Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výdrž vestavbové baterie v zimě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výdrž vestavbové baterie v zimě

Poslední aktualizace před 6 let
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

Citovat

investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, která se celkem vyšplhá až na 50 tis. Kč, a to už je jiný kafe.


Nevím, kde jsi přišel na 50.000,- Kč. (Asi někdo zjistil, že tomu moc nerozumíš a tak má nutkání tě řádně oškubat :) ).
Domluv se s Karlem, nebo s prodejcem, který tomu opravdu rozumí a pak pochopíš, že se ti vyplatí koupit LiFePO4 baterii (myslím si, že ti bude bohatě stačit 120Ah).
Ochranná elektronika je součástí baterie.
Porovnej si životnost, váhu a rozměry.
.


Díky, nechám to nacenit a ještě jednou vše zvážím LFP,které jsem odsunul z důvodu ceny celkem, tj. včetně avíza nutnosti výměny i dalších elektronických komponent (dobíječka , ochrana, ....?), nejen tedy samostatné baterky. Ano, nerozumím tomu. Pokud je vše nové, zdálo se mi to “hodně” změn. Navíc nevím, co s původními díly, jak bych je udal. Sumu 50 tis. mám samozřejmě od prodejce. Spoléhám na Karla, že mi poradí ohledně současného bloku a jak to tedy může být (co se musí měnit a co ne). Díky.
!y
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Návoda na tvoji CBE 516 jsem dělal tady: https://www.carav...d_id=15127
Určitě bych dal místo PWM regulátoru MPPT. A panely přepojil do série (kvůli napěťovýmu spádu i účinnosti)
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Návoda na tvoji CBE 516 jsem dělal tady: https://www.carav...d_id=15127
Určitě bych dal místo PWM regulátoru MPPT. A panely přepojil do série (kvůli napěťovýmu spádu i účinnosti)


Děkuju Karle, jakmile se tím jako normální smrtelník "prokoušu" pokusím se vybrat a udělat nějaký závěr.

Automatické sloučení 23.12.2017 09:03:
Jestli jsem ta schémata a info od Karla vše dobře pochopil, tak:

A) elektro-blok mám takový, že nemusím nic měnit !M
B) mohu bez obav koupit LiFePO4 baterii 120Ah,
C) dokoupit 1x solár 100W (stejný výkon jako stávající) D) zapojit ho sériově ke stávajícímu
E) s regulátorem MPPT
(z odpovědí vyplývá, že podle fotky EBL tento nemám?)

Vše ostatní tedy beze změny a 50 tis. Kč je tedy opravdu blbost.

To je super zjištění a díky Karlovi i ostatním :^ :_
!y
Upravil MaPik dne 23.12.2017 10:03, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
milý MaPiku,
Já bych s tím jásotem bohužel tak nepospíchal. Nevím kdes přišel na to, že CBE 516 můžeš bez obav připojit na LFP. Jaký ochranný obvody tam dáš taky ne.
Ubezpečuju tě, že půlka lidí vymlátí drahý LFP baterky na první dobrou. Nemít KVALITNÍ ochranu, tak je po nich. Ale všichni bez vyjímky vědí, že voni nic, to posrali servisáci. Pak jim nahodím ochranu a zjistím, že zapoměli rozsvícený světlo v koupelně. (to bylo tento pátek, jo). Takže pozor, teorie je šedivá, ale strom života je pjekně zelenej.

All:
Toto je opět klasická ukázka znalostí ostatních "elektrikářů" !!!
PB nabíječka má přece DIAMETRÁLNĚ jinou chaku než LFP nabíječka!!!



Tudíž použít stávající EBL není moc dobrej nápad. Konzervační napětí je 13,6-13,8V a LFP baterky si potřebujou odpočinout na ustálených 13,3-13,35V.
IUoU chaka vestavěný nabíječky je nenechá,....Pořád je "přifukuje".

na netu jste nostop, ale budete řešit hlavně cenu. Důležitý věci sakra, !!! nečtete nebo neumíte číst !!!???!!! Např. jestli to zařízení funguje odladěně ?
Řešit že baterky; stojej 20 nebo 30 budete - ale že je za tři,čtyři roky lehkým byť trvalý přebíjením přifouknete - řešit nebudete ?!?!?!
Majitelé aut za 1-2 mega?
Co to tady na mě nacvičujete?
Že vochčijete fyziku?
Styďte se.

......,vy - "elektrikáři".

Napadá mě citát cvokaře prof.dr.Cyrila Höschla:
„Třetina obyvatel téhle země je slabá duchem, každý sedmý občan je debilní, dementní nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel v této zemi má podprůměrný intelekt.“

Nemyslím si, že člověk schopnej vygenerovat peníze na karavan či auto do týdle kategorie pasuje, ale....mám z tohodle dění nervy.
Pak mi choděj lidi (a to denně); že se dočetli na internetu,...a zakoupili,.....no, a moje exploze je nasnadě,....

Klidně mě exkomunikujte (Míra mi dá :) Ban) za moji nesnesitelnou rétoriku: ale todle jsou tak elementární informace, že ČLOVĚK KTEREJ TO CHCE ŘEŠIT, TOHLE PŘECE MUSÍ VĚDĚT.
A jestliže se Mapik zeptá, tak mi nejni jasný jak to - že staří, (a znalí) matadoři mu nejsou schopni tak jednoduchou (nicméně zásadní) otázku zodpovědět. A vo tom, že vo elektrice víte výrazně víc než že kope, nepochybuju.

Tož tak. Všem hezký svátky a místo sledování polodebilních seriálů se ponořte do nauky vo elektrice.

V ouctě Karel, Váš servisák v aktivní službě
Upravil Karel Prokop dne 23.12.2017 10:43, před 6 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Nemyslím si, že člověk schopnej vygenerovat peníze na karavan či auto do týdle kategorie pasuje, ale....mám z tohodle dění nervy.
Pak mi choděj lidi (a to denně); že se dočetli na internetu,...a zakoupili,.....no, a moje exploze je nasnadě,....


Problém je v tom, že podobnou konfiguraci je schopen vůbec generovat výrobce a pustit ji k zákazníkovi.
Zjistil zřejmě, že stále více potencionálních kupujících by rádo žilo bez plynu - a tak prohodí pouze Trumu a zbytek neřeší - buď z prostorových nebo finančních důvodů ....
4.114683,118.628756
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Dnes jsem se vrátil po 5 dnech z IT. Vestavba Knaus Boxstar Solution na Ducatu L3H3, plynova Truma Combi 4, solar 150w s mppt regulátorem, baterie agm 100Ah. Pres den temperování na 1, po lyzovani a v noci topení na 3, nějaké to vaření po lyžích, večer svícení, dobíjeni telefonu, film na TV, rádio skoro nonstop. Ranní venkovní teploty -11, -8, -8 a -1. Průměr teda nějakých - 7. Bez izolace kabiny, pouze vnitřní žaluzie REMIS.

Propan 10kg vydržel 4 noci, napětí baterie po ránu nebylo nikdy nižší než 12,5V, přes den solar vždy dotlacil do "plna". Přes den teploty lehce pod nulou ale azuro a sluníčko pralo.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:

Dnes jsem se vrátil po 5 dnech z IT. Vestavba Knaus Boxstar Solution na Ducatu L3H3, plynova Truma Combi 4, solar 150w s mppt regulátorem, baterie agm 100Ah. Pres den temperování na 1, po lyzovani a v noci topení na 3, nějaké to vaření po lyžích, večer svícení, dobíjeni telefonu, film na TV, rádio skoro nonstop. Ranní venkovní teploty -11, -8, -8 a -1. Průměr teda nějakých - 7. Bez izolace kabiny, pouze vnitřní žaluzie REMIS.

Propan 10kg vydržel 4 noci, napětí baterie po ránu nebylo nikdy nižší než 12,5V, přes den solar vždy dotlacil do "plna". Přes den teploty lehce pod nulou ale azuro a sluníčko pralo.


Ahoj, díky za tohle porovnání :^ Rozdíl vidím hlavně v plynovém topení (bere méně elektriky) a soláru 150W který měl dobré počasí (sluníčko vás za den dobilo). Jinak na webu vidím, že kompresorovou lednici máte taky (nepíšete, jestli byla v chodu). To je dobrý výsledek, zatím se svým poddimenzovaným řešením "závidím".
!y
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
my elektricky méně zdatní a nadaní máme jedinou možnost. Věřit někomu, koho považujeme za odborníka. Když někomu svěřím více než 1mil korun za auto, chci věřit tomu, že je to odborník a poradí/navrhne optimální řešení. A někdy to bohužel neklapne.

My s naší devadesátkovou baterií a 120Wp v solárech vydržíme pouze s plynovým topením cca 3dny. Svítíme si lucerničkami. DVD nepoužíváme, to baterie mizí před očima.

Pod sedadlem mám pro jistotu další dvě trakční baterie, které v případě nouze prohodím.

A to vše jen proto, že nebyl čas nechat u Karla auto na optimalizaci.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Lednice vypnutá, chladili jsme venku. Ale líbil se mi ten nápad nachlazovat si venku flašky s vodou a dávat do lednice ;)

Nesmím zapomenout že po lyzovani byl vzdy přejezd do druhého střediska, se zastávkou v obchodě a na bazene, který je v ceně skipasů. Prejezdy do cca 15km
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
1. Říkám to zákazníkům na servise pravidelně, doma si na kotel pozvete topenáře, na elektřinu elektrikáře, na vodu instalatéra atd., v obytném autě chcete, aby toto všechno uměl jeden člověk. Ten jeden člověk bude vždy v něčem lepší, v něčem průměrný a něco nebude umět vůbec. My se považujeme za odborníky v elektrice, satelitech a doplňcích. Do topení příliš nesahame a plyn děláme okrajově. Tak by to myslím mělo být, netvrdit, že umím vše. Tedy, je třeba mít reálná očekávání.

2. Prodejce nebude nikdy umět tolik co servis, musí znát spoustu jiných věcí okolo modelů aut. Ale bude Vám tvrdit, že nezávislý servis to neumí, a že v něm ztratíte záruku. Nesmysl. Sám pak třeba namontuje 3x 50Wp solár, každý našroubuje do střechy 6 vruty a spojí do PWM reglu...

3. Na rozdíl od Karla se mi úplně nechce tady na fóru učit prodejce, proto každému nabízím telefonickou konzultaci a spousta z vás ji využívá, to je fajn.

Pěkné Vánoce.
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 6 let
Bod 1 je myslím správná myšlenka. I když je to OT, jestliže Karla a Tomáše máme na elektriku, kdo je tedy plynový a vodní guru?
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

ScooterMarty napsal:

Bod 1 je myslím správná myšlenka. I když je to OT, jestliže Karla a Tomáše máme na elektriku, kdo je tedy plynový a vodní guru?


Plyn Petr, (STMAX) Karavan Servis Zlín.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Na chlazení je bezkonkurenčně nejlepší můj učitel Pepa Doskočil.
A na vodě nic složitýho není,....
D
DDTČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hatiti napsal:

Pokud máš kompresorovou lednici, tak se nediv! Ta moje žrala i trávu okolo bydlouše a to i na asfaltovým parkovišti! Od doby, kdy jsem jí vykuchal a nahradil plynovkou, jsem OK. Před tím jsem s ní byl furt KO.


Něco na tom bude. My máme 150-ku fotovoltaiku a lednici na plyn. Nemáme telku. Svítíme LED a to i přes noc nočním osvětlením, to abych i v noci trefil na WC (prostata si žije svým životem) a topíme na plyn. Nadivoko stojíme skoro furt a baterka nikdy neklesla pod 50%. Mluvim o zime. V lete je furt na 100%. Nejvíce nas omezuje plyn. Na jednu lahev vydržíme 2 dny při -6deg. 1 den při -20deg. Ale to je jiny story.

Spise me trápí, ze když se připojím na 240V, ani za dva dny se baterie nenabije na 100%. Zůstane na 75%. Zkoušel jsem to letos poprvé, když jsme se chystali na hory, kde jsme dosud. Do te doby jen a jen panel. Rozumíte někdo proc to tak je a jestli to je vporadku?
Knaus Van i650MEG, 2017
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
Viackrát sa tu objavila rada doplniť elektrocentrálu, effoj, nebo booster. Vzhľadom k tomu že booster elektrinu nevyrába, tak predpokladám, že sa vlastne odporúča naštartovať motor a dobíjať batérie alternátorom , s tým že booster funguje ako dióda a umožňuje nabíjať štartovaciu aj prevádzkovú batériu súčasne. Ako dlho trvá takéto dobíjanie napr.pri 100 Ah batérií? Predpokladám že je úplne jedno, ak je booster osadený, či sú batérie kyselinové, alebo AGM. Ak dobíjam batériu napriamo alternátorom, tak je tiež jedno či je to kyselina, alebo AGM?
Ak by som mal prepínač batérií za alternátorom, tak naštartujem s štartovacou batériou a potom prepnem nabíjanie na prevádzkovú batériu, je to možné? Nepoškodí sa niečo v elektronike motora?
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Booster zvyšuje napěťový spád a díky tomu nabíjí nástavbovou baterii proudem až 45A (jsou i silnější boostery, ale vyžadují adekvátní alternátor). Bez boosteru se nabíjí cca 6A. Zjednodusene, za cca hodinový přejezd nebo volnoběh nabijete na 1 den stání. Booster si měří napětí startovací i nástavbové bat. a teplotu, podle toho upravuje charakteristiku nabíjení. Po zkušenostech, je to výborné zařízení.
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
nerad bych tu nějakému elektroguruovi způsobil infarkt, ale zeptat se musím. Pro případ nouze vozím záložní startovací baterii 90Ah. Mohu ji jednoduše narychlo v případě potřeby propojit startovacími kabely paralelně s vybitou nástavbovou?

Jde mi o to, že by bylo např. v noci dost komplikované demontovat sedadlo řidiče a přepojovat. Stane se něco kromě toho, že budu vybíjet novou baterii částečně i tou vybitou?

Díky
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
V elektrike sa vóbec nevyznám, podľa toho čo som sa naučil od múdrejších tak nemôžeš, lebo z plnej pretečie elektrina do prázdnej obrovskou rýchlosťou a hladiny energie sa vyrovnajú, pričom vzniká teplo, ktoré môže spôsobiť požiar. Ja mám náhradnú štartovaciu zapojenú cez prepínač batérií 1-2-0. Teda keby chcipla hlavná, tak ju odpojím a prepnem na náhradnú. Akurát neviem či je možné pri behu motora prepnúť na tú vybitú, tam sa odpovede múdrych líšia, niektorí tvrdia že sa zničí elektronika motora.
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Je zajímavé, kolik z nás má stejný problém s výdrží vestavbové baterie v zimě. Děkuji za vaše vyjádření, rady i soukromě zaslané zprávy. :^

Ano, jde o problém z neznalosti, ať už na straně prodávajícího !t nebo kupujícího :l

Nakonec jde o několik el. komponent, které je jen potřeba správně sladit pro váš způsob užívání auta během roku na jedné straně a technologii 1) Pb nebo 2) LFP na druhé straně. Tento krok musíte udělat s odborníkem, sebesnaživější laik nemůže znát souvislosti :o

No a to jsem zde právě hledal :g

Své hotové řešení zde nakonec zveřejním, abyste získali další kámen do mozaiky názorů a zkrátili si "cestu poznání".
!y
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
jen pro upřesnění, nechci přikrmovat startovací baterii a už vůbec ne za běhu, ale nástavbovou.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,674,984 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19828 sekund | Průměrně za: 0.19828 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.27MB/2MB