Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 nabíječka baterie v karavanu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

nabíječka baterie v karavanu

Poslední aktualizace před 6 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Karel Prokop:s tím ventilátorkem bych to neviděl dramaticky - používáme HQ čka a když sepne ventilátorek tak je opravdu potichý - Truma Combi 6E mi hučí 10 x více(odhadem).A ventilátory z PC za lednicí to samé.Nyní pouze jen a jen můj názor - za mě CTEK nikdy,kvůli chlazení.A i ta desetina kapacity na nabíjení(A)je již v této době aut.nabíječek přežitek - sice má něco do sebe ale není to již nutnost - automatika,pokud je kvalitní si to omezí a neupečeš nic - jen delší dobu nabíjíš a tím pádem baterii jen pomůžeš.Samozřejmě nemůžeš 200Ah nabíjet 5A nabíječkou z Kauflandu bez automatiky - to je pak to upečení úplně jasné.
Hasky
Upravil hasky dne 27.10.2017 19:19, před 6 let
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 6 let
Chápu Karla Prokopa, že se jako servisák sichruje, protože jak říká "já na rozdíl od Vás: když to poseru, tak jsem okamžitě propírán celým internetem". Takže se pochopitelně sichruje a doporučuje pro baterii s kapacitou 150Ah nabíječku CTEK M200 s nabíjecím proudem 15A.
Ten sichr ale něco stojí. Nejnižší cena nabíječky CTEK M200 je cca 4.200,- Kč a je určena pro baterie v rozsahu kapacity: 28 - 300Ah.
Přitom plně automatické nabíječky s charakteristikou IUoU s nabíjecím proudem 10A pro baterie s kapacitou 12-220 Ah lze pořídit za polovinu.
Všechny moderní automatické nabíječky jsou řízeny mikroprocesorem a proto se domnívám, že není nutné volit příliš naddimenzovanou nabíječku.

Každý sám se musí rozhodnout, zda zaplatí podle mne za zbytečně naddimenzovanou nabíječku a za značku CTEK.
Upravil Buerstner dne 27.10.2017 22:47, před 6 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj všem. Karle, promiň, ale záleží, kolik mám na to nabíjení času. Jestliže potřebuju "dotřískat akumulátor přiměřeně rychle, tak zvolím desetihodinový proud, vyšší proud, než desetihodinový už ten akumulátor dosti poškozuje. Ale jestli mám na nabíjení času dost, tak můžu zvolit dvacetihodinový nabíjecí proud, nebo i pětadvacetihodinový, a pro ten akumulátor je to pak ale jako láskyplné pohlazení. Nabíječce 4 A po připojení na 200 Ah akumulátor se nic nestane, akorát že nabíjení trvá pak 48 hodin - tedy předpokládám, že nikdo baterku nevycucne tak, až ani nehlesne. To si pak může jít koupit zrovna novou bez dalšího přemýšlení. Tu svoji čtyřampérovou nabíječku používám také k vybalancování akumulátorů na elektrokole, olovo 3 x 12 V gel HAZE do serie = 36 V jmenovitých. Za deset, jedenáct let otočím ty olověné na kole třikrát a ještě mě to příjde víc, jak o dva tis. méně, než Li-iont. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 28.10.2017 00:06, před 6 let
LadesekLadesekČlen
Přidáno před 6 let
Děkuji všem za rady a ještě bych potřeboval poradit, jak zapojit onu nabíječku. Mám amorfní panel 170Wp SolarFrontier napojený přes regulátor do baterky a z baterky pak vše na 12V. Nebo je lepší 12 V spotřebiče (světla, čerpadlo a rozfuk ) .
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Karel Prokop : možná to není ani tak o "banánech",ale trochu o ekonomičnosti - promiň.Ale na druhou stranu tě i chápu - je to tvoje "živobití" a stále dokola rozdávat rady ZADARMO asi strašně otravuje.Musím uznat že máš v tomto směru velikou trpělivost.Ještě kousek máš v SZ.

Buerstner : i já chápu sichr,ale ze 100% nárůstem už moc ne.Jinak jsi to napsal hezky.

Doskočl : je vidět že je to napsáno se znalostmi el.Každý si musí určit priority sám - budu potřebovat nabíjet rychle?,tak proč ne třeba nabíječ 20A,nebudu?-stačí menší automat-vždy AUTOMAT.Ale to je debata ne na "písmenka",ale někdy,někde u piva.

: na nic neexistuje univerzální rada - vždy a ve všem musí člověk vědět co od daného systému bude chtít a požadovat.
Hasky
Upravil hasky dne 30.10.2017 09:15, před 6 let
C
chaddevilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj všem, ať si každý udělá názor sám, ale za mě má pravdu Kája Prokop. Máme auta za 2 miliony a budeme tu řešit ušetřenou pětistovku na nabiječce?? Pak tu zase můžeme plakat, že nám nabiječka moc hřeje a že odešla po x letech :) V tomto případě nejde o ekonomičnost, ale o šetření na nepravém místě. Fyzika se nedá nijak obelhat..Osobně mám CTEK M200 a jsem spokojen.
LadesekLadesekČlen
Přidáno před 6 let
Jako souhlasím šetřit nějakou stovku je hloupost, proto jsem zde psal ať dostanu radu na dobrou nabíječku :) a doufal jsem, že dostanu radu. Pokud nevadí nabíječce 50 °C a karavanu takne, tak mě už vůbec ne. Hlavně, že to nebude hučet, stačí když hučí ventilátor od topení. :D Né vždy se oplatí šetřit. Ale kdyby mi ještě někdo zodpověděl předchozí dotaz, tak budu taky rád !M
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 6 let
CTEK píše u všech typů na jakou kapacitu baterek se jaká nabíječka hodí, do jaké kapacity je na rychlé nabíjení a jakou baterku ještě zvládne na udržování. Předpokládám, že výrobce, který dává 5 let záruku ví co doporučuje.
Pro ilustraci, k novému karavanu jsem si objednal namontovat mover a k trakční baterce 90Ah mě tam dali CTEK MXS 5.0 (5A). Výrobce zde píše následující "doporučený rozsah kapacity aku k nabíjení 1,2-110Ah a 160 Ah (udržování)" takže mi to připadá jako OK. Funguje to naprosto bez problémů, nevidím důvod to víc předimenzovávat.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Ladesek napsal:

Jako souhlasím šetřit nějakou stovku je hloupost, proto jsem zde psal ať dostanu radu na dobrou nabíječku :) a doufal jsem, že dostanu radu. Pokud nevadí nabíječce 50 °C a karavanu takne, tak mě už vůbec ne. Hlavně, že to nebude hučet, stačí když hučí ventilátor od topení. :D Né vždy se oplatí šetřit. Ale kdyby mi ještě někdo zodpověděl předchozí dotaz, tak budu taky rád !M


Ne, bohužel - tady Ti nikdo neodpoví na tvůj dotaz.

Ale všichni tady budou horlivě pitvat píčoviny typu - jestli 5A nabíječka může dlouhodobě obhospodařovat baterku 2x větší než je správně a jet v režimu teploty 50 a vice °C.
To prostě nedávám.
VŠICHNI VÝROBCI BLOKŮ DÁVAJÍ NABÍJEČKY OD 16 DO 18A. + klidně přídavný modul 18A, jako má např Schaudt. Ale my né, my to budeme řešit Lidlovskejma nabíječkama a ti "osvícení! 5A CTEKama a budou řešit jak moc ta chudinka topí. Jistě, je to spínanej zdroj a ty kondy topí. Ale že jsou dimenzovaný až na 100°C přece neznamená, že je to jejich trvalej provoz !!!!
Nebo vy snad provozujete vaše motory v červeným poli otáčkoměru? Jak dlouho myslíte že ten motor vydrží? Kvalitní dlouho?
OMG, No, comment.

A zkuste se někdo začít vohánět debilním argumentem, že výrobce píše od-do. Otáčkoměr má taky 2tisíce ot. v červeným poli.

No, už jsem klidnější. To zas byla rozcvička místo kafe, (ušetřím na :) kofeinu)

Tazatel zadal jasný zadání s jasnýma parametrama. Vy jste sklouzli do úplně jinýho tématu. Malá nabíječka je pro tuto aplikaci naprosto nevhodná. Když se tazatel ptá, jak to má zapojit tak vy dál pitváte píčoviny typu dětská nabíječka. Nikdo mu neodpoví (jednoduše ve třech bodech) jak to má zapojit. Přitom většina z vás s tím naprosto nemá problém.
Ale když máte pitvat píčoviny, (nebo mě) tak fšichni vožijete. Chápu, jsem vděčný téma a na mě se vždycky něco :D najde.

....,jo, a jestli je pro někoho moje rétorika nestravitelná, tak ať mě nečte. Nebo ať řekne Mírovi, aby mi dal BAN.
Ale trefnější popis vývoje tohodle vlákna mě fakt nenapadá.

Tož tak.

Ladesek:
- nabíječku připojíš přímo na baterku
- výstup ze solárního regulátoru připojíš přímo na baterku (régl co nejblíž u baterky)
- výstup ke spotřebičům napojíš přes jištění přímo z baterky

tip dne:
čím delší kabeláž je mezi zdrojem energie a baterkou, tím hůř a pomaleji to nabíjí (všechny odpory "v cestě" se sčítají).
Konektory, kabeláž, přechodový odpory. A když zařízení čeká na "odpověď" tak ta je víc a víc zkreslená.
Pochopitelně pokud tam dáš chcípáckou nabíječku tak se "nabíjecí proces" ještě víc zubožuje.
Samozřejmě můžeš nabíjet baterku tejden. Ale já chci přijet večer do kempu, do rána mít nabito a na další tři-pět dní jet na divoko dál. S bezpečně dobitou baterií, aniž bych se omezoval ve spotřebě. Nebo aspoň jsem to takhle pochopil. A na tuto aplikaci je malá nabíječka naprosto nevhodná.

Pokud budeš mít dotazy, tak tel nebo mejl. Kontakt na mě je v sekci servisy. Páč na další explozívní příspěvky v tomdle vlákně už nemám sílu, čas a stojej mi ruce, zadarmo.

Všem hezkej den.
:_ Karel, Váš servisák v aktivní službě.
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

No, už jsem klidnější. To zas byla rozcvička místo kafe, (ušetřím na :) kofeinu)


Furt ti říkám Karle, nauč se pít kafe lógrový, to je nejlepší na nervíky.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
KotaKotaČlen
Přidáno před 6 let
Já sem pořídil tuhle a jsem spokojenej... na 115Ah baterku.
https://www.ecoprodukt.cz/solarni.pan...konektorem
Mondeo 2,2tdci + Hobby 460 ufe 2003
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
plánuji do zamýšlené vestavby baterii 230Ah. Preferuji rychlé dobití při připojení na síť před nízkou cenou nabíječky. potřebuji tedy nabíječku cca 25A.
Našel jsem tuto https://www.mulac.cz/nabijecky/automa...etooth.htm.
Nemáte s ní někdo zkušenosti? Je bez větráku a píšou, že se málo hřeje. Cena je přijatelná.
Co na ní říká guru Karel?
Dík.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

allfa napsal:

Ahoj,
plánuji do zamýšlené vestavby baterii 230Ah. Preferuji rychlé dobití při připojení na síť před nízkou cenou nabíječky. potřebuji tedy nabíječku cca 25A.
Našel jsem tuto https://www.mulac.cz/nabijecky/automa...etooth.htm.
Nemáte s ní někdo zkušenosti? Je bez větráku a píšou, že se málo hřeje. Cena je přijatelná.
Co na ní říká guru Karel?
Dík.


Nejsem sice guru Karel ani Jára, ale Victron naprosto v pořádku. Používáme jejich nabíječky všude a jsou super.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
:_Tome, ty seš guru Tom :^

Victron Energy je samozřejmě 1*. V měničích, nabíječkách i solárech.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Snad doplňující otázka pro Toma pokud dovolí.Co doporučì zda CTEK či Victron dle zkušeností nebo je to 1:1? Na cteky jsem zaznamenal i pár negativních recenzí.Já bych potřeboval nabìjet jak 90Ah tak 180Ah.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

zemanekpetr napsal:

Snad doplňující otázka pro Toma pokud dovolí.Co doporučì zda CTEK či Victron dle zkušeností nebo je to 1:1? Na cteky jsem zaznamenal i pár negativních recenzí.Já bych potřeboval nabìjet jak 90Ah tak 180Ah.


Subjektivně, podle mě, je to asi jedno, Victron i Ctek v pořádku. My používáme Victron, protože máme vše od nich, nabíječky, solary, regulátory apod. Victron má na všechno 5 let záruku, to je taky fajn.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Příjemné svátky a dotaz.Nedávno jsem vyslechl od prodejce aku názor že automatické nabìječky někdy při nabíjenì špatně vyhodnotí stav aku a přestanou nabíjet nebo přepnou na udržovacì reźim,prostě aku nenabije.Stává se to? Nechce se mě hustoměrem kaźdé nabíjení kontrolovat.
VasuVasuČlen
Přidáno před 6 let
Běžně se to stává ve dvou případech. Když má vybitá baterie většinou pod 11V, nabíječka ji vyhodnotí jako špatnou a nebude jí nabíjet. Dále, když je přerušený jeden článek baterky, nebo velký přechodový odpor svorky, či spoje k baterce, nabíječka to vyhodnotí jako nabitou a dá udržovací proud. Běžně jestli baterka má nad 11 V, tak jí nabíječka nabije do nastaveného napětí a přepne na udržovací.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
jen doplním Vaška: nemusíš používat hustoměr, stačí obyčejnej voltík,....
my občas dáváme lidem voltíky do cigaretový zásuvky.
Jako orientační měřidlo zcela vyhoví,....

viva la Albania:
tohle je poslední expedice z Bosny; který jsem se ze zdravotních důvodů nezúčastnil ale,.....
http://www.youtub...w5AY0UyvDM
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Vašku tak já asi zažil ten 11cti voltový absťák.Syn mě už namontoval měřenì voltů i Ah .Chytrá krabička kontroluje aku a já zase ji hustoměrem.Starého psa novým.........Kousek Karlova videa a to Sutěsku a soustavu přehrad Klin jsem nedávno navštìvil po cestě na Dumitor ale to byla jen bosenská"pohlednice" proti tomu čtyřkolovému puťáku..Viva la Albánia!
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,863,145 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19577 sekund | Průměrně za: 0.19577 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.32MB/2MB