Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Truma topení: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Truma topení

Poslední aktualizace před 6 let
KubrticeKubrticeČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
chceme koupit Globe-Traveller Voyager XS. V základní nabídce je Truma combi 4 gas. Prodejce nabízí (samozřejmě za slušný příplatek) Truma combi 6 diesel. Má cenu si připlácet za ten novější a údajně lepší?
Díky Martina
Martina
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Jedná se o silnější verzi 6kw na naftu. Silnější pro tuto velikost auta netřeba (máme vysoké vestavby 6m - Knaus Boxstar Solution), nafta může být výhoda, natankuješ kdekoliv a odpadne místo na plyn.bomby. Ale zase je Truma náchylná na kvalitu nafty a zanášení.

Řešením by mohlo být ponechat plyn a místo plyn.bomby pořídit, třeba do budoucna, alugas nádrž a tankovat LPG skoro kdekoliv. Třeba zjistíš, že vůbec není potřeba a vystačíte si s klasickými plyn.bombami.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Upravil Jakub Satek dne 19.11.2017 19:55, před 6 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:
Ale zase je Truma náchylná na kvalitu nafty a zanášení.


Saty, nepleť dámě hlavu populismem .... spalovací technologie je od Eberspaechera, který u Aitronicu podporuje jen motorovou naftu a topný olej, ale u Aitronicu M podporuje snad vše ( včetně 100 % biodieselu za určitých pravidel užívání).

U té Trumy "D" z nějakého nepochopitelného důvodu je sice nutno tankovat jen klasickou motorovou naftu, ale jinak funguje normálně.

Citovat

Kubrtice napsal:

Prodejce nabízí (samozřejmě za slušný příplatek) Truma combi 6 diesel. Má cenu si připlácet za ten novější a údajně lepší?
Díky Martina


Ahoj Martino,
jde o to, jakým způsobem budete využívat vůz, resp. kam s ním budete jezdit a jak moc vás těší, nebo naopak irituje zaobírat se plynem.
Naftové řešení je dražší, trošku hlučnější a musí se zaopatřit technologicky pro topení ve vyšších nadmořských výškách (v ceníku obvykle dalších 200 Eur), ale poskytuje právě nezávislost na plynu, což pro někoho má smysl zásadní a pro jiného minimální.
Tu Diesel Trumu za tak málo jako stojí v nabídce při koupi nového vozu už nikdy neseženeš, takže doporučuji velmi dobře promyslet - Truma "D" je sice výrobně novější, ale nelze říci že je lepší, je jen jiná.
:_
4.114683,118.628756
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
U naftového provedení pak ještě počítej s vyšší spotřebou elektřiny, jelikož musíš navíc živit čerpadlo a žhavení.
KubrticeKubrticeČlen
Přidáno před 6 let
Díky za podnětné informace. Jednoduše potřebuji co nejvíce bezúdržbové auto. Manžel je po vážném úrazu hlavy, takže mi s obsluhou moc nepomůže. Takže kdyby bylo LPG, bylo by super, ale tahat se s lahvemi se mi moc nechce. Asi bude stačit lahev na vaření.
Jak je to s porovnáním spotřeby v přepočtu na peníze? Zatím počítám spíše s provozem mimo zimu.
Díky
Martina
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Martino,
ono i dost záleží, kam budete jezdit (do kempů nebo i na divoko), jestli si budete v kempu platit elektriku a podobně. Potom totiž kromě plynu na vaření budeš taky nejspíš potřebovat plyn na lednici (pokud nebudeš jenom v kempu a tam připojená na elektriku - prodraží se zase ten pobyt), takže ta spotřeba bude větší, než jenom na vaření (pokud nebudete mít kompresorovou lednici).

Hlavně taky záleží, jestli v tom příplatku za naftové topení je minimálně dvojnásobná velikost nástavbového akumulátoru. Pokud ti tam nechají normální velikost, tak budeš mít akumulátor na jaře nebo na podzim tak maximálně na víkend a to budeš muset s elektrikou ještě dost šetřit nebo být připojená v kempu na 230V (a to se ti dost prodraží provoz).

Já osobně bych se spíš přikláněl (pokud to chceš co nejvíc bezúdržbové) k té nádrži na plyn nebo plnícím lahvím alugas s plněním zvenku. Potom stačí přijet kdekoliv, kde mají LPG pro auta nebo plní lahve a tam natankovat. Do nádrže se většinou vejde i víc plynu než do lahví a nemusíš ani přepojovat lahve nebo kupovat automatické přepínání. Jediný problém s plněním je Itálie (zákonná úprava) a v severských zemích není většinou tak hustá síť plnících stanic, tak je potom potřeba s tím počítat. Na druhou stranu s nádrží na 30-40 litrů LPG by neměl být přes léto problém měsíc v Norsku na jedno naplnění.

Pokud ale chcete jezdit do míst, kde je problém sehnat LPG (například plno zemí mimo evropu), tak může být výhodnější to naftové topení. Jenom je potřeba počítat s vysokou spotřebou elektřiny, když běží topení. Potom je i důležité mít nějaký další zdroj elektřiny - například solární panely (které se hodí vždycky).

Petr
ZdeneksedZdeneksedČlen
Přidáno před 6 let
Osobně mám topení Truma combi D6 4 roky. Jezdíme i v mrazech. Cca 180 nocí/rok. Je třeba si stanovit kam hodláte s obytkou jezdit. Pokud u nás, pak určitě není problém plynové topení, samozřejmě za určitých nevýhod (váha a objem, vlastní výměna apod.) Pokud do zahraničí, je to spíše problém, ale s tím nemám vlastní zkušenost, jen slyším nářky kolegů. Je třeba také vzít v potaz celou sestavu v autě. My například máme k naftovému topení pouze el. kompresorovou lednici a plyn používáme jen z 2 kg lahve na vaření. Takto jezdíme i na dvouměsíční zahraniční cesty se spotřebou cca 6kg plynu (3 lahve, není nutnost shánět venku plyn) celkem. Z 95% jsme pouze na divoko bez kempů. Samozřejmě je sestava podporována soláry 240W. Z vlastní zkušenosti bych určitě rád vyvrátil mýty, že naftové topení má vysokou spotřebu elektřiny. U této Trumy to rozhodně není pravda. Spotřebu která je na panelu viditelná má pouze kompresorová lednice. Pokud mám lednici vypnutou tak není odběr na panelu znát ani po několikadenním provozu na horách, při zatažené obloze, kdy solár nedává téměř nic.
A za druhé toto topení není hlučné. Pokud není zrovna na začátku v náběhu, tak je slyšitelné pouze pokud je v autě absolutní ticho což při normálním pobytu v autě vůbec nevnímáme. Také není problémem jeho činnost při spánku. Určitě neruší. Co se týče zanášení topení nevhodnou naftou, tak u nás tankuji pouze naftu bez biosložky a v zahraničí vždy přidávám aditiva.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Máme Knaus Boxstar Solution na Ducatu L3H3, tj. velikost aut odpovídající Voyageru XS. Plynová Truma Combi 4, kompresorová lednice, plynový vařič, solár 150Wp, baterie 100Ah.

Za cca 180dnů (něco přes 50000km) spotřebováno necelých 5ks 10kg láhví (čistý propan).
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
P
paragČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:

Máme Knaus Boxstar Solution na Ducatu L3H3, tj. velikost aut odpovídající Voyageru XS. Plynová Truma Combi 4, kompresorová lednice, plynový vařič, solár 150Wp, baterie 100Ah.

Za cca 180dnů (něco přes 50000km) spotřebováno necelých 5ks 10kg láhví (čistý propan).

Za 180 dnů přes 50 000 km?To jezdíte téměř 280km denně?
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Je to nájezd na dvou autech co máme v půjčovně. Našli se i takoví kteří měli průměr na den přes 500km.

Příspěvek jsem uváděl pro predstavu spotřeby plynu.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Zdeneksed napsal:

Z vlastní zkušenosti bych určitě rád vyvrátil mýty, že naftové topení má vysokou spotřebu elektřiny.
A za druhé toto topení není hlučné.


V minulém bydlíku jsme měli topení naftové, v současném je plynové. Každé má své výhody a nevýhody. Spokojeni jsme byli s oběma. Je však potřeba zdůraznit, že naftová verze má jednoznačně vyšší spotřebu energie než verze plynová. Co se týká hluku, je potřeba kromě počátečního hlučnějšího náběhu počítat s cvakáním dávkovacího čerpadla během celé doby topení.
Na cvakání jsme si zvykli velmi rychle a vůbec nám nevadilo.
Na to, že jsme nemuseli na horách shánět plyn jsme si zvykli ještě rychleji :-) .
Plynové topení má nižší spotřebu elektřiny (nepotřebuje dávkovací čerpadlo ani žhavení), je tišší, ale pokud nechceš řešit problémy s měněním lahví, je potřeba počítat s instalací Alugas lahví s externím plněním, nebo plynové nádrže. Pak už je komfort u topení nafta/plyn stejný.
KubrticeKubrticeČlen
Přidáno před 6 let
DÍKY MOC za cenné informace.
Uvidíme, na čem se domluvíme.
Už se těším, že snad v létě vyjedeme a budeme vám moct poděkovat a povyprávět osobně, jak to dopadlo.
Martina
Martina
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Kubrtice, Jakub Satek, sipadan, Hroch, PetrDubi, Zdeneksed, parag

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,122,679 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23435 sekund | Průměrně za: 0.23435 (0) sekund | Dotazy: 106 | Použitá paměť: 2.05MB/2MB