floridan79Člen Přidáno
před 6 letAhoj. Mam v aute plynove topeni Trumatic E 1800 a bojler Truma B 10 oboje na 50mBar. Oboje ma sve ovladaci kolecko ale problem je ze toto vse ma spolecnou krabicku s elektronikou. A ja bych do budoucna chtel topeni upgradovat na silnejsi typ E 2400. Co s tim kdyz elektronika je sdilena? Jde pouze vymenit samostatnej box topeni za silnejsi?
Dalsi problem s tim spojeny je nasledujici. Bojler nepouzivam moc casto takze tuto "zavadu" prehlizim, ale obcas se stane ze kdyz zapinam bojler tak cvaka a nechytne. Kdyz zvysuju koleckem teplotu tak jen cvaka zapalovani rychleji. Ale jakmile na chvilicku pri tom zapnu vetrak z topeni tak bojler ihned chytne a pak uz bezi normalne. Takto se mi to stane v jednom z deseti pokusu.
Rad bych ziskal odpovedi na oba problemy. Muzu nafotit elektroniku pokud to necemu pomuze.
Automatické sloučení 11.01.2018 20:57:
Nikdo nevite?
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 11.01.2018 21:57,
před 6 letProsím poslat foto elektroniky a výrobní čísla od topení a boileru pokud jsou štítky, nebo rok výroby. Dík Ivan
ivanhoda@seznam.cz
floridan79Člen Přidáno
před 6 letAhoj. Tady zasilam fotky toho topeni a bojleru. Dle stitku je rok vyroby u obou 1987 ale z topeni nemuzu ofotit celej stitek z pohledu musel bych ho vymontovat. Ale seriove cislo je citelne. Cele elektronika vypada desne jednoduse, jedine co jsem v tom kdysi delal ze mi prdla pojistka tak jsem tam dal novou. Jedna z tech dvou pojistek byla piskova a ja mel jen sklenenou, uz nevim ktera to byla.
Na bojleru kterej jsem musel posunout pri rekonstrukci vic do utrob auta a tim prodlouzit vyfuk a sani tak pak nemel dost vzduchu a rozjel se jen kdyz jsem zvenci do nej foukal tak jsem do sani pridelal vetrak z pocitace na 12V a pripojil ho na fotce tim bilym kabelem napravo (modra + hneda zila) primo na bojler kde pri zapnuti naskocilo 12V. Puvodni zavada popsana v prvnim prispevku ale byla uz predtim, takze toto by nemelo mit na to vliv. Dik za pomoc. Dan
http://jpeg.cz/obrazek/lyikX
http://jpeg.cz/obrazek/lyJ7T
http://jpeg.cz/ob...
http://jpeg.cz/ob...
http://jpeg.cz/ob...
http://jpeg.cz/ob...
http://jpeg.cz/ob...Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 14.01.2018 20:42,
před 6 letJeště jednou ahoj,
máš topení E 1800 výrobní řada 1 a ta elektronika v černé krabici je pouze pro toto topení!! Pravá svorkovnice je kabeláž topení a levá je k ovládacímu dílu. Výměna za top E 2400 je jednoduchá pouze pozor na tlak plynu, protože zeženeš z největší pravděpodobností jen 30 mbar. Pomoct si můžeš vložením regulátoru 50/30 mbar, nebo mít štěstí a vyměnit magnet. ventil v topení za 50 mbar. Elektronika boileru je pod tím plastovým černým trojúhelníkovým krytem. Je krásně na foto vidět a zase kabeláž a svorkovnice je stejně jak u topení. Závada-v tak starém boileru dochází ke korozi spodní pozinkovaném prostoru nádoby, kde je umístěn nerezový hořák. Je potřeba zdemontovat samotnou nádobu na vodu a vyčistit prostor u hořáku a nezapomenout pročistit spodní trubku na odvod kondenzátu. Někdy je potřeba namočit hořák do octa a zbavit ho vodního kamene.
Snad jsem pomohl. Starší topení E 2400 mám, ale pouze 24V.Ahoj Ivan