Zdravím všechny,je možná výměna motoru 2.8IDTD za 2.8JTD.Zapojení elektroinstalace,převodovka nebo je to neproveditelné popř.na co si dat pozor.Předem děkuji za rozumné odpovědi.
badČlen Přidáno
před 6 letahojky je toho dost jiného.
Motory 2,8 JTD jsou tři druhy
bez EGR ventilu
s EGR ventilem
s EGR ventilem a váhou vzduchu
každý má svou řídicí jednotku a jsou kabeláž.
mechanicky na převodovku pasuje
držáky taky sedí
jiné, změnit
na převodovce je snímač otáček ze setrvačníku.
elektricky úplně jiná kategorie.
Celá elektrika jiná v motorovém prostoru, nutné vyměnit
jiný štít přístrojů, Přístrojová deska
+ řídící jednotka motoru
elektrické palivové čerpadlo v nádrži.
Tož tolik pro začátek
tak ať se daří Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Bad - píšeš, že jsou tři druhy, je rozdíl i v jízdě? Myslím, jestli je mezi nima rozdíl v tahu a podobně(papírově budou asi stejné)
Zajímají mne ty normální, ne power, díky
badČlen Přidáno
před 6 letzdravím tě.
Je to pouze vývoj a snižování emisí, Výkon a točivý moment je stejný.
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Zdravím.
"Turci" mohu vědět proč dáváš pryč IDTD? mě připadá, že je to dokonale jednoduchej a nezničitelnej motor. - To jen pro mou informaci. Díky.
To jsem si myslel také,než prasknul ventyl a motor se potkal. Domu jsme dojeli na odtahovce.První varianta spravovat,druhá jiný motor(dotaz na JTD).Na dvoře už stojí jiná dodávka IDTD.Tak bude o svátcích co dělat.
badČlen Přidáno
před 6 letahojky bylo by to hodně složité jedině celou elektriku včetně plynového pedálu. To že praskne ventil a zaboří se do pístu se stává u motorů obecně. Stačí uvolněný rozvodový řemen který přeskočí o zub a první zdvih ventil ohne a druhý jej pak ulomí. Mezi ventilem a hlavou v horní úvrati je do 1mm prostoru. Přeji úspěšnou montáž je to macek. Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
VasuČlen Přidáno
před 6 letTohle se mně stalo před dvěma měsíci. Jeli jsme s Badem do termálu a v Otrokovicích se z nezjištěných případů uvolnil ozubený řemen, přeskočil, ulomil se ventil a zabořil do pístu. Vše už mám opravené, poskládané. Vše dávám nové, nebo opravené v renomované firmě. Právě to chci rozjet. Pro jednoduchost a spolehlivost se motoru iDTD nechci zbavit. Věřím, že pojede dál spolehlivě. Prozatím mně to stálo cca 20 000 Kč Já ví, starší na Netu jsou za 10-15 000 Kč, ale čert ví, kolik mají najeté.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Zdravím, pouze můj názor- oprav klasiku idTd a vyprdni se na JTD.
Upravil Laciga dne 01.12.2017 22:56,
před 6 letAhoj, také jsem přemýšlel o záměně motoru, nakonec jsem se na to ale vykašlal, hlavním důvodem je chystaná změna na emisích, kdy by měli dle známého, co pracuje na stk, pravděpodobně fotit i typ motoru. Jinak 2,8JTD jsem měl ve vypůjčeném autě a je to provozně super motor. S alkovnou to jelo jako osobák a se super spotřebou. S tím se nedá náš děda s 2,5D srovnávat :-)
floridan79Člen Přidáno
před 6 letCitovat
Michal a Edita napsal:
Ahoj, také jsem přemýšlel o záměně motoru, nakonec jsem se na to ale vykašlal, hlavním důvodem je chystaná změna na emisích, kdy by měli dle známého, co pracuje na stk, pravděpodobně fotit i typ motoru. Jinak 2,8JTD jsem měl ve vypůjčeném autě a je to provozně super motor. S alkovnou to jelo jako osobák a se super spotřebou. S tím se nedá náš děda s 2,5D srovnávat :-)
typ motoru se foti uz minimalne rok a pul ale zajima je jen stitek na kastli. Typ motoru Sofim u Fiata s kubaturou 2,5 D a TD a 2,8 D a TD se totiz vyfotit neda primo na bloku motoru protoze je blokovanej trubkou co vede zezadu od vodni pumpy. Nevim jak to maji JTDecka ale asi stejne. Ten kod je tak "sikovne" schovanej ze si ho technik neprecte ani se zubarskym zrcatkem bez odmontovani te trubky.... Sami si to muzete zkusit. Proto ta vymena z principu mozna je ale zbavovat se v tomto pripade 2,8idTD za JTD si myslim ze neni chytre... Navic je tam opravdu uplne jina kabelaz a to by se jeden z toho zblaznil nez by se ta elektrika predelala aby vse fungovalo. Spis znam lidi co maj JTD a radsi by idTD nebo TDI kdyz jde o 2,5l
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)