CibiČlen Přidáno
před 6 letProsím o radu - chci nahradit plynové bomby LPG nádrží na dodávce, která bude podléhat typovému schválení na obytnou. Potřebuji pasport k nádrži, pokud je nádrž platná (platnost nádrže je do roku 2026)?
díky
Zadej si do vyhledávače: plyn Havel, je to ve Studenci . Mám to také v dodávce a jsem nadmíru spokojen. Ve spojení s kvalitním propanem není co řešit. Ing. Havel ti dá všechy potřebné informace a pochopitelně namontuje.
Miloš
CibiČlen Přidáno
před 6 letAhoj, díky, to už jsem si ujasnil, teď řeším, zda je nutné mít k nádrži pasport, když je platná nebo ne. Auto bude schvalovat STK po přestavbě.
STMaxČlen Přidáno
před 6 letSTK by měla vyžadovat výchozí revizi pokud se jedná o přestavbu vozidla. Revizák už musí sám posoudit jestli pasport k nádži bude chtít. Ve své podstatě když je neporušený štítek a vše je jasné, pasport není potřeba.
jarous350Člen Přidáno
před 6 letJestli nevadí, dám svůj dotaz sem.
Pokud bych si nechal nádrž instalovat do karavanu, musím k tomu řešit nějakou legislativu?
Kolik by mohla být cena instalace, když vlastně potřebuji jenom nádrž a plnící hrdlo? Přestavba auta na LPG je kolem 20tis., ale tam musí být vstřikovače, řídící jednotka a možná nějaké další ventily.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
STMaxČlen Přidáno
před 6 letPokud je to udělané profesionálně podle norem na karavany cena začíná u nejlevnější obyčejné nádrže s prací kolem 9 tis a jde to až ke 20 tis. Legislativa je u LPG do aut a u karavanů zcela odlišná a shoduje se snad jen tím, že se používá stejné palivo :)
Muzu te poprosit o info o to, o jake legislative a normach mluvis? Take premyslim o 80l. nadrzi, ale chtel bych se prave na tohle podivat.
Vim, ze revizi rozvodu plynu v bydliku ti muze udelat normalni revizni plynovej technik. Ale o nejake zvlastni legislative pro plyn v karavanu slysim poprve. Diky moc :)
Martin
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letPozor,normalne potrebujes na obytny vuz cervenou -LPG nadrz, kde je zabudovany Regulator plynu na fest, a kdyz pouzijes normalni
nadrz na LPG (pohon motoru) musis predelat ten Multiventil na odber plynu v plynovem stavu, protoze na pohon motoru potrebujes
plynovy odber v kapalnem stavu, coz by ti mohlo poskodit tve spotrebice a horeni plynu by nefungovalo, ja jsem mel tento Problem
kdyz jsem po 10 letech vymenil propadlou nadrz v mem ob. voze za LPG nadrz, koupenou v centralnim skladu ve strakonicich (140L)
a nevedel jsem ze se ten multiventil musi pred montazi predelat, a vsechny moje spotrebice blbe horeli, nebo sly na poruchu (cervena led)
tak jsem volal do firmy Truma, od ktere mam ty spotrebice, a tam me to rekli, tak jem musel vypustit 120L Lpg, abych vyprazdnil nadrz a
mohl znova ten multiventil vyndat a predelat.
Ten Regulator 30 nebo 50 mb musis koupit ve versi s prevlecnymi matkami na obouch stranach, abys jej mohl namontovat primo do
8mm trubky plynove instalace, protoze u pevne zabudovane nadrze nesmis pouzit hadicku, tam to musi byt fest z nadrze do pl.instalace.
Ja mam 2 osobni auta predelane na plyn a Meho pikapa, ktery beha taky alternativne na plyn ale ve kterem mam plynove topeni Truma
2800e,, zabudovane na lozne plose vozu jsem musel upravit multiventil na oba zpusoby odberu plynu - na kapalny pro Motor a na plynovy
pro topeni, ve spolupraci s tou firmou Truma, protoze jsem vsechno musel potom nechat homologovat na provoz na silnici.
kdyz bys potreboval detajlnejsi informace, napis me SZ.
s pozdravem, Honza/Discoverfun
jarous350Člen Přidáno
před 6 letCHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Možná to sem až tak nepatří ale je blbé zakládat nové podobné téma a někdo to tu určitě bude vědět. Dá se kombinovat vestavěná LPG s klasickou propanbutanovou láhví ? Respektive mít ve voze oboje dvě varianty? Když dojde plyn ve vestavěné zkrátka použít propanbutanovou láhev z místa pro láhve a naopak? Na léto bych rád používal vestavěnou LPG plnitelnou na pumpách a v zimě bych rád používal láhve s propanem. A dotaz možná hloupej dá se někde plnit vestavěná LPG čistým propanem v zimě ?
Dikec za odpověď a radu chci si poskládat obytku podle svých představ a v něčem trochu tápu.
Tom
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letNa to existuje Regulator 30 i 50 mbar, ktery ma prepinaci Kohout na LPG- nadrz i na flasku, je u toho zaroven pripojka na gril, na flasku je
pripojka s hadici a na nadrz LPG je prevlecna matka na pevne pripojeni 8mm trubkou, tato prepinaci jednotka se da jeste kombinovat
s Duo-Kontrol na automaticke prepinani z jedne flasky na druhou.
Honza/Discoverfun
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letZadny zkusebni Technik te nenecha vymontovat na miste ten Multiventil, aby se presvedcil jestli je zmanipulovany, zvlaste kdyz tam mas v nadrzi plyn,
Nadrz je schvalena na LPG a nestoji tam nikde nic o zpusobu odberu plynu, mimo jine se nic na tom m. ventilu nepredelava, jen se zkrati
privodova trubicka v nadrzi, ktera je otocena dolu ,ta se otoci nahoru, aby zasahovala nad hladinu kapalneho plynu (nad tech 80%) plneni
a to ja vse. ja nez jsem tu LPG-nadrz (s os.auta) pouzil, tak jsem se informoval u hlavni technicke spravy pro plynovou techniku v Rheinlandu
v nemecku, kde nenasli zadny predpis, nebo zakon ktery by zakazoval pouzit plynovou nadrz LPG s osobniho vozu do ob. vozu na
topeni a vareni, v nemecku jezdi nesciselne mnozstvi ob. vozu, ktere maji tuto nadrz zabudovanou, kdyz bys mel pochybnosti, tak nastrikej
pred montazi nadrz na oranzovo, jak jsou zbarvene originalni anglicke a holandske nadrze a potom se urcite zadna techn. kontrola neude
o nadrz dal zajimat. My pouzivame polske a litavske nadrze, ktere stoji 1/3 te oranzove nadrze a ty nove maji uz zkousku na cely dlouhodoby
zivot nadrze, nemusi po 10 letech na tlakovou zkousku ! (v nemecku je to predepsane, u vas to asi jeste nejde, musis pokazde koupit po 10 letech
novou nadrz), ten Multiventil ale pasuje porad.
Honza/Discoverfun
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letJa si myslim, ze ten Technik neco takoveho vubec nevi,tady jde predevsim o spravne horeni plynovych spotrebicu,ja mam v mem ob. voze
tu upravenou nadrz uz 9 let, v pristim roce musim nechat udelat tlakovou zkousku na dalsich 10 let,ja jsem pracoval do roku 2016 u
technicke kontroly vozidel, proslo me kontrolou take mnozstvi ob. vozu se zabudovanymi nadrzemi vsech typu, musel jsem kontrolovat
jen platnost nadrze pod 10 let a zapsani nadrze v technickem prukazu vozu.
Normalni plynova zkouska (2rocni) nema s nadrzi co spolecneho, tam se zkousi tesnost plynove instalace, teplotni pojistka u vsech
spotrebicu,(musi pri zhasnuti plynu do 6 vterin vypnout plyn), platnost regulatoru plynu (10 let) a stav privodove hadice od flasky, to je vsechno.
Honza/Discoverfun
prcek61Člen Přidáno
před 6 lettrochu jsem se ztratil tak asi blbej dotaz takže lze mít jednu nádrž se dvěma vývody jeden na provoz auta (kapalný) a druhý na spotřebiče (plynný)!t
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letJa jsem nemluvil nikde o dvouch vyvodech, mam na Multiventilu jen jeden vyvod, a to zplynovani pro Topeni Truma, delam pred topenim
zplynovacem pro LPG - nejmensim bez ohrivani z italie, kde jezdi trikolky -Vespa na LPG (dvoutakty ktere maji separatni mazani olejem)
se kterymi rozvazeji napr. Pizy. Vtom zplynovaci se plyn meni do plynoveho stavu , za tim splynovacem mam 50 mb Regulator a T-rozdvojkou
a plynovym rychlokohoutem jdu do splynovace a dale.ten splynovac je od firmy Lovato.
Ted k 10 lete zkousce nadrze : ja tu zkousku delam v nemecku, vozim nadrze do Regensburku, kde je Firma na tlakove zkouseni po 10
letech tlakove nadrze, stoji to 120 , nadrz se napusti destilovanou vodou a necha se pod tlakem 18 bar 20 hodin stat, a potom Firma
vyrazi nove Datum platnosti na nadrzi a napise protokol o zkousce nadrze a tim je na 10 let zase pokoj.ja uz mam vsechny 3 nadrze
u mych os. aut a i u obytneho vozu jednou udelanou zkousku.
Honza/Discoverfun
RobertČlen Přidáno
před 6 let
Čeho 120? Pokud Kč, tak dobrý. Jestli ale €, tak to mi přišla nová nádrž levněji - 2400Kč. :_
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
RomanPatrolČlen Přidáno
před 6 let
Předpokládám, že marek už to jaksi nebude.:(
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron