A ešte taká pikoška. Neviem, či je to aj v Čechách, ale u nás ak človek nestihne stk, dostáva automaticky pokutu a nie malú tuším 330 EUR. A to aj v prípade, že s autom nejazdil a teda zákon de facto neporušil. No to už sa mi zdá úplne absurdné. Napríklad ľudia dlhodobejšie v cudzine, ale aj ja, keď štvorkolkou nejazdím a pod. To už ozaj chýba zdravý rozum?
Automatické sloučení 01.06.2017 11:21:
Citovat
Standa2 napsal:
Nevím, jak v SK, ale v ČR pokud máš zapsané rámy v TP, tak je to bez problémů. Dokonce je to rozdělené tak, že do r. 2008 stačí atest, dále na mladší je nutné schválení (homologace). Navijáky se v ČR neřeší a nezapisují, samozřejmě žádné ostré hrany..Tažné zařízení se regulérně zapisuje a neřešitelné to taky není. Občas se zapomíná na to, že jsme byli v minulosti komunistický stát. Některé předpisy byly jiné. Bylo velmi dlouhé přechodné období. V ČR jsou technické předpisy od r. 2015 shodné s předpisy EU. Je tlak na to, abychom se jim přizpůsobili. Eu se nebude přizpůsobovat nám. Tak to prostě je. Tak že to asi bude úloha STK. Proč se to mění, když je jednou vystavený TP? No je to tkzv. technický pokrok. Jistě si pamatujeme na povinnost dovybavit staré Jawy pionýr aspoň jedním zrcátkem. Typ 550 neměl žádné. Pak se dovybavovaly mlhovky. Na některé kamiony zpětná zrcátka. Prostě technický pokrok je a ani si ho neuvědomujeme. Značkové servisy nemohou ručit za víc než funkční technický stav, je tu ještě legislativa a předpisy. Jenže v praxi se zjistí, že značkový servis nedohlédne ani na stav brzdových kotoučú, funkčnost veškerého vnějšího osvětlení. V podstatě to je taky často továrna na generování peněz. A odebrat licenci? To se nestane je tu mnoho ekonomických zájmů. Každý má nějakou zkušenost se značkovým servisem. Nejsou všechny úplně pozitivní. A zase jak, kde. Myslím, že nikdo na STK nechce po nikom nic, co by se nedalo splnit. A pokud něco chce, měl by říci na základě čeho to vyžaduje, aby nešlo opravdu jen o masáž ega. A to, co popsal MTS s emisemi se dá použít i na STK. Plný souhlas.
No a teraz si predstav, že sa u vás prijme predpis, že navijaky musia byť zapísané. Jedného dňa pôjdeš na stk a neprejdeš. A povedia ti, že musíš mať homologáciu a tá v Čechách neexistuje. Budeš to ešte zastávať?
A o akom technickom pokroku vravíš? Ja som nemusel nič na auto dodatočne pridávať, ale to čo tam mám právoplatne prihlásené, už mať nemôžem. To je zvláštny technický pokrok :-)
A že stk nechce nič, čo by sa nedalo splniť? Môj prípad je ten, že sa nedá, a nie som sám. Aj tie rámy, kedysi sa nemuseli zapisovať, teraz musia.
Aj MAN, vzadu mám nosič na quada. Keď mi auto prihlasovali, policajti ho nezapísali. Že je odmontovateľný, že netreba. Na ďalšej stk to už bolo inak, musel sa zapísať. Žeby nejaká retroaktivita?
A ešte, chodím do servisu, kde je v tom istom areáli aj stk. Auto mi v servise spravia, všetko odskúšajú a po tom sa presunie na stk, kde odkontrolujú prácu toho servisu. Má to zmysel?
Nástavbári na náklaďáky by tiež mohli rozprávať, kedysi stačila licencia, akési povolenie, že môžu robiť nástavby, samozrejme ručili za to, že je to podľa predpisov. Tak mám v TP aj moju nástavbu. Teraz sa musí s každou jednou ísť na stk, kde všetko individuálne schvália. A samozrejme v konečnom účte to zaplatí zákazník.