Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letmilý MaPiku,
Já bych s tím jásotem bohužel tak nepospíchal. Nevím kdes přišel na to, že CBE 516 můžeš bez obav připojit na LFP. Jaký ochranný obvody tam dáš taky ne.
Ubezpečuju tě, že půlka lidí vymlátí drahý LFP baterky na první dobrou. Nemít KVALITNÍ ochranu, tak je po nich. Ale všichni bez vyjímky vědí, že voni nic, to posrali servisáci. Pak jim nahodím ochranu a zjistím, že zapoměli rozsvícený světlo v koupelně. (to bylo tento pátek, jo). Takže pozor, teorie je šedivá, ale strom života je pjekně zelenej.
All:
Toto je opět klasická ukázka znalostí ostatních "elektrikářů" !!!
PB nabíječka má přece DIAMETRÁLNĚ jinou chaku než LFP nabíječka!!!
Tudíž použít stávající EBL není moc dobrej nápad. Konzervační napětí je 13,6-13,8V a LFP baterky si potřebujou odpočinout na ustálených 13,3-13,35V.
IUoU chaka vestavěný nabíječky je nenechá,....Pořád je "přifukuje".
na netu jste nostop, ale budete řešit hlavně cenu. Důležitý věci sakra, !!! nečtete nebo neumíte číst !!!???!!! Např. jestli to zařízení funguje odladěně ?
Řešit že baterky; stojej 20 nebo 30 budete - ale že je za tři,čtyři roky lehkým byť trvalý přebíjením přifouknete - řešit nebudete ?!?!?!
Majitelé aut za 1-2 mega?
Co to tady na mě nacvičujete?
Že vochčijete fyziku?
Styďte se.
......,vy - "elektrikáři".
Napadá mě citát cvokaře prof.dr.Cyrila Höschla:
„Třetina obyvatel téhle země je slabá duchem, každý sedmý občan je debilní, dementní nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel v této zemi má podprůměrný intelekt.“
Nemyslím si, že člověk schopnej vygenerovat peníze na karavan či auto do týdle kategorie pasuje, ale....mám z tohodle dění nervy.
Pak mi choděj lidi (a to denně); že se dočetli na internetu,...a zakoupili,.....no, a moje exploze je nasnadě,....
Klidně mě exkomunikujte (Míra mi dá :) Ban) za moji nesnesitelnou rétoriku: ale todle jsou tak elementární informace, že ČLOVĚK KTEREJ TO CHCE ŘEŠIT, TOHLE PŘECE MUSÍ VĚDĚT.
A jestliže se Mapik zeptá, tak mi nejni jasný jak to - že staří, (a znalí) matadoři mu nejsou schopni tak jednoduchou (nicméně zásadní) otázku zodpovědět. A vo tom, že vo elektrice víte výrazně víc než že kope, nepochybuju.
Tož tak. Všem hezký svátky a místo sledování polodebilních seriálů se ponořte do nauky vo elektrice.
V ouctě Karel, Váš servisák v aktivní službě
Upravil Karel Prokop dne 23.12.2017 10:43,
před 6 letDnes jsem se vrátil po 5 dnech z IT. Vestavba Knaus Boxstar Solution na Ducatu L3H3, plynova Truma Combi 4, solar 150w s mppt regulátorem, baterie agm 100Ah. Pres den temperování na 1, po lyzovani a v noci topení na 3, nějaké to vaření po lyžích, večer svícení, dobíjeni telefonu, film na TV, rádio skoro nonstop. Ranní venkovní teploty -11, -8, -8 a -1. Průměr teda nějakých - 7. Bez izolace kabiny, pouze vnitřní žaluzie REMIS.
Propan 10kg vydržel 4 noci, napětí baterie po ránu nebylo nikdy nižší než 12,5V, přes den solar vždy dotlacil do "plna". Přes den teploty lehce pod nulou ale azuro a sluníčko pralo.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
my elektricky méně zdatní a nadaní máme jedinou možnost. Věřit někomu, koho považujeme za odborníka. Když někomu svěřím více než 1mil korun za auto, chci věřit tomu, že je to odborník a poradí/navrhne optimální řešení. A někdy to bohužel neklapne.
My s naší devadesátkovou baterií a 120Wp v solárech vydržíme pouze s plynovým topením cca 3dny. Svítíme si lucerničkami. DVD nepoužíváme, to baterie mizí před očima.
Pod sedadlem mám pro jistotu další dvě trakční baterie, které v případě nouze prohodím.
A to vše jen proto, že nebyl čas nechat u Karla auto na optimalizaci.
Lednice vypnutá, chladili jsme venku. Ale líbil se mi ten nápad nachlazovat si venku flašky s vodou a dávat do lednice ;)
Nesmím zapomenout že po lyzovani byl vzdy přejezd do druhého střediska, se zastávkou v obchodě a na bazene, který je v ceně skipasů. Prejezdy do cca 15km
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 6 let1. Říkám to zákazníkům na servise pravidelně, doma si na kotel pozvete topenáře, na elektřinu elektrikáře, na vodu instalatéra atd., v obytném autě chcete, aby toto všechno uměl jeden člověk. Ten jeden člověk bude vždy v něčem lepší, v něčem průměrný a něco nebude umět vůbec. My se považujeme za odborníky v elektrice, satelitech a doplňcích. Do topení příliš nesahame a plyn děláme okrajově. Tak by to myslím mělo být, netvrdit, že umím vše. Tedy, je třeba mít reálná očekávání.
2. Prodejce nebude nikdy umět tolik co servis, musí znát spoustu jiných věcí okolo modelů aut. Ale bude Vám tvrdit, že nezávislý servis to neumí, a že v něm ztratíte záruku. Nesmysl. Sám pak třeba namontuje 3x 50Wp solár, každý našroubuje do střechy 6 vruty a spojí do PWM reglu...
3. Na rozdíl od Karla se mi úplně nechce tady na fóru učit prodejce, proto každému nabízím telefonickou konzultaci a spousta z vás ji využívá, to je fajn.
Pěkné Vánoce.
ScooterMartyČlen Přidáno
před 6 letBod 1 je myslím správná myšlenka. I když je to OT, jestliže Karla a Tomáše máme na elektriku, kdo je tedy plynový a vodní guru?
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letNa chlazení je bezkonkurenčně nejlepší můj učitel Pepa Doskočil.
A na vodě nic složitýho není,....
Viackrát sa tu objavila rada doplniť elektrocentrálu, effoj, nebo booster. Vzhľadom k tomu že booster elektrinu nevyrába, tak predpokladám, že sa vlastne odporúča naštartovať motor a dobíjať batérie alternátorom , s tým že booster funguje ako dióda a umožňuje nabíjať štartovaciu aj prevádzkovú batériu súčasne. Ako dlho trvá takéto dobíjanie napr.pri 100 Ah batérií? Predpokladám že je úplne jedno, ak je booster osadený, či sú batérie kyselinové, alebo AGM. Ak dobíjam batériu napriamo alternátorom, tak je tiež jedno či je to kyselina, alebo AGM?
Ak by som mal prepínač batérií za alternátorom, tak naštartujem s štartovacou batériou a potom prepnem nabíjanie na prevádzkovú batériu, je to možné? Nepoškodí sa niečo v elektronike motora?
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 6 letBooster zvyšuje napěťový spád a díky tomu nabíjí nástavbovou baterii proudem až 45A (jsou i silnější boostery, ale vyžadují adekvátní alternátor). Bez boosteru se nabíjí cca 6A. Zjednodusene, za cca hodinový přejezd nebo volnoběh nabijete na 1 den stání. Booster si měří napětí startovací i nástavbové bat. a teplotu, podle toho upravuje charakteristiku nabíjení. Po zkušenostech, je to výborné zařízení.
nerad bych tu nějakému elektroguruovi způsobil infarkt, ale zeptat se musím. Pro případ nouze vozím záložní startovací baterii 90Ah. Mohu ji jednoduše narychlo v případě potřeby propojit startovacími kabely paralelně s vybitou nástavbovou?
Jde mi o to, že by bylo např. v noci dost komplikované demontovat sedadlo řidiče a přepojovat. Stane se něco kromě toho, že budu vybíjet novou baterii částečně i tou vybitou?
Díky
V elektrike sa vóbec nevyznám, podľa toho čo som sa naučil od múdrejších tak nemôžeš, lebo z plnej pretečie elektrina do prázdnej obrovskou rýchlosťou a hladiny energie sa vyrovnajú, pričom vzniká teplo, ktoré môže spôsobiť požiar. Ja mám náhradnú štartovaciu zapojenú cez prepínač batérií 1-2-0. Teda keby chcipla hlavná, tak ju odpojím a prepnem na náhradnú. Akurát neviem či je možné pri behu motora prepnúť na tú vybitú, tam sa odpovede múdrych líšia, niektorí tvrdia že sa zničí elektronika motora.
MaPikČlen Přidáno
před 6 letJe zajímavé, kolik z nás má stejný problém s výdrží vestavbové baterie v zimě. Děkuji za vaše vyjádření, rady i soukromě zaslané zprávy. :^
Ano, jde o problém z neznalosti, ať už na straně prodávajícího !t nebo kupujícího :l
Nakonec jde o několik el. komponent, které je jen potřeba správně sladit pro váš způsob užívání auta během roku na jedné straně a technologii 1) Pb nebo 2) LFP na druhé straně. Tento krok musíte udělat s odborníkem, sebesnaživější laik nemůže znát souvislosti :o
No a to jsem zde právě hledal :g
Své hotové řešení zde nakonec zveřejním, abyste získali další kámen do mozaiky názorů a zkrátili si "cestu poznání".
jen pro upřesnění, nechci přikrmovat startovací baterii a už vůbec ne za běhu, ale nástavbovou.