AldaGSČlen Přidáno
před 7 letProlezl jsem forum a odpoved na muj dotaz ani google nenasel :)
Mam klasicky pripojeny prives (7 pin) za auto (13 pin).
Je mozne nejak docilit fungovani lednice na 12V za jizdy, aby si brala proud z auta? Plynu se pri jizde bojim nejvic, tak bych radsi tuhle variantu.
Pro samostatnost karavanu mam zvlast kabel na propojeni s autobaterii, kde pak tedy pouzivam jen LED svetlo a cerpadlo na vodu, coz mi baterku par dni nevycucne, lednici samozrejme na plyn. Ale toto propojeni za jizdy nedam. Potrebuji, aby si lednice vzala proud pres zasuvku z tazneho.
Diky.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
AldaGSČlen Přidáno
před 7 letDiky. Kdyz vymenim na karavanu zasuvku za 13 pin, tak pres to lednice pojede? To by mi zatim stacilo.
Vim, ze je mraky moznosti. Mam ale prvni karavan a do budoucna urcite pocitam s lepsim a novejsim, tak do tohoto nechci zbytecne investovat.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
Je to trochu složitější než říci výměna.
Je to o tom podívat se, kde je veden ten kabel od 7 pin . Jestli je to nachystané od nějaké krabičky vpředu na karavanu aspoń do lednice.
Najdi kde končí kabel 7x1.5 od zásuvky u Hobby to je vepředu uvnitř u Knause zespodu pod plynem,je čokoláda a na ní se dopátráš že je tam volné dva kabely od lednice nějaký kabel od čerpadla na vodu a světla na 12 V a zbytek je od světel blinkrů a tak. Musíš to rozluštit u tvého karavanu někdo musel origo napájet 12 V přes mlhovku, Mysli na to že k lednici musí být silnější kabel.
Ber to jako nějaký směr že to tak nějak je.
jarous350Člen Přidáno
před 7 letJá mám 7 pin auto, vozejk i karavan, takže lednici zapínám mlhovkou.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
AldaGSČlen Přidáno
před 7 letTak to asi nebude tak jednoduchy, jak jsem doufal. No zkusim to nejak prozkoumat. Diky.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letZačal bych jednoduchým testem - na spojené soupravě rozsvítit zadní mlhovku. Buďto by se měla rozsvítit mlhovka i na karavanu anebo by měla jít zapnout lednice na 12V (k tomuto účelu by byl někde v karavanu přepínač, jeden kolega tady z fóra si ho označil "STK/pivo" :)))) , nemůžu teď najít vlákno).
Když nic, tak lednice 12V asi není do soustavy zapojená a musíš hledat její vodiče končící asi v nějaké 12V svorkovnici (já mám tuhle svorkovnici v levém předním rohu pod lavicí). Pak propojit např. další šedou sedmikolíkovou zásuvkou (řešení u anglánů) a na auto dát rozdvojku 13pin/2x7pin, nebo přepojit karavanový přívod 7pin na 13pin.
Taky bych projistotu proměřil napětí v tom 13kolíku na autě (pin 10 ... 12V se zapnutým klíčkem), na novějších autech to bývá ošizené, nezapojené nebo slabé vodiče...
http://www.carava...10&m=5L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
jarous350Člen Přidáno
před 7 letCHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
jarous350 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
AldaGSČlen Přidáno
před 7 let:D STK/PIVO :D
Jsem schopný nějak zjistit, jestli lednice na těch 12V běží, aniž bych čekal hodinu na změnu vnitřní teploty?
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
jarous350Člen Přidáno
před 7 letAmpermetr na ten kabel od mlhovky. A nebo se chcíplým motorem voltmetrem, po zapnutí by měl být patrný mírný pokles napětí. Já mám na lednici i doutnavku, takže poznám, že svítí.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
HrenyČlen Přidáno
před 6 letAhoj, co situace: mám na autě 7 pin zásuvku, chci tahat elektřinu do přívěsu pro spotřebiče s vypnutým motorem, mlhovka se dá zapnout jenom současně se světlama. Půjde to nějak?
GardaČlen Přidáno
před 6 letJe treba ty draty trochu dimenzovat. Do lednice tece min.10A Jestli se cestou ztrati nejaky voltik, tak to nemusi chladit a jeste se neco vypali. V autech nebyvaji moc silne draty protoze to neni za normalnich podminek treba.
rodinny_typČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Hreny napsal:
Ahoj, co situace: mám na autě 7 pin zásuvku, chci tahat elektřinu do přívěsu pro spotřebiče s vypnutým motorem, mlhovka se dá zapnout jenom současně se světlama. Půjde to nějak?
Byl jsem ve stejné situaci a řešil jsem výměnou (resp. přidáním) 13pinové zásuvky na auto, karavan 13pin zástrčku už zapojenou měl, přestal jsem používat redukci.
Piny 9 a 10 jsem zapojil na + z konektoru 12V zásuvky v kufru auta, piny 11 a 13 jsem ukostřil na karosérii auta pod kostřicí šroub. Zásuvku v kufru mám jištěnou 15A pojistkou, takže lednici (9-10A) to utáhne a nic dalšího k tomu do zásuvky nebo v karavanu zároveň s lednicí raději nezapínám.
Vzhledem k tomu, že VW má zásuvku napájenou furt, nevypíná se pin 10 po vypnutí klíčku jak by správně měl. Takže když soupravu chcípnu, musím si vzpomenout, že mám jít vypnout ledničku. Jinak to po pár hodinách bude na startovací kabely. Naopak pin 9 mi umožňuje si v karavanu rozsvítit a spláchnout na stpl ještě ráno.
Fr/it auta ale obvykle vypínají s klíčkem všechno, i zásuvky, pak nezbyde než od akumulátoru nebo ze svorkovnice vytáhnout trvalé +, dát pouzdro s pojistkou a natáhnout vodič přes auto dozadu k pinu 9.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
TomTPČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Zásuvku v kufru mám jištěnou 15A pojistkou
Samotná hodnota pojistky ještě není zárukou, že kabeláž k ní vedoucí je dimenzovaná na tak vysoký trvalý odběr. Navíc to nemusí jít z baterie napřímo ale přes nějaké pospojení, které v případě uvolnění a nedokonalého spoje poskytne docela nebezpečný problém. Obezřetnost je určitě na místě. Nehledě na to, jaké napětí se vůbec k lednici dostane.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
rodinny_typČlen Přidáno
před 6 letJasně, lednice napájená z tažného vozu není nikdy ideální řešení.
Vodič u zásuvky v autě je 2,5mm2, do zbytku kabeláže pravda nevidím. V návodu k autu píšou zásuvka max. 120W, ale to bych se tam klasickou zástrčkou neodvážil zapojit...
Pokud je těleso ledničky reálně 120W/12V, jak udává štítek, tak mám při změřených 9A v okruhu na svorkách lednice zřejmě okolo 10,8V. Lednička chladí na přejezdech uspokojivě (97W) a nějakých 27W ((13,8V-10,8V)x9A) mi rozptyluje těch 20m vodičů, zásuvka tažného a ostatní spoje.
Až mi příští měsíc autorizák Citroen zapojí na vyměněném autě 13pin k tažnému, očekávám, že mi lednička a světla v karavanu stejně přestanou chodit. Nedělám si iluze, že by tovární ošizená kabeláž a přeochranované zapojení vozu do karavanu pustily, co potřebuju. Tak abych se podíval po Monocontrolu...
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
Upravil rodinny_typ dne 09.02.2018 16:28,
před 6 letJá mám všechno na 7pin, takže lednici za jízdy + nabíjení baterky přívěsu řeším přes zapalovačovou zásuvku v kufru. Tu jsem ale posílil kabelem 6mm2 přímo od baterky přes 40A pojistku. Z bydlíku mi do zapalovačový zástrčky vede taky 6mm2 kabel (zástrčku jsem upravil pro co nejvyšší přenesitelný proud). Ty 2x6mm2 vodiče mám v plochý bužírce, takže do auta vedou skříplý kufrem ...
Úbytek napětí je minimální (navíc mám v autě zvedlé napětí altíku na 15V), takže lednice chladí i na 12V (spíš 14,5V) stejně jako na 230V nebo na plyn. V přívěsu mám navíc samodomo "booster" z dvojice aktivně chlazených čínských step-up měničů po 60 korunách, což mi do baterky cpe 15,3V (nebo kolik nastavím) a cca 20A, pokud je na vstupu aspoň 10V :-) Na střeše mám 8,5A solár, takže tímhle baterku už jenom tak za jízdy došimrávám.
Baterku do přívěsu dávám vždycky na dodělání nějakou starší z auta, na letní použití to ještě stačí. Pro sichr dávám ještě další baterku do kufru auta pod podlážku k rezervě, ta je taky přes pojistku připojená k tý posílený zásuvce kufru.
Při stání přepínačem s relátkem vypnu "booster" a všechny 3 baterky jsou při připojeným bydlíku spojený dohromady, takže pokud mám vše nabito a někde třeba zastavíme na 3 hodiny na výlet, nechávám lednici běžet z baterek, natož, pokud mi na solár praží sluníčko.
Jinak elektriku v přívěsu mám komplet předělanou, LEDkový světla všude, vše je bez omezení funkční jak na baterku ve skříni, tak z baterky v autě přes ten silný kabel ,tak nouzově i přes slabší 20m kabel z auta při odpřáhnutí (často ale přejíždíme a klidně celou dovolenou přívěs neodpojujeme). Elektricky na 12V i ohřívám vodu v samodomo 6L "bojleru" pomocí peltierova článku, takže za přispění teploty z okolního vzduchu, vlastně je to takový malý "tepelný čerpadlo" :-)
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
lubodanoČlen Přidáno
před 6 letPáni v predošlom príspevku som napísal že na ťahanie karavanu je vhodná elektrinštalácia E085 k TZ.Vôbec netreba to nejako komplikovať napájať to cez zásuvky v aute a pod.Mne osobne všetko funguje v prívese aj ked mám vypnuté zapaľovanie okrem chladničky ale tú prepínam na plyn ked niekde dlhšie stojím.Viem že veľa z nás už malo namontované TZ a potom prišiel na rad príves. Takže ja osobne som si dal namontovať najprv TZ a servise som jednoznačne povedal že to potrebujem na ťahanie bydlíka a zatial žiadný problém dokonca aj keby mi odyšla žiarovka niekde na svetlách tak o tom hneď viem a zároveň mi to chráni riadiačku v aute následkom akehokoľvek skratu.:)
TomTPČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Bery napsal:
Úbytek napětí je minimální (navíc mám v autě zvedlé napětí altíku na 15V)
V přívěsu mám navíc samodomo "booster" ... což mi do baterky cpe 15,3V
Máš na autě ceduli "výbušný náklad" ?
Citovat
Baterku do přívěsu dávám vždycky na dodělání nějakou starší z auta....všechny 3 baterky jsou při připojeným bydlíku spojený dohromady
Kvůli jedný polomrtvý zavraždíš i ty relativně dobré ? V čem je smysl ?
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest