Nabíjení olověného akumulátoru je snadné, ale je třeba dodržovat správné mezní hodnoty napětí. Nízký limit napětí chrání baterii, ale vede k její nízké výkonnosti a k sulfataci na záporné elektrodě. Vysoký limit napětí zlepšuje výkonnost, ale podporuje korozi mřížky na destičce kladné elektrody. Zatímco sulfataci lze při včasné údržbě odstranit, koroze je trvalá.
To jsem našel :
Olověné akumulátory se nehodí k rychlému nabíjení a u většiny typů trvá úplné nabití 14-16 hodin. Baterii je vždy nutno skladovat plně nabitou. Nízké nabití způsobuje sulfataci, která snižuje výkonnost baterie. Přidáním uhlíku na zápornou elektrodu dojde ke zmírnění tohoto problému, ale zároveň se snižuje měrná hustota energie.
Olověné akumulátory mají průměrnou životnost, ale nepodléhají paměťovému efektu jako systémy na bázi niklu. Jejich výhodou je pomalé samovybíjení oproti jiným nabíjecím bateriím. Zatímco NiCd baterie ztratí přibližně 40 % uložené energie během tří měsíců, olověný akumulátor samovolně ztratí stejné množství energie během jednoho roku. Olověné akumulátory dobře pracují při chladných teplotách a pod bodem mrazu fungují lépe než lithium-iontové baterie.
Nebo jsou i takové , mám ji v nákladním voze.
Existují kombinované startovací/trakční baterie, které se používají pro nákladní auta, autobusy, vozidla bezpečnostních složek, vojenská vozidla, ale taková zařízení jsou velká a těžká. Jednoduchým vodítkem může být informace, že čím je baterie těžší, tím více olova obsahuje a tím déle vydrží. Tabulka 3 porovnává obvyklou životnost startovacích a trakčních baterií v případě hlubokého vybití
TESLA
http://oze.tzb-in...bily-tesla