Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dusík zkušenosti: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dusík zkušenosti

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Použití dusíku

    Nedoporučuji [1/32]3 %
    Doporučuji [12/32]38 %
    Nepoužívám [19/32]59 %
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Máme zde starší, ale pořád platné téma dusík v pneumatikách: https://www.carav...ead_id=366

Toto téma má sloužit pouze ke sdílení zkušeností.


V pneuservisu mi naplnili kola dusíkem a zatím jsem spokojen. Nemusím dofukovat, kola mají stále svých 5,5 atm. Po ujetých cca 10000km
Pro zimní gumy opět zvolím dusík.
Fun
Smile
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Dusík mám na obytce. Že by kola ucházela méně nebo více jak se vzduchem nepozoruji.
To je také jediná veličina, která se dá v tomto případě reálně změřit.
Pro mne má ale dusík v kolech placebo efekt. Najednou to míň drncá, je to tišší, víc to jede i sedí ...
Hele kde seženeš jinej takovej matroš za těch pár kaček ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
MajliMajliČlen
Přidáno před 6 let
Děkuji za založení tohoto vlákna. Dusík v pneumatikách jsem nakousl jinde (http://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2780&rowstart=20)
reakce místního guru (Pepy Doskočila) mě však zviklala. Jeho informací ohledně chlazení si velmi vážím a respektuji je. Nicméně si myslím, že v tomto případě pravdu nemá. Na sousedním fóru sám sebe nazývá recesistou a mystifikátorem. Tak jsem to tak i pojal. Pepo, nic ve zvým. !c
Ale zpátky k dusíku, nechávám jej plnit do firemních aut a mám ho i v obytce, mám za to, že se změnou teploty se objem mění podstatně méně než při naplnění gumy vzduchem. Tím se samozřejmě méně mění i údaj na displeji TPMS a to je pro mne důležité :). Pokud to ještě chrání gumu zevnitř, tím líp. Hezký den :_
Upravil Majli dne 10.10.2017 15:32, před 6 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Ahoj, Pepa nemystifikoval, tepelná roztažnost plynů je skutečně téměř stejná. To čím se dusík liší je tepelná vodivost. Já nemám TPMS, proto nemůžu ze svých zkušeností říci, jestli tlak na cestách stoupne nebo ne, nebo o kolik míň. Tlak neměřím, pouze vizuálně kontroluji pneumatiky. Je to velmi pohodlné a za cca 140Kč to pohodlí stojí. Na druhou stranu po několika letech bezúnikového používání teprve budu mít jistotu. Výhody dusíku jsou ale u pneu plněných 5,5 atm jasné.

Ještě si myslím, že u camperu 3,5 i více tun jsou pneumatiky a péče o ně to poslední, na čem se má šetřit.

Ale vše je řečeno již zde: https://www.carav...ead_id=366
Fun
Smile
MajliMajliČlen
Přidáno před 6 let
O téhle diskuzi v r.2007 jsem nevěděl. Díky za odkaz.
PepiPepiČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,jaká je tepelná roztažnost plynů o tom nic nevím,ale vím,že ve všech OA jsem měl a mám na léto plyn,na zimu vzduch,km nájez do výměny (zimní-letní,100000km,zima cca 5000/rok,léto 20000km/rok)zimní měním hlavně kvůli stáří,letní nikdy nebyly sjeté na doraz-ale jak říka FUN-pneu-OA-bezpečnost..:_
tuaregtuaregČlen
Přidáno před 6 let
Používám dusík na všech autech i karavanu
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 6 let
Měl jsem v několika kolech dusík, teď mám všude vzduch. Pozoroval jsem možná malinko menší změnu tlaku s počasím v případě dusíku (nemám čidla). Přičítám to nikoliv kyslíku, ale přítomnosti vodní páry, která ve stlačeném vzduchu částečně kondenzuje anebo se zase odpařuje - pokud se hustí běžným kompresorem bez výkonného vysoušeče vzduchu, což byl můj případ.

Jednou za rok jsem dohušťoval třeba 5%, stejně u kol s dusíkem i vzduchem.

Vnitřek ráfku a vnitřek pneu po zutí vždy vypadal neporovnatelně lépe než vnější strana bičovaná za provozu vším možným, zřejmě bez ohledu na trošku kyslíku nebo pár kapek.

S defektem jsem nikdy nejel, aby mi pneu začala doutnat a mohl bych ocenit dusivou náplň zevnitř. Kdybych měl ale dvojmontáž, tak bych dusík použil.

Červené čepičky, co mi dali na kola s dusíkem, se mi líbily :)
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
M
majsadrČlen
Přidáno před 6 let
Zdravim. Hlavne doporučuji kovove ventilky u gumovych se stava že se odpaři a pak je jedno co maš nahusteno.
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
NE
Kolega v servisu mi to potvrdil že je to na lidi chyták , nikdy tam nedáš plný dusík " má větší molekuly" vždy tam bude i kyslík . Do nízko profilových pneu snad ale do jiných ? Mne už to přešlo takové věci řešit , na zimu trochu do fouknu a je to .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 12.10.2017 06:25, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Fun, JiPe Highlanders, Majli, Pepi, tuareg, rodinny_typ, majsadr, Laky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,037,681 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.15465 sekund | Průměrně za: 0.15465 (0) sekund | Dotazy: 88 | Použitá paměť: 1.91MB/4MB