!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 32

· Členové on-line: 2
hrubas1, Valteracci

· Registrovaní členové: 11,675
· Nejnovější člen: Hrachovinova

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Michal Levice
14.08.2018 17:16
Rýchla pozvánka víkend Oáza kemp Komoča dobrá strava pekná pláž super voda .

Majli
14.08.2018 12:29
@ ZdendaAla : D1 pokud teda máš auto do 7 osob . Kup ji tady: https://ematrica..
..tiutdij.hu

ZdendaAla
13.08.2018 22:19
Ahoj,jel teď někdo obytným autem do 3,5t po maďarské dálnici? Platí známka D1 nebo D2? díky za info

fun
05.08.2018 17:17
Pro petrka: volba napsat článek je na druhé straně v levém sloupci v hlavním menu. Nebo mi můžete článek poslat na email fun@caravan24.cz

petrka
03.08.2018 13:31
Může mě někdo říct, jak mohu přispět článkem z našeho cestování do Článků? Nikde jsem nenašel Vložit článek. Díky

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » OSTATNÍ » Pokec
 Vytisknout diskuzi
mýto a vozy nad 3,5t
Chtěl jsem se zeptat, zda má někdo nějaké informace o tom, že by se v EU nebo u nás jednalo o vyjmutí obytných aut od povinnosti platit mýto. Jestli je toto téma na místě poslanecké sněmovny a jinde tabu či se nějak oživilo.
Mám v plánu koupit obytné auto jsem v užším výběru no ani z autem do 7m se nejsem schopen poskládat s doložností pokud si do auta dám výbavu, kterou požaduji. Odhaduji to u vozu 6,9m stále 200 - 300kg možná i 400 přes váhu díval jsem se i na vozy 6,5m ale tam u konfigurace uspořádání nejsou takměř žádné garáže i s prostorem už je to tak tak. Bavím se samozřejmě o autech použitelných i na zimu,čili žádné skořápky.
Zaslechnul jsem že by se snad měla legislativa mýta pro obytné vozy v plánu probírat.
Když jsem měl pětitunu jezdil jsem mimo dálnice abych neplatil mýto ,nyní to vypadá,že budu mít auto do 3,5 a budu míjet dálnice pro to že se budu bát vážení Smile
Jinak pokud bych skládal auto do 3,5t chci mít podvozek s vyšší nosností tak, aby se v případě změny legislativy pokud EU dostane rozum dala doložnost zvednout. Zvýšit údajně není problém (pokud je k tomu podvozek uzpůsoben) , snížit dolů to údajně nejde. Ví někdo na co si dát pozor při zakoupení vozu, aby se dala v budoucnu doložnost zvednout ? Dík za info Tom
 
Upravit
Já jsem to četl v létě v nějakém německém časopisu. Mělo by se to řešit v EU příští rok. Jak to dopadne, kdoví.
Myslím, že tak 70% aut jezdí přetížených. Pokud má prázdné, právě koupené auto 3,1 tuny, tak po dokoupení, dnes už běžných věcí, jako je markýza, solár, satelit, TV, měniče, nbook, kola, nádobí, šaty, boty, jídlo, piva, atd, tak je to jasný. Pokud by jeli dva dospělí a větší děti, tak už je to tutovka. Většinou chtějí kupující velkou alkovnu, pro šest lidí, velkou garáž a pak jim nejde do hlavy, že se nevejdou do 3,5t. Pokud se u dopravní značky "zákaz vjezdu nákladních aut", OA berou jako osobák, nevím, proč by nemohla být zařazena do skupiny B a vyjmuta z mýta. Tedy pokud je na to uzpůsoben podvozek. Ale já to nezměním, možná dát dohromady všechny členy, 10 tis. podpisů už není málo.
 
Upravit
Obcas se najde lehci kousek.
https://www.hymer...ights.html
 
Upravit
Sapuki napsal:

Já jsem to četl v létě v nějakém německém časopisu. Mělo by se to řešit v EU příští rok. Jak to dopadne, kdoví.
Myslím, že tak 70% aut jezdí přetížených. Pokud má prázdné, právě koupené auto 3,1 tuny, tak po dokoupení, dnes už běžných věcí, jako je markýza, solár, satelit, TV, měniče, nbook, kola, nádobí, šaty, boty, jídlo, piva, atd, tak je to jasný. Pokud by jeli dva dospělí a větší děti, tak už je to tutovka. Většinou chtějí kupující velkou alkovnu, pro šest lidí, velkou garáž a pak jim nejde do hlavy, že se nevejdou do 3,5t. Pokud se u dopravní značky "zákaz vjezdu nákladních aut", OA berou jako osobák, nevím, proč by nemohla být zařazena do skupiny B a vyjmuta z mýta. Tedy pokud je na to uzpůsoben podvozek. Ale já to nezměním, možná dát dohromady všechny členy, 10 tis. podpisů už není málo.


Mýto v ČR je dáno striktně hmotností, nikoliv skupinou řidičského oprávnění.

Pokud má prázdné auto o délce 7m prázdné hmotnost 3.1t, nemělo by ho jít legálně otypovat na více jak 2 místa k sezení pro 3.5t. Jenomže to by se skutečně musely dodržovat předpisy. (obytné auto - hmotnost PHM, vody a plynu na 90%, na sedadlo 85 kg (68kg cestující, 7kg zavazadlo, 10kg dodatečná hotnost) a 10kg na metr déllky, tj. třeba 3100 + 170 kg + 2*85 + 6*10 = 3500 kg.

Jak je možné, že se v Evropě běžně prodávají tahle auta jako 4 až 7 místná je mi záhadou, směrnice mne osobně přijde poměrně jasná.

http://eur-lex.eu...mp;from=EN
 
Upravit
Psal jsem to dnes k jinemu tematu.Vozy nad 7m jsou podle mne do 3,5t neprodejne !!!! Ja se nevlezu doloznosti s vybavou ani do vozu 6,9 m. Na toho Hymera jsem se na veletrhu dival pokud do nej nastoupim naleji do nej pul nadrze nafty pul nadrze vody jsem tam kde u jinych vozu kde je doloznost jiz uvedena vcetne ridice a nejakych naplnich.Ale jinak ano klobouk dolu a i Frankia udelala odlehceny model do 3,5 s nejakou doloznosti.Ja pokud mam ale dat za obytny vuz 2 mil chci aby mel dispozicni reseni jako chci ja a jake mne vyhovuje a tim je treba LMC 655g Challenger 260 pak Mobillveta se zadnim salonem jako ma uvedene LMC .Frankia 640 ale ta nema zadnou garaz a libi se mne nove Rapido 883 tusim. Vsechny vozy jsou do 7m ale doloznost stejne je kolo 350 az 400kg tak ze nic moc.Pokud bych do toho mel jit s rozumem na doloznost vyjde mne Burstner Brevio 640 Smile tam je doloznost pres 600kg Smile a neda se prelozit neb se tam uz nic moc nevleze Smile) Uvidim jak to vyresim.Zatim fakt nevim a je to pro mne hlavolam a at pocitam jak pocitam byl bych na dovolenou prelozen o 300kg a to se mne fakt nechce. Reseni je zmena legislativy prave v ramci EU .O problemu se urcite vi jde o to jestli bude vule ho resit. Problem je nyni hkavne myto Polsko Cr a Rakousko kam prave chci hodne jezdit na hory.

Automatické sloučení 29.12.2017 15:56:
Zopáknu dotaz,který si myslím,že těm co plánují obytku koupit může trochu pomoci.

,,dá se do budoucna zvednout celková váha vozidla, když je na to podvozek dimenzován,, ??

Dám sem odpověď prodejce Mobillvety sk ,ale názor jiného prodejce byl odlišný s tím, že se dá zažádat výrobce o souhlas s možností zvýšit celkovou hmotnost vozidla a tím si zvýšit doložnost. Dolů to údajně zpět nejde.

Odpověď prodejce Mobillvety : Co se týče podvozku, jak se objedná 44H, pak to bude v
CoC a nepůjde zapsat 3500 kg a opačně. ZMéna CoC není dodatečně možná.
Upravil/a Tom a Zdena dne 29.12.2017 15:56
 
Upravit
Pokud někdo plánuje zvyšování doložnosti a tedy celkové hmotnosti nad 3,5 t,
musí si objednat takový vůz, který je na to již kostruován a homologován.
Např. 4,2 tuna XY s doložností 1.000 kg, může být papírově 3,5 tuna s doložností
o 700 kg menší.
Samozřejmě to musí být uvedeno v COC listu, rodném voze auta.
V Německu je za poplatek možnost měnit doložnost nahoru dolu a jen podle COC .
U nás je to /snad zatím / v podstatě neřešitelný.
Pokud se to ale změní a bude to stejný jako tam, tak je šance. Pokud to bude
3,5 t "céócéčková" tak je to 3,5 tuna navždy.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
JiPe Highlanders napsal:

Pokud někdo plánuje zvyšování doložnosti a tedy celkové hmotnosti nad 3,5 t,
musí si objednat takový vůz, který je na to již kostruován a homologován.
Např. 4,2 tuna XY s doložností 1.000 kg, může být papírově 3,5 tuna s doložností
o 700 kg menší.
Samozřejmě to musí být uvedeno v COC listu, rodném voze auta.
V Německu je za poplatek možnost měnit doložnost nahoru dolu a jen podle COC .
U nás je to /snad zatím / v podstatě neřešitelný.
Pokud se to ale změní a bude to stejný jako tam, tak je šance. Pokud to bude
3,5 t "céócéčková" tak je to 3,5 tuna navždy.


to také dává logiku. Protože se bavíme o zvýšení maximálního zatížení o dvacet procent, musí být na to připravený rám vozidla, odpružení a tlumíče, ale také hnací řetězec, tedy spojka a převodovka a hlavně brzdy. A to by měl určitě schválit výrobce, samotné razítko to asi neřeší.
 
Upravit
belcanto napsal:

JiPe Highlanders napsal:

Pokud někdo plánuje zvyšování doložnosti a tedy celkové hmotnosti nad 3,5 t,
musí si objednat takový vůz, který je na to již kostruován a homologován.
Např. 4,2 tuna XY s doložností 1.000 kg, může být papírově 3,5 tuna s doložností
o 700 kg menší.
Samozřejmě to musí být uvedeno v COC listu, rodném voze auta.
V Německu je za poplatek možnost měnit doložnost nahoru dolu a jen podle COC .
U nás je to /snad zatím / v podstatě neřešitelný.
Pokud se to ale změní a bude to stejný jako tam, tak je šance. Pokud to bude
3,5 t "céócéčková" tak je to 3,5 tuna navždy.


to také dává logiku. Protože se bavíme o zvýšení maximálního zatížení o dvacet procent, musí být na to připravený rám vozidla, odpružení a tlumíče, ale také hnací řetězec, tedy spojka a převodovka a hlavně brzdy. A to by měl určitě schválit výrobce, samotné razítko to asi neřeší.


O to mne slo koupit si koncipovane a dimenzovane auto treba na 4,5 t coz by bylo treba uvedeno v coc listu prihlasit si ho do 3,5t a v pripade ze bych chtel celkovou vahu zvysit tak by to do hodnoty ktera v coc listu je mohlo dodatecne jit.Plno obytnych aut je podle mne bezne koncipovano a vyrabeno s tim ze s prehledem zvladnou 4t ale s ohledem na pozadavek ceskeho zakaznika je vuz otypovan do 3,5t . Podle mne se obytne vozy nevyrabi zvlast pro nemecky a zvlast pro cesky trh.Plno obytnych aut identickych modelu a rozmeru jsou v nemecku prodavany jako 4t s ohledem na to ze se u nich myto neplati,kdezto u nas jsou do 3,5t jelikoz je u nas nesmyslne myto a pradava se to tu i kdyz se vi ze to nemuze vyjit v mnoha pripadech ani kdyz si tam zadnou vybavu nedoplnite. Proto jsem ten dotaz polozil jelikoz kdyz se budou kontroly a vazeni striktne dodrzovat bez vyjimek a neumozni se jizda pretizenym obytnym autum co pak s temi 70% pretizenych.Pokud by na to byl vuz koncipovan proc by se vaha oficialne nedala zvednout jak v nemecku.Myslim, ze pokud by se i legislativa placeni poplatku pro obytky zmenila tak jak jsem o tom psal v neco normalniho v EU plno lidi by si mohlo doloznosti legalne zvednout a nevystavovali by se riziku pokut,sankci buzerace atd. Z meho pohledu to do budoucna vidim jako velky problem.

Automatické sloučení 16.01.2018 19:17:
Zasílám slíbenou odpověď z MDČR já to komentovat nebudu nechám na každém z Vás jak si to vyloží Smile


Ministerstvo dopravy Odbor pozemních komunikací nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 110 15 Praha 1

Odpověď č. j. 2/2018-120-OST/26 na dotaz pana Tomáše Haltmara č. p. 854/2018-MD-CKDP

V Praze dne 16. ledna 2018
Vážený pane,

k Vašemu dotazu ve věci zpoplatnění obecného užívání pozemních komunikací obytnými vozidly uvádím následující. Záležitost zpoplatnění obecného užívání pozemních komunikací řeší zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Ten stanoví, že rozhodující je vždy největší povolená hmotnost samotného silničního motorového vozidla (tedy bez hmotnosti případného přípojného vozidla). Vozidla s hmotností do 3,5 t včetně hradí při použití zpoplatněné pozemní komunikace časový poplatek, vozidla s hmotností nad 3,5 t pak hradí mýtné (povinná registrace do mýtného systému). Výše uvedený zákon nerozděluje zpoplatnění podle způsobu využití vozidla a ani v budoucnu se nepředpokládá změna v tomto směru. Zákon sice stanoví taxativně některé výjimky, ty se však týkají pouze například vozidel integrovaného záchranného systému, armády, některých skupin zdravotně postižených osob apod. Rozšíření výjimek nad tento zákonný rámec není možné. Vzhledem k tomu, že Váš dotaz vyjma problematiky zpoplatnění obecného užívání pozemních komunikací spadá také do problematiky schvalování vozidel pro provoz na pozemních komunikacích, předávám Váš dotaz Odboru provozu silničních vozidel k dalšímu využití.

S pozdravem


Ing. Václav Krumphanzl v. r. zástupce ředitele odboru Odbor pozemních komunikací

Automatické sloučení 16.01.2018 19:20:
Dále zasílám odpověď ze sdružení OSCAR včetně mé odpovědi

Vážený pane Haltmare,
přeji dobrý den a děkuji za Váš názor na situaci v českém mýtném, které je ojedinělé v celé Evropě, protože má pro vozidla s největší povolenou hmotností nad 3500 kg pouze jednu kategorii vozidel bez ohledu na provozovatele vozidla a účel použití. Změnou systému se zabývá sdružení OSCAR i v zastoupení dalších autoklubů, caravan clubů a dalších organizací již pět let. S lítostí musím konstatovat, že zatím s nulovým praktickým výsledkem, který má velmi jednoduchý důvod. Smlouva se společností Kapsch byla uzavřena MD ČR takovým způsobem, že nejde změnit, neobsahuje potřebný počet kanálů na sledování různých druhů vozidel, je náročná na platby za provozování (viz výsledky kontroly mýtného Nejvyšším kontrolním úřadem ČR), důležitý je také nezájmem MD ČR o skutečně racionální řešení výběru mýtného. Jedním z důvodů neřešení je i častá výměna ministrů dopravy ve funkci (za poslední období celkem 8). Za uvedené období jsem jménem sdružení jednal s mnoha ministry dopravy, jednal jsem o mýtném s p. Babišem, bývalým premiérem Sobotkou, poslanci, senátory, vč. předsedy senátu, předsedou legislativní rady vlády, ministryní pro místní rozvoj a dalšími orgány státní správy. Při postupných jednáních jsem prokázal úředníkům MD ČR, že stávající stav je výsledkem špatně uzavřené smlouvy a pod tíhou důkazů MD ČR souhlasilo s přeregistrací obytných automobilů (OA) nad 3,5 t do kategorie „autobusů“. Tento způsob řešení byl podpořen i ministryní pro místní rozvoj směrem k rozvoji cestovního ruchu v ČR. Těsně před provedením dohodnutého postupu však byl vyměněn MD ČR a nový ministr dohodu zrušil bez znalosti problematiky.
V současné době čekám, až bude ustavena vláda a zahájím jednání o změně od začátku. Tolik krátká historie a budoucnost z hlediska sdružení OSCAR.
Nyní k doložnosti obytných automobilů:
V caravaningu působím již od roku 1980, postupem času jako člen CC, pak jeho technik, předseda, prezident Československého a Českého Caravan clubu, zástupce ČR ve F.I.C.C. i evropské caravanistické organizaci, byl jsem viceprezidentem Autoklubu ČR pro služby a obecný motorismus, spoluzakládal jsem Sdružení dovozců obytných vozidel OSCAR, jsem autorem myšlenky pořádání mezinárodního veletrhu obytných vozidel CARAVANING Brno a jeho spolupořadatel, letos v listopadu bude mít již 16. ročník. Předchozí větu jsem napsal nikoli jako chlubení se funkcemi, ale proto, že při jejich výkonu jsem přišel do kontaktu s problémy, jejich řešeními, které vyžadovaly potřebné znalosti, zkušenosti a zájem, problémy vyřešit. Proto nemohu souhlasit se závěry z Vašeho dopisu ohledně toho, že v současné době nelze vybrat OA s dostatečným hmotnostním limitem na doložitelnost. Na jednu osobu je počítána hmotnost 100 kg, z toho na „tělo“ 75 kg a výbavu 25 kg. Z toho lze spočítat zbytek „volné“hmotnosti pro každé vozidlo!
Hmotnosti vozidel – pojmy a jejich význam
• největší technicky přípustnou hmotností naložené jízdní soupravy - maximální hodnota součtu hmotností naloženého motorového vozidla a naloženého taženého přípojného vozidla daná konstrukcí motorového vozidla nebo hodnota stanovená výrobcem,
• okamžitou hmotností vozidla nebo jízdní soupravy - hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při jejich provozu na pozemních komunikacích,
• provozní hmotností vozidla - hmotnost nenaloženého vozidla s karoserií a se spojovacím zařízením (jen u tažných vozidel) v pohotovostním stavu nebo hmotnost podvozku s kabinou, pokud výrobce nemontuje karoserii nebo spojovací zařízení,
• Užitečná hmotnost nebo taky užitková hmotnost vozidla je hmotnost nákladu, osob a pomocného nebo pracovního zařízení přechodně i nepevně připojeného (tento pojem se již oficiálně nepoužívá)
• vozidlo v pohotovostním stavu - vozidlo s náplní chladicí kapaliny, oleje, 90 % paliva, 100 % ostatních náplní, nářadí, náhradního kola a řidiče (75 kg); u vozidel kategorie L se hmotnost řidiče nepřičítá.
Z těchto údajů musíme vycházet při rozhodování o vlastním dovybavení obytných vozidel.
Zásady pro dovybavení obytných vozidel:
Při pořizování doplňků, zkrášlovacích a zútulňovacích předmětů pečlivě vybírejte, aby se z vašeho pojízdného miláčka nestalo postupem času museum s předměty jako lapači prachu. Proto obytné vozidlo dovybavujte jen smysluplnými a účelnými doplňky a příslušenstvím, např.:
• klimatizací, pokud jezdíte do teplých končin
• doplňkovým topením s příslušenstvím, jezdíte-li lyžovat
• satelitní TV soupravou, pokud máte v rodině malé děti nebo TV maniaka,
• technickými pomůckami, šetřícími čas v kuchyni, v obsluze vozidla apod.,
• bezpečnostními pomůckami a prvky k ochraně osob a majetku
• nosiče a boxy pro doplňkové dopravní prostředky a další výbavu.
Tyto doplňky nejdříve nakupujte virtuálně v ruce s katalogem, kde je uvedena hmotnost a tuto je nutno sečíst za celý nákup a porovnat s realitou a možnostmi konkrétního vozidla.
Potřebné pomůcky jsou zejména zdravá hlava, správný a aktuální katalog doplňků, kalkulačka, papír a nějaké pisátko, příp. pomocník s PC či chytrým telefonem, který může nahradit možná i něco jiného!
Skutečný nákup realizujte po provedených odpovědných kalkulacích i z hlediska hmotností doplňků u odborných obchodníků, poskytujících také servis a montáž se zárukou, neboť bez odborníků se obejdou jen odborníci. Nelze se totiž vždy spolehnout na „zlaté české či moravské ručičky“, někdy je třeba také výrobní dokumentace nebo speciální nářadí.
Tento postup je zárukou úspěchu a dodržení platných pravidel vč. záruky na doplňky!
Vyhněte se tak situaci, kdy před odjezdem budete moci naložit do vozidla jen partnerku v plavkách a vy pojedete vlakem nebo autobusem za zlevněné mýtné, možná je však také i opačná varianta.
Pro stávající i potenciální nové majitele obytných automobilů je úvaha o pro ně nejvýhodnějším hmotnostním limitu nejvyšší povolené hmotnosti obytného vozidla důležitá, protože budou či nebudou muset podle své volby řešit otázku, zda dodržují povolený hmotnostní limit a tím se nedostávají do křížku s právními normami.
V současné době se již dodávají OA s limitem doložitelnosti až 400 kg, protože si výrobci uvědomili rozdíly mezi OA do a nad 3,5 t. Takže na trhu je možno nalézt vozidla s dostatečným „volným“ limitem pro výbavu vozidla. Na loňské brněnské výstavě jich bylo na výběr dost. Na druhé straně je nutno vzít v úvahu skutečnost, že pokud hodláte vybavit svůj OA vším, co je na trhu k mání, nebude Vám stačit desetituna a stejně si bude moci partnerka vzít na cestu jen bikiny nahoře bez. Doufám, že mi v tomto rozumíte, protože je nutno spokojit se s rozumným kompromisem mezi možností a přáním.
Současně nesouhlasím s tím, že všichni prodejci jsou nezodpovědní loupežníci, kteří dělají s hmotností vozidel podvody. Existuje totiž ke každému vozidlu oficiální dokument s uvedením jeho technických vlastností, kde jsou uvedeny také hodnota vozidla, výše uvedené, které musíte respektovat. Jinak hrozí nebezpečí postihu při měření hmotnosti vozidla v provozu orgány dohledu nad silničním provozem a u nás také celníky.
Záleží totiž jen na Vás, co zvolíte – vybavené a přetížené vozidlo do 3,5 t, nebo vozidlo přiměřeně vybavené umožňující prima dovolenou bez nebezpečí přistižení pro překročenou hranici hmotnosti. Vozidla s přiměřenou doložností podle mého názoru lze na současném trhu najít.
Tolik zatím k problematice hmotnosti u OA. Pokud byste chtěl ve výměně názorů pokračovat, rád se s Vámi setkám. Na všech brněnských výstavách v posledních letech této tématice věnuji v doprovodném programu několik hodin a již jsem obdržel mnoho poděkování, že vyslechnutím mojí přednášky se rodiny mohly rozhodnout o tom, co je vhodné koupit. Mám s tímto problémem i osobní zkušenosti, postavil jsem si caravan o délce 4,5 m a hmotnosti 520 kg podle vlastního návrhu, se kterým jsem byl ve všech evropských zemích vč. Anglie, Irska a Severního Irska. Nenavštívil jsem s ním jen Rumunsko, Bulharsko a Řecko. Všude obstál bez problému a měl spaní pro 5 osob, toaletní kabinu, kuchyni s výbavou, nádrž na vodu, elektrovýbavu se stabilizovaným napětím 5/12/230 V, autorádio, Tv, přístřešek.
S pozdravem
Ing. Jan Bízik
OSCAR-SDOV
Pernerova 168
530 02 Pardubice

Automatické sloučení 16.01.2018 19:21:
Má odpověď a poděkování panu Bizíkovi

Dobrý den.
Děkuji moc za obsáhlou odpověď. Potěšilo mne, že ve věci má někdo zájem něco změnit ač je i z vás cítit bezmoc pohnout se státním aparátem. Rozepisovat se nemá cenu, dostal jsem odpověď o kterou jsem požádal. To je co se týče legislativy, mýta a přetížení aut do 3,5t
Co se týče možnosti sehnat vůz do 3,5t nebo lépe řečeno mít větší výběr než je na trhu se naše názory mohou lišit, nicméně nepopírám, že to není nemožné. Pomohlo by tomu samozřejmě jednotné uvádění a vykládání si pohotovostní hmotnosti ze strany prodejců. To je ale jiná kapitola. Ta se dá ovlivnit trpělivostí , trvání si na uvedení hodnot případně sepsání sml s prodejcem tak, aby kupující eliminoval zakoupení vozu bez rozumné doložnosti nebo minimálně být uveden v omyl. Je pak a s tím s Vámi plně souhlasím co v autě preferuje, bez čeho se neobejde, bez čeho naopak ano a jestli se bude vystavovat možnému postihu či nikoliv. Varianty jsou a i já si jich sem vědom a je jen na mne jak budu postupovat.
Jen jedu věc bych rád uvedl na pravou míru. Nikde jsem neuvedl ve svém dopisu směrem k Vám, že jsou všichni prodejci nezodpovědní loupežníci. Toto bych si nedovolil tvrdit. Svou odpověď směrem k Vám jsem přečetl několikrát a mrzí mne, že by to takto plošně mělo být pochopeno. Naopak jsem i jinde v diskusích uvedl, že kvituji nynější postoj některých prodejců - možná i většiny uvádět u vozů váhy, což se potvrdilo i na nedávném veletrhu v Brně. Jen je škoda a na tom se asi i shodneme, že si většina vykládá někdy trochu po svém významy suché hmotnosti, pohotovostní hmotnosti a zejména co pod pohotovostní hmotnost spadá, je součástí vozu a pod.
Ještě jednou děkuji za vyčerpávající odpověď
S pozdravem Haltmar Tomáš
Upravil/a Tom a Zdena dne 16.01.2018 19:21
 
Upravit
Ahoj,

řešil a vyřešil někdo snížení celkové hmotnosti obytného auta.
Plánujeme koupit (dovézt) alkovnu 3850kg a nechat jí ponížit i za cenu snížení počtu osob na 4os.
Dnes budu telefonovat na pár míst vč. Dekry ale pokud by měl někdo už vyzkoušený postup jak
na to, budu vděčný za nasměrování.

1. možnost je, nechat auto snížit rovnou v DE, což se prý normálně dělá
2. možnost co mi radil jeden dovozce je, nechat udělat štítek o hmotnostech s max. 3500kg, prý se to na
dovozový STK řídí šťítkem (podle mě je to ale je to nezákonné a nejisté) a případný navýšení zpět
kdyby se měnila (mírnila) legislativa o mýtném by byl asi problém
 
Upravit
Co jsem zjistoval tak v DE jde doloznost zvednou pokud tomu odpovida konstrukce vozidla a to je uvedeno v COC listu . U nas toto nelze.Co se tyce snizovani celkove vahy, podle mne toto nelze ani v Nemecku, tusim o tom jiz nekdo psal.Jak jednou vahu vozu zvednete nelze snizit. Ale overeno nemam,tento problem mne netrapil. Za poznatek samozrejme budeme radi. Chce to poradne zvazit jestli po snizeni vahy vozu nebude nasledne doloznost chybet. Ja mam nyni po urputnem boji specifikace a delani kompromisu ve vybave vybran vuz do 3,5t delky cca 6,8m s v ramci moznosti rozumnou doloznosti tak, ze jsem ochoten akceptovat nasledne prelozeni pokud se pojede ve ctyrech osobach o 150 - 200kg max. Konstrukcne vsak bude vuz nachystan tak, aby se do budoucna v pripade zmeny legislativy k lepsimu dala doloznost a celkova vaha vozu zvednout. Za jinych okolnosti nyni vuz v zadnem pripade nezakoupim i kdybych nemel v karavaningu pokracovat.
 
Upravit
Tak zatím jsem se dopátral toho, že Fiat to nedělá. Oni pouze dodali homologovaný podvozek na tuto hmotnost a víc je nezajímá. Prý se mám
obrátit na výrobce nástavby a ten by to vyřešit mohl.
Akorát výrobce po tom co ho převzal Knaus koncern již auta nevyrábí a dělá je přívěsy.
Za další je to auto 20 let stary, takže tudy cesta asi nevede. Nebo možná jo ale už vidím jak se ti dva zástupci Knause co jsou ČR ochotně vrhnou
něco řešit. Ale tohle by cesta byla a podle mě to je i varianta praktikovaná v DE, protože přesně takhle jsou ponižovány všechny auta od novoty. Proto jsou na autě dva šťítky. Jeden podvozkový a jeden nástavbový.
Má to takhle příbuzný u nové Laiky.
Fiat štítek 4500kg a nastavbový 3500. Táta u Adrie 670 SL 3650kg a 3500 nástavbový hned vedle. Při tom nechápu. V TP má pohotovostní asi abych nekecal kolem 3000kg. V Rakousku je vážili a při 2 lidi, 2 kola, voda naplno, tři bomby, nafta napůl, nejaký hadry, jídlo a z výbavy jen markýza,2 židle a stolek a měli 160kg navrch. Takže 3660kg. Pochybuji že měli celkem navrch 660 kg. To auto musí být reálně težší než je hodnota v TP.
Proto při ponížení nějak neřeším kolik bude doložnost. Když bude 300kg a bude to legislativně možný tak mi to nevadí. To auto co chci má v TP 3050kg a jízdu pro 5 lidí. Takže pokud by šlo hýbnout jen s celkovou, tak 450 kg by na pět lidí snad mohlo stačit.

Ještě mám v záloze jednu variatu a to je Dekra. Už jsem tam pár věcí řešil a vždy to dopadlo. Akorát pán co to dělá bude v práci až v pátek. Ale
myslím že tam bude třeba mít auto fyzicky a bude se vážit prázdný a po započítání nějakých čísel na lidi a dalších procent na ostatní věci se bude muset vejít do 3500kg. Jenže kolik to auto ve skutečnosti má težko říct. Abych pak nebyl překvapen že má prázdny 3400kg Smile

Nevíte někdo co se do doložnosti započítává? Někde jsem vyčetl dva lidi plus nějaký procenta na ostatní pasažery nebo náklad? Není to tu někde
černý na bílým?
 
Upravit
Omlouvám se neber to osobně, ale začínáš od konce. Nevím co za vůz chceš dovézt, ale doporučil bych zjistit si váhu suchého vozu bez vody bez lidí tak jak ho kupuješ i s doplňkami. Co máš v nádrži si odpočítáš nebo dopočítáš a bude ti hned vše jasné, pokud máš jasno co za doplňky tam ještě budeš chtít dokoupit dodělat. Počítej hooodně dobře pokud chceš jezdit v pěti lidech. Záleží hodně taky na jejich váze atd.atd. atd. Bylo by to rozprava na dlouho. Můj názor je, že se v pěti lidech do 3,5 t nevlezeš .Kup auto hlavně tak ,ať se ho můžeš rozumně pak bavit. Auto s doložností 100kg od tebe následně pak koupí jen blázen a za dva tři roky už ani blázen Smile
 
Upravit
Ahoj,
spoustu náklaďáků nad 7,5 T lze v pohodě snížit z původní a i zpětně navýšit opět na původní zcela v pohodě jak u nás, tak i v Německu.
Stejně tak ale to u některých nelze.
Předpokládám tedy, že po procesní stránce to problém není a důvod je třeba hledat jinde .... možná COC :_
4.114683,118.628756
 
Upravit
Já to neberu osobně, možná jsem to jen blbě napsal.
Dle TP to auto má mít prazdný 3050 a já chci docílit toho, že se sníží celková na 3500kg.
Ale mám strach že když to přivezu a pak budu ten zápis realizovat, tak že budou na Dekře chtít
auto vážit prázdný a ono bude mít 3400kg jsem namydlený. Jediná možnost je, ho zvážit ještě
v DE před koupí, tak jak stojí a odečíst třeba markýzu, případně nějaký kapaliny který tam jsou.
450kg na pět lidí jsem myslel tak, že by legislativně mohlo stačit k zápisu, když se s těmito hodnotami
bežně prodávají nová auta. Že se v 5 lidech do toho nevejdu vím. A některých nových aut je podle
mě ten údaj prazdnýho auta hodně optimistický. Délka 740 a váha 2900kg.

Na auto co chci koupit mám nároky pouze: motorová klima,konstrukce GFK ,velká garáž a alkovna.
Cena do 400.000Kč
Co chci dodělat: markýza- ta už tam je, možná v budoucnu stropní klima a solár,TV a satelit klidně vymontuji.
Co sebou vozit: zatím dvě kola, vozík za kolo pro dítě, tři židle, stůl.
Plánujem jezdit ve třech.

Vím dvou takových autech, jedno nemá garáž a je psaný na 3500kg, a druhý jí má ale v TP je 3850kg.
Jinak velikostně stejný auta.
 
Upravit
Co se tyce novych aut prodava se plno nesmyslu ,ale kde je poptavka je nabidka a pokud jsou na to lidi co si auto bez doloznosti kupuji upozorneni je to jejich vec. Auto si nech zvazit ostatni pocty jsou jednoduche, jen jsi zapomel k vecem co jsi napsal ze dolozis pripsat krome toho co chces ,kliny,pribory,nadobi,periny,polstare,jidlo,piti,rucniky,toaletni potreby,zachodovej papir,tablety do wc,nejake naradi,mobily,tablety,na hlavu se pocita 100kg neb se predpoklada ze si hadry berete sebou na prevleceni taky, dal pocitej s nastavbovou baterii,vetsina karavanistu veze dve plynove lahve ,dal knizky na cteni, lopatku,smetacek atd,atd,atd,atd to je ten problem .V katalogu jiz dnes u kazde veci ktera se do obytneho auta da koupit je uvedena vzorne i vaha a tak jeden stolek muze vazit treba 15kg ale i treba druhy jen 6 to stejne zidlicky,talire atd. Ale spocitat se to da,vychazej opravdu od zvazeni vozu a pak uz jen vem tuzku, papir, kalkulacku a spocitas to nezapomen pricist vodu a naftu a mas to.
 
Upravit
No ono u nových aut jsou lidi při koupi spíš klamáni tou pohotovostní hmotností.

Jo pár výletů s obytným autem jsem absolvoval a tak nějak vím co je třeba a kolik co váží.
Jelikož budem jezdit ve třech - 83kg, 57kg a 8kg holčika co postupně poroste tak se možná nějak
vměstnáme (i když věřím že spíš ne a budeme přeložený jako 90 procent ostatních) ale
dokud nebudu vědět kolik auto váží prázdný,tak se můžu zatím jen domnívat.
Snad do konce týdne budu chytřejší.

Potřeboval bych ale vědět jestli je nějaká směrnice podle který se ta doložnost počítá. Třeba podle počtu
míst. A podle mě si podle toho výrobci vypočítají pohotovostní a proto uvádí u nových aut hodnotu o pořádný kus nižší.
Viz. třeba pohotovostní a provozní hmotnost kdy se připočítá k váze natankovaného auta + 68kg řidič a 7kg zavazadla.
Upravil/a Biimbo dne 24.04.2018 22:39
 
Upravit
sipadan napsal:

Ahoj,
spoustu náklaďáků nad 7,5 T lze v pohodě snížit z původní a i zpětně navýšit opět na původní zcela v pohodě jak u nás, tak i v Německu.
Stejně tak ale to u některých nelze.
Předpokládám tedy, že po procesní stránce to problém není a důvod je třeba hledat jinde .... možná COC :_


Je to jak říkáš. Zrovna nedávno jsem se ale setkal se zajímavým případem. Měl jsem zájem o lehkého Mana s celkovou hmotností 8,5t. Protože firma, která ho koupila chtěla jezdit i o svátcích, tak ho nechalal přímo v továrně otypovat na 7,5t. Tím pádem auto vyjelo z fabriky jako 7,5tuna a nešlo už zpětně vrátit na 8,5t. Kdyby první kupující nebyl netrpělivý, tak by celkovou hm. (na 7,5t) nechal snížit až tady a nebyl by problém to potom vrátit nahoru.
 
Upravit
Prying napsal:

sipadan napsal:

Ahoj,
spoustu náklaďáků nad 7,5 T lze v pohodě snížit z původní a i zpětně navýšit opět na původní zcela v pohodě jak u nás, tak i v Německu.
Stejně tak ale to u některých nelze.
Předpokládám tedy, že po procesní stránce to problém není a důvod je třeba hledat jinde .... možná COC :_


Je to jak říkáš. Zrovna nedávno jsem se ale setkal se zajímavým případem. Měl jsem zájem o lehkého Mana s celkovou hmotností 8,5t. Protože firma, která ho koupila chtěla jezdit i o svátcích, tak ho nechalal přímo v továrně otypovat na 7,5t. Tím pádem auto vyjelo z fabriky jako 7,5tuna a nešlo už zpětně vrátit na 8,5t. Kdyby první kupující nebyl netrpělivý, tak by celkovou hm. (na 7,5t) nechal snížit až tady a nebyl by problém to potom vrátit nahoru.


Dík za potvrzení.

Řešil jsem to nedávno, takže je to pár měsíců stará zkušenost.
Vím ale bezpečně, že se to musí ohlídat předem, neboť v druhém případě to nešlo.
Ve výpisu "vlastností" vozidla to musí být uvedeno už když auto opuští fabriku tak jak píšeš.

Ono by to možná šlo i dodatečně, ale pro takovou situaci už není postup snadný.

Podobné stěžejní záležitosti se vždy musí řešit před nákupem vozu.
Spoléhat na to, že se to nějak dořeší dodatečně není dobré.
Upravil/a sipadan dne 29.04.2018 15:21
4.114683,118.628756
 
Upravit
Zdálo se mi, že už to v podstatě vrátit nejde a auto nevzal. Jinak ponižovat a částečně zvyšovat celkovou hmotnost nebyl problém. Ale, jak říkáme :-), důležité je s jakými hodnotami auto vyjede z továrny.
 
Upravit
pro Biimbo: Určitě sniž celkovou ještě v Německu v TP SRN-ideálně při odhlašování auta.Měl jsem stejný případ před lety.Kupoval jsem Ducato 2,8idtd rv2000,celková 3850kg.Řekl jsem,že ho koupím,ale musej snížit celkovou na 3500kg.Stačila k tomu 1 návštěva spojená s odhlašováním.COC jsem k autu neměl.Myslím,že na autě(na předním čele)byl štítek na 3500kg a normálně přeškrtnutý a vyraženo 3850kg.A pak to už snížili jen papírově.A zadarmo.Pokud to budeš chtít řešit tady,tak to bude pakárna a pokud to půjde,tak to bude stát prachy za nějaký nablblý potvrzení bůhví od koho.Pokud chci nějakou změnu,tak je to vždy lepší řešit v SRN.
hákis
 
http://www.autohakis.cz Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.56 sekund
172,573,397 návštěv