Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zimní pneu "C" - test?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zimní pneu "C" - test?

Poslední aktualizace před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

pachta napsal:

Citovat

Koralovci napsal:

oživím toto vlákno, zajímá mne, na kolik atmosfér jdou Matadory (215/70 R15 MATADOR C MPS530 109R M+S) maximálně foukat, na kolik atmosfér? a mají symbol vločky s horou? Označení pro zimní pneu?


V zimě na hory nejezdím, jen přes ně přejíždím po hlavních tazích a to když je přívětivá předpověd(počítám s tím, že se to může kdykoliv změnit) a tak váhám mezi Nokian WRC3 nebo levnějšíma Matadorama, jen to huštění jsem nikde nenašel...

díky za případnou radu


Max.tlak huštění pneu. je vyznačen na každé pneu.Mám zimáky Nokian letní Barum a na obou je na napsán max. tlak.Jsou to asi 5mm veliká písmena blbě se to hledá.Myslím,že tam mám 4,5atm musel bych se podívat.



Tlak od 4.5at do 5at. bohatě stačí léto i zima
Žijeme jen jednou.
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Ano,na každé pneumatice je to z boku napsané,je tam buď atm nebo psi, pokud někdo bude mít chvilku, mrkněte na to a napište sem prosím...

Na žádných stránkách jsem tento udaj neviděl a když jsem psal do eshopu tak z žádného nepřišla konkrétní odpověď...

Na autě mám předepsány tlak 5 a 5.5 atm, takové zimní gumy nejsou žádné,ale Continentaly mají údajně 5,2, tak kdyby někdo kouknul i Continentaly, byl bych rád...
M
MarecČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
zimní Nokian - WR C3 225/75 R16 mají na sobě napsáno 85 psi, tj. cca 5,8 atmosfér.
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Díky, to je přesně co hledám, jen v provedení 215/70 R15, hodnota může být jiná, ale i tak děkuji, určitě to někdo využije

Automatické sloučení 06.10.2017 13:58:
nedostal se někdo k zimním pneu Nokian WRC3 v rozměru 215/70 r 15? Dále mne ještě zajímá maximálně huštění Michelin C Agilis Alpin, děkuji za ochotu
Upravil Koralovci dne 06.10.2017 13:58, před 7 let
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Koralovci napsal:

Dále mne ještě zajímá maximálně huštění Michelin C Agilis Alpin, děkuji za ochotu


Ahoj , mám na autě 215/70/15 CP a huštění je předek 5 a vzadu 5,5. Je to uvedeno na štítku auta v předních dveřích.
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Koralovci napsal:

Díky, to je přesně co hledám, jen v provedení 215/70 R15, hodnota může být jiná, ale i tak děkuji, určitě to někdo využije

Automatické sloučení 06.10.2017 13:58:
nedostal se někdo k zimním pneu Nokian WRC3 v rozměru 215/70 r 15? Dále mne ještě zajímá maximálně huštění Michelin C Agilis Alpin, děkuji za ochotu


Nokian WR C3 215/70 R15C 109/107S má 65PSI= cca 4,5
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Kraken - děkuji,přesně tohle jsem potřeboval.

Ještě mne zajímá tato hodnota u těch Michelinek...

Majli- ne každa pneu umí 5 atm, právě tohle na tomto vlákně zjišťují. Když pneumatiku prehustis nad její maximální hodnotu,hrozí prasknutí..
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let
Děkuji za poučení. Předpokládám, že pokud tím výrobce osadí nový vůz tak ví co dělá. Nebo se pletu?

Automatické sloučení 06.10.2017 18:01:
Zítra se ti podívám na ty Micheliny co je na nich napsáno a dám vědět :_
Upravil Majli dne 06.10.2017 18:01, před 7 let
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Michelin Agilis camping ma hustici tlak max 5,5at (ma snizeny rychlostni index max 160km/h)
jinak vetsina dodavkovych pneu rozmeru 215/70 15 C ma max 4,5at a rychlost 180km/h
Index nosnosti vetsinou 109 = 1030kg single montaz
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Vsem dekuji za odpovedi. Michelin Agilis Camping je letni pneu(ma sice oznaceni M+S, ale nema symbol hory s vlockou a prave tento symbol oznacuje zimni pneu, oznaceni jen M+S v zime neuznavaji napr. Rakusaci,Nemci atd).

Michelin Agilis Alpin jsou zimni... A prave u tohoto rozmeru 215 70 r15 me zajima to maximalni husteni....

Jinak pro zajimavost:

Barum C Snovadis 2 5,2 atm
Matador CMPS530. 5,2 atm
Continental C van contact Winter 4,5 atm
Vse ve vyse uvedenem rozmeru.

Doufam,ze ta Michelina ma alespon 5 atm, pokud ano, bude to nejvhodnejsi volba.... Snad na me Majli nezapomene :)
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 7 let
pro zajimavost, po tom co jsem namontoval aktivní TPMS měření tlaku pneu, tak např. zadní při 18C nahuštěné na 5.3baru (návod říká až 5.5), tak ukazují během jízdy po dálnici 6-6.2... (odchylka dle Swiss výrobce senzoru je max. 0,1 baru) a přední zase ze 4.7 na 5.3 baru - celé měřeno když venku bylo kolem 20-22C...
tak jenom tiše doufám, že s tím výrobce počítá a když uvádí 5.5 max (vanocamper) tak že počítá, že během jízd a v létě to je klidně i 6,5 :x
když jsem neměl senzor nějak jsem spal líp :D

tak jenomabys věděl že ten tlak je tak trochu relativní záležitost
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Pocita se s tim,pneu se fouka vzdy za studena ! Vetsinou je to na pneu i napsano.
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 7 let
Nejde o to jestli jsou to pneu od toho či onoho výrobce,je také rozdíl ve značení CP jsou pneu speciální pro kampery a ty pak mohou mít klidně i ten tlak 5,5,pneu pro dodávky jsou pouze C a ty pak převážně mají maximálně 4,5 at. Jinak na každé pneumatice je vyznačena max. hodnota a převážně v jednotkách PSI,převážně je ta hodnota 65 PSI a to odpovídá 4,5 Bar. Mám pneu 195/70/15C Matador a také 215/70/15C Michelin a oboje mají max 65PSI,rozdíl je pouze ve váhovém indexu,ten je u 215 samozřejmě větší.Určitě doporučuji najít na pneumatice tuto hodnotu,zatím vždy jsem ji našel,dokonce i na pneumatikách na jízdní kola a podle této hodnoty hustit. Pokud ale nemáte pneu CP,tak bych určitě hustil na max. 4,5 Baru./65PSI.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
U pneumatik pro karavanová vozidla, obvykle s označením CP či Camper apod je rozdíl především v tom že jsou konstrukčně uzpůsobena pro dlouhodobé stání.
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Koralovci napsal:

Vsem dekuji za odpovedi. Michelin Agilis Camping je letni pneu(ma sice oznaceni M+S, ale nema symbol hory s vlockou a prave tento symbol oznacuje zimni pneu, oznaceni jen M+S v zime neuznavaji napr. Rakusaci,Nemci atd).

Michelin Agilis Alpin jsou zimni... A prave u tohoto rozmeru 215 70 r15 me zajima to maximalni husteni....

Jinak pro zajimavost:

Barum C Snovadis 2 5,2 atm
Matador CMPS530. 5,2 atm
Continental C van contact Winter 4,5 atm
Vse ve vyse uvedenem rozmeru.

Doufam,ze ta Michelina ma alespon 5 atm, pokud ano, bude to nejvhodnejsi volba.... Snad na me Majli nezapomene :)


Tak posílám fotku Michelinů. Je tam uvedeno AT 80 PSI což je 5,44 ATM neboli 5,51 Bar.
Nutno dodat, že je to Michelin Agilis Camping a ne Alpin.:@
Majli Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Pro Krakena CP je uzpusobena tak,ze je muzes hustit vic protoze maj nizsi rychlostni index = mensi zahrati !
Zadnou vedu v tom nehledej.
Michelin agilis camping a michelin agilis pro dodavky je uplne stejna gu a mimo max rychlosti a max tlaku
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
Já nic nehledám. Pouze předávam informace obdržené na školeních a prezentacich ci podobných akcích výrobců.
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

ufonCZ napsal:

pro zajimavost, po tom co jsem namontoval aktivní TPMS měření tlaku pneu, tak např. zadní při 18C nahuštěné na 5.3baru (návod říká až 5.5), tak ukazují během jízdy po dálnici 6-6.2... (odchylka dle Swiss výrobce senzoru je max. 0,1 baru) a přední zase ze 4.7 na 5.3 baru - celé měřeno když venku bylo kolem 20-22C...
tak jenom tiše doufám, že s tím výrobce počítá a když uvádí 5.5 max (vanocamper) tak že počítá, že během jízd a v létě to je klidně i 6,5 :x
když jsem neměl senzor nějak jsem spal líp :D

tak jenomabys věděl že ten tlak je tak trochu relativní záležitost


Ve slušném pneuservisu ti nabídnou plnění dusíkem který se teplem nerozpíná. To kdyby si chtěl zase lepší spát :^
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ve slušném pneuservisu ti nabídnou plnění dusíkem který se teplem nerozpíná. To kdyby si chtěl zase lepší spát Ok

Ahoj, to by mne velice zajímalo, kde jsi na takový obrovský blábol přišel. Vždyť vzduch je 78% dusíku, 20% kyslíku a 2% jiných plynů. Kdyby se dusík nerozpínal, tak by nefungoval ani spalovací motor s vnitřním spalováním, ten, který máte každý ve svém autě. Když už jsem to nakousl, tak spalovací motor nasaje ten dusík, naštěstí (nebo na neštěstí?) je tam s ním i těch 20% kyslíku, a ten kyslík nám poslouží spolu s palivem tak, že ten dusík můžeme velice ohřát, ten dusík se rozepne, a pak je jiný tlak při kompresi a jiný, tj. několikanásobně větší tlak při expanzi a takto se tepelné energie mění na energii pohybovou (kinetickou). Žádné výbuchy se tam nekonají, to jsme si mysleli a učili to 100 let. Tak co, rozpíná se dusík, nebo ne? Rozpíná se tak, jako všechny plyny. Dusík se do pneu dává proto, aby, když je pod velkým spolu s ním i kyslík, tak ten aby nepůsobil rychlejší stárnutí pryže zevnitř. To, že je tlak při jízdě o mnoho větší, tak to všichni výrobci pneu ví, proto se také pneu měří a foukají ve studeném stavu. Čáo, Pepa
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Samozřejmě, kyslík i dusík mají prakticky vlastnosti ideálního plynu a v pneu mění tlak s teplotou téměř úplně stejně (tj. asi o 10% při ohřátí ze 20 na 50°C, vyplývá ze stavové rovnice ideálního plynu). To bychom museli foukat ne na 5 ale třeba na 500 barů, aby se nestlačitelný objem vlastních molekul proti volnému místu mezi nimi začal projevovat.

Lahvový dusík v obvyklé kvalitě je ale mnohem lépe přesušený než co obvykle jde z kompresoru "za rohem", a to hraje roli: stlačením vlhkého vzduchu stoupne rosný bod, takže (zvláště když kompresor nemá účinný vysoušeč a saje za pěkného teplého počasí) v pneumatice část vlhkosti může zkondenzovat. Při zahřátí za jízdy se zase vypaří, vtlačí se do společnosti plynů a tlak tím stoupne víc než odpovídá ideálnímu plynu.

Na druhé straně výrobci pneu a vozů s nějakým zvýšením tlaku při jízdě počítají, standardní je huštění kompresorem, ne dusíkem. Takže si zahraju na provokatéra: kdo hustí dusíkem na předepsaný tlak za studena, může mít za jízdy i mírně podhuštěné pneu :)))

Tajný tip kutila: když pneu přezujete a nahustíte kompresorem za suchého mrazivého dne, dostane se do ní podstatně méně vlhkosti. Nebudete mít ovšem potom ty pěkné červené čepičky jako po zaplacení dusíku.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,689,581 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24101 sekund | Průměrně za: 0.24101 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.27MB/2MB