Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 24

· Členové on-line: 3
Romaskano, Fanous, tuareg

· Registrovaní členové: 10,691
· Nejnovější člen: Reikim

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

RudyH
19.11.2017 15:58
Ahoj, vlastní zkušenost s nezpalováním plynu pro lednici jsem poslal na SZ

maxonel
19.11.2017 15:51
Dobrý den,mám dotaz,je možno dát plachtu na karavan tak ,že jí rozbalím na střeše karavanu,unese mě to?

Stenly6
13.11.2017 15:17
Díky moc Standa

Feromont
13.11.2017 09:45
Vše nejlepší k narozkám Jakubovi /semerink/. mavam Ok Lodicka

Zdenek a Irena Lbc
12.11.2017 15:17
Stenlymu vše nejlepší k narozkám a ať Tě úsměv a dobrá nálada neopouští! Narozky stesti Jedu mavam mavam

fun
08.11.2017 14:33

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
Elektro centrála na plyn
Ahoj pánové.
K tomu to tématu se vyjadřuji jenom proto , že Honzu jsem poznal před 28 lety .Je to velice manuálně zručný a chytrý člověk , který každému rád pomůže a poradí . To auto mělo před těmi 28 lety takové vymoženosti a vychytávky co teď je už běžné .Auto stavěl sám a projelo hodně zemí včetně Ameriky . To auto prostě musíte vidět na vlastní oči a s Honzou si pokecat , ale to je na delší čas . Potom si myslím trochu změníte názor .
Slávek + Jára
 
Upravit
Chci se podekovat vsevedovi bobovi 737, kteremu ani za to nestoji aby se pod clanek podepsal jmenem za ponizujici zpusob clanku coz me
zase presvedcuje, asi vystoupit z tohoto fora, protoze nemam zapotrebi aby delal nekdo ze me blbce !


Jeste pro vsechny zajemce o centralu na plyn, kdyz se centrala nekontrolovane vypne, tak by sel plyn dal, tak jsem udelal nasledujici :
do vystupu 230V s centraly jsem zapojil rele na 230V,(civka) na jehoz spinaci kontakt jsem privedl pres tlacitko 12V, s kterym propojim
pri startu spinaci kontakt, a s temi 12V zapinam plynovy Ventil s Lpg-auta, ktery je namontovan pred plynovym rychlokohoutem,
a kdyz centrala naskoci, sepne rele pres civku 230V a pustim to tlacitko a Ventil zustane zapnuty a centrala bezi, a aby Ventil taky
zustal zapnuty pri momentalnim snitenim otacek motoru pri zapojeni silnejsich spotrebicu jsem paralelne k civce Ventilu 12V pripojil Kondensator
elko, ktery eliminuje ca 5 vterin Event. pokles tech 12 V aby se Ventil nezavrel !
s pozdravem, Honza/Discoverfun
 
Upravit 2
Discoverfun napsal:

Chci se podekovat vsevedovi bobovi 737, kteremu ani za to nestoji aby se pod clanek podepsal jmenem za ponizujici zpusob clanku coz me
zase presvedcuje, asi vystoupit z tohoto fora, protoze nemam zapotrebi aby delal nekdo ze me blbce !


Jeste pro vsechny zajemce o centralu na plyn, kdyz se centrala nekontrolovane vypne, tak by sel plyn dal, tak jsem udelal nasledujici :
do vystupu 230V s centraly jsem zapojil rele na 230V,(civka) na jehoz spinaci kontakt jsem privedl pres tlacitko 12V, s kterym propojim
pri startu spinaci kontakt, a s temi 12V zapinam plynovy Ventil s Lpg-auta, ktery je namontovan pred plynovym rychlokohoutem,
a kdyz centrala naskoci, sepne rele pres civku 230V a pustim to tlacitko a Ventil zustane zapnuty a centrala bezi, a aby Ventil taky
zustal zapnuty pri momentalnim snitenim otacek motoru pri zapojeni silnejsich spotrebicu jsem paralelne k civce Ventilu 12V pripojil Kondensator
elko, ktery eliminuje ca 5 vterin Event. pokles tech 12 V aby se Ventil nezavrel !
s pozdravem, Honza/Discoverfun

Honzo, tak to je podstatná informace. Kdyby to bylo i v prvním popisu, tak bych se k tomu ani nevyjadřoval.
Už zůstává jen ta nepříjemná legislativa o které je tady zbytečné polemizovat. Zřejmě je to v Německu všechno jednodušší.
Měj se pěkně a nic ve zlém.
 
Upravit
Ty Bobe a proč jsi tak jízlivej? Když se ti to nelíbí, tak to nečti. Pokud nechceš opravovat nějaké paskvily tak je neopravuj. To jako myslíš, že když se něco nelíbí tobě a napíšeš to sem, tak všichni nebudou mic na tvé upozornění delat?
Jestli si někdo něco zničí, tak je to jeho věc. Pokud za mnou přijde kamarád, že si něco zničil, tak mu bud pomohu, nebo ho pošlu kamsi.
Já též s mnoha věcma v tomto fóru nesouhlasím a mnohé považuji za hloupé ale v tom případě to zavřu a čtu něco jiného. Proč kalit vodu jak se říká. Ok
Miloš
 
Upravit 2
Pokud mohu rád bych se v tomto tématu vrátil zpět na začátek a oživil otázku zkušeností se soužitím s centrálou jako hluk, smrad, náročnost obsluhy apod. Osobně jsem zatím s vybitými baterkami bez možnosti se napojit na síť zatím setkal jen jednou. Řešil jsem to připojením auta ke karavanu a dobíjením s nastartovaným motorem, ale bez boosteru - jde to hodně pomalu a je to opruz. Hluk OK, ale smrad z výfuku těsně u karavanu a hlídání auta, aby nějaký nenechavec neměl chuť s ním odjet mě fakt nenadchli tak jsem to cca po 30 min vzdal a odjel jeden večer na baterku auta. Díky předem za info a odvahu se vyjádřit:-) Jarda
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 2.0 81kW 4motion - Knaus Sudwind
 
Upravit
Ahoj Jardo, taky jsem toto před časem řešil. Koupil jsem centrálu a za 3 roky ji prodal. Ani jednou jsem ji nepoužil, a to jezdíme i v zimě. Kupoval jsem ji s výkonem 2kW, abych mohl v létě pouštět klimatizaci a v zimě dobíjet baterie.
Ze zkušeností z kempů, kde jsem byl připojen na 230V jsem zjistil, že v parném létě musí klima běžet celou noc, aby bylo v karavanu příjemně. Zkoušel jsem před spaním karavan vychladit a pak klimu vypnout. Odhadem za 30min. je v karavanu opět vedro. Takže centrála nepoužitelná. Nedovedu si totiž představit nechat ji běžet celou noc. Za prvé bych se nevyspal díky hluku, a pak ze strachu, že o ni přijdu. A hlavně bych si to nedovolil vůči ostatním. I když se uvádí, že jsou moderní centrály tiché, hluk dělají značný.
Na zimu jsem navýšil kapacitu baterií na 2x90Ah. S nimi vydržíme bez problémů 4 noci, a to se moc neomezujeme. Večer TV, dobíjení mobilů, samozřejmě topení, svícení atd. Solár nemám.
Ještě k váze, centrála 2kW a kanystrem s benzínem váží přes 30kg. Trakční baterka 90Ah 25kg.
Centrála a benzín smrdí, musí být v odděleném prostoru.
Chápu, že pokud někdo jezdí v zimě na delší dobu, má centrála své opodstatnění. Jinak je z mého pohledu vhodnější navýšit kapacitu baterií. Ne všude a vždy lze, díky hluku, centrálu použít.
 
Upravit 1
bob7373 napsal: celé týmy inženýrů v automobilkách utrácejí stamiliony a ejhle co se může zrodit v chytré hlavě.
mavam

Inženýři v automobilkách utrácejí stamilióny za skvělé nápady jak ošidit emise a udělat ze spotřebitelů hlupáky.
Nějak moc věříme inženýrům v automobilkách a zapomínáme kde vznikly firmy jako Apple a jim podobné. Fandím lidem, kteří jsou schopni něco vymyslet a vyrobit sami, bez nich bychom ještě jezdili s povozem.
Obviňovat někoho, koho jsem nikdy neviděl je hodně jednoduché a hodně hloupé. Může to být třeba člověk, který se neumí česky precizně vyjádřit a přesto má skvělé nápady a je daleko zručnější než já.
Pokud chci vyjádřit oponentní názor, zajisté to lze udělat slušně, bez jízlivostí a nesmyslného napadání.

Elektrocentrálu jsem vozil v garáži obytného auta a opravdu z ní benzín cítit byl i když jsem ji pracně zamotal do igelitu. Po použití pak musela poměrně dlouho "vysmrádat" mimo auto, abych ji mohl schovat. Pak jsem přešel na Efoy, ale to byl skok do tmy - už bych si jej nekoupil ani za zlomek ceny, který stojí.
Nyní zkouším LiFePO4 baterii se solárním panelem a zatím jsem spokojen. Ta plynová centrála v garáži by se mi líbila "kdyby náhodou :-) ".
 
Upravit 2
Prosím diskutující aby se drželi tématu. Pište prosím pouze věcně. Děkuji.

k tématu: Plynovou centrálu nabízí Honda. Je to profesionální řešení a nemusí se nikdo bát zbytečné nehody. Plyn je dobrý sluha, ale zlý pán.

Automatické sloučení 14.11.2017 14:04:
hm
Ještě se dopustím vlastního názoru na elektrocentrály jako takové. Podle mého názoru ji většina karavanistů vůbec nepotřebuje s výjimkou zálohy při zimním Lyže karavaningu. Jsou vždy a všechny včetně Hondy hlučnéoh . Otravují vás i vaše okolí. Kradou se lebka a jsou nepohodlné na manipulaci.
Upravil/a fun dne 14.11.2017 14:04
fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta
 
Upravit
JardaK2 napsal:

Ani mi tak nejde o cenu za vyrobenou kWh jako o soužití s centrálou zejména z důvodu smradu z benzínu, zplodin a hluku? Dalším faktorem je přenést zatížení v případě karavanu do auta. Když namontuji solár s baterií min 100Ah tak je to min. 50kg na vleku. Centrála a PB lahví bude mít váhu podobnou, ale pokud je dám do kufru auta tak zlepšuji poměr váhy auto/vlek.
Narazil jsem na Greegear GE 2000 pouze na plyn a za rozumnou cenu jen asi není distribuce v CZ http://mobilnechl...-1004.html nesetkal se někdo s touto značkou? Díky.

Ahoj, trošku o tom také přemýšlím, hlavně když nám doma ČEZ vypne šťávu (nedavno jsem na baterie z auta napájel barák - jen životně důležité systémy Grin ). Dotaz bych měl, zda má někdo zkušenost z plynovou centrálou v odkazu? Nějak to v diskusi zapadlo. Pokud by se měl někdo chuť podělit o své řešení na LPG klidně do SZ - aby nikoho nepobuřoval že na to nemá štempl, nebo raději tři.
Jo jinak k fifíkovským řešením: Pánové: Křižík, Edison, Stirling, Tesla a další také určitě měli na své vynálezy a udělátka certifikáty ISO, schválení CS, EU, a tisíc dalších razítek hehe .
 
Upravit
Spotřeba plynu není zanedbatelná. Plynu je zejména v zimě nedostatek. To je další problém centrály.
fun
Míra a Šárka, polointegrál Mobilvetta
 
Upravit
Pokud máš v bydlíku plynovou nádrž, nebo doplňovací plynové lahve, nemáš problém s nedostatkem plynu v létě ani v zimě .
 
Upravit
Pirat z Ruzyne napsal:

JardaK2 napsal:

Ani mi tak nejde o cenu za vyrobenou kWh jako o soužití s centrálou zejména z důvodu smradu z benzínu, zplodin a hluku? Dalším faktorem je přenést zatížení v případě karavanu do auta. Když namontuji solár s baterií min 100Ah tak je to min. 50kg na vleku. Centrála a PB lahví bude mít váhu podobnou, ale pokud je dám do kufru auta tak zlepšuji poměr váhy auto/vlek.
Narazil jsem na Greegear GE 2000 pouze na plyn a za rozumnou cenu jen asi není distribuce v CZ http://mobilnechl...-1004.html nesetkal se někdo s touto značkou? Díky.

Ahoj, trošku o tom také přemýšlím, hlavně když nám doma ČEZ vypne šťávu (nedavno jsem na baterie z auta napájel barák - jen životně důležité systémy Grin ). Dotaz bych měl, zda má někdo zkušenost z plynovou centrálou v odkazu? Nějak to v diskusi zapadlo. Pokud by se měl někdo chuť podělit o své řešení na LPG klidně do SZ - aby nikoho nepobuřoval že na to nemá štempl, nebo raději tři.
Jo jinak k fifíkovským řešením: Pánové: Křižík, Edison, Stirling, Tesla a další také určitě měli na své vynálezy a udělátka certifikáty ISO, schválení CS, EU, a tisíc dalších razítek hehe .


Moje úvaha je podobná např. před pár týdny zamotal hlavu(dráty) energetikům Herward a některých lokalitách byly lidé i více jak dva dny bez proudu. Jako výhodu plynové centrály vidím ve skladování paliva. Kanystr benzínu po pár měsících je spíše na vylití než nalití do centrály a s 5 litrovým kanystrem dlouho nevydržím. Mít v garáži 2-3 10kg PB lahve je otázka cca 1000 Kč a vydrží to mnohem déle.

Automatické sloučení 14.11.2017 23:08:
Marec napsal:

Ahoj Jardo, taky jsem toto před časem řešil. Koupil jsem centrálu a za 3 roky ji prodal. Ani jednou jsem ji nepoužil, a to jezdíme i v zimě. Kupoval jsem ji s výkonem 2kW, abych mohl v létě pouštět klimatizaci a v zimě dobíjet baterie.
Ze zkušeností z kempů, kde jsem byl připojen na 230V jsem zjistil, že v parném létě musí klima běžet celou noc, aby bylo v karavanu příjemně. Zkoušel jsem před spaním karavan vychladit a pak klimu vypnout. Odhadem za 30min. je v karavanu opět vedro. Takže centrála nepoužitelná. Nedovedu si totiž představit nechat ji běžet celou noc. Za prvé bych se nevyspal díky hluku, a pak ze strachu, že o ni přijdu. A hlavně bych si to nedovolil vůči ostatním. I když se uvádí, že jsou moderní centrály tiché, hluk dělají značný.
Na zimu jsem navýšil kapacitu baterií na 2x90Ah. S nimi vydržíme bez problémů 4 noci, a to se moc neomezujeme. Večer TV, dobíjení mobilů, samozřejmě topení, svícení atd. Solár nemám.
Ještě k váze, centrála 2kW a kanystrem s benzínem váží přes 30kg. Trakční baterka 90Ah 25kg.
Centrála a benzín smrdí, musí být v odděleném prostoru.
Chápu, že pokud někdo jezdí v zimě na delší dobu, má centrála své opodstatnění. Jinak je z mého pohledu vhodnější navýšit kapacitu baterií. Ne všude a vždy lze, díky hluku, centrálu použít.


Díky za info - s klimou v karavanu zkušenost zatím nemám, ale v dosti karavanech je již namontovaná a tak řeším jestli brát karavan s nebo bez a pokud s tak je dobré ji mít čím živit když už ji sebou stejně musím táhnout. V kempech trávíme cca 2/3 času zbytek mimo kempy a mnohdy i v kempech jsou pěkná místa daleko od přípojek elektro. Tzn. pak je lepší se na pevnou klimu vykašlat vč. centrály a osadit třeba jen ventilátor do střešního okna a napájet bateriemi popř. solár nebo do zálohy booster a případné v klimatizování v nouzi řešit např. malou přenosnou klimou jen v kempu na síti. Jarda
Upravil/a JardaK2 dne 14.11.2017 23:08
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 2.0 81kW 4motion - Knaus Sudwind
 
Upravit
Ahoj ve spolek!
Řešení centrály na LPG není tak od věci. Pro ty co musí mít červenou kontrolku je vhodný hotový celek i s bednou za 91 000Kč. A jinak se tady míchají domněnky s odborností - výhřevné (výkonové) hodnoty paliv lítají sem tam, nepravda se uvádí jako že by to tak mělo být - jen to frčí a ještě se to mnohdy vydává za faktum. A ti co umí a něco vytvořili se nestačí divit. A přitom se stačí podívat do tabulek, internet je všemocný.
Honzo, tobě fandím. Jednoduché věci preferuji. Také jezdím 45 let na PB a ze začátku také jen na kohout. A triviální zajištění centrály solenoidem už je zde také popsáno. A ty věci o životnosti motoru... k tomu se ani nebudu vyjadřovat...
A ještě dvě poznámky:
1) než začnu něco řešit, podívám se do světa. Mnoho věcí je už vymyšlených za rozumnou cenu. Kity na předělání elektrocentrály pro PB jsou na trhu. (Ale stejně bych to řešil jako Honza, má to své výhody). A regulátory na soláry také, jen si vybrat, jsou i s plynulým nastavením omezení A i V. K tomu přidat monitor baterie který umí nastavit řídící body - Max V, Min V, Max A, Min A, třeba s bočníkem 300A..., možná i větším a tím ohlídá soustavu jako samostatný celek, včetně monitorování Ah.
2) V Německu není zákon o úpravě centrál na LPG. Je tam platná norma EN o plynových spotřebičích, stejně jako u nás. A pokud je norma dodržena, může centála běžet i tam - přímo z kohoutu flašky do sání karburátoru.
V kutění přeji hodně sil a
Hezký den!
Smile
m
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.38 sekund
150,523,486 návštěv