Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Napájení střešní klimatizace: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Napájení střešní klimatizace

Poslední aktualizace před 7 let
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, zvažuju koupi použité střešní klimatizace Dometic 1100s (nebo Dometic 2200) a řeším možnosti jejího napájení (230V), aby mi to dobře fungovalo za jízdy, neb nemám v přestavěné Iveco Daily motorovou klimu.

Menší klima Dometic 1100s má spotřebu cca 800W/3,5A a větší Dometic 2200 bere cca 950W/5,2A.

Mám tenhle měnič 230/12V 1500W: http://www.ebay.com/itm/1500W-Car-DC-...2240321894

Pokud měnič zapojím samostatným kabelem přímo od autobaterie (110Ah) přes pojistku (jak velkou?) a budu používat klima pouze za jízdy při dobíjení alternátorem (90A, Iveco Daily 2.8), bude to fungovat? Autobaterie napájí ještě rádio + navigaci a telefon, denní svícení nemám.

Nebo to mám zapojit nezávisle - solární panel - mám doma starší polykrystalický asi 80W, regulátor MPPT 20A a dokoupit trakční baterii - např. Varta dual purpose 140Ah - utáhlo by to tu klimu alespoň na čas jízdy, cca 6h/den max. Případně ještě spojit přes propojovací relé Cyrix s autobaterií, aby se i ta trakční dobíjela alternátorem za jízdy? Výhledově by to mělo napájet i ledničku cca 50W, případně 12V TV 20W, více neplánuju.

Díky za komentáře, elektrice moc nerozumím :)
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 7 let
Asi ti odejde brzo alternátor.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
pro provoz klimy za jízdy aby to dlouho (alespoň několik hodin) a spolehlivě fungovalo, je třeba mít poměrně obsáhlé znalosti.

1) na olovo to nejde, je třeba LFP baterie
2) 90A altík je na 1100 dostačující ale ta klima opravdu malý výkon
3) pro klimu 2200 je třeba alespoň 120A altík a denní svícení je nutnost
4) ten měnič je třeba čistý, ne modifikovaný sínus (na odkazu je obyčejný modif sínus)
5) cena klimy FUNGUJÍCÍ za jízdy nebo při jízdě na divoko vždy přesahuje sumu 100.000Kč
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, díky za odpovědi, znalosti nemám, tak si rád nechám poradit :)

Ta menší klima by mi asi stačila, děti by to měli přímo nad hlavou. Altík měnit nechci, docela by se mi líbilo mít to nezávisle na autobaterii.

Opravte mě prosím, jestli počítám blbě, není to můj obor:

Nezávislé zapojení mimo alternátor:

Dometic 1100s, spotřeba chlazení 470W. 470W/230V= odběr 2,1A
Klima pojede max 5h/den, spotřeba 5h x 2,1A (režim chlazení)= 10,5Ah+15% měnič=12Ah

Zapojím starší solární panel 80W, reálně 60W, bude na něj svítit cca 5h/den. 60W*5h=300W/12V=25Ah, účinnost cca 50%= denní zisk 12,5 Ah

Trakční Varta 140Ah, při takovém denním režimu - odběru cca 12-15Ah denně a pomalém dobíjení pouze solárem (bez alternátoru) - to by se ani to olovo nemělo vycyklovat, nebo se pletu. Pokud tedy poběží pouze uvedená malá klima, nikoliv lednice.

Cena sestavy:
starší Dometic 1100: cca 14000,-
Varta 140Ah: 4000,-
Solár, regulátor, menič již mám.

Karle, ten modifikovaný měnič 1500W neutáhne odběr 500W dlouhodobě, nebo se to nerozběhne kvůli velkému odběru při puštění kompresoru? Zkoušel jsem na něj vrtačku i pily kolem 800W a běží to zdá se v pohodě

Díky za opravy ;)
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Naprosto špatný výpočet !!! 470 W/ 230V = 40A/12V x účinnost měniče 0,9= 45 A Takže za jednu hodinu 45 Ah x 5 = 225 Ah
Jestli bych to dělal, tak bych okamžitě vyměnil alternátor na 140 A a více, pak máš šanci, jinak při tvé alternativě poddimenzováno, nebezpečí spálení alternátoru a zničení baterky. Modifikovaný měnič má zubatou sinusovku, motor klímy bude hlučný a bude hřát. Ještě je vhodné se podívat na maximální rozběhový proud klímy, a maximální špičkový proud měniče. I těch 1500W může být málo na rozběh. Nedělej to sám, vezmi si odborníka, aby jsi nenakoupil a nerozjel to s tím.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 7 let
Děkuju, tak to jsem se přepočítal :) V tom případě to takto řešit nebudu, co se dá dělat, dík!
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Vašek starej praktik už fšechno řek; kompresor v klimě má těžkej rozběh. V některých případech ani 1000W nestačí a osazujeme 1200W. Ale to už je naše vÿrobní tajemství:)
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 7 let
Ten 90A alternátor je opravdu na hraně. Jinak sestava Booster 45A, baterie klidně kyselina 180 Ah, měnič 1500W sinus a klima Dometic 2200 nebo Truma Aventa, za jízdy funguje velmi dobře.
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
S touto verzi jsem si natlouk drzku uz davno. Nekde to tu lze najit. 1000W klimu neutahl dlouhodobe 2000W sinusovy menic. Altik jsem musel dat 150A. Pote co jsem reklamoval 3x zcoudly menic jsem toho nechal.
Pocitej menic, pripadne booster, klima, altik.
Najdi si nekoho kdo ti namontuje motorovou klimu a jeste usetris. Ovsem neni nad vlastni zkusenost

Automatické sloučení 10.09.2017 22:23:
Mam ted motorovou v Ducatu a manzelka stejne rika ze to nejak malo chladi. Vzduch na vystupu je cca 7st a prikon techto klimatizaci je pry cca 4 kW.
Udelej si o tom sam obrazek co udela 1kW.
Miloš
Upravil Garda dne 10.09.2017 21:23, před 7 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
ahoj Miloši :^
doufal jsem, že se někdo ozve,....
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 7 let
Díky chlapi, že jste mi ušetřili dost komplikací :)
GigosGigosNováček
Přidáno před 7 let
Mrkni na tohle, není to sice na střeše,ale vejde to mezi pilotni sedačky-teda aspoň v mém dukátu:) . Honím to přes 2Kw. měnič plná sin a 2 100Va trakční baterie . Panel 290Wp a MPPT regulátor a zatím spokojenost-používám to jen při stání na jízdu mám motorovou klimu.
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Nemohu opet odolat.
Sice chybi co je mezi temi sedackami ale pocitejme.
Ten panel da do baterii kdyz se dari asi tak max 22A. Pri spotrebe z menice cca 1kW to bere z baterii cca 100A pri 200Ah to je tak na hodinu. Pak to musim dobijet panelem cca 6 az 8 hodin. To neni na panel mezitim zapadne slunce.
Pokud to budu zivit z altiku musim dat tech cca 100A plus to co potrebuje auto. Musim podotknout ze auta hdi cili co nejsou klasicke strikacky potrebuji vic. Tedy minimum altiku 150A.
Potiz je ta ze kdyz ten altik prehrejes tak klesa az k nule vyroba energie.
Pak musis take nastavbove baterie napojit na altik robustnim kabelem a to i minus. Asi tak co vede ke starteru. Stavajici kablik a chudak to rele co to propojuje to nenakrmi.
Tedy priznejme si ze cokoliv co je klima s mene jak 1600 tak to sice fouka trochu chladny vzduch ale auto a zvlast za jizdy to nema sanci vychladit ani ochladit.
Miloš
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Lumajr, Buerstner, Karel Prokop, Vasu, Tomas Brabec, Garda, Gigos

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,038,308 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22900 sekund | Průměrně za: 0.229 (0) sekund | Dotazy: 98 | Použitá paměť: 1.97MB/4MB