Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Výdrž vestavbové baterie v zimě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Výdrž vestavbové baterie v zimě

Poslední aktualizace před 6 let
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Můžete se se mnou podělit o vaši zkušenost s výdrží vestavbové (druhé) baterie u dodávky v zimě? :z Jak dlouho vydržíte "nadivoko" bez připojení k externímu zdroji elektrické energie kabelem, pokud je baterie dobíjena solárním panelem (u mě 100W) při polojasnu až zatažené obloze (dobré rozptylové světlo, nikoli přímé slunce celý den)? Mně na Peugeot Boxer H2L3 vydrží jen 1 den??

Spotřeba: dieslové topení Truma Combi D (na stupeň č.1 přes den během lyžovačky a č.2-3 večer a přes noc) + pouze elektrické kompresorové ledničce 60L na 12V. Žádný poslech rádia, minimální svícení LED světly (svítíme si hlavně svíčkou). Za cca 24 hod se rozbliká žlutá kontrolka mechanického ovládání Trumy signalizující riziko podpětí :o , ventilátor foukání rozvodů horkého vzduchu topení a celkový výkon topení se samozřejmě utlumí a každou chvílí hrozí úplné vypnutí topení díky dosažení hrany podpětí :o . To je v zimě, kdy je venku -4°C ve 3 hod ráno celkem mazec :(. Jaké máte zkušenosti vy? Víc hlav, víc rozumu.
!y
M
mileČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,v autě jsme měli baterku 230 ah,varta, alkovna 7m,výdrž v zimě 4 dny. 4 den večer jsem pro jistotu pouštěl efoye.
V autě naftové teplovzdušné webasto 3,9 kw,teplota uvnitř trenýrková, venku nejvíce -8. Topení puštěno nonstop. V autě všude led žárovky, lednice plynová.Večer normálně televize, satelit, čerpadlo na koupání, dobíjení telefonů.
Mirek
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
V zimě je to jiné solárem to moc nedoženeš , t topíš naftou neví zda má větší odběr než plynem asi ano s tím menším výkonem bys umrzl . Další žrout je ta lednice kompresorová , pokud nemáš aspon 160Ah trakční tak se 100Ah tipuji dva dny že vydržíš pokud nebude moc mrznout a budeš li i temperovat po dobu lyžování .
Pohledej to tady už se o tom psalo.
Žijeme jen jednou.
ffoccusffoccusČlen
Přidáno před 6 let
Co když vyměním stávající 100ah baterii za větší, nebo co když sebou budu vozit druhou baterii, kterou v případě potřeby vyměním za vybitou?
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

ffoccus napsal:

Co když vyměním stávající 100ah baterii za větší, nebo co když sebou budu vozit druhou baterii, kterou v případě potřeby vyměním za vybitou?



Tak se nic nestane klidně tam dej i trakční 180Ah . Jen je nezapojuj společně ani kdyby byly stejné hodnoty , vždy by jedna tahala z te druhé výkon .Nebo investovat do boostru 45.Ah nebo centrály
Důležité je mít dobře zateplenou přední část vozu a horní okna , tudy nejvíc uniká teplo a jak psal PEPA chladař občas na plno vyvětrat vlhký vzduch .Také je dobré zateplit podlahu z obou stran ,pokud není už z výroby udělaná .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 19.12.2017 20:42, před 6 let
ffoccusffoccusČlen
Přidáno před 6 let
O zateplení jsem tu už našel dost, v tom mám jasno, jen mi nebylo jasné, jestli se něco stane když vyměním druhou baterii za větší. Díky za pohotovou odpověď.
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Z reakcí vidím, že mým problémem je nastavbová baterie z výroby 95Ah :( a řešením je baterie alespoň 160Ah trakční (nejlépe gelová) :g a že solár to “nedožene” :P Díky, přesně to jsem potřeboval vědět.

Parádní fórum. Díky :_
!y
ffoccusffoccusČlen
Přidáno před 6 let
Jsem na tom stejně jako ty, konečně vím jak přežít alespoň dva dny na jednom místě pod sjezdovkou.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Do vestavby, kvůli úspoře místa, bych dal 2x 100Ah pod sedadlo spolujezdce nebo řidiče (kde je volno) a pokud chcete jezdit na dýl než 3 dny Efoy nebo Booster (ten je menší a levnější). Rozhodně kabát na celou! kabinu, přes okna a dveře utíká nejvíc tepla. Naftové topení je elektricky náročnější než plynové (cca o 1A), Další variantou jsou LiFePo baterie.
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 6 let
Pokud máš kompresorovou lednici, tak se nediv! Ta moje žrala i trávu okolo bydlouše a to i na asfaltovým parkovišti! Od doby, kdy jsem jí vykuchal a nahradil plynovkou, jsem OK. Před tím jsem s ní byl furt KO. Né nadarmo je jištěna 6A pojistkou ... Přeber si to sám ... Za den Ti stovkovou baterku klidně vycucne! A zejména, když do ní furt čumíš, co se tam narodilo ....
A v kombinaci s bufíkem se divím, že vydržíš jeden celý den, byť potmě, bez rádia a TV a na ledkách ....

Tak asik tak ...
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Upravil Hatiti dne 19.12.2017 21:36, před 6 let
uhlikuhlikČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, v zimě místo kompresorové lednice používáme šuplíky vedle plynové bomby. Klima pro !^ je tam lepší než v lednici a nežere mi to baterku.Takže klidně 3-4 dny při zimním stání vydržíme. (máme solár 120W, 95Ah baterie)
Luboš+Katka+Davídek, Knaus Boxstar
karlosVWkarlosVWČlen
Přidáno před 6 let
Kvalitní baterie bude základ. Investoval jsem letos do LiFePO 120Ah...je lehoučká (13kg) ale bohužel...poměrně drahá a až čas ukáže zda to byla investice smysluplná. No...nicméně po nonstop topení cca 28h pri -5st kleslo napeti z 13,2V na 13,1V :)
Z dřivějška mám v autě Efoy 1600 ,kterym jsem dobijel v zime obyc 115Ah baterku tak 1x za 15h pri neustalem topeni. Nyni se pozdava,ze je Efoy pro me zbytecny. Zvazim jeho prodej.
1970 + 1977 + 2002
Fiat Ducato EuraMobil PRS695SB
nějaké ty fotky https://karlosvw.rajce.idnes.cz/
SOUNDSHOP.CZ vše pro car hifi & car multimedia
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

karlosVW napsal:

Kvalitní baterie bude základ. Investoval jsem letos do LiFePO 120Ah...je lehoučká (13kg) ale bohužel...poměrně drahá a až čas ukáže zda to byla investice smysluplná. No...nicméně po nonstop topení cca 28h pri -5st kleslo napeti z 13,2V na 13,1V :)
Z dřivějška mám v autě Efoy 1600 ,kterym jsem dobijel v zime obyc 115Ah baterku tak 1x za 15h pri neustalem topeni. Nyni se pozdava,ze je Efoy pro me zbytecny. Zvazim jeho prodej.


Díky, tohle je asi opravdu řešení, které využiji. !t
!y
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let
Mám nástavbovou baterii 230Ah trakční, na střeše 300 W solar. 5 dní na divoko bez problému. Topení hlavní plynové Truma, záložní topení naftové teplovzdušné Eberspacher D2 výkon 2 Kw, to má odběr 30 W, jinak led osvětlení, radio, televize se satelitem, notebook a kompresorová lednice Engel. Jako zálohu mám centrálu Kipor 2600, kterou jsem zatím nepoužil.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Citovat

karlosVW napsal:

Kvalitní baterie bude základ. Investoval jsem letos do LiFePO 120Ah...je lehoučká (13kg) ale bohužel...poměrně drahá a až čas ukáže zda to byla investice smysluplná. No...nicméně po nonstop topení cca 28h pri -5st kleslo napeti z 13,2V na 13,1V :)
Z dřivějška mám v autě Efoy 1600 ,kterym jsem dobijel v zime obyc 115Ah baterku tak 1x za 15h pri neustalem topeni. Nyni se pozdava,ze je Efoy pro me zbytecny. Zvazim jeho prodej.


Díky, tohle je asi opravdu řešení, které využiji. !t


Aha cena 17 tis. Kč :o :o :@

Automatické sloučení 19.12.2017 21:34:

Citovat

RomanPatrol napsal:

Mám nástavbovou baterii 230Ah trakční, na střeše 300 W solar. 5 dní na divoko bez problému. Topení hlavní plynové Truma, záložní topení naftové teplovzdušné Eberspacher D2 výkon 2 Kw, to má odběr 30 W, jinak led osvětlení, radio, televize se satelitem, notebook a kompresorová lednice Engel. Jako zálohu mám centrálu Kipor 2600, kterou jsem zatím nepoužil.


Takže baterie je opravdu základ :^
!y
Upravil MaPik dne 19.12.2017 22:34, před 6 let
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let
Pominuli váhu baterie 230 Ah (60 Kg) tak baterie je opravdu základ.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, už jsem to tu psal několikrát, L2H2 kompresor lednička(dobrá volba) aku 180Ah solár 100Wp(to je málo) a Booster Lm-45 a není co řešit, třidny v mrazech v létě šest dní. Nad jarem zase šest dní. Chce to vetší solár. Na místo určení přijíždím vždy s řádně naládovaným akumulátorem.
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 6 let
Pod sedadlo ridice v Ducatu se mi vesly dve 100 AH trakncni baterie (Exide equipment). Kompresorovku v zime zapinam jen cestou, pak to resim nachlazenou pet lahvi (staci hodit pres noc pod auto) a studenejma pivama z garaze. Nejdele jsem stal na jednom miste v zime 3 noci (naftovy bufik nonstop ), pak jsem pri prejezdu dobyl boostrem.
O
onkeLČlen
Přidáno před 6 let
Mám 100Ah gelovou a pomalu se sžívám tak netuším kde jsou limity. Topení Webasto D6, naftový vařič Webasto, kompresorová lednice zapnutá nosnstop. V 8 h večer jsem dojel na místo - venku přes noc -5C, uvnitř termostat nastavený na +20C ( umístěný ve výšce hlavy u posuvných dveří - pocitová teploty v autě vyšší) k večeři a na snídani čaj na Webastu, ráno v 10 jsem topení vypnul a šel od auta ke kterému jsem se vrátil v 1 po poledni, zapnul jsem topení opět na 20C a ohřev vody na 60C, uvařili si dvouchodové menu a čaj. Přejeli jsme 20 minut na jiné stání - to dobíjel booster, panel 100w na střeše nereagoval, nebo minimálně, bylo pod mrakem... ve 4 odpoledne jsme vyrazili do města na Vánoční jarmark, topení jsme nechali běžet na 20 stupňový termostat, po návratu do auta jsme přespali celou noc až do 9 ráno a vyrazili domu bez zaváhání. Pro můj způsob cestování a pobytu na místě dostatečné. Asi budu ale řešit vypnutí topení když budu pryč a jeho zapnutí telefonem včas před návratem do auta...Prostor obytné dodávky je do hodiny vytopený a je zbytečné abych topil nonstop.... uvidíme jak to bude časem ale zatím pro mě Ok
Upravil onkeL dne 20.12.2017 00:18, před 6 let
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Měli jsme solár a baterii 90ah, v zimě jen topení a svícení, bez tv, vydrželi jsme necelé 2 dny, ale pak jsem raději na cca 2h zapínal centrálu, abych baterku oživil, protože solár v zimě nedá skoro nic.

Takhle jsme fungovali třeba 6 dní, v alkovně s kabátem přes celý předek.
VW LT 35 maxi
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,708,672 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26408 sekund | Průměrně za: 0.26408 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.33MB/4MB