RomanPatrolČlen Přidáno
před 6 letMám rád jistotu a doložnost neřeším, stejně jsem přes.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
misusČlen Přidáno
před 6 let180ah trakce, topeni nonstop planar 4d, truma jen na vodu.
V zime na horach 6dnu bez problemu.
Tv nemam zarovky led
Dobijeni jen mobil+tablet
HatitiČlen Přidáno
před 6 letCitovat
onkeL napsal:
... Asi budu ale řešit vypnutí topení když budu pryč a jeho zapnutí telefonem včas před návratem do auta...Prostor obytné dodávky je do hodiny vytopený a je zbytečné abych topil nonstop.... uvidíme jak to bude časem ale zatím pro mě Ok
Domnívám, že se mýlíš. Za otop sice ušetříš, ale proděláš jinde a mnohem více! :_
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 6 letK topení... Když v autě nejsme, zeslabuji topení na cca 15 stupňů, po příchodu zesilim. Během chvíle je teplo. Šetřím tak plyn i elektriku.
surficiČlen Přidáno
před 6 letTak tak takhle jsem jako začátečník uvažoval taky že vypnu topení a když jsem přišel z lyží zjistil jsem že se auto počuralo a byl jsem bez vody
CibiČlen Přidáno
před 6 letjednoduchá odpověď otázkou - vypínáte v zimě doma topení, když jedete pryč ;-)?
Chce to temperovat.
MaPikČlen Přidáno
před 6 letDěkuju všem za praktické rady a tipy !o . Je vidět, že sem píše opravdu jen ten, kdo ví, o čem mluví a chce pomoci ostatním karavaňákům :^. Super! Na základě těchto rad, seriózního doporučení prodejce, výsledků na kalkulačce (LiFePO je celková investice cca 50 tis. Kč :o :o uvažuji o tomto závěru.
CESTA ŘEŠENÍ:
= stávající 95Ah baterii AGM nahradit 2 x 120 Ah AGM baterií = 240 Ah celkem (pod sedačkou řidiče)
= stávající 100W solár doplnit o druhý 110W = 210W celkem
= vyzkouším centrálu Honda 1kW (kterou prý vozí každý správný karavaňák nejen v zimě)
= investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, která se celkem vyšplhá až na 50 tis. Kč, a to už je jiný kafe. Pokud bych to řešil na začátku u auta "na zakázku", bylo by to jiné, ale v tomto případě odkládám o několik roků :c
Rád budu informovat o výsledku, jak to funguje. Někteří jste psali, baterky nezapojovat společně, jinak výkon bere jedna od druhé apod. Můžete poradit, jak to zapojit, aby to opravdu fungovalo?? Předpokládám, že to dealer ví, ale jak už jsem poznal, není špatné tyto zásadní věci, které platíme z vlastní kapsy, konzultovat :t :^
Ať si v zimě v pohodě užíváme našeho bydlíka i :z
Ještě jednou, díky.
!y
Upravil MaPik dne 20.12.2017 20:27,
před 6 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 6 letMaPik
1) na rady "prodejců" spolíhej jen s krajní opatrností (zatím jsem jich moc neviděl kteří dokážou dobře poradit v naší problematice, bohužel,....a to dělám baterky přes 35 let,.....)
2) nepíšeš co je tam za blok
3) Truma D si šáhne při žhavení pro 25A (pokles napětí)
4) kompresorová lednice v zimě vezme míň, ale určitě si vezme 3-4A na provoz cca 15-20min/h.
z toho vychází že:
soláry min 200W, lépe 260-270Wp.
baterku trakci 180-200Ah (proč gel?)
LFP obávám se levnější nebude; Elon loni vykoupil celou produkci Panasonicu,....
Efoy, centrála pro zimní kemping jako rezerva jo, ale je otázne, jestli je budeš potřebovat. Pokrok jasně hovoří ve prospěch LFP.
ale je to jen můj silně deformovanej názor,....!)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letMaPik
Blok je zařízení který ovládá celý elektrický hospodářství. Většinou to bydlí pod sedačkou řidiče,spolujezdce nebo v lavici. Mj. to komunikuje s hlavním panelem (nade dveřma).
Vypínání topení v zimě je blbý proto, že ti to vyrazí mrazovku a vyteče ti všechna voda. Temperování je myslím si skutečně lepší (ale to zjistíš :) praxí)
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letTak já s nástavbovou 90Ah AGM (byla v novém autě) v zimně tři dny topení,trochu ledsvětla, trochu TV.Zimy mám okolo dost tak lednice nemá co dělat.Fakt je že tak dvakrát za zimu šla až do vypnutì nástavby.Mám ji pět let a začíná šestý a měřil jsem co z ní ještě vytáhnu a je to 30Ah.Docela by mě zajímalo kolik Ah mohu vytáhnout z nového nástavbového aku" beztrestně" (50%kapacity)a s" trestem" tzn. až do vypnutí nástavby.Jasně že + - tolerance.Ale v březnu a dubnu když svítì postavím solar proti slunci co nejvíce kolmo a vydrźím neomezeně ale musí svítit a hledám místo kde svítì nejdýl.