LumajrČlen Přidáno
před 7 letAhoj, upravil jsem naše IVECO daily 35S13 rv 2005 (7m délky, 13m3) na 5místnou obytku, žel nemá z výroby klimatizaci, které by se hlavně kvůli dětem a psovi někdy hodilo, tak přemýšlím, jak to řešit, pokud možno nízkonákladově :) Jde mi o použití klima především za jízdy.
Není ještě nějaké jiné, levnější řešení, než klima jednotku typu Dometic Freshwell 3000/truma comfort nebo střešní dometic freshjet (cca 30 000,-Kč)
Co použít malou mobilní kancelářskou klimatizaci a zapojit ji za jízdy na 220V zásuvku přes měnič 1500W (ten již mám)?
Nebo sehnat starší chladicí jednotku na střechu z chladicího auta a přemontovat ji na Iveco?
Dík za rady či tipy :)
Lumajr
Lumajr Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
josephsNováček Přidáno
před 7 letDobrý den,co se týče malé mobilní klimatizace,tak na trhu je k mání klimatizace Sakura SPC 9 /7998,- Kč/,která má malé rozměry
a příkon při běžícím kompresoru je asi 400 W.Vývod teplého vzduchu jsem udělal výdechem na boku karoserie.V autě jsem měl 36 st.
a asi za 40 min.klesla teplota asi o 8st.Mám solární panel 255Wp,který mi při plném slunečním svitu udržoval akumulátor 100Ah
při běžícím kompresoru stabilně zhruba na 12,2-12,3V.Měnič doporučuji 1500W ,který musí mít hlavně čistou sínusovku.S měničem s obdélníkem klima taky běží ale je dost hlučná.Jinak klima se nechá připojit i na napájení 220V z veřejné sítě.Přeji hezký den,Josephs
Upravil josephs dne 16.07.2017 07:32,
před 7 let
josephs Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
LumajrČlen Přidáno
před 7 letDíky za tip! Ještě by mě zajímalo, jestli tahle malá klima Sakura dokáže vychladit interiér za jízdy na teplotu kolem 20°C, i když je venku třeba kolem 30°C, zkrátka jestli ten výkon je dostatečný pro příjemnou teplotu za jízdy.
GardaČlen Přidáno
před 7 letNedokaze to takto vychladit. Je tu uz na toto tema vlakno kde je to prodiskutovane.
Nazdar, řešil jsem totéž. Koupil jsem obytku přesně podle mých představ, pouze neměla motorovou klimu. Jednu dovolenou jsem odjel bez, ale nic moc.Tak jsem koupil nabořenou dodávku, vše potřebné vymontoval. Vidíš zároveň rozmístění a vedení hadic, máš průchodky, čidla, kabeláže, topení z výměníkem, kompresor, držáky.. atd.....Vše namontováno a super. Další varianta je vrakáč, ale pak si dělej poznámky kde co je .....Zbytek vraku jsem ještě rozprodal. Nechci Ti ale brát iluze o 20ti stupních C vepředu v kabině. Pokud to docílíš, ti vzadu už budou mrtví zimou
tomokingČlen Přidáno
před 7 letdle popisu z navodu ........ Jednotka je v režimu chlazení samoodpařovací, čímž odpadají starosti s vyléváním kondenzátu.
Chausson 630 (Ford 170Hp) Welcome 2017
LumajrČlen Přidáno
před 7 letDíky za komentáře, variantu dodatečného namontování kompresoru + chladiče z nějaké bouračky jsem taky zvažoval, ale zase ta motorová klima mám pocit moc nedofoukne chlad až druhou řadu sedadel, kde vozíme děcka, které horkem trpí více.
Napište prosím nějaké podrobnější praktické zkušenosti s mobilní klimatizací za jízdy - jak moc je to schopné vychladit interiér vozu? Jestli tomu rozumím dobře, tak zase řidiče a spolujezdce to za jízdy moc neosvěží, nebo jo?
A ty stropní Dometic freshjet nebo pod lavici truma comfort - používáte to někdo bez motorové klimy za jízdy, nebo jen v kempu na 230V?
Jak jsem psal, mám motorovou klimu, a s sebou vozím ještě mobilní klimu, ale myslím silnou 1000W. Jednoznačně lepší práci odvede ta motorová. Mám polointegrál necelých 7m. Za předními sedadly mám rozkládací čtyřku a ti co sedí na zadních sedadlech si někdy stěžují(za jízdy), abych klimu ubral. Do zadu směrem ke stropu mám nasměrovány prostřední výdechy na palubce a v pohodě dopraví chladný vzduch nad zadní sedadla. Samozřejmě záleží na tom, jak máš provedenou tepelnou izolaci. Například střešní okno mám za jízdy zaizolováno vloženou deskou z pěnového oboustraně pohliníkovaného materiálu. Další "mínus"-podle mě-při použití pouze mobilní klimy za jízdy je trvalý přísun venkovního vzduchu topením do kabiny. samozřejmě neochlazovaného, tedy v létě teplého 30 i více stupňů. Dále distribuce-směřování (s motorovou klimou) chlazeného vzduchu originálními výdechy je zcela jistě dokonalejší, než jeden výdech mobilní klimy. Závěr podle mých zkušeností: za jízdy motorová klima,na místě klidně mobilní.
josephsNováček Přidáno
před 7 letKlima Sakura SPC9 má pod chladiči sběrací vaničky pro kondensát,které jsou vývodem svedeny do vyndávací vaničky.Takže na vývod jsem nasadil hadici,která je nasazena na plastový prostup v podlaze a kondensát průběžně odtéká pod vozidlo.Jde o to,že za jízdy si otevřu okna,to mi stačí,ale hlavně když jsem někde v kempu nebo dlouho někde parkuji na sluníčku, tak si ochladím na příjemnou teplotu obývací prostor.A nebyla to tak velká investice jako kdybych instaloval originál klimatizace pro obytná auta.přeji hezký den,Josephs
LumajrČlen Přidáno
před 7 letDěkuji všem, pomohlo mi to se v to trochu zorientovat, tak teď uvidíme, co seženu, jestli klima kompresor na dodělání motorové klimy na jízdu, nebo mobilní klimatizaci, případně oboje :) Díky