Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 LPG nádrž: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

LPG nádrž

Poslední aktualizace před 5 let
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Prosím o radu - chci nahradit plynové bomby LPG nádrží na dodávce, která bude podléhat typovému schválení na obytnou. Potřebuji pasport k nádrži, pokud je nádrž platná (platnost nádrže je do roku 2026)?

díky
VW LT 35 maxi
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Zadej si do vyhledávače: plyn Havel, je to ve Studenci . Mám to také v dodávce a jsem nadmíru spokojen. Ve spojení s kvalitním propanem není co řešit. Ing. Havel ti dá všechy potřebné informace a pochopitelně namontuje.
Miloš
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, díky, to už jsem si ujasnil, teď řeším, zda je nutné mít k nádrži pasport, když je platná nebo ne. Auto bude schvalovat STK po přestavbě.
VW LT 35 maxi
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 6 let
STK by měla vyžadovat výchozí revizi pokud se jedná o přestavbu vozidla. Revizák už musí sám posoudit jestli pasport k nádži bude chtít. Ve své podstatě když je neporušený štítek a vše je jasné, pasport není potřeba.
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Jestli nevadí, dám svůj dotaz sem.
Pokud bych si nechal nádrž instalovat do karavanu, musím k tomu řešit nějakou legislativu?
Kolik by mohla být cena instalace, když vlastně potřebuji jenom nádrž a plnící hrdlo? Přestavba auta na LPG je kolem 20tis., ale tam musí být vstřikovače, řídící jednotka a možná nějaké další ventily.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 6 let
Pokud je to udělané profesionálně podle norem na karavany cena začíná u nejlevnější obyčejné nádrže s prací kolem 9 tis a jde to až ke 20 tis. Legislativa je u LPG do aut a u karavanů zcela odlišná a shoduje se snad jen tím, že se používá stejné palivo :)
K
Kratas68Člen
Přidáno před 6 let
Muzu te poprosit o info o to, o jake legislative a normach mluvis? Take premyslim o 80l. nadrzi, ale chtel bych se prave na tohle podivat.
Vim, ze revizi rozvodu plynu v bydliku ti muze udelat normalni revizni plynovej technik. Ale o nejake zvlastni legislative pro plyn v karavanu slysim poprve. Diky moc :)
Martin
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Pozor,normalne potrebujes na obytny vuz cervenou -LPG nadrz, kde je zabudovany Regulator plynu na fest, a kdyz pouzijes normalni
nadrz na LPG (pohon motoru) musis predelat ten Multiventil na odber plynu v plynovem stavu, protoze na pohon motoru potrebujes
plynovy odber v kapalnem stavu, coz by ti mohlo poskodit tve spotrebice a horeni plynu by nefungovalo, ja jsem mel tento Problem
kdyz jsem po 10 letech vymenil propadlou nadrz v mem ob. voze za LPG nadrz, koupenou v centralnim skladu ve strakonicich (140L)
a nevedel jsem ze se ten multiventil musi pred montazi predelat, a vsechny moje spotrebice blbe horeli, nebo sly na poruchu (cervena led)
tak jsem volal do firmy Truma, od ktere mam ty spotrebice, a tam me to rekli, tak jem musel vypustit 120L Lpg, abych vyprazdnil nadrz a
mohl znova ten multiventil vyndat a predelat.
Ten Regulator 30 nebo 50 mb musis koupit ve versi s prevlecnymi matkami na obouch stranach, abys jej mohl namontovat primo do
8mm trubky plynove instalace, protoze u pevne zabudovane nadrze nesmis pouzit hadicku, tam to musi byt fest z nadrze do pl.instalace.
Ja mam 2 osobni auta predelane na plyn a Meho pikapa, ktery beha taky alternativne na plyn ale ve kterem mam plynove topeni Truma
2800e,, zabudovane na lozne plose vozu jsem musel upravit multiventil na oba zpusoby odberu plynu - na kapalny pro Motor a na plynovy
pro topeni, ve spolupraci s tou firmou Truma, protoze jsem vsechno musel potom nechat homologovat na provoz na silnici.
kdyz bys potreboval detajlnejsi informace, napis me SZ.
s pozdravem, Honza/Discoverfun
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Ok, díky za info
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Možná to sem až tak nepatří ale je blbé zakládat nové podobné téma a někdo to tu určitě bude vědět. Dá se kombinovat vestavěná LPG s klasickou propanbutanovou láhví ? Respektive mít ve voze oboje dvě varianty? Když dojde plyn ve vestavěné zkrátka použít propanbutanovou láhev z místa pro láhve a naopak? Na léto bych rád používal vestavěnou LPG plnitelnou na pumpách a v zimě bych rád používal láhve s propanem. A dotaz možná hloupej dá se někde plnit vestavěná LPG čistým propanem v zimě ?

Dikec za odpověď a radu chci si poskládat obytku podle svých představ a v něčem trochu tápu.

Tom
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Na to existuje Regulator 30 i 50 mbar, ktery ma prepinaci Kohout na LPG- nadrz i na flasku, je u toho zaroven pripojka na gril, na flasku je
pripojka s hadici a na nadrz LPG je prevlecna matka na pevne pripojeni 8mm trubkou, tato prepinaci jednotka se da jeste kombinovat
s Duo-Kontrol na automaticke prepinani z jedne flasky na druhou.
Honza/Discoverfun
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

STMax napsal:

STK by měla vyžadovat výchozí revizi pokud se jedná o přestavbu vozidla. Revizák už musí sám posoudit jestli pasport k nádži bude chtít. Ve své podstatě když je neporušený štítek a vše je jasné, pasport není potřeba.


Pokud tedy nádrž je upravená, aby nebrala kapalnou fázi, ale jen plynnou (trubka je nahoře), je platná, tak by to mohlo projít?
VW LT 35 maxi
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Zadny zkusebni Technik te nenecha vymontovat na miste ten Multiventil, aby se presvedcil jestli je zmanipulovany, zvlaste kdyz tam mas v nadrzi plyn,
Nadrz je schvalena na LPG a nestoji tam nikde nic o zpusobu odberu plynu, mimo jine se nic na tom m. ventilu nepredelava, jen se zkrati
privodova trubicka v nadrzi, ktera je otocena dolu ,ta se otoci nahoru, aby zasahovala nad hladinu kapalneho plynu (nad tech 80%) plneni
a to ja vse. ja nez jsem tu LPG-nadrz (s os.auta) pouzil, tak jsem se informoval u hlavni technicke spravy pro plynovou techniku v Rheinlandu
v nemecku, kde nenasli zadny predpis, nebo zakon ktery by zakazoval pouzit plynovou nadrz LPG s osobniho vozu do ob. vozu na
topeni a vareni, v nemecku jezdi nesciselne mnozstvi ob. vozu, ktere maji tuto nadrz zabudovanou, kdyz bys mel pochybnosti, tak nastrikej
pred montazi nadrz na oranzovo, jak jsou zbarvene originalni anglicke a holandske nadrze a potom se urcite zadna techn. kontrola neude
o nadrz dal zajimat. My pouzivame polske a litavske nadrze, ktere stoji 1/3 te oranzove nadrze a ty nove maji uz zkousku na cely dlouhodoby
zivot nadrze, nemusi po 10 letech na tlakovou zkousku ! (v nemecku je to predepsane, u vas to asi jeste nejde, musis pokazde koupit po 10 letech
novou nadrz), ten Multiventil ale pasuje porad.
Honza/Discoverfun
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Zadny zkusebni Technik te nenecha vymontovat na miste ten Multiventil, aby se presvedcil jestli je zmanipulovany, zvlaste kdyz tam mas v nadrzi plyn,
Nadrz je schvalena na LPG a nestoji tam nikde nic o zpusobu odberu plynu, mimo jine se nic na tom m. ventilu nepredelava, jen se zkrati
privodova trubicka v nadrzi, ktera je otocena dolu ,ta se otoci nahoru, aby zasahovala nad hladinu kapalneho plynu (nad tech 80%) plneni
a to ja vse. ja nez jsem tu LPG-nadrz (s os.auta) pouzil, tak jsem se informoval u hlavni technicke spravy pro plynovou techniku v Rheinlandu
v nemecku, kde nenasli zadny predpis, nebo zakon ktery by zakazoval pouzit plynovou nadrz LPG s osobniho vozu do ob. vozu na
topeni a vareni, v nemecku jezdi nesciselne mnozstvi ob. vozu, ktere maji tuto nadrz zabudovanou, kdyz bys mel pochybnosti, tak nastrikej
pred montazi nadrz na oranzovo, jak jsou zbarvene originalni anglicke a holandske nadrze a potom se urcite zadna techn. kontrola neude
o nadrz dal zajimat. My pouzivame polske a litavske nadrze, ktere stoji 1/3 te oranzove nadrze a ty nove maji uz zkousku na cely dlouhodoby
zivot nadrze, nemusi po 10 letech na tlakovou zkousku ! (v nemecku je to predepsane, u vas to asi jeste nejde, musis pokazde koupit po 10 letech
novou nadrz), ten Multiventil ale pasuje porad.
Honza/Discoverfun


Takže když to zjednoduším (ze začátku tvého psaní jsem myslel, že to nejde, že technik nemá jistotu, jak je sání upraveno) - je to tedy možné použít?
VW LT 35 maxi
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Ja si myslim, ze ten Technik neco takoveho vubec nevi,tady jde predevsim o spravne horeni plynovych spotrebicu,ja mam v mem ob. voze
tu upravenou nadrz uz 9 let, v pristim roce musim nechat udelat tlakovou zkousku na dalsich 10 let,ja jsem pracoval do roku 2016 u
technicke kontroly vozidel, proslo me kontrolou take mnozstvi ob. vozu se zabudovanymi nadrzemi vsech typu, musel jsem kontrolovat
jen platnost nadrze pod 10 let a zapsani nadrze v technickem prukazu vozu.
Normalni plynova zkouska (2rocni) nema s nadrzi co spolecneho, tam se zkousi tesnost plynove instalace, teplotni pojistka u vsech
spotrebicu,(musi pri zhasnuti plynu do 6 vterin vypnout plyn), platnost regulatoru plynu (10 let) a stav privodove hadice od flasky, to je vsechno.
Honza/Discoverfun
prcek61prcek61Člen
Přidáno před 6 let
trochu jsem se ztratil tak asi blbej dotaz takže lze mít jednu nádrž se dvěma vývody jeden na provoz auta (kapalný) a druhý na spotřebiče (plynný)!t
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Ja si myslim, ze ten Technik neco takoveho vubec nevi,tady jde predevsim o spravne horeni plynovych spotrebicu,ja mam v mem ob. voze
tu upravenou nadrz uz 9 let, v pristim roce musim nechat udelat tlakovou zkousku na dalsich 10 let,ja jsem pracoval do roku 2016 u
technicke kontroly vozidel, proslo me kontrolou take mnozstvi ob. vozu se zabudovanymi nadrzemi vsech typu, musel jsem kontrolovat
jen platnost nadrze pod 10 let a zapsani nadrze v technickem prukazu vozu.
Normalni plynova zkouska (2rocni) nema s nadrzi co spolecneho, tam se zkousi tesnost plynove instalace, teplotni pojistka u vsech
spotrebicu,(musi pri zhasnuti plynu do 6 vterin vypnout plyn), platnost regulatoru plynu (10 let) a stav privodove hadice od flasky, to je vsechno.
Honza/Discoverfun


Dle toho co o techto nadrzich vim, tak se na nich tlakova zkouska nedela ale vymenuji se po 10ti letech.
Miloš
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Ja jsem nemluvil nikde o dvouch vyvodech, mam na Multiventilu jen jeden vyvod, a to zplynovani pro Topeni Truma, delam pred topenim
zplynovacem pro LPG - nejmensim bez ohrivani z italie, kde jezdi trikolky -Vespa na LPG (dvoutakty ktere maji separatni mazani olejem)
se kterymi rozvazeji napr. Pizy. Vtom zplynovaci se plyn meni do plynoveho stavu , za tim splynovacem mam 50 mb Regulator a T-rozdvojkou
a plynovym rychlokohoutem jdu do splynovace a dale.ten splynovac je od firmy Lovato.
Ted k 10 lete zkousce nadrze : ja tu zkousku delam v nemecku, vozim nadrze do Regensburku, kde je Firma na tlakove zkouseni po 10
letech tlakove nadrze, stoji to 120 , nadrz se napusti destilovanou vodou a necha se pod tlakem 18 bar 20 hodin stat, a potom Firma
vyrazi nove Datum platnosti na nadrzi a napise protokol o zkousce nadrze a tim je na 10 let zase pokoj.ja uz mam vsechny 3 nadrze
u mych os. aut a i u obytneho vozu jednou udelanou zkousku.
Honza/Discoverfun
RobertRobertČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Discoverfun napsal:

.... stoji to 120 ,

Čeho 120? Pokud Kč, tak dobrý. Jestli ale €, tak to mi přišla nová nádrž levněji - 2400Kč. :_
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Čeho 120?_


Předpokládám, že marek už to jaksi nebude.:(
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Cibi, upotreblenci, STMax, jarous350, Kratas68, Discoverfun, ramtlah1, prcek61, Garda, Robert, RomanPatrol, hnec, petr787

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,730,296 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18895 sekund | Průměrně za: 0.18895 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB