Ano,na každé pneumatice je to z boku napsané,je tam buď atm nebo psi, pokud někdo bude mít chvilku, mrkněte na to a napište sem prosím...
Na žádných stránkách jsem tento udaj neviděl a když jsem psal do eshopu tak z žádného nepřišla konkrétní odpověď...
Na autě mám předepsány tlak 5 a 5.5 atm, takové zimní gumy nejsou žádné,ale Continentaly mají údajně 5,2, tak kdyby někdo kouknul i Continentaly, byl bych rád...
Ahoj,
zimní Nokian - WR C3 225/75 R16 mají na sobě napsáno 85 psi, tj. cca 5,8 atmosfér.
Díky, to je přesně co hledám, jen v provedení 215/70 R15, hodnota může být jiná, ale i tak děkuji, určitě to někdo využije
Automatické sloučení 06.10.2017 13:58:
nedostal se někdo k zimním pneu Nokian WRC3 v rozměru 215/70 r 15? Dále mne ještě zajímá maximálně huštění Michelin C Agilis Alpin, děkuji za ochotu
Upravil Koralovci dne 06.10.2017 13:58,
před 7 letKraken - děkuji,přesně tohle jsem potřeboval.
Ještě mne zajímá tato hodnota u těch Michelinek...
Majli- ne každa pneu umí 5 atm, právě tohle na tomto vlákně zjišťují. Když pneumatiku prehustis nad její maximální hodnotu,hrozí prasknutí..
MajliČlen Přidáno
před 7 letDěkuji za poučení. Předpokládám, že pokud tím výrobce osadí nový vůz tak ví co dělá. Nebo se pletu?
Automatické sloučení 06.10.2017 18:01:
Zítra se ti podívám na ty Micheliny co je na nich napsáno a dám vědět :_
Upravil Majli dne 06.10.2017 18:01,
před 7 letmisusČlen Přidáno
před 7 letMichelin Agilis camping ma hustici tlak max 5,5at (ma snizeny rychlostni index max 160km/h)
jinak vetsina dodavkovych pneu rozmeru 215/70 15 C ma max 4,5at a rychlost 180km/h
Index nosnosti vetsinou 109 = 1030kg single montaz
Vsem dekuji za odpovedi. Michelin Agilis Camping je letni pneu(ma sice oznaceni M+S, ale nema symbol hory s vlockou a prave tento symbol oznacuje zimni pneu, oznaceni jen M+S v zime neuznavaji napr. Rakusaci,Nemci atd).
Michelin Agilis Alpin jsou zimni... A prave u tohoto rozmeru 215 70 r15 me zajima to maximalni husteni....
Jinak pro zajimavost:
Barum C Snovadis 2 5,2 atm
Matador CMPS530. 5,2 atm
Continental C van contact Winter 4,5 atm
Vse ve vyse uvedenem rozmeru.
Doufam,ze ta Michelina ma alespon 5 atm, pokud ano, bude to nejvhodnejsi volba.... Snad na me Majli nezapomene :)
ufonCZČlen Přidáno
před 7 letpro zajimavost, po tom co jsem namontoval aktivní TPMS měření tlaku pneu, tak např. zadní při 18C nahuštěné na 5.3baru (návod říká až 5.5), tak ukazují během jízdy po dálnici 6-6.2... (odchylka dle Swiss výrobce senzoru je max. 0,1 baru) a přední zase ze 4.7 na 5.3 baru - celé měřeno když venku bylo kolem 20-22C...
tak jenom tiše doufám, že s tím výrobce počítá a když uvádí 5.5 max (vanocamper) tak že počítá, že během jízd a v létě to je klidně i 6,5 :x
když jsem neměl senzor nějak jsem spal líp :D
tak jenomabys věděl že ten tlak je tak trochu relativní záležitost
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
misusČlen Přidáno
před 7 letPocita se s tim,pneu se fouka vzdy za studena ! Vetsinou je to na pneu i napsano.
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 7 letNejde o to jestli jsou to pneu od toho či onoho výrobce,je také rozdíl ve značení CP jsou pneu speciální pro kampery a ty pak mohou mít klidně i ten tlak 5,5,pneu pro dodávky jsou pouze C a ty pak převážně mají maximálně 4,5 at. Jinak na každé pneumatice je vyznačena max. hodnota a převážně v jednotkách PSI,převážně je ta hodnota 65 PSI a to odpovídá 4,5 Bar. Mám pneu 195/70/15C Matador a také 215/70/15C Michelin a oboje mají max 65PSI,rozdíl je pouze ve váhovém indexu,ten je u 215 samozřejmě větší.Určitě doporučuji najít na pneumatice tuto hodnotu,zatím vždy jsem ji našel,dokonce i na pneumatikách na jízdní kola a podle této hodnoty hustit. Pokud ale nemáte pneu CP,tak bych určitě hustil na max. 4,5 Baru./65PSI.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...krakenČlen Přidáno
před 7 letU pneumatik pro karavanová vozidla, obvykle s označením CP či Camper apod je rozdíl především v tom že jsou konstrukčně uzpůsobena pro dlouhodobé stání.
misusČlen Přidáno
před 7 letPro Krakena CP je uzpusobena tak,ze je muzes hustit vic protoze maj nizsi rychlostni index = mensi zahrati !
Zadnou vedu v tom nehledej.
Michelin agilis camping a michelin agilis pro dodavky je uplne stejna gu a mimo max rychlosti a max tlaku
krakenČlen Přidáno
před 7 letJá nic nehledám. Pouze předávam informace obdržené na školeních a prezentacich ci podobných akcích výrobců.
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letVe slušném pneuservisu ti nabídnou plnění dusíkem který se teplem nerozpíná. To kdyby si chtěl zase lepší spát Ok
Ahoj, to by mne velice zajímalo, kde jsi na takový obrovský blábol přišel. Vždyť vzduch je 78% dusíku, 20% kyslíku a 2% jiných plynů. Kdyby se dusík nerozpínal, tak by nefungoval ani spalovací motor s vnitřním spalováním, ten, který máte každý ve svém autě. Když už jsem to nakousl, tak spalovací motor nasaje ten dusík, naštěstí (nebo na neštěstí?) je tam s ním i těch 20% kyslíku, a ten kyslík nám poslouží spolu s palivem tak, že ten dusík můžeme velice ohřát, ten dusík se rozepne, a pak je jiný tlak při kompresi a jiný, tj. několikanásobně větší tlak při expanzi a takto se tepelné energie mění na energii pohybovou (kinetickou). Žádné výbuchy se tam nekonají, to jsme si mysleli a učili to 100 let. Tak co, rozpíná se dusík, nebo ne? Rozpíná se tak, jako všechny plyny. Dusík se do pneu dává proto, aby, když je pod velkým spolu s ním i kyslík, tak ten aby nepůsobil rychlejší stárnutí pryže zevnitř. To, že je tlak při jízdě o mnoho větší, tak to všichni výrobci pneu ví, proto se také pneu měří a foukají ve studeném stavu. Čáo, Pepa
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letSamozřejmě, kyslík i dusík mají prakticky vlastnosti ideálního plynu a v pneu mění tlak s teplotou téměř úplně stejně (tj. asi o 10% při ohřátí ze 20 na 50°C, vyplývá ze stavové rovnice ideálního plynu). To bychom museli foukat ne na 5 ale třeba na 500 barů, aby se nestlačitelný objem vlastních molekul proti volnému místu mezi nimi začal projevovat.
Lahvový dusík v obvyklé kvalitě je ale mnohem lépe přesušený než co obvykle jde z kompresoru "za rohem", a to hraje roli: stlačením vlhkého vzduchu stoupne rosný bod, takže (zvláště když kompresor nemá účinný vysoušeč a saje za pěkného teplého počasí) v pneumatice část vlhkosti může zkondenzovat. Při zahřátí za jízdy se zase vypaří, vtlačí se do společnosti plynů a tlak tím stoupne víc než odpovídá ideálnímu plynu.
Na druhé straně výrobci pneu a vozů s nějakým zvýšením tlaku při jízdě počítají, standardní je huštění kompresorem, ne dusíkem. Takže si zahraju na provokatéra: kdo hustí dusíkem na předepsaný tlak za studena, může mít za jízdy i mírně podhuštěné pneu :)))
Tajný tip kutila: když pneu přezujete a nahustíte kompresorem za suchého mrazivého dne, dostane se do ní podstatně méně vlhkosti. Nebudete mít ovšem potom ty pěkné červené čepičky jako po zaplacení dusíku.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.