Vážení má někdo povědomí a setkal se s "zvukovým efektem (jiskření nebo cvrkání ) relé ve Fiat Ducato 90-04 ?
Po nastartování studeného motoru a následné jízdy ( podle mě po určitém čase zahřátí) z přední palubovky spolujezdce se ozve zvuk při sepnutí kontaktu relé (tzv. zajiskření na kontaktech, asi při sepnutí). Potom již je vše ok, žádné zvuky relé nevydává. Při zahřátém motoru se nic z relátek neozývá. (když nastartuji a jedu s již zahřátým motorem)
Pokud se nikdo s tímto jevem nesetkal a neporadí, tak sundám přední plasty a musím vyjet se spolujezdcem a doufat, že se mu podaří identifikovat to správné relé. Bohužel jak propásne jedinou chvilku pro identifikaci, musím počkat na vychladnutí a někdy znova vyrazit...
Nebo nějaký jiný recept, jak to zjistit ?
Díky.
floridan79Člen Přidáno
před 6 letKdyz bude mit prsty polozeny na tech relatkach (a bude vedet kterej prst je kterej) tak to pod nim uciti ze to bylo prave to ci ono rele. To cvaknuti je citit i prstama.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
petr a jarkaČlen Přidáno
před 6 letDost široký pojem 90 až 04..to jsou tři rozdílná auta a tři naprosto rozdílné elektroky.Také by neškodilo upřesnit motorizaci a výbavu.Potom se už dá na něco přijít.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
VasuČlen Přidáno
před 6 letS elektrikou dělám léta, ale slyšet jiskření při běhu motoru, si troufám říci, že jen těžko můžeš slyšet. Relé má většinou kryt. Co slyšíš, je klepání, spínání relé. Opravdu nejjednodušší je, dát prsty na relátka, zjistit které to spíná a rozpíná a na pojistkovém krytu, či v knize zjistit, od čeho to je. Třebas máš v chladiči málo kapaliny a zrovna tohle spíná a rozpíná. Nebo to dělá relé žhavení, atd.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři