Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Topeni ve MB Vito: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Topeni ve MB Vito

Poslední aktualizace před 7 let
I
InnkeeperČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj

Omlouvam se za dotaz ktery tu byl mockrat propiran, ale me to nejak nejde do hlavy

Vim ze jde do dodavky tohohle typu poridit naftove topeni.
Prikon ma od 35W vys.

Prvni dotaz - k cemu tam ten prikon je? na takovouhle dodavku prece neni potreba rozfuk ( nebo jo?) a 35W to uz neni tak uplne malo.
Na aute mam 100W solar a 60Ah gelovku - ale v zime (kdy je topeni potreba) to moc dlouho nevydrzi ( odhadoval bych tak den v kuse?)
Predpoklada se ze rano vezmu bezky, auto netopi, odpoledne se vratim , vytopim (zapnu pres mobil chvili nez se vratim) a topim celou noc, vikend mozna takhle vydrzim?
Nebo se predpoklada ze dojedu do kempu a pichnu se na 220?

Hodne se tu pise o zatepleni. Je potreba to resit? Je motivaci to aby topeni neslo porad a tudis klesla spotreba elektriny a vydrzel jsem co nejvic? (spotreba nafty mi neprijde zajimava vzhledem k cene zatepleni)

Kam se topeni dava? Je nekde vevnitr v aute (kde moc prebytecnyho mista neni) nebo nekam k motoru?

Nebo mam kontaktovat nekoho z webasto a domluvit se primo s nima ?


Pro uplnost to co hledam je
- topeni ktery mi v zime rano odmrazi skla tak abych prisel do vytopenyho auta nez jedu do prace
- topeni ktery vydrzi vikend v provozu za predpokladu ze pres den moc v aute nebudu

Diky moc
Innkeepers
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
elektro
- topení 35W je větrák a běžet musí pořád (chlazení a rozfuk)
krom toho si topení občas sáhne pro 25A žhavicího proudu (start) takže denní spotřeba 2kW topení bude od cca 25 do 50Ah
z toho vychází že tvoje gelofka je tragicky malá a pokud ji tam necháš brzo zemře na vycyklování (nemáš ji vybíjet na míň něž 50% kapacity)
- 100W solár je ubohý výkon na provoz elektricky náročnýho topení. V změ dá cca 15% nominálního výkonu (hodí se pro nabíjení NB, telefonu, tabletu, ale topení neutáhne). Musel bys mít na střeše min. dvojnásobek pro celkovou zimní samostatnost.
- pokud se v kempu připojíš na 220V - dej si tam NESÁLAVÝ !!!! např. olejový přímotop - neřve a elektriku máš stejně zaplacenou
izolace
v plechovkách vždy problém - tepelný mosty a jednoduchý zasklení - jsou výrobník kondenzátu ve velikým množství (dá se jímat jako "pseudo-destilka" do kanystru). Já v plechovce (MB Vito) bydlel jen v létě - protože bez kvalitního izolování nejsem schopen v tom bydlet. U profi vestaveb se přední plechová bouda izoluje venkovním "kabátkem" např od Pepy Königa. U mě se zmíněný "proces" vyřešil koupí klasickýho auta (Fiat/Bürstner) se zimním paketem a dvojitou podlahou.
topení
u MB, Fordu a Fiatu se dává pod sedačku spolujezdce (pokud to lze) VW má prostor ve schůdku u spolujezdce.
Pokud chceš ohřívat motor i vzduch tak se obávám že budeš potřebovat topení dvě; ale já vodní nedělám, tak mě možná někdo opraví.
Upravil Karel Prokop dne 26.08.2017 12:25, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

innkeepers napsal:

Kam se topeni dava? Je nekde vevnitr v aute (kde moc prebytecnyho mista neni) nebo nekam k motoru?



Ahoj,
Karel má samozřejmě pravdu, ale pokud to se zimním kempingem myslíš opravdu vážně, je velmi vhodné jednu větev od topení dovést do zadní části vozu.
Proto je mnohem lepší při inerní instalaci topení dát vlevo do půlky vozu, kolmo k šoupačkám (nasávání) a podél levého boku vyvést jednu větev dopředu a druhou dozadu.
Cirkulace je mnohem účinější, teplý vzduch vyváženější a zajistíš si tak menší otáčky topení a logicky i spotřebu proudu ve velkých mrzech.
Pod sedadlem se to funguje, ale při mínus 20-ti Ti ze zadu potáhne na záda a topení pojede často na maximální výkon a bude fučet jako ďas.

Druhou možností je dát topení pod auto a jeden výdech u sededla spolujezce a druhý opět natáhnout pod autem až dozadu.
Touto instalací ale přijdeš o cca. 20 % topného výkonu, ale zase získáš prostor uvnitř.
:_
4.114683,118.628756
I
InnkeeperČlen
Přidáno před 7 let
Ok, diky za vysvetleni

Ja to s tim zimnim kempingem zas tak vazne nemyslim, spis jen prilezistostne (hlavni motivace je takova ze s trema hafanama me jen tak nekam nepustej a tak je nejjednodussi bydlet s nima ve vlastnim aute)

docela me zaujaka moznost co napsal Karel ( coz omezi akcni radius jen na kempy) - olejovy primotop

neco takovehleho?
https://olejove-r...eureka.cz/

Priapdne mejeste vrta hlavou jina varianta - poridit si 230ah baterii s tim ze bude jen na topeni ( tak 60tka se mi vleze pod sedacky a v late to stacilo, kvuli mistu bych ji tam nechal) a jezdit s tim ze samostatny jsem maximalne dva-tri dny (pak se bud dobiju v kempu nebo pojedu domu
Ma sanci to takhle fungovat?
(baterka by stala kolem 7kkc, topeni k tomu kolem 20ti to je tak strop co mi prijde rozumny do toho dat)

Diky
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
http://www.autote...d-12v.html

http://www.autote...-nord.html

Mas to za 20 i s baterkou
Prikon 10 - 30 w
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 7 let
V Multivanu jsem s 2KW Webastem a 80Ah nástavbovou baterií několikrát dal 3 noci zimního kempování v Alpách. Přes den jsem topení stáhl na minimum, po lyžování jsem topení nastavil na cca 1/4 výkonu a v autě bylo na trenky. Auto nebylo nijak extra zaizolované, jen jsem do oken vyřízl izolace z mirelonu.

Ve Vitu/Transporteru nemá cenu dělat nějaké rozvody vzduchu. Vnitřní prostor je tak malý, že to jeden vývod v pohodě vytopí.
I
InnkeeperČlen
Přidáno před 7 let
Neco takovyho presne hledam
Kde ti montovali Webasto? Ja jsem jim uz psal ale zatim mi zadny prodejce neodpovedel
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

MirekJP napsal:
Ve Vitu/Transporteru nemá cenu dělat nějaké rozvody vzduchu. Vnitřní prostor je tak malý, že to jeden vývod v pohodě vytopí.


Ahoj Mirku,

prostor malý to je, ale i přesto si dovolím nesouhlasit.
Také jsem začínal s jedním výdechem, ale teď již bez dvou ani ránu.
Samozřejmě jeden stačí na to, aby se v autě dalo existovat, nicméně já osobně bych již jeden neinstaloval ani do těchto "mini" vozů.
Při rozdílu vnitřní a venkovní teploty nad 35 °C je rozdíl velmi znatelný (dle mého názoru).
Navíc, pokud v dráze výfuku něco překáží - předmět, zvíře, nebo cokoliv jiného, do spodní zadní části vozu nedorazí teplo téměř žádné.

Jsme-li u těch zvířat, tak můj pes společenský labradorský je navíc i dosti náchylný na non-stop proudění vzduchu, takže čím menší prody v autě vznikají, tím jsou jeho oči šťastnější a má záda samozřejmě spokojenější - i to vidím jako bonusové pozitivum.

Ale ano, i s jedním výdechm se dá jet na lyže za celkem příjemného pocitu spokojenosti a bez komplikací při instalaci.
:_

Automatické sloučení 28.08.2017 15:54:

Citovat

innkeepers napsal:

Kde ti montovali Webasto? Ja jsem jim uz psal ale zatim mi zadny prodejce neodpovedel


Pokud si dobře pamatuji, tak Mirek montuje sám :^

Kdysi měl dobré refernce p. Jiřinec, Praha, ale je to už dost let.
https://www.abc.cz/firma/128890-jirin...ec-vaclav/
Jak to jde za nábytkem, podlahou apod., tak bývá vlastní montáž pohodovější ....
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 28.08.2017 15:54, před 7 let
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 7 let
Dva výdechy určitě budou fungovat lépe (v Ducatu mám teď těch vývodů 5 :-), ale při montáži pod sedadlo spolujezdce bych se s tím nedělal - musel by jsi s rozvodem jít pod podlahu, pak zase někudy zpět do auta.... to za to v takhle malém prostoru podle mě nestojí. Já v tom spal v -20ti ve 2000 mnm a tepelný konfort uvnitř auta byl naprosto v pohodě. To že to teplo nedorazí dozadu do kufru po postel je podle mě jedno - voda v kanistru mi tam nikdy nezmrzla.

Jak píše Dan, topení jsem montoval sám, takže servis bohužel neporadím. Můžeš zkusit kontaktovat chlapíka z Trutnova, co na Sbazaru nabízí nezávislá topení za slušné ceny a je schopný je i namontovat. Vyhledej si tam prodejce "Webasto Marek". Já od něj kupoval topení do Ducata a spokojenost.
F
fifa32Člen
Přidáno před 7 let
Karel je jasná autorita, nicméně drobná poznámka k těm olejovým přímotopům, chvíli jsem s tím pokusničil v nezateplené dodávce. Podle mojí zkušenosti záhy zjistíš, že aby to v nezatepleném autě aspoň trochu vytopilo celý prostor, budeš dodělávat ventilátor, a stejně budeš potřebovat dva, na každý konec dodávky. To máš 2x 1500, radši 2000 W příkonu při 220 V vs obvyklá ampéráž jističe v kempu, tak opatrně počítat :-).
I
InnkeeperČlen
Přidáno před 7 let
Diky moc vsem

zavolal jsem doporucenemu Markovi, trpelive temer 25 minut odpovidal na moje ne moc inteligentni dotazy a vysledek je dle ocekavani - prijedu se k nemu ukazat. Co presne vymyslime jeste nevim, musim si to rozmerit a poradne promyslet.
kapajapakapajapaČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, zůstal mi doma po montáži tato mřížka. Kdyby se hodil stačí zavolat, napsat.


http://www.autote...raci-.html
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Innkeeper, Karel Prokop, sipadan, misus, MirekJP, fifa32, kapajapa

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,674,165 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19767 sekund | Průměrně za: 0.19767 (0) sekund | Dotazy: 99 | Použitá paměť: 2MB/2MB