RobertČlen Přidáno
před 6 letMoc to nechápu. K čemu řešit, jestli se při zahřátí pneu zvýší tlak o 0,00nic u dusíku proti obyčejnému vzduchu, když mi výrobce auta předepsal, že zadní pneu se nahustí 2,1 - 2,7, dle zatížení (které si odhadnu sám, pochopitelně špatně. :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Chtěl bych se vrátit k začátku tohoto vlákna. Může mi někdo, kdo má zkušenosti s častou jízdou na sněhu poradit, jaké koupit zimní pneu v rozměru 225/75 R 16C na obytné auto do 3,5 tuny?
Děkuji.
Nazdar. Na zdánlivě jednoduchou otázku není jednoduchá odpověď. Podíváš li se na testy zimních pneu třeba německého ADACu, zjistíš, že sledovaných parametrů je třeba 5, 7, 10. A vítězná pneu je v průměrech přidělených bodů nejlepší. Ale, třeba vítězná pneu je např. v jízdě v "hlubokém" sněhu až 3.. Na ledě třeba 1., v břečce 4., v průměru ale nejlepší. A jaké podmínky v Tvé zimní jizdě budou převládat? Těžko říct. A aby to nebylo jednoduché, podíváš se na test zimních pneu jiného, podobného rozměru a ejhle , předchozí premiant je třeba až 4.. Od stejného výrobce, stejný dezén, pravděpodobně stejná směs a konstrukce. A teď babo raď. Mám najeto cca 1.300.000 km, v zimě, v létě, s osobákem, dodávkou, mikrobusem..a obytkou. Ale že bych teď doporučil konkrétní pneu, to tedy fakt ne. Žádná nikdy nebude ve všech režimech skvělá. Takže bych zvolil gumu od renomovaného výrobce(nemusí být premiový) a možná zkusil dohledat třeba umístění v tom testu, jisté vodítko samozřejmě poskytne. A, samozřejmě, třeba se např. zde ozve někdo,kdo dlouhodobě jezdí s plně naloženou dodávkou(maxikem) a ten poskytne svůj pohled na konkrétní gumu.
CibiČlen Přidáno
před 6 letKdysi jsem sehnal na obytku Nokian Hakkapeliitta v rozměru 225/70/15 C. Jezdili jsme v zimě do Jizerek na běžky, až na Jizerku nebo na Souš. Překvapilo mne to, ale nikdy jsem nemusel použít řetězy, ačkoliv kolikrát tam bylo fakt hodně sněhu, už z Desné přes Černou Říčku.
Nicméně není to nejlevnější pneumatika. Jak psal kolega, záleží, kam budeš jezdit, po mokré silnici funguje většina.
Ja se zeptam jinak. Vyrobce obytky udava (nalepka na dverich) husteni vpredu/vzadu 5/5,5. Takove pneu v letnim provedeni CP s timto tlakem neni problem sehnat. U zimnich pneu ale CP temer nejsou. Takze C... a na nich je max. 4,5. A ptam se slovy klasika "neni to malo Antone Pavlovici"?
misusČlen Přidáno
před 6 letNeni ty gumy maji pri husteni 4,5at nosnost vetsinou 1030kg
Kdo by chtel vic a ma zapsano v TP muze dat 225/70 15C vetsinou 1090kg
Dodavky 3,5t jezdi vetsinou na stejnych pneu
UsaciČlen Přidáno
před 6 letTrošičku bych si dovolil přiložit polínko a přispět. Z dřívějšího zaměstnání VÚGPT - výzkum i pneu a rovněž nájezdem kilometrů mám jakési zkušenosti. Zabývat se desetinkama tlaku a jakým plynem foukat je hodně okrajová záležitost. Absolutně zásadní je výška dezénu. Žádný výrobce ani žádný test neuvádí chování pneu při jakémkoliv ojetí. Nicméně při ojetí poloviny dezénu je účinnost pneu zhruba 10 % !! Já bych doporučil zimní Nokijan a letní jakoukoliv běžnou značku. Jelikož ekonomika provozu je jasná tak podle možností radši levnější a dříve vyhodit zejména zimní. A nakonec všichni píšou jak někam ve sněhu vyjeli ale nikdo jak to zastavit.
CibiČlen Přidáno
před 6 letSjel jsem také :-), bez problémů. Na náledí ale s obytkou zkušenosti nemám.
Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi posílají rady a názory na výběr nových zimních pneumatik.
Jen abych upřesnil, chceme jezdit lyžovat do Alp i do našich hor, takže se sněhem na silnici se setkáme dost často. Na minulém obytném autě jsem měl zimní Michelin Alpin, vyjely toho hodně. 9 let jsme nejezdili v zimě. Před rokem jsem koupil nové obytné auto, které bylo vybaveno celoročními pneu. Po přečtení několika připomínek a diskusí s uživateli obytňáků na Caravaning Brno 2017 padlo rozhodnutí pro zimní obutí. Michelin, které jsem měl kdysi už nejsou ty stejné. Jak píše pert63 dívat se na testy zimních pneumatik různých rozměrů nemá smysl, protože se hodně liší.
Další zmíněná věc je co se v testu hodnotilo. Na Promobil jsem pořídil test našeho rozměru 225/75 R16. Testovali 6 druhů pneumatik, z toho 3 byly neznámé a podezřele levné.(GT-Radial, Syron, Toyo). Ze známých to byly pouze Continental Vanco Winter 2 (vítěz testu), Nokian WRC Cargo a Semperit One Grip 2.
Co mi v testu chybělo, byly pneu Michelin a Good-year Ultragrip. O těchto 2 se nejčastěji zmiňovali uživatelé zimních pneu na Caravaning Brno kladně.
Continental Vanco Winter2 byl v kategorii jízdy na sněhu nejhorší z těch 3 známých pneu. V ostatních kategoriích jako jízda a brzdění na mokru a další kategorie zase na suchu byl nejlepší a zprůměrováním dosáhl vítězství.
Teď je otázka, která kategorie je nejdůležitější, jestli často nasazovat na sněhu řetězy anebo na dálnici v břečce nedobrzdit. Taky je otázka jestli věřit nezávislému testu.
Za každou radu a názor děkuji.