Citovat
bleriot11 napsal:
Jarda -ugu:můžeš dát nějakou fotku jak máš udělanou tu baterku.Čistě ze zvědavosti(možná i inspiraci)dík
Je poskladádaná z prizmatických článků nominálního napětí 3.8V (4.35V max). Je cca 40 článků paralelně v jedné sekci a čtyři sekce seriově dohromady. Připojuji to přes ten šedý rychlokonektor, který je oficiálně do 50A, ale ani s 80A neměl problém. Nabíjím pomocí zdroje napětí:
https://www.bangg...mds=search
nastaveného na 17.2V. Dá cca 25A do prázdné baterky, pak proud postupně klesá k nule. Jednou za čas kontroluji napětí na jednotlivých sekcích (to jsou ty čtyři konektory na destičce) a pokud se liší o více než se mi líbí, dobiji je na stejnou hodnotu.
Celková hmotnost 10 kg, rozměry 20cmx20cmx26cm
Displej obsahuje info o napětí, proudu, celkové kapacitě, výkonu. Měří proudy oběma směry a z toho počítá kapacitu baterky. Teď ukazuje nepravdivě, protože jsem ho omylem před focení vypnul, a musel resetovat.
Celkové náklady.
články cca 5000,- Kč
měřič kapacity na ebay - cca 600Kč
voltmert - 30Kč
konekorty cca 100Kč
Nabíječka z banggood cca 800Kč
Skoro jedna špulka cínu
jednotky hodin proměrování článků a pájení
hodina až dvě na ušití obalu
Má to jedinou nevýhodu - napětí neodpovídá Pb baterii. Buď ze skládám tři články seriově a mám napětí 9V - 13V, přičemž většinu času jsem okolo 3.8V *3 = 11.4V nebo ze čtyřech článků a pak mám napěti 12-17V.
Automatické sloučení 09.09.2017 09:16:
Citovat
Doskocil napsal:
Ahoj. Motory moveru pro pohon karavanu to zvládnou v pohodě, nic se jim nestane, jsou to motory takové, jako na nastartování auta, tedy ve spouštěči. Ale obstarat spínaný zdroj s výstupem 13 V a s proudem 100 A asi nebude možné. Jen je potřeba ovládací část napájet napětím 13 V, tam by to možná polovodiče nemusely rozdýchat těch 17 V. Čáo, Pepa
Enduro prodává LiFePo baterku, která má na nabíječce 14.6V.
http://www.enduro...tterie/425
To by odpovídalo 4 článkům po 3.65V, ale je otázka, jestli těch 14.6V je maximální nebo nominální napětí baterie. Pokud nominální, tak maximální by bylo cca 16V a pak by mých 17V max bylo úplně v pohodě. Takže bych se klonil k enduro moveru, které by to měly zvládnout. Navíc EM203 je nejlevnější na trhu.