Citovat
AldaGS napsal:
Vím, že priority jsou výbava, velikost, rozložení apod., ale obecně, kdybyste si kupovali nový nebo zánovní karavan, šli byste přímo po nějaké značce? A po jaké?
Letos to řešit nebudu, ale vzhledem k tomu, že chceme menší karavan a vzhledem k cenám "ojetin" koukám i co může nabídnout nový přívěs.
Můj 28let starý karavan určitě není vodítko ke značce, ale hodně se mi líbí karavany Sprite (dováží Burimex) a pořád si říkám, proč je nikdo nemá.
Díky za názory.
Ahoj, já myslím, že je to spíš o vkusu jednotlivce... Některý karavany jsou něčím specifický, některý jsou prostě tuctový jako ostatní... Moje zkušenost z několika let půjčování různých značek v různých půjčovnách... Ber to jenom jako zkušenost, je to hodně individuální...
Francie - Caravelair - mimořádně lehký, velmi jednoduchý, funkční, útulný - dobrá zkušenost. Stejný je Sterckeman - jiné polepy, v základu větší doložnost, jinak mi přijdou úplně stejný (ale nikdy jsem ho neměl).
Německo - Knaus (měl jsem i Eifelland ale myslím, že to byl starší Knaus s jiným polepem) - výrazně těžší než Caravelair, asi víc vydrží, ale uživatelsky jsem to nijak nepocítil, moc mi nesedí dekory nábytku, čalounění... takový prostě hrozně důchodcovský
Německo - Weinsberg - levnější Knaus, ve kterým se ale cítím výrazně líp, takový nenačančaný, čistý, hezký, jednoduchý - mimochodem v případě zájmu
nedoporučuju prodejce Hellors Strakonice, peklo řešit s nima reklamaci, přístup asi jako ve vlákně
http://www.carava...d_id=26669 naštěstí se jednalo jen o příslušenství za 2 000, ale hrůza hrůza hrůza. Oproti Caravelair je líp řešená ergonomie vnitřku - Caravelair rovná kuchyňská linka, obdélníkový dřez, málo odkládacího místa - Weinsberg oblouk, dřez trojúhelník, fůra místa - ergonomicky prostě lepší, ale taky stejný půdorys o 100 kilo těžší.
Stejný koncern je i Tabbert - vnímám to jako značku pro světský (neměl jsem nikdy ani jsem v něm nebyl, ale na vesnický pouti je vždycky) :)
Německo Eriba - pecka - funkční, čistý, hezký, cítil jsem se tam příjemně, precizní v detailech - v Caravelair vidíš jak mají lepený části sobě, spáry neřeší, hlavičky šroubů taky ne, tady naopak vše precizní, ale už hodně těžký a každý kilo váhy je na cestování znát...
No a pak už jenom co má známý:
Německo Dethleffs - bez vlastní zkušenosti, ale na výstavě vždycky něco ulomenýho, upadlýho, měl ho kamarád a měl úplně žlutou koupelnu u 10 let starýho karavanu. Ale hrozně se mi líbil z venku, ale hrozně rychle opotřebený.
Angličana měl kamarád po tom Dethleffsu, pro mě to bylo hrozný - všechno je jinak, úplně nelogicky. Jediná výhoda je, že jsou z výroby často řešený hodně nezávisle, ale to třeba takový Kabe taky, navíc je super izolované - jeden Kabe je nastálo v Trio camp Praha, nato že tam stojí venku v zimě létě je v super stavu, vnitřek je super.
Angličan - postele na dýlku a uprostřed s nočním stolkem jsou pro mě hrozný - je to spíš gauč než postel a zkus spát na úzkým měkým gauči. Navíc jsem vůbec nepochopil, kde se má jíst. Z toho nočního stolku se vytahuje takový stolek mezi postele, ale je v úplně nesmyslné výšce. Kam se dávají přes den peřiny? To se každý ráno musí sklízet, nebo se to nechává a prostě se tam jenom spí? Jí se venku a sedí se výhradně venku? K čemu je dobrá trouba? Na dovče fakt nechci pect buchty... Takže velký zásoby vody a sprcha OK, ale zbytek jsem nechápal... Taky jsme ve finále byli večer vždy v našem prckovi, protože u nich nebylo kam sednout a venku žerou komáři...
ale tohle neber dogmaticky, prostě mi to jen nesedělo...