haskyČlen Přidáno
před 6 letAhoj chlapííí.Mám dva dotazy - 1:může topení Truma Combi 6E CP topit i bez napuštěné vody v bojleru?2:neměřil jste někdo jak teplý vzduch(cca.)vychází u tohoto topení z rozfuku?
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letNazdar, dival jsem se do navodu pouziti toho Truma Topeni, vydaneho od Trumy v nemecku
a tam stoji ze muzes topeni pouzivat i s prazdnym boilerem na vodu !
Honza/Discoverfun/Erlangen
Máme přesně tohleto topení a řešíme efekt finské sauny - v přední části nástavby se nahříváme a v zadní části chladíme.
ad 1) bez vody lze
ad 2) nejvzdálenější rozfuk je v případě ohřevu plynem teplý a v případě ohřevu elektřinou je studený.
Z toho plyne (1), že elektrická spirála je méně výkoná než plyn a (2) délka teplovzdušných cest má zásadní vliv na teplotu vzduchu z něj vystupujícího.
Ptal jsem se na tento jev zástupce Trumy na Caravaningu v Brně a bylo mi řečeno, že na vině je odpor, který musí teplý vzduch na své cestě překonat a volí cestu nejmenšího odporu. Takže v případě rozfuk sousedícího s trumou je vzduch horký tak, že se člověk spálí a nejvzdálenější je studený jak psí čumák.
Rozhodl jsem se to řešit tím způsobem, že osadím nejvzdálenější rozfuk přídavným ventilátorem a uvidím, zda je teorie košer. Budu to instalovat tento týden a příští týden zkoušet. Dám vědět výsledek.
Tak hotovo. Ventilátor jsem osadil na konec nejvzdálenější větve. Podařilo se to vložit mezi hadici a otvor ve skříňce, takže to není vidět. A funguje to. Výfuk začal konečně foukat teplý vzduch. Neměřil jsem sice teplotu, ale pocitově je to dostatečné. Ne tak horké, jako výfuky v blízkosti topení, ale na to, že vzduch musí urazit od Trumy dobrých 6m a z toho i v izolované hadici pod autem, je to výsledek, který mě těší. Konečně je i v zadní části auta teplo. Kdo má podobný problém, doporučuji.
PS: Tato větev má dva výfuky, ventilátor má tedy tendenci udělat ze sousedního výfuku sání. Musel jsem tedy ten sousední uzavřít.