Mediální partner

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Listopad 2017 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Nejnovější galerie

TOPlist

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 16

· Členové on-line: 2
gut, Martin Mrak

· Registrovaní členové: 10,702
· Nejnovější člen: Elis33

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

jetel
24.11.2017 11:27
Sháním plynový gril za dobrou cenu.dekuji jaromir

Jarda a Maru
23.11.2017 16:14
Hansi, přejeme Ti všechno nejlepší a zdravíčko a štěstíčko k dnešním narozeninám Narozky stesti mavam mavam

RudyH
19.11.2017 15:58
Ahoj, vlastní zkušenost s nezpalováním plynu pro lednici jsem poslal na SZ

maxonel
19.11.2017 15:51
Dobrý den,mám dotaz,je možno dát plachtu na karavan tak ,že jí rozbalím na střeše karavanu,unese mě to?

Stenly6
13.11.2017 15:17
Díky moc Standa

Feromont
13.11.2017 09:45
Vše nejlepší k narozkám Jakubovi /semerink/. mavam Ok Lodicka

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Automat vs. manuál
To bylo mysleno obecne, nic konkretniho. At to frci mavam
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Aluman napsal:

Tak abys to rozhodování neměl tak jednoduchý, měl jsem v roce 2016 půjčený na 14ti denní dovolenou úplně nový integrovaný LMC FIat 150ps s automatem, najel jsem s ním cca 3000km a můžu říct, že s horším automatem (robotem) jsem ještě nejel, doteď nechápu, jak něco tak strašnýho může někdo vyrábět a prodávat, řadí to naprosto nelogicky, pomalu, za celou dobu jsem se s tímhle automatem prostě nezžil a zkoušel jsem všechno možný, ani ten manuální řežim, není úplně manuální.
Třeba klikaté silničky podél pobřeží na Sardinií byly nad unosnou mez mojí nervové soustavy, popíšu to:
Přijíždíš před zatáčku, aby jsi jel plynule tak v předstihu před zatáčkou ubereš plyn, v ten okamžik Fiat robot přeřadí o stupeň nahoru i přesto, že brzdíš, to už jsi ale pomalu na výjezdu zatáčky, a potřebuješ akcelerovat, takže přidáváš plyn, v ten okamžik to podřadí zpátky o jednu rychlost, zjistí to (robot) že je to málo, tak to podřadí o další rychlost, jenomže to už jseš zase pomalu u další zatáčky a takhle to jde furt dokola, prostě to řadí nesmyslně, někdy to zase zbytečně bezdůvodně vytáčí motor, že kdybych tomu nepomhl manuálně, tak se snad přetočí.
Uznávám, že můj pohled je zkreslený technickým myšlením a automaty od mercedesu, ale třeba taky ze Škodovky-VW-Audi, Subaru (variátor) a nebo Citroenu C5 s tříitrem a tam je velmi dobrý automat.
Podle mne není automat jako automat, dneska je spousty druhů automatů a robotizivaná převodovka je asi to nejhorší.
Moje rada na závěr, půjč si Fiata s robotem aspoň na víkend a uvidíš sám.


Ahoj
Nejvíce bych se ztotožnil asi s tímto názorem. Dovol mi ale napsat svůj osobní názor. Na tvoji úvodní otázku, dle mého názoru, neexistuje jednoznačná odpověď. Ale to jsi asi zjistil z reakcí. Proč tomu tak je? Protože jsme každý jiný. Někdo si bez "klacku" nedovede představit své auto a nic na tom nemění skutečnost, že část z takto smyšlejících řidičů buď nikdy s automatem (či s robotem) nejela, či mají jen malé zkušenosti. Na druhé straně jsou řidiči, kteří, když se chtějí kochat projíždějící přírodou, nemohou řadit. Prostě každý máme jiné množství zkušeností, jiný počet ujetých km a také jiné priority při jízdách o dovolených s obytným autem. Někdo jede obytným autem z domova 100 km někam do přírody a jiný jede třeba do Maroka a ujede 10 000 km za pár týdnů. Jednomu je třeba 30 let a je plný síly a druhému je i pře 70 let a pochopitelně každý z nich má jiné nároky na ovládání 3,5 t auta.
A to jsem se ještě nezmínil o tom, co nastínil můj předřečník. a to je rozdíl mezi automatem a robotem. I když se poslední dobou udělalo hodně v obou konstrukčních systémech, existuje pořád kvalitativní rozdíl. Kdo zná 8-mi a více stupňové ZF převodovky s hydraulickým měničem, nemůže nevidět rozdíl s tzv. robotizovanou převodovou skříní. Nechci zde mluvit o dvojspojkách, to je jiná kapitola. Ale kdo má alespoň několika set kilometrové zkušenosti s oběma typy a je schopen být objektivní, nemůže zastávat názor, že "robot" se vyrovná "automatu". Uvidíme, co udělá budoucnost. Vůbec nechci kritizovat ty z nás, kteří dají přednost v obytném autě "robotu". Asi k tomu mají nějaké, své, specifické důvody. Z mého pohledu, tedy osoby, která najezdí ročně 70 tis. km, z toho necelou polovinu s klasickým automatem a cca 5 tis. km s "robotem", zbytek s klasickou převodovou skříní, je robotizovaná převodová skříň v současné době nejméně dokonalá.
Znovu opakuji, je to názor můj, z hlediska mých zkušeností, počtu ujetých km, vlastní pohody a jistě ještě dalších osobních důvodů.
Proto ať si pořídí každý, co jemu osobně vyhovuje, jen je asi správnější, pokud nemám s jinými systémy dost vlastních zkušeností a vyzdvihuji jen, to, co mám, nebýt v tomto případě kategorický v tom, co je lepší a raději přiznat, že nemám dost zkušeností. Je to mnohem objektivnější, zejména pro toho, kdo na foru položí nějakou otázku,
 
http://leon.namiste.cz/alex/ Upravit 2
Tak jak to poslal Pepa bych to viděl i já. S robotem od Fiata jsem najezdil 30tis. sice jsem si na to tak nějak zvykl , ale už bych tuto převodovku nechtěl , prostě nesedí to jak se chová za určitých podmínek. momentálně mám Iveco 8ZF a to je opravdu super . problém je v tom že se do Fiatu montovat nebude, tutíž pouze Iveco nad 3,5T.
pokud bych já měl volit mezi munuálem a robotem Fiat tak manuál a nebo klasický automat ZF ale na Ivecu .
 
Upravit 1
Dotaz znel v podstate v myslence zda Ducato v manualu nebo automatizovane ci chceteli roboticke prevodovce.
Automatizovana prevodovka Ducato neni automaticka to uz tedy vsichni vime. Automaticka prevodovka jde tady spat, v Ducatu ji nenajdeme. Tecka.
A jak pise Pepa z Plzne, vyjadrovat by se v tomto vlaknu / a take dle pozadavku tazatele/ meli jen ti, kteri s automatizovanou resp. robotickou prevodovkou v Ducatu maji realne zkusenosti. A zkusenost zrejme nebude par km najetych za par dni .
Tedy k dotazu.
Automatizovanou prevodovku mam jiz v druhem Ducatu. To prvni 60 tis km bez problemu prevodovky.
Druhe zatim hodnotit nelze.
Poridil jsem ji proto, protoze je pro mne proste lepsi jak manual. Nevim ale jak se chova s motorem 150 k. Moje zkusenost je s trilitrem a nyni se 180 k a lehcim autem.mavam
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.56 sekund
150,829,768 návštěv