Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice na 12V za jízdy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice na 12V za jízdy

Poslední aktualizace před 6 let
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

SignBoss napsal:

Tak tato hláška " Takže do kufru prosím pro větší odběr tu nejdražší.... " je hodna pana Horsta Fuchse. :)


Pan Horst by měl rád takovéhoto obdivovatele. :D
Psal jsem trošku v nadsázce, protože tato debata byla poněkud zavádějící, nicméně zazněla řada zdravých názorů.
Kdo někdy provozoval běžné 12V automobilové zásuvky na trvalý odběr 10 A i víc bude vědět o čem mluvím, kdo ne vzývá svého oblíbence Horsta, a pane kolego, jako radioamatér který takto zásuvky na mobilním provozu provozoval vím o čem mluvím. Mezi běžnými výrobky made in PRC není mnoho těch, které to trvale zvládnou - trvale= cca 24 hod.
Než jste mě srovnal s Horstem doufám že jste se podíval na připojený odkaz a zhodnotil jak se věci mají, pokud ne, napadáte pouze někoho, kdo se snaží narovnat nesmysly co tu zazní. Nedivím se, že odborníci tu nedávají všanc svoje znalosti při takovéto úrovni odpovědí :(
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Dnes jen v rychlosti :-)
Bob7373 - děkuji za zaslání přiloženého odkazu ...
Škoda, že tady nebyl už o stránku dřív ...
Každý ať zhodnotí sám.

Vrátím se k tomu zvýšení dobíjecího napětí v autě - není samozřejmě z mojí hlavy, ale pochází z hromady diskuzí, kde se řešilo dobíjení favoritů či felicií v době zavedení povinného denního svícení.
Nevím už, co to bylo za rok, ale zvýšení napětí podložením regulátoru diodou "úspěšně riskuju" od tý doby a najel jsem tak cca 200 tkm. Ve favoritu, feldě 1,3 a 1,6 bylo napětí fixní dle původního regulátoru + cca 0,7V úbytek na diodě, u oktávky je v regulátoru Valeo nějaká teplotní závislost a napětí se po zvýšení pohybuje od 15,5 v -10 po 14,4 v + 35. Tyhle hodnoty považuju při režimu provozu, kdy denně dojíždím 2x 10 minut do práce, párkrát za rok někam dál cca 1-3 hodiny a v létě někam na dovolenou za bezpečné. Nešlo by to samozřejmě praktikovat třeba u taxíku, kde motor běží 10 hodin v kuse :-) Tam navíc baterka vlastně ani nevychladne, takže chemie funguje a s nabíjením není problém ...

Bez ohledu na Horsta Fuchse bych ale uvítal případný doporučení na nějakou kvalitní "zapalovačovou" zástrčku. Používám sice levnou, ale kvalitou převyšující ostatní běžně prodávané, ale vzhledem k dimenzování kabelů, odběru "samodomo boosteru" a ledničky v kombinaci s možností zapnout manuálně oba odběry zároveň to znamená vozit s sebou rezervní zástrčku a po "ostrém" použití pro nabití vyšťavené baterky přívěsu ji radši vyměnit, příště už by nemusela pasovat :-) Zásuvka samotná vypadá nezničitelně.

Edaherman - nechtěl jsem se nikoho dotknout, jenom mi tady občas přijde, že kdo nemá (například) Ducato s alkovnou za 3 mega, vybavenou od odborníků 300w solárem, 200+ AH baterkama, troubou na pečení, nádržema velikosti cisterny, satelitem s velkou televizí a netráví kočováním v týhle novodobý maringotce půlku roku, tak to má prostě špatně a snad ani nemá právo se tady podělit o svůj názor nebo řešení :-( Já jsem prostě kutil a vzhledem k tomu, že cestování nemám jako koníčka, jenom prostě v létě na 3 týdny rád kamkoli vypadnu a vypnu, dělá mi největší radost to, že mě to, pokud nepočítám vlastní čas, skoro nic nestojí. A od toho si myslím, že takovýhle forum je, nemá sloužit k chlubení a předhánění, kdo to má líp, nebo kdo má delší ... dodávku. Každý využívá svůj přívěs/obytku jinak, kdyby měli všichni totéž, nikdo by s tím nebyl spokojenej. Takže samozřejmě ani individuální úpravy jednoho přívěsu/auta vyhovující jeho majiteli pochopitelně nemůžou vyhovovat řadě ostatních. Tady prosím těch 95%, kterých se to netýká, není třeba reagovat :-) Počkáme si na odpovědi těch, co odsoudí začátek, aniž by dočetli až sem :-)
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Zase to tak neprožívej kdo co má či nemá , někdo to má poctivě vyděláno jiný méně ,tak to u nás na planetě chodí.

Bery : Jen jedno - ty kutilské nápady dělej dále "ale doma" fandím ti někdy se může i na něco rozumného narazit . Jen tady but opatrnější co a komu radíš. Já už končím , je to marné.
Žijeme jen jednou.
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Až průmysl vytlačí klasické baterie Lithiem, tak si ještě všichni moooc užijeme :D:_
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

SignBoss napsal:

Tak tato hláška " Takže do kufru prosím pro větší odběr tu nejdražší.... " je hodna pana Horsta Fuchse. :)


Taky jsem si nejdřív myslel,že nejlepší je s velkým proudovým zatížením...a ona je to ta nejdražší...
;)
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Herman napsal:

Zase to tak neprožívej kdo co má či nemá , někdo to má poctivě vyděláno jiný méně ,tak to u nás na planetě chodí.

Bery : Jen jedno - ty kutilské nápady dělej dále "ale doma" fandím ti někdy se může i na něco rozumného narazit . Jen tady but opatrnější co a komu radíš. Já už končím , je to marné.


Já to přeci nemyslel tak, že někdo má a někdo nemá. Možná že mnou náhodně uvedenej příklad konkrétní konfigurace pasuje na tebe (nevím, nezkoumám,čím kdo jezdí, ani jak se živí) a asi proto ses ozval jako "potrefená husa" ale na peníze, natož způsob jejich získání, jsem vůbec nenarážel.
Šlo mi na odsuzování toho, když si někdo udělá úpravu sám podle svých individuálních požadavků, něco o tom ví, má to úspěšně vyzkoušený, ale bohužel se to odlišuje od "standardního" , typizovanýho a naprosto blbuvzdornýho provedení vhodnýho i pro zcela laickou obsluhu. Takový řešení ještě automaticky neznamená, že je špatný, jenom prostě někomu, pro konkrétní způsob využívání po dobu pár dní v roce vyhovuje nebo aspoň dostačuje, zatímco někdo jiný, trávící v přívěsu/obytce půlku roku, by s takovým vybavením jenom trpěl, respektive by brzo narazil na všechny jeho omezení, jak po stránce komfortu, tak životnosti součástí, u kterých třeba v mém případě stačí (čistě teoreticky) dimenzování životnosti zařízení zatěžovanýho na třeba 120% s ohledem na provozování "na doraz" třeba na 100 dní provozu, což je u mě víc jak 5 sezon používání :-)
Pokud bych chtěl bydlíkováním trávit víc času, což mě neláká, ač dovolit bych si to do jistý míry mohl, samozřejmě bych plno věcí řešil jinak, ale není to smysl mýho života, pro můj účel využití přívěsu se radši dívám na peníze vlastnoručnímu úpravama ušetřený, než "vyhozený" za něco, bez čeho se obejdu. Vlastní čas nepočítám, ale chápu, že půlka lidí to má úplně naopak. Nemít rodinu, jezdili bysme dál spokojeně se stanem a upravenou autoledničkou jako vrcholem techniky (snížil jsem jí příkon na čtvrtinu, takže chladila jenom asi o 12 stupňů a v kombinaci s druhou paralelní baterkou v kufru a častým přejížděním, případně občasným roztlačením auta jsem ji takhle x dovolených napájel) a vlastně mi nic nechybělo :-) Popsat moje řešení do (pokud esxistuje) nějakýho fóra o stanování, dočkám se nejspíš podobné reakce, jako třeba ty ode mě a třeba by měto taky vyprovokovalo, aniž by to bylo myšleno jakkoli zle. A možná bych tam někoho "sjel" kvůli to, že napíše o to, jak opékal špekáčky půl metru od stanu (zrovna blbej příklad, taky jsem tam svítil svíčkou, nebo nouzově přitopil vařičem, ale tím teď nikoho nenavádím k následování:-)) . Pokud napíšu, že svařuju svářečkou z třeba Obi, aniž bych na to měl teoretický vzdělání, tak to přece ještě neznamená, že nesu odpovědnost za statisíce lidí, co si taky v garáži něco sprsknou. Nedejbože abych někam napsal, že jsem autem překročil rychlost :-)
Takže jinak řečeno, můj popis rozhodně není návodem, podle kterýho si to mají udělat všichni stejně :-) Jak tohle forum, tak další diskuze se hemží individuálníma řešeníma všeho možnýho, ale to přece neznamená, že to jsou všechno univerzální návody pro každého kdo si to přečte. Pokud na youtubu uvidím, jak někdo odpaluje petardu z ruky, nebo zapíjí mentosku colou, přece to hned nepůjdu udělat taky:-) Navíc, pokud se teď vrátím k původnímu tématu, v porovnání s provozem lednice za jízdy na plyn bez patřičnýho zabezpečení, což tady řada lidí bez povšimnutí provozuje, pokládám zrovna svoje řešení za pořád nesrovnatelně menší zlo ...

Jinak souhlas, už jsme úplně mimo téma, uzavřel bych to ...
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
lubodanolubodanoČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Bery.Tak som tieto príspevky čítal a napadlo ma hned keď som ja do vlákna niekedy dávnejšie napísal zlat.ruc.kar.ako som si zavesil telku na dvere bydliku aby som ju mohol pozerať v prestanu,Tak tieš tiež tie odpovede a rady boli u niektorých.Citujem:Tak si to daj patentovať HA HA HA.
Takže čo s toho sa môžme poučiť?Držim ti palce pretože niektorý sme kutily a nieže by sme na to nemali ale teší nás keď si môžme sami niečo urobiť alebo prerobiť.Máš moje pochopenie a len tak dalej rozumný človek si s toho niečo vyberie aby to mohol uskutočniť aj niečo pre seba.
S pozdravom Lubo
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Nemám nic proti kutilům, ale i na ně se vztahují fyzikální zákony, jak jsem předeslal. Solidní kutil napřed studuje, pak kutí a pokud dokutí je schopen i říct za jakých podmínek jeho výtvor funguje.
Toto fórum je spoustou lidí vnímáno jako komunikace znalých lidí, kteří ví jak problémy řešit a poskytuje informace těm začínajícím, kteří neví, pro mě to bylo lepení sedviče, těm kteří radili moc děkuji. Není to Yu tube.
Ano jsem na takováto řešení co popisoval Bery dost citlivý (otcův Favorit spotřeboval za 21 let 4 baterie nejnižší cenové skupiny, jezdil týden po městě a pak 15 km na chatu, pravda každý rok jsem čistil kontakty, konzervoval spoje) Pro takto i jinak upravená auta i jiné věci se hodí cedulka - NAPADENO KUTILEM
Ti s živnostenským oprávněním, co řeší problémy těchto vozidel by jistě mohli vyprávět (např náhrada procesorem řízeného nabíjení na Opl Astra žárovkou 21W - půl roku takto auto jezdilo a jen 2 baterky...) atd atd - takže i kutilství by mělo mít své hranice, minimálně v rozshu pudu sebezáchovy:D
Můj názor - všechno s Mírou
Něco k tématupo diskusi ohledně provozu lednice na 12V zkusím koupit v souladu s diskusí na plynu monocontrol (?) protože trvalých 10 Aje pro tělísko podle mého zátěž a podle diskusí tady je to docela poruchová záležitost (?)
C
caravanmanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

AldaGS napsal:

Tak to asi nebude tak jednoduchy, jak jsem doufal. No zkusim to nejak prozkoumat. Diky.


Aleši stavte se u mě, změřím a vysvětlím, případně zprovozním.
Richard
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

bob7373 napsal:

Nemám nic proti kutilům, ale i na ně se vztahují fyzikální zákony, jak jsem předeslal. Solidní kutil napřed studuje, pak kutí a pokud dokutí je schopen i říct za jakých podmínek jeho výtvor funguje.
Toto fórum je spoustou lidí vnímáno jako komunikace znalých lidí, kteří ví jak problémy řešit a poskytuje informace těm začínajícím, kteří neví, pro mě to bylo lepení sedviče, těm kteří radili moc děkuji. Není to Yu tube.
Ano jsem na takováto řešení co popisoval Bery dost citlivý (otcův Favorit spotřeboval za 21 let 4 baterie nejnižší cenové skupiny, jezdil týden po městě a pak 15 km na chatu, pravda každý rok jsem čistil kontakty, konzervoval spoje) Pro takto i jinak upravená auta i jiné věci se hodí cedulka - NAPADENO KUTILEM
Ti s živnostenským oprávněním, co řeší problémy těchto vozidel by jistě mohli vyprávět (např náhrada procesorem řízeného nabíjení na Opl Astra žárovkou 21W - půl roku takto auto jezdilo a jen 2 baterky...) atd atd - takže i kutilství by mělo mít své hranice, minimálně v rozshu pudu sebezáchovy:D
Můj názor - všechno s Mírou
Něco k tématupo diskusi ohledně provozu lednice na 12V zkusím koupit v souladu s diskusí na plynu monocontrol (?) protože trvalých 10 Aje pro tělísko podle mého zátěž a podle diskusí tady je to docela poruchová záležitost (?)

Člověče,tvoje příspěvky se mi strašně složitě čtou.Přečtu si ho několikrát a stále si nejsem jist zda jsem pochopil,co chtěl básník říct.Než to odešleš,tak si to po sobě prosím přečti. ;)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,078,589 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22425 sekund | Průměrně za: 0.22425 (0) sekund | Dotazy: 99 | Použitá paměť: 2.04MB/2MB