití druhou , laicky řečeno ,dá se to i přepínat pokud to umíš. Ale je to váha navíc a zbytečná jak píše Karel ,to raději nějakou levnější centrálu . PApa
Vy tu energii snad používate pro vlastí lidskou fyzickou potřebu?
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 20.01.2018 12:20, před 6 let
korec80korec80Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

@Korec 80:
1) nevím co máte za auto
2) nevím co je tam za blok
3) nevím jak to chcete používat (léto nebo i zima)
4) na co tak olbřímí kapacitu (2x180Ah) potřebujete
5) nebylo by lepší LFP ?
-----------------------------------------------------------
prostě: to je na optimalizaci

All:
I když to ZATÍM celkem zvládám; tak u složitějších zapojení:
nejsem schopen nonstop radit po netu, potažmo po telefonu za suchý z nosu.
Jen dnes ráno mám za sebou dvě telefonický 20 minutový poradny za pjekně děkuju.
Navíc to byly celkem jednoduchý, po telefonu řešitelný rady.
Ale toto není jednoduchá univerzální a tudíž po telefonu řešitelná rada (i když si to velká část tazatelů :|myslí)

toto jsou vysoce specifický zapojení většinou neproveditelný v amatérskejch podmínkách bez přesnýho stanovení podmínek jak technickejch (co auto snese)
tak investičních (jak to auto bude posádka využívat a kolik na to má peněz)

Jak to psal tady už Tomáš Brabec: buď přijedete k nám do kanceláří, nebo budete tápat po netu a sbírat často protichůdný rady a pracovat bolestným systémem pokus-omyl ve schízoidním domnění, že ušetříte.
Prostě máte vopici, tak musíte mít i na banány.
A jestli si myslíte že budete servisáky dávit pilinama a čekat že Vám za vodměnu budou padat perly a zlatý vejce po lopatách tak "to čekejte".
Proto rádoby jednoduchý dotazy zůstávají často nezodpovězeny. Pocit že internet je zdrojem všech karavanistickejch informací v tomto případě 100% selhává.
Já si prostě myslím, že každej stavitel, vestavbář, nebo úpravce by měl v případě nejasností jít tam, kde si myslí že mu poradějí. Pak zapojí selskej rozum a dá to, nebo si to nechá minimálně přeměřit a zkontrolovat. Stavět barák nebo stroj bez výkresu a základních znalostí by taky nikoho nenapadlo. Proč si myslíte že u karavanový elektriky je to jinak ?

Smiřte se s tím, že u těchto staveb je co kus to originál. Pro vestavbáře to platí dvojnásob.
V podstatě lze říct, že návštěvou servisu na sebe VŽDY vydělám, i když dělám úplně malou práci nebo placenou optimalizaci (když si zákazník dělá auto sám).

Korec: Nepotěšili jste mě ani já Vás nepotěším,.... :)
Prostě jestli Vám nestačí 180Ah, tak je to potřeba pečlivě probrat, protože jak velice trefně píšete - vozit sebou metrák olova je daleko za hranicí rentabilnosti. A to jsme ještě nezačali řešit systém efektivního (ne tragickýho) přísunu energie (dobíjení),....:)

Teď doskočil poslední příspěvek; abych nebyl furt jen za rypáka a kverulanta:
jednoduchá univerzální rada
30/20 DS je 20A čili 180Ah snese, ale koncový párovaný tyristory to mají tak akorát (vobčas vyhulí a s nima i kus bloku).
Koupil bych lacinou invertorovou centrálu z Lídlu za 5000 a za 5000 novou 180Ah Vartí rádoby trakci (stříbrnou).
Akt za desítku; jednoduchej a !l funkční.

Tak a máte to.
Zase jste ze mně vyrazili perlu o velikosti melounu. Kanci. Páč "házení perel sviním" by mohlo některý outlocitný nátury urazit,...:D :he !c
Míněno s nadsázkou, tak ne aby to někdo bral vážně !!!

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_


tak a je to... :x

vždycky jsem si říkal, kdoví jestli si to taky jednou od pana Karla slíznu, tak jako mnoho lidí přede mnou a je to tu... :v
Asi jako každej chlap se vždy snažím se se vším vypořádat sám, nějak si poradit, opravit svépomocí atd.... Většinou to není z důvodu toho abych ušetřil, ale je to kvůli tomu krásnýmu pocitu vítězství, že se mě něco povedlo a nikoho jsem přitom nemusel otravovat a určitě v neposlední řadě taky kvůli tomu, že každé rozebrání něčeho a opětovné složení a případná oprava mě zase posune dál a rozšíří mé obzory. Kdybych se nikdy v ničem nešťoural, tak ani nevím jak věci fungují. Ve škole si myslím, že mě to docela šlo :) , ale základy elektrotechniky, fyzika a vše co bylo spjaté s "elektikou" mě prostě do hlavy nelezlo a tak jsem opisoval... S klidným svědomím, i když mě to teda šve o sobě může prohlasit že jsem elektroanalfabet neboli totální blb (moje otázky a dotazy občas mluví za vše).

Takže pro mě jednoduchá otázka, na kterou bych očekával "jednoduchou" odpověď je pro lidi co se vyznají zákeřná a čistým svědomím bez dostatečných informací na ni nedokážou jednoduše odpovědět. Chápu to, ale bohužel si to někdy prostě neuvědomím :c

Centrálu z lídlu už mám na základě vačeho přízpěvku:

https://www.carav...ost_246257

doma v garáži a poslechnu i další radu a koupím "jen" 180ku.

Mockrát díky za vaši trpělivost a rady a až se jednou v České Lípě ukážu, určitě své dluhy splatím.
Závěrem bych vás pane Prokop rád ujistil, že to rozhodně není naposledy co měl na vás někdo takový dotaz, který vás zvedne ze židle a tak přeju pevné nervy. :^

Lukáš
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj všem. Pěkněprosím, Karel P. v příspěvku (ne v přízpěvku, není to v hodině zpěvu) #12 v bodě 5) napsal: Nebylo by lepší LFP?
Zadal jsem LFP do vyhledávače Googl a několik desítek stránek opakovaně omílalo Lékařská fakulta Plzeň, přijímací řízení atd., mezi tím jakési fotbalové kluby (fotbal nenávidím, ještě větší křivárny než v branži lobistů, táhnoucí se jako ocas komety za politiky).
Prosím vás, co bylo myšleno tím LFP, v dubnu budu mít 75, ať neumřu blbej. Děkuji, Pepa Doskočil
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Přesněji je to LiFePO4. :_

https://cs.wikipe...l%C3%A1tor
Fun
Smile
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 6 let
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Lukáš, korec80: :D :D:D mě to vůbec nezvedlo ze židle. Ty smajlíky sou tam proto, že sem se musel dosyta :D vysmát.

Ta otázka byla položená slušně a v pohodě. Tak si zasloužila slušnou a v pohodě odpověď.
Jenomže jak říkám: jsem těžce profesně deformovanej.
Pokud ta jednoduchá univerzální rada stačí, tak je to dobře a jsem tomu rád, ale nejde použít na všechno a furt.

V prvním kole jste se nenamáhal napsat co je tam, za blok; to mě pravda lechce vodlechčilo na židli. Ale rychle jste se srovnal :D a doplnil že je tam Calira.
Ono je pravda, že tydle jednoduchý univerzální rady jsou i dost kontraproduktivní: blok je slaboučkej, za čas řachne a vznikne diskuze: ty vole kdo ti to poradil? ...,no ten debil Prokopů,....A nikdo na sebe neřekne, že chtěl jednoduchou radu, zadarmo po telefonu, jen aby nemusel přijet na garantovanou optimalizaci,...
A to je důvod proč ostatní servisáci (až na vyjímky) zarytě mlčí,....

Ale aspoň to nikdo nevnímá že bych ho chtěl napadat (což opravdu nechci) a tomu jsem rád. Navíc vidím, že moje snaha osvětlit některý "elektrický vjeci" je lidem k užitku (viz centrály) a to je asi taky dobře, páč práce máme na dvoře pořád dost.

To Pepa.
Čau Pepo, LiFePo4 (Lithium Ferit POlymer) nebo LiFeYPo4 (legúra z Yttria) jsou Lithiový baterie, dnešní hit = zvládá cca trojnásobnou kapacitu do stejný hmotnosti 100 až 500x větší cyklická odolnost a troj až pěti násobný provozní proudy. Malý samovybíjení a třetinová hmotnost jsou další bonusy. Nevýhoda je cena a neodolnost proti podvybití a přebití. Je tam železná deska která když např. podvybití rozloží kyselinu fosforečnou na fosfor a kyslík (elektrolyt) tak ta deska bleskově a nevratně zoxiduje. Ale jinak super a během pár let bude půlka obytnejch aut na Lithiu.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Karle. LiFePO4 - to je jiná, tomu již rozumím, samozřejmě bych to nebyl já, abych toto neměl dávno proštudované do detailů, nevěděl jsem, že se to takto zkracuje. Ale na svém elektromopedu MOTORRO mám (po překopání) 3 x 12V HAZE 14 Ah Pb acid, (USA), ke své spokojenosti, místo původních 10 Ah. Když tyto akumulátory třikrát vyměním, (10 - 12 let), i s doručením, tak mi ještě nejméně 1500 Kč zbude na výlohy s karavanovým výjezdem, než co bych dal za Li-ion, nebo za LiFePO4. Na obrázcích je část z toho, jak upravuju úplně všechno, co mi přijde do rukou (akumulátorový box, zhotovena mj. přípojka pro připojení další sady akumulátorů), nejen karavan, ten tedy hlavně. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 20.01.2018 15:00, před 6 let
Doskocil Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

korec80 napsal:

Citovat

JurajSK napsal:

Citovat

korec80 napsal:

Citovat

Herman napsal:

Lukáši vždyt ti odpověděl jinak než přímou kontrolou co tam vše máš se nedá řešit po netu ,180Ah je na hranici dobíjení jinak to musíš překopat a doplnit o jiné dobíjecí prvky aby to fungovalo jak má . Dej si tam dvě 180 ale jen na výměnu nebo přes odpojovač aku


Ahoj Víťo,

odpověděl??? Asi neumím číst mezi řádky :( Dvě 180??? To je děsnejch kilo navíc, to určitě ne...

Jednoducho povedané. Ten EBL nie ja stavaný na takú veľkú batériu a keďže stále pôjde na svojom konštrukčnom maxime (bez rezervy), tak ho časom odpáliš.


Ahááááá, po tvém přízpěvku jsem si okamžitě zkontroloval jaký EBL mám (protože jsem si v duchu říkal jak sakra může vědět, že můj EBL to nedá :) ), možná chyba, že jsem rovnou nenapsal, že nemám stejný model jako zadavatel Eda a tam je vše jasně napsané. Mám model EVS 30/20 -DS/IU.

Odpovedal som suverenne, lebo som nesprávne predpokladal že sa Ti jedná o blok ktorým vlákn začinalo. Sory.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Doskocil, JurajSK, Karel Prokop, Fun, Zdenek a Alena, Laky, korec80, EdaZ, Sapuki

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,935,388 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26695 sekund | Průměrně za: 0.26695 (0) sekund | Dotazy: 156 | Použitá paměť: 2.46MB/2MB