Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Planar - umístění: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Planar - umístění

Poslední aktualizace před 5 let
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let
Z pohledu hluku v autě - co je lepší - dát topení pod pod auto nebo to není tak hrozné a může to být v autě v nějaké bedně? Teď mám v jednom autě webasto airtop a je do celkem kravál a to je pod autem.
VW LT 35 maxi
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
Těžká odpověď, způsobů instalace je dost a záleží i na vzdálenosti například od postele .... nejvíce ale většinou ruší cvakání čerpadla (po vytopení).

Co se týče omezení hlučnosti, tak pokud lpíš na minimalizaci, doporučuji zcela jistě instalaci tlumiču sání spalovacího vzduchu (tzn. pod podlahou) a dva tlůmiče za sebou na odvodu splodin (též tedy pod podlahou) ... výsledek je poměrně výrazný.
4.114683,118.628756
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

sipadan napsal:

Těžká odpověď, způsobů instalace je dost a záleží i na vzdálenosti například od postele .... nejvíce ale většinou ruší cvakání čerpadla (po vytopení).

Co se týče omezení hlučnosti, tak pokud lpíš na minimalizaci, doporučuji zcela jistě instalaci tlumiču sání spalovacího vzduchu (tzn. pod podlahou) a dva tlůmiče za sebou na odvodu splodin (též tedy pod podlahou) ... výsledek je poměrně výrazný.


Chápu to dobře, že myslíš tedy, aby bylo venku pod podlahou a do auta byl jen výdech a nasávání? Jaký tlumič na sání máš máš na mysli? Výfuk je jasný. Dík

Nemám jinou zkušenost, než teď z transita, kde je staré webasto poměrně hlučné a další, že když jsme jezdili na Jizerku na běžky, tak večer jsem slyšel přes celé parkoviště, když měl někdo puštěného bufíka (v Transporterech). Původně jsem chtěl dávat plynové topení, ale tohle mi asi přijde jednodušší, nemusím shánět propan...

Jak je to v zimě - mají problém naběhnout v mrazu nebo ne? Předpokládám, že nafta bude zimní, leju i aditiva.
VW LT 35 maxi
vojskovojskoČlen
Přidáno před 6 let
Tlumič sání i výfuku je při koupi v základní sadě a není potřeba nic dokupovat. Dokoupit musíš jen věci na rozfuk.
Teď jsem jeden taky domontoval (1,8 kW) do lavice v interiéru a naprostá pohoda. Je to jen o hučení rozfuku (dle nastavení termostatu) ale na minimum je to jen "šepot květin" a opravdu slabé cvakání magnetu v čerpadle. Hluk je těžko soudit, protože každý má hranici úplně jinde. Pro mě to je tiché.
Venkovní hluk je se základní sadou taky naprosto OK. Klidně bych si vedle karavanu postavil stan :l
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Cibi napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Těžká odpověď, způsobů instalace je dost a záleží i na vzdálenosti například od postele .... nejvíce ale většinou ruší cvakání čerpadla (po vytopení).

Co se týče omezení hlučnosti, tak pokud lpíš na minimalizaci, doporučuji zcela jistě instalaci tlumiču sání spalovacího vzduchu (tzn. pod podlahou) a dva tlůmiče za sebou na odvodu splodin (též tedy pod podlahou) ... výsledek je poměrně výrazný.


Chápu to dobře, že myslíš tedy, aby bylo venku pod podlahou a do auta byl jen výdech a nasávání? Jaký tlumič na sání máš máš na mysli? Výfuk je jasný. Dík

Nemám jinou zkušenost, než teď z transita, kde je staré webasto poměrně hlučné a další, že když jsme jezdili na Jizerku na běžky, tak večer jsem slyšel přes celé parkoviště, když měl někdo puštěného bufíka (v Transporterech). Původně jsem chtěl dávat plynové topení, ale tohle mi asi přijde jednodušší, nemusím shánět propan...

Jak je to v zimě - mají problém naběhnout v mrazu nebo ne? Předpokládám, že nafta bude zimní, leju i aditiva.


Chápu to dobře, že myslíš tedy, aby bylo venku pod podlahou a do auta byl jen výdech a nasávání? Jaký tlumič na sání máš máš na mysli? Výfuk je jasný. Dík

Já jsem zastáncem instalace topení včetně rozvodů nejlépe někde za skříněma, v druhé podlaze, prostě kdekoliv uzavřeně tak, aby bylo přirozeně odhlučněno. Umístění pod auto není nutností a ani nezaručuje úspěch.

Dokonalé doodlučnění lze zajistit pouze tlumiči všech vzduchových proudů a lze tlumit i topný vzduch před rozvodem k výdechům.
1. sání např. https://www.prokes-auto.cz/en-detail-...-25mm.html, nebo https://www.ebay.co.uk/itm/25MM-AIR-F...1995776385
2. splodiny - ty jsou jasné - 2x s 10 cm roury mezi nima např. https://www.prokes-auto.cz/en-detail-...-24mm.html
3. Zavěšení pumpy na minimálně sériově vyráběný gumový držák, hlavně se nesmí dotýkat kovové části vozu
4. Tlumič topného vzduchu - Eberspaecher art. no. 25 1226 89 15 00 - u nás ho snad ani neprodávají

Výše uvedené podává výborný tlumící efekt, bohužel také tlumí finance v peněžence ....

Původně jsem chtěl dávat plynové topení, ale tohle mi asi přijde jednodušší, nemusím shánět propan...

Nemysl, jen starosti - plynových instalací stále ubývá .... bohužel bufíci namají více výdechů topného vzduchu jako Webasto DualTop, nebo Truma "D", což je hlukově mnohem výhodnější řešení, ale eliminovat negativa se dají slušně

Jak je to v zimě - mají problém naběhnout v mrazu nebo ne? Předpokládám, že nafta bude zimní, leju i aditiva.
Jseš-li horal jako já, doveď naftu k topení širší trubičkou a eliminuj její dotek s kovovými částmi vozidla tak, aby neměla tendenci zamrznout.
Technicky pokud nezamrzne a akumulátor má dostatečnou sílu pro počáteční start, není problém :_

Automatické sloučení 09.11.2017 19:19:

Citovat

vojsko napsal:

Tlumič sání i výfuku je při koupi v základní sadě a není potřeba nic dokupovat. Dokoupit musíš jen věci na rozfuk.


Dík vojsko za upřesnění, nejsem uživatelem Planaru, takže neznám jejich sady ale zrovna ten sací tlumič se mi moc nelíbí (tlumící část je minimální) ...
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 09.11.2017 20:35, před 6 let
P
prodej ducatoČlen
Přidáno před 6 let
Prosím zkušenější o radu. V mont. návodu PLANARU je doporučováno umístění čerpadla pod minimální hladinu nádrže. Je to skutečně nutnost? Napojení mám jehlou.
Martin MrakMartin MrakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

prodej ducato napsal:

Prosím zkušenější o radu. V mont. návodu PLANARU je doporučováno umístění čerpadla pod minimální hladinu nádrže. Je to skutečně nutnost? Napojení mám jehlou.


Vzhledem k tomu, že dno nádrže auta je v podstatě nejnižší bod na autě, tak je to asi neproveditelné. Výrobce má asi namysli tu malou nádržku v balení.
U Ebersprechra má být čerpadlo umístěno pod úhlem tuším 45stupňů asi kvůli tomu, aby se to nezavzdušnilo.
Martin
Facebook- Martin Havelka
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
Zdravím ve zdejším pokecu a mam pár otázek.
Jako příslušenství k planaru 44d jsem nasel montážní desku nebo krabici. To jsem v pohodě, ale našel jsem i jakousi podložku a tam si nejsem jist k Čemu slouží. Je to gumove k zamezení vybraci nebo to má jiný význam. Z popisů to nikde nemohu najít. Je vhodne to prikupovat, nebo se dá vynechat . S montážní deskou je to jednoduchý, budu vyrábět vlastni a krytī bude v zástavbě.
Zatím jsem pořídil základní sadu "NORD", tak jestli mám ještě něco prikupovat. Budu samozřejmě objednávat dily na rozfuky, tak abych to zvládl jednou objednávkou.
Diky
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, u Webasto airtop je podobná gumová podložka, při montáži po dotažení šroubů zespoda se topení pěkně natěsno přitáhne k podlaze, takže kromě zvukoizolační funkce si myslím, že to má aj těsnící pojistnou funkci proti průniku splodin do interiéru. Zespodu je třeba to taky utěsnit kolem vyvrtaných děr pro výfuk a nasávání, ale pro sichr bych tu gumu použil i nahoře.
Lumajr
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
up
F
FugAlaNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, nemontoval jste nahodou někdo Planar44 do MB Sprinter 312d.Jde mi o to jestli je lepsi delat dirku do nadrze na jehlu anebo to dat na nejaky T na stavajici palivovy vedeni a kde nejlepe. Diky předem. F.
Pavel 38, Alena 37, Zuzanka 6, Lucie 3,5, a mercedes sprinter Rimor
JozaJozaČlen
Přidáno před 6 let
jestli máš čerpadlo v nádrži, tak bych dal raděj jehlu do nádrže ať ti to nebere tlak ze systému a nevyhazuje ti to chybu
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
chystám se na montáž planaru do tranzita a zatím se snažím načerpat informace. díky tomu jsem se dozvěděl, že napojení na palivový systém pomocí T dílu se nedělá na sací potrubí, ale na přepad od vstřiků (zpětné vedení nafty do nádrže). takže by čerpadlo pro motor v nádrži nemělo být na závadu.
doufám že nešířím žádné bludy, prodávám jak jsem koupil, tak prosím nekamenovat, jen opravovat informace.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Willik68 napsal:

chystám se na montáž planaru do tranzita a zatím se snažím načerpat informace. díky tomu jsem se dozvěděl, že napojení na palivový systém pomocí T dílu se nedělá na sací potrubí, ale na přepad od vstřiků (zpětné vedení nafty do nádrže). takže by čerpadlo pro motor v nádrži nemělo být na závadu.
doufám že nešířím žádné bludy, prodávám jak jsem koupil, tak prosím nekamenovat, jen opravovat informace.


Ahoj,
ve Tvém autě bys měl mít jehlu přímo v nádrži z výroby.
:_
4.114683,118.628756
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
aha. nová informace. mohl bych ústní podání této informace? posílám SZ
F
FugAlaNováček
Přidáno před 6 let
Dik za podnety. Dam jehlu i když to znamena sundani nadrze do cehoz se mi vůbec nechtělo. Mejte se F.
Pavel 38, Alena 37, Zuzanka 6, Lucie 3,5, a mercedes sprinter Rimor
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
nemáte někdo fotku planaru pod sedačkou v Ducatu?
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
zdravím
konečně mám tranzita vyvařeného a začínám s montáží vybavení.
po odhalení podlahy a nalezení vhodného místa pro Planara, jsem samozřejmě zjistil, že podlaha v tomto místě není rovná, ale jako všechno na tom voze. má prolisy. z vnitřku vozu počítám s montážní deskou a spodem zajistit přes podložku (viz příslušenství planar ( https://www.autot...aky-bedny/ ). předpokládám že výplň prolisů se bude dělat podobně jako u střešních oken (Sikaflex, ..........). ale jelikož je to pod vozem, tudíž poněkud odlišné prostředí a navíc teplá trubka výfuku, budou tmely totožné jako u oken, nebo raději trochu jiný produkt?
dále bych rád udělal řízené sání topného vzduchu (zevnitř a vně vozu). k tomu hodlám použít rozdělovač z produkce (tuším) Webasto. ale co dát na stěnu karoserie jako sací mřížku z vnějšku, předpokládám že (plastové) mřížky rozfuku k tomu vhodné nebudou. ty si dovedu představit pro sání z vnitřku, ale na venkovní stranu? nemá tady náhodou někdo foto nebo odkaz jak to řeší profíci?
Willik68 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
camperboycamperboyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Willik68 napsal:

zdravím
konečně mám tranzita vyvařeného a začínám s montáží vybavení.
po odhalení podlahy a nalezení vhodného místa pro Planara, jsem samozřejmě zjistil, že podlaha v tomto místě není rovná, ale jako všechno na tom voze. má prolisy. z vnitřku vozu počítám s montážní deskou a spodem zajistit přes podložku (viz příslušenství planar ( https://www.autot...aky-bedny/ ). předpokládám že výplň prolisů se bude dělat podobně jako u střešních oken (Sikaflex, ..........). ale jelikož je to pod vozem, tudíž poněkud odlišné prostředí a navíc teplá trubka výfuku, budou tmely totožné jako u oken, nebo raději trochu jiný produkt?
dále bych rád udělal řízené sání topného vzduchu (zevnitř a vně vozu). k tomu hodlám použít rozdělovač z produkce (tuším) Webasto. ale co dát na stěnu karoserie jako sací mřížku z vnějšku, předpokládám že (plastové) mřížky rozfuku k tomu vhodné nebudou. ty si dovedu představit pro sání z vnitřku, ale na venkovní stranu? nemá tady náhodou někdo foto nebo odkaz jak to řeší profíci?


Ahoj, tu montážní desku mám. A z nerezu, na zakázku vyrobenou. Zbyla mi po montáži do jednoho auta. Za lahvinku ferneta Ti ji přenechám. Předání je možné u Thomayerky, případně na Kačerově či Budějárně.

Jinak myslím, že by si to měl udělat jinak. K sání a výfuku musíš mít přístup, nemůžeš dát desku zespoda i zezhora přes prolisy a mít tam pěticentimetrovou bambuli. Vyřízni v plechu o něco menší obdélníkovou díru než je ta nerez podložka, zezhora dej podložku, tu v rozích přinýtuj, a zespoda to vytmel vysokoteplotním červeným tmelem na těsnění van motorů.
Upravil camperboy dne 03.07.2018 05:50, před 6 let
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
Aha. To bude asi lepší, i když jsem si myslel na co možná nejúspornější díry presne v duchu te montážní desky. S Tim tmelem jsem si myslel ze ten na okna by to nemusel zvládnout, ale tmel na motory mne nenapadl. Jinak děkuji za nabídku montážní desky, ale už jsem také vyrobil. I když priste ji raději koupím, nerez je přeci jen hůře obrobitelna a cena za nákup je celkem sranda. O víkendu začnu řezat.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,723,765 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24080 sekund | Průměrně za: 0.2408 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB