Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 22

· Členové on-line: 3
standajerab, REDBULL, Jarda Polak

· Registrovaní členové: 10,691
· Nejnovější člen: Reikim

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

RudyH
19.11.2017 15:58
Ahoj, vlastní zkušenost s nezpalováním plynu pro lednici jsem poslal na SZ

maxonel
19.11.2017 15:51
Dobrý den,mám dotaz,je možno dát plachtu na karavan tak ,že jí rozbalím na střeše karavanu,unese mě to?

Stenly6
13.11.2017 15:17
Díky moc Standa

Feromont
13.11.2017 09:45
Vše nejlepší k narozkám Jakubovi /semerink/. mavam Ok Lodicka

Zdenek a Irena Lbc
12.11.2017 15:17
Stenlymu vše nejlepší k narozkám a ať Tě úsměv a dobrá nálada neopouští! Narozky stesti Jedu mavam mavam

fun
08.11.2017 14:33

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Karavan » OSTATNÍ » Pokec
 Vytisknout diskuzi
Tak co říkáte na Brno (BVV)?
Myslím, že úroveň veletrhu lehce stoupla. Mě osobně překvapil nový integrovaný Sunlight. Byl jsem uvnitř a zpracování vypadalo dost kvalitně. I uspořádání bylo vyhovující a to vše za rozumnou cenu. Nicméně sám jsem se zamiloval do Carthaga. Jenže auto mám vybavené vším, co se dá, takže asi měnit nebudu. Cesta z Prahy do Brna je bohužel téměř na stejné úrovni, jako dřív. Místy je už sice nový kvalitní povrch, ale několik uzavírek nám prodloužily cestu na 3,5 hodiny.
 
Upravit
Výstava se nám líbila. Minikemp byl k prasknutí, že museli pořadatelé zřídit narychlo další. Zájem o výstavu strmě stoupá, pamatuji doby, kdy žádné stání pro katavany nebylo. Jezdilo se osobákem. Cesta od Svitav je také stále stejně špatná.
fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta
 
Upravit
Teď jsem chtěl založit toto vláknoSmile Tak za sebe. Šel jsem na veletrh v pátek v 16.00 s tím, že mne hoďka dvě bude stačit tak jako v předešlých letech. Omyl musel jsem tam i v sobotu a strávil jsem tam 4 hodiny. I já jsem byl mile překvapen že nejen úroveň, ale počet vystavovatelů vstoupnul a myslím ,že na velikost ČR velmi dobré Smile Duseldorf to nikdy nebude, ale je potřeba stát nohama na zemi. To že se ekonomice daří je více než jisté a o zvyšování životní úrovně lidí není pochyb. Čeho si lze všimnout je, že i počet bazarových vozů neskutečně vstoupnul a u plno lidí je čas na obnovu vozového parku a tak podle mne si všichni přijdou na své.
Klobouk dolů, že již konečně někteří prodejci jasně uváděli doložnosti vozů v reálných číslech a doložností nulovou po dovybavení se již netají.
Jako velmi profesionální prodejci a nechci se dotknout jiných značek kde i tam bila úroveň vysoká se mne jako podnikajícímu subjektu líbil personál EuraMobil a CI.
Co mne jako karavanistovi v přechodu nyní bez karavanu s výhledem na ten správný výběr a čas zaujalo? Stále nejsem rozhodnut do čeho s manželkou naskočíme, ale pokud bych se měl bavit o prostoru ve voze jeví se mne bezkonkurenční značka Challenger kolem které jsem loni a tuším i předloni obcházel bez nějakého určitého názoru neb vše tak nějak u nich je jinak než na co jsem u vozů zvyklý. Nicméně jsem u nich strávil poměrně hodně času a uvědomil jsem si, že se tato značka nebojí jít jinou cestou a není to špatné. (můj subjektivní názor) Zaujal mne nejvíce model 260 s délkou 7m a neskutečně velkorysým vnitřním prostorem. Nic podobného jsem dosud neviděl a ani model se čtyřmi poctivými sedadly na jízdu a zadními dvěma stahujícími se postelemi pro děti měl něco do sebe. Toto už se mne netýká neb děti už s námi jezdit nebudou, ale bavím se o tom ,že se to opravdu liší oproti konkurenci a může se stát, že když do těchto vozů člověk vleze poprvé řekne si blééé pak se zamyslí vrátí se třeba i za rok jako já a zjistí ,že v rozměru těchto vozů mu takový prostor nikdo vlastně nenabídne a že ta jejich cesta není scestná Smile Samo že se mne líbili i jiné vozy a vyjmenovat jich zde by bylo dlouhé, ve hře pro mne je více modelů, ale pokud mám mluvit za sebe výrobce Challenger mne zaujal a překvapil. Co bych vytkl prodejci této značky jsou tragické webové stránky, kde se nedozvím prakticky nic. Abych to ukončil, tak za mne BVV Brno caravaning palec nahoru a příště to již nepodcením a vezmu si sebou nejen manželku,které jsem den před tím řekl ,,semnou nechoď stejně tam zas nic moc nebude,, ale udělám si i více času.Tom Smile
Upravil/a Tom a Zdena dne 13.11.2017 09:36
 
Upravit 1
Předloni, když jsme chystali vestavbu do amerického vanu, jsme v Brně získali spoustu inspirace na spotřebiče, doplňky a řešení některých prvků. Bylo to prima, i když náš tehdejší hlavní pocit byl, že zejména dodávky jsou dost klaustrofobické, protože výrobci se do nich snaží nacpat vše, co máme doma. Tehdy jsme si řekli, že vnitřní koupelnu oželíme, protože bychom skončili u prostoru, ve kterém se dva lidé ani nevyhnou. A také že uličku chceme takovou, aby se 2 lidé vyhnuli a v kuchyni potřebujeme mnohem víc pracovní a odkládací plochy. Pak jsme navštívili i 2 Vševestavbové slety a zjistili, že např. náš názor na koupelnu sdílí mnoho amatérských vestavbářů, WC mnozí nemají vůbec, nebo třeba jen přenosný.

Dnes jezdíme už 2 roky a do Brna jsme jeli zase. Zjistit, jak se za 2 roky změnil náš pohled na věc a kam pokročili výrobci. Rozumím tomu, že člověk, který nikdy obytku neměl, je jako v Jiříkově vidění. Nabídka je pestrá, kvalita vynikající, příjemné materiály, luxus, útulné interiéry. Ale náš pohled byl ještě víc kritický než předloni. Viděli jsme sice zajímavá technická řešení, ale v základním přístupu výrobců se nic nezměnilo, do malého prostoru cpou stále všechno, bez ohledu na minimum zbývajícího místa. 99% aut bylo se 4 a více místy k sezení, přitom podíl pouze dvoumístných posádek je výrazně vyšší. Očekával jsem větší variabilitu - proč alternativně nevyhodit zadní dvousedák a nenahradit ho skříní, delší kuchyní nebo místem pro psí boudu? Nebo nechat místo prázdné, popř. s nějakými poličkami? Kdo byl na posledních dvou Vševestavbových sletech, jistě si vybavuje geniální řešení normálních dveří v bočních šoupačkách. Neznám nikoho, komu by se to nelíbilo, ale napadlo to některého výrobce? Bohužel jsem na výstavě neviděl studii California XXL. Těšili jsme se na italský Wingamm, předloni jsem oceňoval nápad s laminátovou skořepinou, ale interiér mne nezaujal, letos jsem si to chtěl prohlédnout jinýma očima a ve světle našich 2 let ježdění s malou vestavbou. Líbí se mi zvedací střechy s horním spaním u vyšších dodávek, pod kterým lze normálně chodit, ale umístění i řešení výstupu do podkroví mi nepřijde moc promyšlené. A navíc všichni, kdo to nabízí, to mají úplně stejné, jako by to jeden vymyslel a druzí nepřemýšleli a opráskli to. Jinými slovy, viděli jsme nová řešení, ale hlavně spoustu faceliftu a žádná zcela nová auta a komplexnější inovace. Kdyby na nich nebyly cedulky "Model 2018", myslel bych, že ta stejná byla na výstavě už předloni...

Ale abych jen nekritizoval, i letos jsme si to v Brně užili, potkali přátele a viděli mnoho zajímavého. Jako optimista výrobce z nedostatku invence nepodezírám, spíš myslím, že mají plné šuplíky nápadů, které třeba vytáhnou, až bude současný karavanový boom upadat.

Ale třeba se pletu a zatím, co jsem slyšel, byly ohlasy velmi pozitivní. To jsme tak divní nebo přehnaně kritičtí jen my...:-)?
 
Upravit 1
Nejste přehnaně kritičtí nicméně asi nedá se vyhovět všem.Všeje otázka peněz jsou dnes speciální firmy na vestavby,které se hodně přizpůsobí klientovi což je určitá vlaštovka na trhu.Totéž by se podle mne dálo praktikovat na obytky jako celek,ale chápu jak vypadá pásová výroba a vše se odehrává i s ohledem na cenu,co ale třeba já nepochopím je, že se nedá u mnoha výrobců vyhovět byť jen ve smyslu ,,zde kde máte okno ho tam jen prostě nechci vůbec a co víc, zde třeba máte tři vstupy do garáže a mne tam prostě stačí dva,, ??? Pak se nemůžeme divit, že se změny jen těžce dělají. Někdy u některých vozů přemýšlím,jestli je navrhuje člověk, který někdy s karavanem vůbec jel Smile ale to je na dlouhé povídání. Přesně to je to co potřebuji aby karavan umožnil (vyhnout se když chci jít do koupelky a zpět) je s podivem,že u mnoha aut a poměrně velkých je to takměř nemožná záležitost a to nezmiňuji, že s námi cestuje pes a ne zrovna malý Smile ale jak jsem psal za mne pokrok vidím a už to je dobré.Ano i já jsem si myslel,že tam bude vidět nový Crafter ,ale tak snad příště Smile
 
Upravit
já jsem třeba zjistil, že u některých vestaveb na fiatu nebo citroenu se nedá vyměnit žárovka v zadním světle, protože je tam vestavěný nábytek. Někteří mají jako že víčko, kterým by to mělo jít, ale kdyby mě to někdo ukázal, tak si na to koupím první řadu. Pravdou je, že je člověk víc a víc kritický. Naopak moc se mě líbilo dotahování bočních dveří u citroenu - škoda, že informace o případné koupi byla hódně rozpačitá .... jako, že obraťte se na zastoupení citroenu tam by snad věděli. Škoda, za to bych si rád zaplatil.
 
Upravit
Tom a Zdena - chápu, všem se vyhovět nedá a klasický půdorys je osvědčený. Ale třeba Dášina myšlenka s vyjímatelným modulem zadního dvojsedáku, popř. jen jednoho ze sedadel a náhradou za něco jiného, popř. za nic, je univerzální. Stačí lišta nebo 2 a do nich alternativně uchytit cokoliv. Třeba v našem případě bychom sedadla nepotřebovali a rád bych tam dal box na psa a nad něj skříňku. Třeba... Ono by se tak dalo vyhovět více lidem s nulovou víceprací či nutností dělat auto na zakázku. A moduly by se daly koupit i dodatečně. S okny nevím, ale podle mne, pokud by se takové auto na zakázku zadalo přímo do výroby, možná by to šlo. Možná by stačilo, kdyby tuzemský prodejce tlumočil požadavek výrobci. A s tím souvisí další věc - do spousty aut se nesmělo. Předloni jich bylo méně. A na hodně dotazů neuměli prodejci odpovědět a nabízeli, že informaci zjistí dodatečně, popř. si k mnoha věcem přizvali zahraničního zástupce výrobce, což byla lepší varianta. Třeba kamarád měl zájem (opravdu vážný) o obytnou nástavbu na terénním pick-upu, stál tam jediný. Dovnitř se samozřejmě nemohlo, u auta byli lidé, nakukovali dovnitř a starší pán, obchodní zástupce, si hrál u stolku s mobilem. Na otázku jak se dá auto objednat, tak že prý spolu dojedou do Německa k výrobci, tam se vše domluví, pak proběhnou zálohy, výroba atd. S kamarádem jsme lezli od auto, zajímaly nás další prostory, třeba na rezervu, pán seděl u stolku a koukal do mobilu. Já jezdíval kdysi na letecké veletrhy do Německa, přijel jsem vždycky KO, ale tohle bych si nedovolil.
 
Upravit
Když jsem zjistil, že budou karavany ve dvou pavilonech, říkal jsem si, že zase budou chodbičky o něco širší a volné rohy rozsáhlejší. Musím říct, že jsem byl mile překvapen. Za mě rozhodně palec nahoru. Už jarní Praha byla příjemným překvapením. Je vidět, že trend pokračuje. Jak se píše výše Dusseldorf to nebude, ale na naše podmínky opravdu hezká výstava.
Milan mavam
__________________________________
Všude dobře, hm tak co doma Ok ???!!!
 
Upravit
Já jsem byl s výstavou maximálně spokojen. Pokud byl některý bydlík (ve čtvrtek a pátek jich bylo minimum) náhodou uzavřen, stačilo se slušně zeptat prodejce, zda bych se mohl podívat dovnitř a ochotně se mi věnoval (včetně Concorde Centurion, kde jsem ještě před vstupem prodejce upozornil, že ani omylem neuvažuji o koupi a i přesto mě vzal dovnitř a vše ukázal a vysvětlil). Myslím si, že když zájemce dodržuje určité zásady slušnosti a respektuje přání vystavovatele (nechodit dovnitř s batohem, nesedat si atd.) uvidí vše co chce a to i s komentářem a milým úsměvem prodejce. Vnitřní uspořádání výrobci přizpůsobují poptávce a tudíž jej mají podobné. Každý máme své představy a já bych třeba bydlíka bez koupelny nebo WC nechtěl ani náhodou. Pokud je někde úzká ulička, předpokládám, že na dovolené nebudu spěchat tak, abych nemohl dvě vteřiny počkat, než manželka projde. Pokud nechci úzkou uličku, nebudu volit vestavbu, nebo zúžené verze bydlíků. Nejvíce se mi líbily stánky Carthago a Adria.
 
Upravit 3
Mluvil jsem v neděli na veletrhu s několika prodejci o počtu uzavřených smluv na nová obytná auta, většina z nich byla obchodně velmi spokojena. Je vidět, že zájem je velký, ekonomika zřejmě roste (pochybuji,že díky Babišovi) a to je dobře. Jen nevím, zda se za pár let všichni vejdem do stávajících kempů, ať doma nebo v zahraničí. Kuwa, musím to uzavřít citátem- zlaté staré dobré časy.
 
Upravit 2
fun napsal:

Výstava se nám líbila. Minikemp byl k prasknutí, že museli pořadatelé zřídit narychlo další. Zájem o výstavu strmě stoupá, pamatuji doby, kdy žádné stání pro katavany nebylo. Jezdilo se osobákem. Cesta od Svitav je také stále stejně špatná.


Tak zkus D1 ! Cool haha mavam Grin
Miloš Jedu, Zuzka tanec a Ben pes
 
http://www.mbautoservis.cz Upravit 1
Ahoj Ivan GS.
Nevím kolik dnů strávíš na cestách,ale ja si nedovedu představit,že nemám svůj záchod(vozím kazetu navíc)a bez koupelny.Doba,kdy jsme začínali jezdit do Alp za létánim,spali pod širákem a kouupali se v potoce už bohužel pominula.Jednak jsme staří a za druhé to nikde v Alpách netrpí.My rávíme 5 měsíců v roce mimo kempy a tak WC a koupelna je nutnost.Pokud jezdíš jen po kempech,věřim,že WC a koupelnu nepotřebuješ.Jezdíme též o prázdninách s vnučkami po ČR do kempů a přesto si nedovedu představit,že jakožto starší pán poběžim v noci 50 m na WC.
Reaguji tak na tvůj názor,že ve vestavbě není ani koupelna a WC zapotřebí.Přestože vestavbu nemám a nechci,neboť jsem ji už měl a právě z nedostatku místa bych se asi k ní nevrátil.
Je to mů názor na věc a nikomu ho nevnucuji!!!!!
 
Upravit 3
Byli jsme ve čtvrtek a taky jsem si říkal ,že za chvilku jsme doma.No,byli jsme tam od 11 do 16.30.Vzhledem k tomu,že jezdíme s malým(Trafic) ,tak nás zajímali ty menší.Dostali jsme se do všech vyhlídnutých.A protože vím,jaký je to problém dostat do auta všechno co bych ssebou chtěl ,tak mě to zajímalo u těch nových.S odpověďmi jsem moc nadšený nebyl např.kam složím madračky ,kterýma se srovnají výškové rozdíly sedadel? Pane místo si v autě nekde najdete,mně moc neuspokojilo.Nebo nejlevnější a nejmenší L2H2 za 890 tis.se nám líbilo,ale to nemělo ani přípravu na radio ani erbag spolujezdce o ostatních vymoženostech nemluvě.Je ale vidět ,že nabídka se zlepšuje a je z čeho vybírat.
 
Upravit
Ja by som pochválil organizátorov (BVV), že napriek enormnému počtu neohlásených karavanov do minikempu, nikoho neposielali preč, ani neavizovali vopred, že všetko je obsadené (aj objednaných posádok bolo zrejme veľmi veľa), ale zriadili ďalšie dostatočné plochy na zadných parkoviskách. A ešte ľudí vo vonkajších stánkoch, ktorí tam mrznú celý veľtrh (nielen tento), aby sme si mohli dať niečo pod zub, dobré espresso a tak.

Ja som si na výstave konečne všímal rozdiely v kvalite spracovania a tá sa mi pozdávala u Hymeru a Carthaga (tie extrémne "autobusy" a "kamióny" nepočítam). Ale isto sa nájde viacero výrobcov, kde si aj na detailoch dajú záležať. Aké máte skúsenosti s kvalitou spracovania Adrie?

Viac som si všímal aj (ne)pohodlnosť sedenia na 3. a 4. mieste obytných áut (spravidla dvojlavica za stolom v štýle domáceho nábytku, ale s takmer kolmým operadlom) a musím uznať, že naozaj sa na mnohých sedí extrémne nepohodlne. Neviem si predstaviť cestovať na nich niekoľko hodín. Ale našli sa aj autá, kde dvojlavica je solídne sklonená (tuším Clever, typizované sklápacie dvojlavice u malosériových domácich výrobcov a tuším preklápateľná dvojlavica u Westfalie) a pohodlnejšia.

Najnápaditejšie riešenia sa mi zdali u Challenger-a, ale aj ten polointegrál Burstner pre dvoch so zadnou obývačkou s konferenčným stolíkom vysunuteľným spod rohovej sedacej sústavy a spúšťacou posteľou nad tým všetkým, bol zaujímavý.

Tiež ma zaujali zadné poschodové postele jedna pod druhou spustiteľné spod stropu. Pre príležitostné deti/vnúčatá by to mohlo byť dobré riešenie popri priečnych dvojlôžkach vo vestavbách, z ktorých sa jedno resp. obe dajú vyberať resp. jedno zasunúť pod druhé.

Trošku ma vydesil veľmi zlý prístup do motorového priestoru súčasných modelov Ducato/Jumper/Boxer (predný horný priečny nosník takmer zakrýva motorový priestor) a úplne katastrofálny u všetkých integrálov. Prosím znalých o skúsenosti, ako sa na týchto autách (najmä integráloch) menia rozvody - nemusí ísť motor von z auta?

A ešte sa mi nepozdávala v mnohých autách stiesnená kúpeľňa, kde sa na otočnom WC dalo celkom otvoriť horné víko snáď v jedinej polohe toho WC. A vo viacerých (vrátane Carthaga) som si všimol, že WC sú akési privysoké... nevedel som si ani predstaviť, ako by som na nich robil to, na čo sú určené...
Upravil/a Pilotek dne 14.11.2017 22:37
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
 
Upravit 1
My sme na výstavu prišli hlavne z dôvodu prezentácií o Norsku a Islande. Škoda, že takýchto ľudí z našich radov sa nenašlo viac, ktorý by zverejnili ciele svojich ciest. Hoci sme v Nórsku boli, je príjemné od niekoho iného počuť názor, vidieť fotku z miesta, na ktorom sme boli tiež. A hlavne sa mi rozšíril obzor o nové miesta, ktoré v našom itinerári chýbali. Takže ja by som bol rád, aby sa viac "kolegov" rozhodlo porozprávať o zaujímavých cestách, miestach.

Neviem, či naše stránky sledujú aj majitelia kepmov, infocetrá domácich a zahraničných regiónov, ktoré by na tomto mieste, kde sa v priebehu krátkeho času stretne najviac cestovateľov, ktorý cestujú a vyhľadávajú nové a nové destinácie. Na výstave bolo iba pár vystavovateľov, ktorý túto šancu využili

Do Brna sme prišli v piatok večer a odchádzali sme v nedeľu. Autá nás veľmi nezaujímali, hoci jeden kamarát prišiel so zámerom o kúpu auta. A druhý kamarát si preberal asi to najväčšie auto na výstave. Takže to cestovanie karavanom je trend a pre mnohých je to aj životný štýl. V nedeľu sme vstúpili aj do pár áut a moc nechýbalo a odchádzali by sme s novým. Rovnakou značkou, iba iným usporiadaním a iným kúrením.

Verím, že o rok sa výstava rozšíri aj o moje očakávania a neostáva mi nič iné, iba sa už pomaly tešiť na budúci ročník. Veľká vďaka preto patrí hlavne vystavovateľom a tiež aj usporiadateľom.
 
Upravit
Ahoj, my jsem si už loni na výstavě vyhlídli Globe-Traveller Voyager XS. Jsme zatím 4 s dorůstajícími dcerami, které už s námi, předpokládám, moc dlouho jezdit nebudou. Rádi bychom si ho koupili, ale potřebujeme nějaké info z praxe. Podle slov prodejce už je jeden prodaný. Neznáte někdo majitele tohoto auta? Uvítám i jakékoliv podněty od zkušenějších bydlíkářů k provedení tohoto auta.
Jinak my na výstavu jezdíme už dost dlouho. Dříve jen na čumendu, od loňska už jako vážní zájemci. Za nás dost dobrý. My pokukujem po dodávce a těch se letos objevilo dost. Takže náš výběr jsme si mohli porovnat s ostatními verzemi.
Díky Martina
Martina
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.49 sekund
150,523,750 návštěv