Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Hever, zvedak, defekt pneu a zvedani obytneho auta (alkovna): TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Hever, zvedak, defekt pneu a zvedani obytneho auta (alkovna)

Poslední aktualizace před 6 let
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
Jeste jsme defekt na obytnem aute nemeli (zato na osobaku asi 5x) ale stesti preje pripravenym, rozhodl jsem se po koupi starsiho obytneho auta vyzkouset funkcnost prilozene vybavy - nuzkovy zvedak , nikdy nepouzity a popiskem 1.5t. Auto plne nalozene asi blizko k 3.5t (prazdne 2.8t).

Vytahnu nuzkovy zvedak ktery byl v aute (neoriginal) , zalozim pod leve predni kolo a zacinam zvedat. Jde to cim dal tim hure az je dodana klicka naprosto nepouzitena a pouzivam ji jako paku kterou je potreba kazdou pul otacku vytahnout a zalozit obracene.

Nez dosahnu odlepeni pneumatiky od povrchu , nuzkovy zvedak se zacina prohybat do strany. Dobre 20 - 30 minut pryc (diky problemu s klickou a pretizenym zvedakem) auto nadzvedle ale kolo se jeste nezvedlo od cesty natolik aby slo sundat.

Pri predstave ze to delam na krajnici dalnice , za mnou projede kazdou chvili kamion ktery celou obytkou zahoupa to vzdavam, vytahuji zvedak, hazu ho pres plot abych ho odnesl do popelnice pozdeji.

Druhy den jsem koupil v zelezarstvi panenku (hydraulicky zvedak) na 5tun a opakuji pokus. Panenka je prilis kratka a ve spustenem stavu prilis daleko od podperneho bodu , donesu si drevene spalicky z garaze, podlozim panenku a auto zvednu, kolo je sotva par milimetru od povrchu a zvedak je na konci sveho pracovniho rozsahu = pokud by byla pneumatika bez vduchu , musel bych auto zvedat a spoustet na 2x (zvednout, vypodlozit / spustit / vypodlozit zvedak a znovu zvednout ) coz ovsem opet vyzaduje sadu drevenych podlozek a vice casu = opet problem.

V garazi mam jeste hydraulicky zvedak co obcas maji v LIDLu a pozivam ho na prehazovani kol na osobaku (takovy ten cerveny s koleckama a VELKYM zdvihem, tusim ze na 2t).

Donesu ho k autu , zalozim , zacinam zvedat, zvedak na konci a nafoukla pneumatika jen par cm ve vzduchu, takze kus fosny (cca 5cm silne) o rozmerech zvedaku (cili kus dreva) pod zvedak a konecne auto dost vysoko abych mohl provest vymenu pokud by byla potreba.

Popravde receno jsem rad ze jsem si to zkusil a budu mit v aute co je potreba , pokud to bude potreba. Mam sice zaplacene asistencni sluzby vcetne ADAC ale jesitny chlap si prece poradi sam, ze :).

Dost mne prekvapilo jak vysoky zdvih ma predni kolo bez zatizeni vs plne zatizeni , mozna je to dano starim auta a pruzin (14let). Zadni naprava bude bez problemu jelikoz hever se da umistit primo pod listovou pruzinu a zvednout auto bez toho ze by pruzina menina zdvih. Na osobacich si kola pred sezonou menim sam a tyhle problemy jsem necekal.

A co vy? Co mate ke zvedani v aute? A vite jestli to funguje?
K
kutil1Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj, mám Ford Tranzit, originální nůžkový, stejná hmotnost auta jako tvoje, zvedák funguje OK.
tomkoptomkopČlen
Přidáno před 7 let
Při defektu origo nůžkový z výbavy bez problémů. Tedy asi chyba daného kusu. Doma samozřejmě používám pořádný zvedák s dostatečným zdvihem, abych ho nemusel podkládat.
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
dekuji za odpovedi, pri nejblizsi ceste okolo nejakeho vrakoviste se zeptam po originalnim nuzkovem zvedaku. To co je v obchode nemam odvahu koupit, zatim necham v aute zvedak z Lidlu
Jaroslav134Jaroslav134Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
lze koupit zvedák panenku, která má otočnou na závit vysouvací podpěru, dále má teleskopický dvojitý píst, takže má vysoký zdvih. Vždy, když to situace dovolí je lepší zvedat auto vpředu za rameno, aby se nemuselo zvedat vysoko ještě o zdvih pružiny. Vzadu zvedáme za nápravu. Základní výška zvedáku má být o málo nižší než vypuštěné kolo s ohledem na případnou nerovnost cesty.
Jarda
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 7 let
Mám panenku jak Jarda píše a je dobrá i při prokluzování kola,Zvednu ,podložím kolo a jedu.Zvedat celou kastli není to pravé ořechové ale mechanický origo zvedák vozím taky pro zvednutí když potřebuji vlézt pod auto.
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, panenka co mam , ma taky sroubovaci vrsek , ale to je pouze na priblizeni se k mistu zvedani, ze, nikoliv na zvedani samotne.
Panenka s dvojitym teleskopickym pistem, to slysim poprve - ale bylo by to idealni.
Problem je, ze pist panenky ma mensi zvih nez zdvih odpruzeni kola. Reseni je , jak pisete vyse zvednout auto podeprenim ramena a nikoliv karoserie, coz jsem nezkousel (ze strachu ze neco poskodim). Jsou panenky s ruznym zdvihem pistu, ovsem kolik potrebuji jsem zjistil az jsem zacal auto zvedat (a dostatecne nezvedl).
Az budu u auta, zkusim se podivat jestli to pujde zvednout za rameno bez toho ze bych musel mit obavy o svoji bezpecnost.


PS: Panenku s dvojitym pistem jsem nasel na netu. To je ono. Diky moc
Upravil grom dne 08.05.2017 16:51, před 7 let
Jaroslav134Jaroslav134Člen
Přidáno před 7 let
Většinou stačí dát kolo do rejdu a najít místo na ramenu co nejblíže ke kolu. Zvedák vypadá např. takto:
http://www.aci.cz...d6857.html
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Obytný přívěs jsem zvedal na těch heverech v rohách, což je pohoda. Pohoda skončila ve chvíli, kdy jsem zjistil, že rezerva je na otočné tyči, která se na jedné straně povolí, pak vytočí ven mimo karavan a pak jde teprv rezerva vyndat. Samozřejmě se u toho ale motaj ty nůžkový hevery. Takže hevery nahoru a znova. Stejně je to ale fousový, chce to oj co nejníž a pak teprv je zadek dostatečně zvedlej. Až bude prázdný kolo nebo nerovnej terén, tak jsem na sebe docela zvědavej.

Každopádně jsem stejně jako ty rád, že jsem si to nejdřív odzkoušel doma :D
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 09.05.2017 09:04, před 7 let
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,je dobře vyzkoušet i vzadu,vpředu to bývá jednodušší.Vzadu-podle výrobce nástavby-může číhat překvapení.Boční zakrytování kol může být kvůli snaze o menší celkovou šířku vozidla těsnější,potom nezbývá než zvedat v místě určeném výrobcem,kde třeba u Ducata jen tak tak stačí orig.nůžkový hever.V případě podložení heveru pod nápravu je sice kolo ve vzduchu raz dva ale nejde přetahnout přes brzdový buben.No a specielně u Ducata nůžkový hever není žádná sláva,člověk se, obzvlášť je li auto naložené,nadře jako kůň.Vyřešil jsem to tímhle:
http://www.prumys...14313.html .!t
Samotář
Jaroslav134Jaroslav134Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

jarous350 napsal:

Obytný přívěs jsem zvedal na těch heverech v rohách, což je pohoda. Pohoda skončila ve chvíli, kdy jsem zjistil, že rezerva je na otočné tyči, která se na jedné straně povolí, pak vytočí ven mimo karavan a pak jde teprv rezerva vyndat. Samozřejmě se u toho ale motaj ty nůžkový hevery. Takže hevery nahoru a znova. Stejně je to ale fousový, chce to oj co nejníž a pak teprv je zadek dostatečně zvedlej. Až bude prázdný kolo nebo nerovnej terén, tak jsem na sebe docela zvědavej.

Každopádně jsem stejně jako ty rád, že jsem si to nejdřív odzkoušel doma :D


Já mám karavan Burstner a hevery v rozích ho nezvednu ani náhodou, tím nejde ani vyrovnat, musím najet na klín. Kdysi jsem tu někde četl, myslím že to psal Karel Prokop, že se takto nedoporučuje karavan zvedat z důvodu obráceného pnutí na nástavbu a možnosti rozklížení a následného zatékání. Jak je to tedy? Je uvedené zvedání doporučené výrobcem tvého karavanu?
Jarda
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Aha, to jsem ani nevěděl. Každopádně mi to šlo v pohodě, ale já mám lehkej a krátkej karavan. Je pravda, že se to jmenuje stabilizační noha, takže to na zvedání určeno nebude.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj,

řešil jsem podobné. Měl jsem nůžkový "originál" a nic moc. Občas projeli zoubky uprostřed a auto šlo v průběhu zvedání dolů, ve finále pak závitová tyč strhla závit.

Pořídil jsem si něco jako je v příloze - panenka na 7 tun - koupil jsem na bazoši dvě za 600,- :-)

Výška zdvihu je okolo 30 cm (panenka má dvoustuňový p í s t) což je dostatečné. Zvednout obytku s tím dokáže i dítě.
Martin75 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
H
hrabeČlen
Přidáno před 7 let
Já používám výrobek z Lídlu a bez problémů.
Aleš+Jarka+yeti+sprite 390
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 7 let
Pánové, jak řešíte, aby vám panenka (vršek heveru) nesklouzla z hladkého nosníku podvozku obytného přívěsu?
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

jarous350 napsal:

Obytný přívěs jsem zvedal na těch heverech v rohách, což je pohoda. Pohoda skončila ve chvíli, kdy jsem zjistil, že rezerva je na otočné tyči, která se na jedné straně povolí, pak vytočí ven mimo karavan a pak jde teprv rezerva vyndat. Samozřejmě se u toho ale motaj ty nůžkový hevery. Takže hevery nahoru a znova. Stejně je to ale fousový, chce to oj co nejníž a pak teprv je zadek dostatečně zvedlej. Až bude prázdný kolo nebo nerovnej terén, tak jsem na sebe docela zvědavej.

Každopádně jsem stejně jako ty rád, že jsem si to nejdřív odzkoušel doma :D

Karavan určitě nezvedat za stabilizační nohy ! Zničíš jak nohy,tak pokroutíš karavan.Karavan zvedám za nápravu.
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 7 let
To strkáš hever až za kolo pod nápravu? A jak máš posichrováno, že se vršek heveru nesklouzne?
Upravil Buerstner dne 10.05.2017 17:49, před 7 let
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Buerstner napsal:

To strkáš hever až za kolo pod nápravu? A jak máš posichrováno, že se vršek heveru nesklouzne?

Naštěstí jsem nemusel řešit defekt v terénu.Když zvedám doma,karavan zabrzdím,dám pod nezvedaný kolo klíny.Hever strčím až za kolo,ještě se mi nestalo,že by mělo tendenci sklouznot,ale pro sichr jistím špalkem.Když by tyl zapojený za autem,tak to je ještě stabilnější.
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
Defekt jsem řešil. Origo nůžkový zvedák v pohodě, jen ta ráčnička odešla. Naštěstí s sebou vozím velkou golu. Pořídil jsem i panenku 10t za cca 700-800,- a tu vozím s sebou. Zvedal jsem s i velký mobilheim. Včera jsem si s ní přezul na letní a v pohodě. Jednoduché rychlé .....

taky jsem si jednou pomohl tak, že jsem nafoukl měchy, podložil a vypustil měchy. Od tý doby co mám panenku jsem to už neměl důvod dělat.
Yetti
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Martin75 napsal:

Ahoj,

řešil jsem podobné. Měl jsem nůžkový "originál" a nic moc. Občas projeli zoubky uprostřed a auto šlo v průběhu zvedání dolů, ve finále pak závitová tyč strhla závit.

Pořídil jsem si něco jako je v příloze - panenka na 7 tun - koupil jsem na bazoši dvě za 600,- :-)

Výška zdvihu je okolo 30 cm (panenka má dvoustuňový p í s t) což je dostatečné. Zvednout obytku s tím dokáže i dítě.


Jojo panenku co ma zdvih pistu 30 cm hledam marne. Nechci zdvihat za rameno ci zadni napravu ale za body pro zvedani k tomu urcene. Ale tim padem musim zvednout auto az se vysune cely tlumic ci prohnou zadni pera na max a pak jeste kolo do vzduchu min 5 cm. Zatim mam ten origo nuzkovy hever ale ten si musim podkladat skoro 15cm tlustym drevem a je s tim desna drina. Potrebuju neco co se da vozit v aute vzdy a nezabira to moc mista jako treba ty hydraulicke zvedaky s koleckama. Premyslel jsem taky o "High-lift jack" ale k tomu zas nenajdu zadne zvedaci body na aute, Narazniky jsou moc mekke a prahy leda tak na ozdobu.... Hledam hledam...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,031,511 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21742 sekund | Průměrně za: 0.21742 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.27MB/4MB