Zdravím,
o víkendu jsem se se svým dědečkem Hymerem z roku 1990 na Ducatu vracel z Rakouska a u Plzně odešlo turbo a dost pravděpodobně nasledně celý motor :( Asi nasál olej, černý dým z vejfuku a bojím se, že bude K.O., že to neodneslo jen turbo :( Chtěl jsem se jen optat jestli nevíte o nějakém použitelném motoru do starého Ducata 1.9 TD 60 kW.
Budu moc rád za jakýkoli tip na nějaký funkční motor stejného typu ideálně s rozumným nájedzdem, jelikož zbytek auta je ve velice zachovalém stavu a rozhodně jej ještě pryč dávat nechci.
Díky všem
Kuba
Pokud Ti otáčky motoru zůstaly v normálu a nevylétly do maxima, motoru s největší pravděpodobností nic nebude. Sežeň jiné turbo (repas) a můžeš frčet dál. Každopádně zkontrolovat "rozpadlé turbo jestli mu něco neschází jinak prohlédnout kamerou spalovací prostor.
Nebo jesti nevíš co s penězi a máš dost času vychytat nový/starý motor dělej jak myslíš :)
PS: U použitého motoru který osobně neznáš vždy kupuješ zajíce v pytli.
Honza, Romča, Honzík (13)
Upravil Honza-PH dne 28.08.2017 11:59,
před 7 letNež shánět motor a stejně nevíš do čeho jdeš, nebude lepší případně nechat opravit svůj ? Jen úvaha....
floridan79Člen Přidáno
před 7 letme napada jen zkusit zavolat do
www.autoland.cz pokud chces menit celej motor a optat se bud primo na tvuj motor nebo na 1,9TD do Ducata 230, je to ten samej motor v zakladu vymenitelnej za tvuj ale bude vse novejsi a mladsi o par let. Od 1994 vyse o par let nez byl dlasi typ Ducata. Doufam ze nepisu kravinu protoze u motoru 2,5D a TD to tak je. Jedine opravdu na prvni pohled viditelnej rozdil je ze starej motor ma klinak a novejsi ma placatej drazkovej remen od klikovky pres vodni pumpu a altik. Jinak pasuje na starou prevodovku protoze blok je ten samej.
Pokud bys chtel opravovat stavajici, muzu Ti doporucit clovicka zde na foru co se v tom rad vrta pokud by mel zajem a cas. U motoru od "nekud" opravdu nevis co je zac a stejne na nem neco opravovat vetsinou budes a bude se treba vyndavat motor 2x. Cau dan
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Neboj se ničeho a nepropadej panice, turba u aut odcházejí stále a motory to z 99% přežijí :)
Vyndej turbo proveď kontrolu jestli je kompletní a dej ho repasovat - lze i výměnným způsobem.
Podle toho co popisuješ tak šli do háje těsnící kroužky a olej z ložiska turba šel do sání = prd se děje.
Nákup jiného motoru bych nechal jako tu nejposlednější z posledních možností.
Honza, Romča, Honzík (13)
Mimochodem, jestli se rozhodneš pro výměnu/opravu turba, nezapomeň vyčistit sání od oleje a při prvním startu být u sání s hadrou pro zastavení. Nebyl by jsi první ani poslední, kdo zapomněl, že motor jede i jen na olej ze sání a je nekontrolovatelný...
Jarda BorekČlen Přidáno
před 7 letJinak by to měl být motor od Peugeota tyto 1.9 td se dávaly do Ducat
!z!)
Citovat
Jarda Borek napsal:
Jinak by to měl být motor od Peugeota tyto 1.9 td se dávaly do Ducat
Ale až o cca 8 let později...... ( někdy kolem roku 1998 ) ještě v roce 1994 se tam dávaly motory Fiatí.....
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
floridan79Člen Přidáno
před 7 letCitovat
copy napsal:
Citovat
floridan79 napsal:
optat se bud primo na tvuj motor nebo na 1,9TD do Ducata 230, je to ten samej motor v zakladu vymenitelnej za tvuj ale bude vse novejsi a mladsi o par let. Od 1994 vyse o par let nez byl dlasi typ Ducata. Doufam ze nepisu kravinu protoze u motoru 2,5D a TD to tak je.
Floridan, takže motor 2,5 TD, ktorý mám v Hymeri r. 91, sa dá nahradiť motorom z novšieho Ducata? A prevodovka pasuje tá stará?
asi takhle....
do roku 1989 je to
2.4TD SOFIM 8140.21 68kW, 1989-1993 je to
2.5TD SOFIM 8140.27 70kW a rok 1994 az 2002 je to
2.5TD SOFIM 8140.47 a ten ma
85kW a ma intercooler mezi turbem a sanim. Vsechny tyhle motory jsou zamenitelne mezi sebou a pasuje na ne prevodovka z hranace.... Dokonce do hranace muzes dat i motor
2.8idTD s oznacenim
SOFIM 8140.43 ale tam uz se musi udelat dira pro turbo u nohou spolujezdce aby se tam veslo. Ten ma myslim
96kW. Novejsi roky uz jsou JTD a tam uz neni namualni cerpadlo ale rizene palubnim pocitacem, ty uz nejdou kvuli elektrice. Jinak bloky jsou v podstate porad stejne.
Takze shrnu to
ANO menit vyse uvedene agregaty lze bez problemu fyzicky, ale pak nebude v papirech sedet typ motoru pokud to nekdo bude chtit rozpitvavat nekde na STK. Ten typ motoru je ovsem vyrazeny uplne zezadu motoru presne za trubkou co vede z vodni pumpy a ta trubka se musi odmontovat aby to slo precist... Ani zubarskym zrcatkem se tam clovek nedostane pac ta trubka je od steny motoru kde to je vyrazene jen par milimetru... Takze bez rozebrani to nikdo nema sanci precist ze to nesouhlasi. Jen emise budou asi trochu rozcislene pri mereni :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 28.08.2017 23:50,
před 7 letFloridan a ako je to s prevodoukou a radenim ked do hranaca supnem motor s pravodovkou z 230 ducata? Da sa to nejako? Diki
floridan79Člen Přidáno
před 7 letCitovat
matorsk napsal:
Floridan a ako je to s prevodoukou a radenim ked do hranaca supnem motor s pravodovkou z 230 ducata? Da sa to nejako? Diki
Da se to, odpoved ti da nejlepe zdejsi clen pachta, ten to delal na svym puvodnim Ducatu 280. Musi se vzit a predelat i saltrpaka, udelat na ni domecek vedle volantu a pak radis pres 2 bovdeny jako u Ducata 230. Jen to razeni zabere kousek vic mista nez to razeni pod volantem. Ale ta prevodovka ma stejne uchyceni a vse.... Jen myslim ze jeste budou poloosy jine, bud delsi nebo kratsi ale to uz se radsi zeptej jeho.
http://www.carava...ookup=2997Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 29.08.2017 08:45,
před 7 letcopyČlen Přidáno
před 7 lettak to si ma floridan nakazil tou myšlienkou.. 85 kw by sa mi zišlo. A motorov z Ducata 230 je na trhu kopec.
sice OT, ale k pousmání...
Motory přežijí vše, kromě úředníka. Jen aby to nedopadlo tak, že nevyjedeme ani na cestu, pokud na "střeše" nebudeme mít "čistírnu" výfukových zplodin"....
floridan79Člen Přidáno
před 6 letCitovat
copy napsal:
tak to si ma floridan nakazil tou myšlienkou.. 85 kw by sa mi zišlo. A motorov z Ducata 230 je na trhu kopec.
Tak ja uz jsem svou nakazu dovedl az do zdarneho konce. Na motor 8140.27 (stare Ducato) jsem prifaril z motoru 8140.47 (Ducato 230) intercooler a vzniklo me z toho 2,5TDI. Jedinej problem nastal tim ze stare Ducato ma nahradni pneu v motorovem prostoru a priruba horni trubky od intercooleru do sani mela nevyhovujici uhel u puvodniho motoru takze to vyresila specialni priruba na me sani posunujici srouby tak, aby sklon trubky byl mensi a vse se tam veslo. Timto velice dekuji pachtovi za vyrobu. Dale uprava drzaku spodni trubky z turba kvuli blbe vyresenemu vyvodu z termostatu na mem motoru viz foto. Trubka je tim padem trochu vychylena, musel se prodlouzit drzak spodni trubky (vingl z plechu) a malem nedosahla hadice od intercooleru. Ale vse jde a povedlo se.
Co je pro me zvlastni, ztisil se vyrazne chod motoru, je takovej cistsi a mekci ted. Jestli se mi touto upravou aspon trochu snizi spotreba ci budu jezdit svizneji, to poznam az na jare. Ale doporucuju kazdymu kdo se nudi a rad se hrabe v motoru :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
floridan79 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen