Na letošním veletrhu mne velmi zaujal vnitřní prostor obytných vozů Challenger,zejména model 260. Stránky prodejce tragédie a ani u výrobce jsem se nedočetl, nebo nenašel jsem pro mne důležité některé detailní info. Prodejce budu dotazy bombardovat, ale chtěl jsem se zeptat na pár věcí širší veřejnosti než více z prodejce vydoluji.
1.standartně se tyto vozy osazují naftovým topením což mne vyhovuje, bohužel zrovna do tohoto modelu se nenabízí jiné varianty než od výrobce Ebespacher což není tragédie, ale zdá se mne varianta ohřevu vody na plyn zvlášť blbost, když Truma D6e zvládne topit jak naftou tak ohřívat i vodu. Jaký je tedy váš názor na variantu kombinace topení naftou a lednici, ohřev vody i vaření mít na plyn-ale co víc jen na malou plynovou láhev (čili opět časté měnění lahví nebo vození náhradních) ?
2.neví někdo co za model od Eberspachru se do těchto vozů osazuje ? Nikde jsem to nedohledal a u ovladače který tam v serii je namontovaný mne nevyhovuje nemožnost nastavení a naprogramování teplotních režimů a možnosti časovače zapínání. Nevím jestli se to dá nebo nedá dokoupit. Podle mne asi ano, ale nevím o jaký model se opřít na jaký model ovladače a možnosti hledat.
3.jezdím hodně v zimě na hory, chtěl jsem odbourat výměnu plynových lahví,ale jako naprosto nelogické se mne jeví, když i voda včetně vaření a lednice se má v tomto modelu ohřívat plynem a to pouze jednou malou dvoukilovou plynovou láhví vloženou do malé schránky po pravé straně u vchodu do obytky. Měl by někdo nápad jak a kam dostat plynovou láhev klasickou běžnou jak používá většina aut co na plyn i topí - tuším je to desítka která by stačila ? Nebo dělá někdo vestavěné plynové nádrže různých velikostí a tvarů i když přiznám se zatím nevím, kam by se taková nádrž vůbec sem do toho vozu dala dát, aby nebyla venku na mrazu, viděl jsem nádrže pod vozem a to se mne nezdá optimální.
4.má vůbec někdo zkušenosti s touto značkou vozu a s prodejcem v ČR ?
5. diskuzi topení plyn nebo nafta jsem dohledal, ale převážně staršího data posunuly se někam technologie naftového topení co se týče úspory spotřeby el. a komfortu topení poruchovost zamrzání a pod, naleznu zde již více zkušeností s topením na naftu?
6. a ještě jeden dotaz vozy se nabízí jak na Fiatu tak na Fordu prodejce mne vychválil Ford prý nejen kvůli nižší ceně,ale i kvalitnějšímu podvozku má někdo i tuto zkušenost ?
Díkec za případnou diskuzi,poznatky rady a typy.
Tom
Upravil ramtlah1 dne 19.11.2017 19:43,
před 6 letJe tam obyčejné teplovzdušné topení, proto je ohřev vody řešen zvlášť plynovým bojlerem. Co se týče pořizovacích nákladů je to určitě levnější než Truma Combi na naftu. Spotřeba elektřiny bude vyšší jak u plynové Trumy, hodně záleží jak často bude topení spínat a žhavit, to je největší žrout.
Co se týče podvozku tam záleží, nemám zkušenosti s novým Fordem, prodejce Challengeru je Auto kora top s.r.o. což je autorizovaný dealer a servis vozidel Ford. Zajímal jsem se před dvěma lety o model C194, nakonec jsme šli do vestaveb od Knaus na podvozku Fiat.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Citovat
Saty napsal:
Je tam obyčejné teplovzdušné topení, proto je ohřev vody řešen zvlášť plynovým bojlerem. Co se týče pořizovacích nákladů je to určitě levnější než Truma Combi na naftu. Spotřeba elektřiny bude vyšší jak u plynové Trumy, hodně záleží jak často bude topení spínat a žhavit, to je největší žrout.
Co se týče podvozku tam záleží, nemám zkušenosti s novým Fordem, prodejce Challengeru je Auto kora top s.r.o. což je autorizovaný dealer a servis vozidel Ford. Zajímal jsem se před dvěma lety o model C194, nakonec jsme šli do vestaveb od Knaus na podvozku Fiat.
Druhý prodejce byl v Pardubicích,možná Brno.CaravanPark Pardubice a CaravanCar Brno.
http://www.carava...
http://www.carava...
A ve Valmezu. již výše zmiňovaná Autokora.
https://www.autok...o-kora-topPohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
No priznam se radeji bych to resil s topenim naopak a eberspacher bych dal jako do zasoby druhe v pripade ze by dosel plyn.No je skoda ze tam neni na vyber a naopak pridavat plynovy je podle mne nerealne.
Citovat
Tom a Zdena napsal:
No priznam se radeji bych to resil s topenim naopak a eberspacher bych dal jako do zasoby druhe v pripade ze by dosel plyn.No je skoda ze tam neni na vyber a naopak pridavat plynovy je podle mne nerealne.
Mám ho.Nemám problém.Je to docela fajn.a řekl bych že je lepší teplo než bylo s plynem.Je to takový vyváženější.Hluk je podobný.ale teplo je rychleji.
Vozím jen jednu velkou plynovku.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.