Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výdrž vestavbové baterie v zimě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výdrž vestavbové baterie v zimě

Poslední aktualizace před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Nakonec jde o několik el. komponent, které je jen potřeba správně sladit pro váš způsob užívání auta během roku na jedné straně a technologii 1) Pb nebo 2) LFP na druhé straně. Tento krok musíte udělat s odborníkem, sebesnaživější laik nemůže znát souvislosti :o

No a to jsem zde právě hledal :g


To je dokonale vystižený.
A na tohle už podstatě odpověděl Tomáš: Radit po netu ano, ale rodinný stříbro stejně nikdo z nás na veřejnost nedá.
Jsou to roky tvrdýho (a draze zaplacenýho) vývoje.
Takže internet je sice studnice informací, ale pak jsou rodinný diamanty a ty nikdo do talónu nehodí.
To musíš buď přijet, nebo si to nechat udělat. Pak je záruka, že systém bude 100% ní. To je asi blbá informace, ale lhát nebudu.

Automatické sloučení 27.12.2017 15:43:
Maria: nouzově ano, trvale ne.
Upravil Karel Prokop dne 27.12.2017 16:43, před 6 let
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

maria napsal:

jen pro upřesnění, nechci přikrmovat startovací baterii a už vůbec ne za běhu, ale nástavbovou.


Tu tvoju náhradnú prepoj s nástavbovou pomocou prepínača batérií, keď sa ti vybije nástavbová, tak prepneš na náhradnú. Teda odpojí sa vybitá, zapojí sa nabitá. Ja som popisoval ako to mám spravené ja,, princíp je rovnaký.
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
Nakonec jsme to zvládli i bez složitého provizorního propojování. 3 dny jsme vydrželi nepřetržitě topit, trošku svítit a běžela nám lednice na plyn ( pokud něco krom svícení bere ). Sluníčko svítilo cca do 14 hodin. Pro jistotu jsme si ale na konci 3 dne půjčili na 2 hodiny centrálu, dokrmili a vydrželi jsme další 3 dny v pohodě.
petr787petr787Člen
Přidáno před 6 let
Karel má pravdu a já mu věřím. Nechal jsem na něm a nelituju. 100Ah LFP 260Wp solar a MPPT sice nebylo z nejlevnějších ale teď vidím správnost investice. 6 dní stání v La Plagne bez el.přípojky, topení denně celou noc (Truma cca 16 - 10), TV a satelit 2-3 hod. denně , led světlo dle potřeby, lednice plyn min. Bojler Truma koupání 2x2 os - dodávka s izolací pěnou a baterie nikdy neklesla pod 12,6V a to 5 dnů bylo na střeše 30cm sněhu. Jen poslední den odmeteno a do večera opět cca 13,2V.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 6 let
Aktuálně jsem to zkoušel mezi svátky a na silvestra. Od 27.12. jsem stál v Hinterstoderu, bez přípojky, 3 noci topení (Truma C6), polointegra 7,1m, led světla. Byli jsme tam 2+2 a 3 noci bez nastartování na novou 115Ah Trakční Bannerku. Pak přejezd cca 1,5h do termálů a pak 30 min do dalšího střediska (Werfenweng), opět dvě noci a bez problémů. Pravda, satelit jsem nepouštěl. K topení - vždy jsem důsledně dával půlkabát od Koniga. Současně plyn - 2 lahve propanu, cca 6 dní a jsem na nule. Tedy pro mne stačí trakce, 2-3 noci v jednom středisku, přejezd a opět min. 2 noci. A to jezdím se dvěma prckama, kteří pořád živý nějaký foun, tablet atd.
Ixeo 710 i, Fiat
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
to petr787:

to máš asi perpetum mobile. Výdrž při tom všem 5 dní a nabíjení soláry pod 30cm vrstvou sněhu. A já vůl každý den odmetal
petr787petr787Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

maria napsal:

to petr787:

to máš asi perpetum mobile. Výdrž při tom všem 5 dní a nabíjení soláry pod 30cm vrstvou sněhu. A já vůl každý den odmetal


Bude to tím, že mám lepší izolaci a vytápím poloviční prostor než-li ty. Vzadu mám garáž abych mohl v rumunsku projet na motorce třeba transalpinu. https://petr787.rajce.idnes.cz/nastenka/
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

petr787 napsal:

Citovat

maria napsal:

to petr787:

to máš asi perpetum mobile. Výdrž při tom všem 5 dní a nabíjení soláry pod 30cm vrstvou sněhu. A já vůl každý den odmetal


Bude to tím, že mám lepší izolaci a vytápím poloviční prostor než-li ty. Vzadu mám garáž abych mohl v rumunsku projet na motorce třeba transalpinu. https://petr787.rajce.idnes.cz/nastenka/


Pěkně přepsaný techničák... jak dlouhou máš ložnou plochu? Kdo ti to izoloval? Třeba do SZ, netýká se to tématu. Dík
VW LT 35 maxi
petr787petr787Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Cibi napsal:

Citovat

petr787 napsal:

Citovat

maria napsal:

to petr787:

to máš asi perpetum mobile. Výdrž při tom všem 5 dní a nabíjení soláry pod 30cm vrstvou sněhu. A já vůl každý den odmetal


Bude to tím, že mám lepší izolaci a vytápím poloviční prostor než-li ty. Vzadu mám garáž abych mohl v rumunsku projet na motorce třeba transalpinu. https://petr787.rajce.idnes.cz/nastenka/


Pěkně přepsaný techničák... jak dlouhou máš ložnou plochu? Kdo ti to izoloval? Třeba do SZ, netýká se to tématu. Dík



Ložná plocha cca 2,5 m dlouhá na velké cestovní enduro.
Pěnová izolace ICYNENE
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Rád vás budu informovat, jak funguje výdrž vestavbové baterie, kterou jsem nakonec zvolil (2x 120Ah baterie AGM + booster). Je pro mě důležité vydržet v zimě a na divoko. Doladím to izolačními kabáty 1x na kabinu zvenku (celokabát) a na 1x na zadní dveře vestavby (zevnitř).

Druhou technologii LiFePO4 jsem odsunul o několik let, věnoval jsem rozhodnutí čas a konzultoval to s více nezávislými stranami. Dokud se neodstraní všichni ti jeho "pomalí zabijáci" , tak vidím jako lepší v tuto chvíli olovo.

Děkuji za vaše komentáře, názory a zaslané SZ. Hodně mi to pomohlo. Mapik.
!y
Upravil MaPik dne 27.01.2018 21:17, před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Nabíjení olověného akumulátoru je snadné, ale je třeba dodržovat správné mezní hodnoty napětí. Nízký limit napětí chrání baterii, ale vede k její nízké výkonnosti a k sulfataci na záporné elektrodě. Vysoký limit napětí zlepšuje výkonnost, ale podporuje korozi mřížky na destičce kladné elektrody. Zatímco sulfataci lze při včasné údržbě odstranit, koroze je trvalá.


To jsem našel :
Olověné akumulátory se nehodí k rychlému nabíjení a u většiny typů trvá úplné nabití 14-16 hodin. Baterii je vždy nutno skladovat plně nabitou. Nízké nabití způsobuje sulfataci, která snižuje výkonnost baterie. Přidáním uhlíku na zápornou elektrodu dojde ke zmírnění tohoto problému, ale zároveň se snižuje měrná hustota energie.

Olověné akumulátory mají průměrnou životnost, ale nepodléhají paměťovému efektu jako systémy na bázi niklu. Jejich výhodou je pomalé samovybíjení oproti jiným nabíjecím bateriím. Zatímco NiCd baterie ztratí přibližně 40 % uložené energie během tří měsíců, olověný akumulátor samovolně ztratí stejné množství energie během jednoho roku. Olověné akumulátory dobře pracují při chladných teplotách a pod bodem mrazu fungují lépe než lithium-iontové baterie.

Nebo jsou i takové , mám ji v nákladním voze.
Existují kombinované startovací/trakční baterie, které se používají pro nákladní auta, autobusy, vozidla bezpečnostních složek, vojenská vozidla, ale taková zařízení jsou velká a těžká. Jednoduchým vodítkem může být informace, že čím je baterie těžší, tím více olova obsahuje a tím déle vydrží. Tabulka 3 porovnává obvyklou životnost startovacích a trakčních baterií v případě hlubokého vybití

TESLA
http://oze.tzb-in...bily-tesla
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 27.01.2018 22:48, před 6 let
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Po čase sem vkládám krátké průběžné info. Po umístění 2ks baterií (35x17x19) pod sedačku řidiče, kam se vešel i booster MT LB-40 a je to úplně jiný kafe :^ Aktuálně výdrž 3 noci a to bez přejezdu, tedy dobíjení boosterem. Přes den svítilo sluníčko a tak solár 100W pomáhal baterii držet jak temperování naftovým topením, tak kompresorovou lednici ( toho žrouta trávy kolem, jak mi kdosi vtipně psal).

Nakonec jsem stejnou baterii, jakou jsem měl v novém autě pod sedačku z výroby, za “normální” peníze nesehnal a tak mi BANNER RUNNING BULL 95Ah AGM zatím zbyla. Protože se tato baterie nadále prodává s novými vozy je pravděpodobné, že ve stejné situaci bude nebo už je někdo další. Takovému kolegovi ji rád prodám za 1/2 ceny a ušetří 4.400 Kč. Co já bych za takovou nabídku před pár týdny dal :z Koupit novou Bannerku za 4,4 tis. z nového auta v dobré kondici (vydržela 1 a 1/2 den táhnout tyhle spotřebiče, bohužel byla sama).

Taková v podstatě jednoduchá logická věc a kolik času to sebralo. Ale i bez udání Bannerky výše se mi zvolené řešení v odborném servisu zatím vyplatilo. Ano zatím jsem s tímto řešením zdvojení vestavbové baterie pod sedačku řidiče, s boosterem a solárem 100W spokojen :z
!y
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,232,219 unikátních návštěv | Vygenerované za: 1.40402 sekund | Průměrně za: 1.40402 (0) sekund | Dotazy: 111 | Použitá paměť: 2.1MB/4MB