Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výdrž vestavbové baterie v zimě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výdrž vestavbové baterie v zimě

Poslední aktualizace před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Citovat

MaPik napsal:

Citovat

karlosVW napsal:

Kvalitní baterie bude základ. Investoval jsem letos do LiFePO 120Ah...je lehoučká (13kg) ale bohužel...poměrně drahá a až čas ukáže zda to byla investice smysluplná. No...nicméně po nonstop topení cca 28h pri -5st kleslo napeti z 13,2V na 13,1V :)
Z dřivějška mám v autě Efoy 1600 ,kterym jsem dobijel v zime obyc 115Ah baterku tak 1x za 15h pri neustalem topeni. Nyni se pozdava,ze je Efoy pro me zbytecny. Zvazim jeho prodej.


Díky, tohle je asi opravdu řešení, které využiji. !t


Aha cena 17 tis. Kč :o :o :@

Automatické sloučení 19.12.2017 21:34:

Citovat

RomanPatrol napsal:

Mám nástavbovou baterii 230Ah trakční, na střeše 300 W solar. 5 dní na divoko bez problému. Topení hlavní plynové Truma, záložní topení naftové teplovzdušné Eberspacher D2 výkon 2 Kw, to má odběr 30 W, jinak led osvětlení, radio, televize se satelitem, notebook a kompresorová lednice Engel. Jako zálohu mám centrálu Kipor 2600, kterou jsem zatím nepoužil.


Takže baterie je opravdu základ :^



Tak to je už přehnaně moc co tam má , doložnost je v háji a Rakousko má další problém s pokutou ,pokud tam nesedí sám a nebo to má nad 3.5t 4.5t . Také jsem klidnější když mohu něco více předimenzovat ale to je už moc a zbytečně .:D
Žijeme jen jednou.
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let
Mám rád jistotu a doložnost neřeším, stejně jsem přes.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
misusmisusČlen
Přidáno před 6 let
180ah trakce, topeni nonstop planar 4d, truma jen na vodu.
V zime na horach 6dnu bez problemu.
Tv nemam zarovky led
Dobijeni jen mobil+tablet
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

misus napsal:

180ah trakce, topeni nonstop planar 4d, truma jen na vodu.
V zime na horach 6dnu bez problemu.
Tv nemam zarovky led
Dobijeni jen mobil+tablet



Žádný solár? Žádný booster? Lednička asi nebude kompresorová...? :^
!y
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Cibi napsal:

Měli jsme solár a baterii 90ah, v zimě jen topení a svícení, bez tv, vydrželi jsme necelé 2 dny, ale pak jsem raději na cca 2h zapínal centrálu, abych baterku oživil, protože solár v zimě nedá skoro nic.

Takhle jsme fungovali třeba 6 dní, v alkovně s kabátem přes celý předek.
VW LT 35 maxi
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

onkeL napsal:
... Asi budu ale řešit vypnutí topení když budu pryč a jeho zapnutí telefonem včas před návratem do auta...Prostor obytné dodávky je do hodiny vytopený a je zbytečné abych topil nonstop.... uvidíme jak to bude časem ale zatím pro mě Ok

Domnívám, že se mýlíš. Za otop sice ušetříš, ale proděláš jinde a mnohem více! :_
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
K topení... Když v autě nejsme, zeslabuji topení na cca 15 stupňů, po příchodu zesilim. Během chvíle je teplo. Šetřím tak plyn i elektriku.
surficisurficiČlen
Přidáno před 6 let
Tak tak takhle jsem jako začátečník uvažoval taky že vypnu topení a když jsem přišel z lyží zjistil jsem že se auto počuralo a byl jsem bez vody
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
jednoduchá odpověď otázkou - vypínáte v zimě doma topení, když jedete pryč ;-)?

Chce to temperovat.
VW LT 35 maxi
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Děkuju všem za praktické rady a tipy !o . Je vidět, že sem píše opravdu jen ten, kdo ví, o čem mluví a chce pomoci ostatním karavaňákům :^. Super! Na základě těchto rad, seriózního doporučení prodejce, výsledků na kalkulačce (LiFePO je celková investice cca 50 tis. Kč :o :o uvažuji o tomto závěru.

CESTA ŘEŠENÍ:

= stávající 95Ah baterii AGM nahradit 2 x 120 Ah AGM baterií = 240 Ah celkem (pod sedačkou řidiče)
= stávající 100W solár doplnit o druhý 110W = 210W celkem
= vyzkouším centrálu Honda 1kW (kterou prý vozí každý správný karavaňák nejen v zimě)
= investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, která se celkem vyšplhá až na 50 tis. Kč, a to už je jiný kafe. Pokud bych to řešil na začátku u auta "na zakázku", bylo by to jiné, ale v tomto případě odkládám o několik roků :c

Rád budu informovat o výsledku, jak to funguje. Někteří jste psali, baterky nezapojovat společně, jinak výkon bere jedna od druhé apod. Můžete poradit, jak to zapojit, aby to opravdu fungovalo?? Předpokládám, že to dealer ví, ale jak už jsem poznal, není špatné tyto zásadní věci, které platíme z vlastní kapsy, konzultovat :t :^

Ať si v zimě v pohodě užíváme našeho bydlíka i :z

Ještě jednou, díky.
!y
Upravil MaPik dne 20.12.2017 20:27, před 6 let
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Děkuju všem za praktické rady a tipy !o . Je vidět, že sem píše opravdu jen ten, kdo ví, o čem mluví a chce pomoci ostatním karavaňákům :^. Super! Na základě těchto rad, seriózního doporučení prodejce, výsledků na kalkulačce (LiFePO je celková investice cca 50 tis. Kč :o :o uvažuji o tomto závěru.

CESTA ŘEŠENÍ:

= stávající 95Ah baterii AGM nahradit 2 x 120 Ah AGM baterií = 240 Ah celkem (pod sedačkou řidiče)
= stávající 100W solár doplnit o druhý 110W = 210W celkem
= vyzkouším centrálu Honda 1kW (kterou prý vozí každý správný karavaňák nejen v zimě)
= investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část investice, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, takže se celkem vyšplhá na cca 50 tis. Kč. Jiné by to bylo, pokud bych řešil "na zakázku" od začátku, ale pokud už je auto takto vyrobeno, odkládám o několik roků :c

Rád budu informovat o výsledku, jak to funguje. Někteří jste psali, že baterky se namají zapojovat společně, jinak bere jedna výkon od druhé. Zde bych uvítal rady, jak to zapojit, aby to opravdu fungovalo. Předpokládám, že to prodejce (dealer) ví, ale jak už jsem zjistil, není špatné tyto zásadní věci, které platíme z vlastní kapsy, konzultovat s těmi, kdo už ví a mají zkušenosti :t :^

Ať si v zimě v pohodě užíváme :z

Ještě jednou, díky.


Dobré. Místo centrály raději Booster. Dost dobře si nedovedu představit spát ve vestavbě nad smradlavou elektrocentrálou. Benzín bude cítit v celém autě.

Baterie zapojit do kříže, rád vysvětlím po telefonu. K soláru by bylo lepší instalovat stejný a stejně výkonný (těch 10Wp navíc nehraje roli). V každém případě MPPT regulátor.

Mimochodem, máme dílnu v Kojetíně, kdybyste potřeboval rady a konzultace.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
MaPik
1) na rady "prodejců" spolíhej jen s krajní opatrností (zatím jsem jich moc neviděl kteří dokážou dobře poradit v naší problematice, bohužel,....a to dělám baterky přes 35 let,.....)
2) nepíšeš co je tam za blok
3) Truma D si šáhne při žhavení pro 25A (pokles napětí)
4) kompresorová lednice v zimě vezme míň, ale určitě si vezme 3-4A na provoz cca 15-20min/h.

z toho vychází že:
soláry min 200W, lépe 260-270Wp.
baterku trakci 180-200Ah (proč gel?)
LFP obávám se levnější nebude; Elon loni vykoupil celou produkci Panasonicu,....
Efoy, centrála pro zimní kemping jako rezerva jo, ale je otázne, jestli je budeš potřebovat. Pokrok jasně hovoří ve prospěch LFP.
ale je to jen můj silně deformovanej názor,....!)
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

MaPik
1) na rady "prodejců" spolíhej jen s krajní opatrností (zatím jsem jich moc neviděl kteří dokážou dobře poradit v naší problematice, bohužel,....a to dělám baterky přes 35 let,.....)
2) nepíšeš co je tam za blok
3) Truma D si šáhne při žhavení pro 25A (pokles napětí)
4) kompresorová lednice v zimě vezme míň, ale určitě si vezme 3-4A na provoz cca 15-20min/h.

z toho vychází že:
soláry min 200W, lépe 260-270Wp.
baterku trakci 180-200Ah (proč gel?)
LFP obávám se levnější nebude; Elon loni vykoupil celou produkci Panasonicu,....
Efoy, centrála pro zimní kemping jako rezerva jo, ale je otázne, jestli je budeš potřebovat. Pokrok jasně hovoří ve prospěch LFP.
ale je to jen můj silně deformovanej názor,....!)



Děkuju, cením si moc tvých rad, četl jsem tvoje články a vím, že teď komunikuji s "baterkovým guru" :^

ad 1) ok
ad 2) nerozumím slovu "blok", jsem laik, půjde asi o specifikaci elektroniky ochrany a dobíjení?? Mohu vyfotit a poslat k posouzení.
ad 3) měl jsem baterii u dealera na testu (myslel jsem, že v minulosti spadla pod podpětí a proto tak nestíhá...), ano, náběh Trumy je opravdu veliký
ad 4) díky testu výše potvrzuji, že lednice má odběr 3,8A a v kombinaci s topením je tak problém nalezen.

Rozumím principu efektivnosti LFP (3,- Kč/cyklus oproti 15,- Kč/cyklus u olova). Už jsem ale investoval do technologie "A", na technologii "B = LFP" za 50 tis. Kč se aktuálně dívám jako odloženou na min. 4 roky, pokud nezjistím, že je zase něco ještě jinak :o
!y
O
onkeLČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hatiti napsal:

Citovat

onkeL napsal:
... Asi budu ale řešit vypnutí topení když budu pryč a jeho zapnutí telefonem včas před návratem do auta...Prostor obytné dodávky je do hodiny vytopený a je zbytečné abych topil nonstop.... uvidíme jak to bude časem ale zatím pro mě Ok

Domnívám, že se mýlíš. Za otop sice ušetříš, ale proděláš jinde a mnohem více! :_

Tak prosím o rozvedení tvé domněnky... děkuji

Automatické sloučení 20.12.2017 20:52:

Citovat

surfici napsal:

Tak tak takhle jsem jako začátečník uvažoval taky že vypnu topení a když jsem přišel z lyží zjistil jsem že se auto počuralo a byl jsem bez vody

Samozřejmě nemluvím o teplotách pod bodem mrazu pokud je to reakce na vypnutí topení v OA po dobu nepřítomnosti

Automatické sloučení 20.12.2017 20:55:

Citovat

Cibi napsal:

jednoduchá odpověď otázkou - vypínáte v zimě doma topení, když jedete pryč ;-)?

Chce to temperovat.

Asi bych dodávku nesrovnával s domkem. Přece jen u dodávky nejde o akumulaci jako u zdiva spíš přímotop....
Upravil onkeL dne 20.12.2017 21:56, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
MaPik
Blok je zařízení který ovládá celý elektrický hospodářství. Většinou to bydlí pod sedačkou řidiče,spolujezdce nebo v lavici. Mj. to komunikuje s hlavním panelem (nade dveřma).
Vypínání topení v zimě je blbý proto, že ti to vyrazí mrazovku a vyteče ti všechna voda. Temperování je myslím si skutečně lepší (ale to zjistíš :) praxí)
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Je zde již dost původního, tak to shrnu.

Hatiti měl na mysli to, že sice ušetřiš na otopu, ale začne se ti někde vytvářet vlhkost, na kterou naváže plíseň a jiné neduhy. Pokud to obýváš, tak se při opuštění doporučuje topit na víc jak 12st, aby se tento jev omezil. A větrat - krátce, aby se vlhost dostala pryč. Dej si tam jednoduchý vlhkoměr, abys měl zhruba představu. V zimě pod sjezdovkou bys viděl, kolik vody se dokáže v autě nasbírat jen z toho, jak tam dýcháte, natož pak když přijdeš z lyží.

My jsme věci sušili v koupelně, kde je trvalé odvětrání a v malé místnosti největší teplo.

A jak psal Karel Prokop - pokud máš bojler, tak tam je ventil, který pod určitou teplotu otevře a vypustí vodu, takže o dost vody přijdeš. Na to je třeba myslet už při napouštění, kdy musím zatopit a udržovat teplotu.


Citovat

onkeL napsal:

Citovat

Hatiti napsal:

Citovat

onkeL napsal:
... Asi budu ale řešit vypnutí topení když budu pryč a jeho zapnutí telefonem včas před návratem do auta...Prostor obytné dodávky je do hodiny vytopený a je zbytečné abych topil nonstop.... uvidíme jak to bude časem ale zatím pro mě Ok

Domnívám, že se mýlíš. Za otop sice ušetříš, ale proděláš jinde a mnohem více! :_

Tak prosím o rozvedení tvé domněnky... děkuji

Automatické sloučení 20.12.2017 20:52:

Citovat

surfici napsal:

Tak tak takhle jsem jako začátečník uvažoval taky že vypnu topení a když jsem přišel z lyží zjistil jsem že se auto počuralo a byl jsem bez vody

Samozřejmě nemluvím o teplotách pod bodem mrazu pokud je to reakce na vypnutí topení v OA po dobu nepřítomnosti

Automatické sloučení 20.12.2017 20:55:

Citovat

Cibi napsal:

jednoduchá odpověď otázkou - vypínáte v zimě doma topení, když jedete pryč ;-)?

Chce to temperovat.

Asi bych dodávku nesrovnával s domkem. Přece jen u dodávky nejde o akumulaci jako u zdiva spíš přímotop....
VW LT 35 maxi
Upravil Cibi dne 21.12.2017 10:04, před 6 let
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

MaPik
Blok je zařízení který ovládá celý elektrický hospodářství. Většinou to bydlí pod sedačkou řidiče,spolujezdce nebo v lavici. Mj. to komunikuje s hlavním panelem (nade dveřma).
Vypínání topení v zimě je blbý proto, že ti to vyrazí mrazovku a vyteče ti všechna voda. Temperování je myslím si skutečně lepší (ale to zjistíš :) praxí)



Ahoj Karle,
tak jsem se konečně dostal, vyfotil a posílám můj BLOK. Jsem před rozhodnutím (2x baterie 120Ah = 240AH + 2x solár 100W = 200W). Jakákali rada mi samozřejmě pomůže.
!y
MaPik Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, která se celkem vyšplhá až na 50 tis. Kč, a to už je jiný kafe.


Nevím, kde jsi přišel na 50.000,- Kč. (Asi někdo zjistil, že tomu moc nerozumíš a tak má nutkání tě řádně oškubat :) ).
Domluv se s Karlem, nebo s prodejcem, který tomu opravdu rozumí a pak pochopíš, že se ti vyplatí koupit LiFePO4 baterii (myslím si, že ti bude bohatě stačit 120Ah).
Ochranná elektronika je součástí baterie.
Porovnej si životnost, váhu a rozměry.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

Citovat

investici do LiFePO odložit o cca 4 roky (snad zlevní), protože, jak jste psali, investice do baterky je jedna část, ale podstatná je související investice do ochranné a dobíjecí elektroniky, která se celkem vyšplhá až na 50 tis. Kč, a to už je jiný kafe.


Nevím, kde jsi přišel na 50.000,- Kč. (Asi někdo zjistil, že tomu moc nerozumíš a tak má nutkání tě řádně oškubat :) ).
Domluv se s Karlem, nebo s prodejcem, který tomu opravdu rozumí a pak pochopíš, že se ti vyplatí koupit LiFePO4 baterii (myslím si, že ti bude bohatě stačit 120Ah).
Ochranná elektronika je součástí baterie.
Porovnej si životnost, váhu a rozměry.


To víš, prodejci aut, Ti mají jinej ceník...
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Tak já s nástavbovou 90Ah AGM (byla v novém autě) v zimně tři dny topení,trochu ledsvětla, trochu TV.Zimy mám okolo dost tak lednice nemá co dělat.Fakt je že tak dvakrát za zimu šla až do vypnutì nástavby.Mám ji pět let a začíná šestý a měřil jsem co z ní ještě vytáhnu a je to 30Ah.Docela by mě zajímalo kolik Ah mohu vytáhnout z nového nástavbového aku" beztrestně" (50%kapacity)a s" trestem" tzn. až do vypnutí nástavby.Jasně že + - tolerance.Ale v březnu a dubnu když svítì postavím solar proti slunci co nejvíce kolmo a vydrźím neomezeně ale musí svítit a hledám místo kde svítì nejdýl.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,701,739 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25421 sekund | Průměrně za: 0.25421 (0) sekund | Dotazy: 161 | Použitá paměť: 2.51MB/4MB