Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Sháním motor 1.9 TD nevíte o něčem ideálně okolí Prahy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Sháním motor 1.9 TD nevíte o něčem ideálně okolí Prahy

Poslední aktualizace před 6 let
J
JIMMY81Nováček
Přidáno před 7 let
Zdravím,

o víkendu jsem se se svým dědečkem Hymerem z roku 1990 na Ducatu vracel z Rakouska a u Plzně odešlo turbo a dost pravděpodobně nasledně celý motor :( Asi nasál olej, černý dým z vejfuku a bojím se, že bude K.O., že to neodneslo jen turbo :( Chtěl jsem se jen optat jestli nevíte o nějakém použitelném motoru do starého Ducata 1.9 TD 60 kW.

Budu moc rád za jakýkoli tip na nějaký funkční motor stejného typu ideálně s rozumným nájedzdem, jelikož zbytek auta je ve velice zachovalém stavu a rozhodně jej ještě pryč dávat nechci.

Díky všem

Kuba
H
Honza-PHČlen
Přidáno před 7 let
Pokud Ti otáčky motoru zůstaly v normálu a nevylétly do maxima, motoru s největší pravděpodobností nic nebude. Sežeň jiné turbo (repas) a můžeš frčet dál. Každopádně zkontrolovat "rozpadlé turbo jestli mu něco neschází jinak prohlédnout kamerou spalovací prostor.
Nebo jesti nevíš co s penězi a máš dost času vychytat nový/starý motor dělej jak myslíš :)
PS: U použitého motoru který osobně neznáš vždy kupuješ zajíce v pytli.
Honza, Romča, Honzík (13)
Upravil Honza-PH dne 28.08.2017 11:59, před 7 let
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
Než shánět motor a stejně nevíš do čeho jdeš, nebude lepší případně nechat opravit svůj ? Jen úvaha....
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
me napada jen zkusit zavolat do www.autoland.cz pokud chces menit celej motor a optat se bud primo na tvuj motor nebo na 1,9TD do Ducata 230, je to ten samej motor v zakladu vymenitelnej za tvuj ale bude vse novejsi a mladsi o par let. Od 1994 vyse o par let nez byl dlasi typ Ducata. Doufam ze nepisu kravinu protoze u motoru 2,5D a TD to tak je. Jedine opravdu na prvni pohled viditelnej rozdil je ze starej motor ma klinak a novejsi ma placatej drazkovej remen od klikovky pres vodni pumpu a altik. Jinak pasuje na starou prevodovku protoze blok je ten samej.

Pokud bys chtel opravovat stavajici, muzu Ti doporucit clovicka zde na foru co se v tom rad vrta pokud by mel zajem a cas. U motoru od "nekud" opravdu nevis co je zac a stejne na nem neco opravovat vetsinou budes a bude se treba vyndavat motor 2x. Cau dan
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
J
JIMMY81Nováček
Přidáno před 7 let
Diky vsem za reakce, kdyby to bylo jen turbo byl bych nejstastnejsi, drzte palce :) Tenhle motor bych si taky rad podrzel, zatim slapal naprosto bez problemu a jak nekdo psal je asi slusna sazka kupovat nejakej "zarucene funkcni" nekde na vrakaci. Ale kdyz bude nejhur, tak ten autoland u Rican je dobrej tip.

Jinak je tam tenhle
https://www.googl...IxPnjYQWM:

Diky

Kuba
H
Honza-PHČlen
Přidáno před 7 let
Neboj se ničeho a nepropadej panice, turba u aut odcházejí stále a motory to z 99% přežijí :)
Vyndej turbo proveď kontrolu jestli je kompletní a dej ho repasovat - lze i výměnným způsobem.
Podle toho co popisuješ tak šli do háje těsnící kroužky a olej z ložiska turba šel do sání = prd se děje.
Nákup jiného motoru bych nechal jako tu nejposlednější z posledních možností.
Honza, Romča, Honzík (13)
Z
ZmudovciČlen
Přidáno před 7 let
Mimochodem, jestli se rozhodneš pro výměnu/opravu turba, nezapomeň vyčistit sání od oleje a při prvním startu být u sání s hadrou pro zastavení. Nebyl by jsi první ani poslední, kdo zapomněl, že motor jede i jen na olej ze sání a je nekontrolovatelný...
Jarda BorekJarda BorekČlen
Přidáno před 7 let
Jinak by to měl být motor od Peugeota tyto 1.9 td se dávaly do Ducat
!z!)Smile
copycopyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

floridan79 napsal:

optat se bud primo na tvuj motor nebo na 1,9TD do Ducata 230, je to ten samej motor v zakladu vymenitelnej za tvuj ale bude vse novejsi a mladsi o par let. Od 1994 vyse o par let nez byl dlasi typ Ducata. Doufam ze nepisu kravinu protoze u motoru 2,5D a TD to tak je.


Floridan, takže motor 2,5 TD, ktorý mám v Hymeri r. 91, sa dá nahradiť motorom z novšieho Ducata? A prevodovka pasuje tá stará?
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda Borek napsal:

Jinak by to měl být motor od Peugeota tyto 1.9 td se dávaly do Ducat


Ale až o cca 8 let později...... ( někdy kolem roku 1998 ) ještě v roce 1994 se tam dávaly motory Fiatí.....
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

Citovat

floridan79 napsal:

optat se bud primo na tvuj motor nebo na 1,9TD do Ducata 230, je to ten samej motor v zakladu vymenitelnej za tvuj ale bude vse novejsi a mladsi o par let. Od 1994 vyse o par let nez byl dlasi typ Ducata. Doufam ze nepisu kravinu protoze u motoru 2,5D a TD to tak je.


Floridan, takže motor 2,5 TD, ktorý mám v Hymeri r. 91, sa dá nahradiť motorom z novšieho Ducata? A prevodovka pasuje tá stará?


asi takhle....

do roku 1989 je to 2.4TD SOFIM 8140.21 68kW, 1989-1993 je to 2.5TD SOFIM 8140.27 70kW a rok 1994 az 2002 je to 2.5TD SOFIM 8140.47 a ten ma 85kW a ma intercooler mezi turbem a sanim. Vsechny tyhle motory jsou zamenitelne mezi sebou a pasuje na ne prevodovka z hranace.... Dokonce do hranace muzes dat i motor 2.8idTD s oznacenim SOFIM 8140.43 ale tam uz se musi udelat dira pro turbo u nohou spolujezdce aby se tam veslo. Ten ma myslim 96kW. Novejsi roky uz jsou JTD a tam uz neni namualni cerpadlo ale rizene palubnim pocitacem, ty uz nejdou kvuli elektrice. Jinak bloky jsou v podstate porad stejne.

Takze shrnu to ANO menit vyse uvedene agregaty lze bez problemu fyzicky, ale pak nebude v papirech sedet typ motoru pokud to nekdo bude chtit rozpitvavat nekde na STK. Ten typ motoru je ovsem vyrazeny uplne zezadu motoru presne za trubkou co vede z vodni pumpy a ta trubka se musi odmontovat aby to slo precist... Ani zubarskym zrcatkem se tam clovek nedostane pac ta trubka je od steny motoru kde to je vyrazene jen par milimetru... Takze bez rozebrani to nikdo nema sanci precist ze to nesouhlasi. Jen emise budou asi trochu rozcislene pri mereni :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 28.08.2017 23:50, před 7 let
M
matorskČlen
Přidáno před 7 let
Floridan a ako je to s prevodoukou a radenim ked do hranaca supnem motor s pravodovkou z 230 ducata? Da sa to nejako? Diki
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

matorsk napsal:

Floridan a ako je to s prevodoukou a radenim ked do hranaca supnem motor s pravodovkou z 230 ducata? Da sa to nejako? Diki


Da se to, odpoved ti da nejlepe zdejsi clen pachta, ten to delal na svym puvodnim Ducatu 280. Musi se vzit a predelat i saltrpaka, udelat na ni domecek vedle volantu a pak radis pres 2 bovdeny jako u Ducata 230. Jen to razeni zabere kousek vic mista nez to razeni pod volantem. Ale ta prevodovka ma stejne uchyceni a vse.... Jen myslim ze jeste budou poloosy jine, bud delsi nebo kratsi ale to uz se radsi zeptej jeho.

http://www.carava...ookup=2997
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 29.08.2017 08:45, před 7 let
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
tak to si ma floridan nakazil tou myšlienkou.. 85 kw by sa mi zišlo. A motorov z Ducata 230 je na trhu kopec.
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
sice OT, ale k pousmání...
Motory přežijí vše, kromě úředníka. Jen aby to nedopadlo tak, že nevyjedeme ani na cestu, pokud na "střeše" nebudeme mít "čistírnu" výfukových zplodin"....
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

copy napsal:

tak to si ma floridan nakazil tou myšlienkou.. 85 kw by sa mi zišlo. A motorov z Ducata 230 je na trhu kopec.


Tak ja uz jsem svou nakazu dovedl az do zdarneho konce. Na motor 8140.27 (stare Ducato) jsem prifaril z motoru 8140.47 (Ducato 230) intercooler a vzniklo me z toho 2,5TDI. Jedinej problem nastal tim ze stare Ducato ma nahradni pneu v motorovem prostoru a priruba horni trubky od intercooleru do sani mela nevyhovujici uhel u puvodniho motoru takze to vyresila specialni priruba na me sani posunujici srouby tak, aby sklon trubky byl mensi a vse se tam veslo. Timto velice dekuji pachtovi za vyrobu. Dale uprava drzaku spodni trubky z turba kvuli blbe vyresenemu vyvodu z termostatu na mem motoru viz foto. Trubka je tim padem trochu vychylena, musel se prodlouzit drzak spodni trubky (vingl z plechu) a malem nedosahla hadice od intercooleru. Ale vse jde a povedlo se.
Co je pro me zvlastni, ztisil se vyrazne chod motoru, je takovej cistsi a mekci ted. Jestli se mi touto upravou aspon trochu snizi spotreba ci budu jezdit svizneji, to poznam az na jare. Ale doporucuju kazdymu kdo se nudi a rad se hrabe v motoru :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
floridan79 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: JIMMY81, Honza-PH, hymer662, floridan79, Zmudovci, Jarda Borek, copy, Vajglon Hnuson, matorsk

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,280,914 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30365 sekund | Průměrně za: 0.30365 (0) sekund | Dotazy: 128 | Použitá paměť: 2.19MB/4MB