Meda BedaČlen Přidáno
před 6 letZdravím,
chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s plynovým topením a nadmořskou výškou?
Mám Truma 4, topím čistým propanem a mám pocit, že při vyšší polohách n.v. topení nejede tak jak má být. V létě jsme spali v 2400 m a moc se mu nechtělo. Sice topilo, ale zdálo se mi, že výkon není jak by měl být. V zimě v 1700 m nebyl problém. Vyzkoušeno vícekrát.
Může být těch +700m problémem?
Dík za názor.
M
Kaunertal 2750 m.n.m a žádné problémy,-19st a topení si jen ševelilo.Mám asi stejné topení a též propan.(celoročně)
Čágo Jarda
FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letMalý úbytek atmosférického kyslíku asi nebude mít vliv. Hledal bych příčinu jinde. I když například atmosférické motory ztrácejí výkon ve větších výškách, ale to je spíš nižším tlakem.
Fun
Upravil Fun dne 01.11.2017 19:11,
před 6 letzemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letCeloročně PB a nad 2000m bez problémů.Menší tepelný výkon neumím posoudit.Zato z naftového Planaru se stala dýmovnice a 1500 m zas OK.Bylo tady vlákno o nafťácích ale nějak ho nemůžu najít.Dík za nápovědu.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letMajli,myslel jsem diskuzi o nafťácích nefungujících ve výškách .Myslím, že tam bylo i řešení. Omluva Méďovi nechtěl jsem zakládat nové vlákno.
rodinny_typČlen Přidáno
před 6 letMám zkušenost ne přímo s plynovým topením, ale s naftovými bufíky, které mají na sání dmychadlo. Dmychadlo je dimenzované na poměrně výrazný přebytek vzduchu a pro každou aplikaci (záleží jak je dlouhá sací hadice, husté mřížky nebo filtry a podobně) se doseřizují škrcením clonou, jakožto tovární nastavení pro zákazníka. Málo přiškrcené sání znamená snížený výkon - nadbytek vzduchu ředí spaliny, chladnější spaliny předávají méně tepla do výměníku a s jejich větším objemem se víc tepla vyhazuje výfukem. Moc přiškrcené sání znamená nebezpečí, že když se znečistí sací mřížka nebo klesne tlak do sání třeba vlivem proudění okolo karoserie za jízdy nebo když klesne hustota vzduchu s nadmořskou výškou, tak bude chybět kyslík pro dokonalé spalování. Čili bufík začne pouštět jedovatý CO, kouřit nebo bude za chodu různě plápolat nebo i zhasínat plamen. U plynového topení teoreticky hrozí CO a podíl nespáleného plynu z výfuku.
Hustota vzduchu klesá asi o 12% s každým kilometrem nad mořem, takže by topení v nížině muselo být seřízené na přebytek vzduchu menší než 1,35, aby ve výšce 2400m bylo s kyslíkem na hraně. Což asi technicky u konkrétního kusu možné asi je, ale standardní tovární nastavení bych odhadnul, že by mělo být na větší přebytek.
Nastavení se seřizuje pomocí měřiče procenta CO2 ve spalinách.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.