Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Pneumatiky na starý karavan: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Pneumatiky na starý karavan

Poslední aktualizace před 7 let
V
Verca1989Nováček
Přidáno před 7 let
Dobrý den,

zdědila jsem po dědovi starý karavan z r.1982 a máme celkem velký problém sehnat na něj nové pneumatiky. V technickém průkazu je uveden rozměr 4,50×12 a nějak si s tím nevíme rady, ani v pneuservisu nám nebyli schopni poradit. Na internetu nemohu nic najít. Dá se tento rozměr nějak přepočítat na dnešní označení pneu? Neřešil jste někdo podobný problém? Případně kam se obrátit, kde by mohli poradit?


Děkuji
K
KulisakČlen
Přidáno před 7 let
Připadá mě to jako rozměr ráfku a ne pneu
- např. Pneu - 155/70 R12C, disk - 4.5 x 12
Co je teď na karavanu za pneu ( napsané na bočnici gumy)?
Honza HHonza HČlen
Přidáno před 7 let
Je to staré označení pneumatik s diagonální konstrukcí. Bohužel se v tomto rozměru už asi nic sehnat nedá.
Našel jsem nejbližší ekvivalent :
http://www.pneuma...oCXtXw_wcB

A nebo sehnat něco blízkého v radialní konstrukci - 4,5 označuje šířku pneumatiky v palcích - což je asi zhruba 115 mm takže by to mělo být 115/80 R12 - ale taky jsem nic nenašel. Jen 125/80 R12 :
http://www.pneuma...oCcVfw_wcB
to by měla být dokonce specialní pneu na karavan
V
Verca1989Nováček
Přidáno před 7 let
Je to opravdu napsané jako druh pneumatik, holt je to 35 let staré, asi bývalo jiné označení než dnes. Na pneu je napsáno: 5.60 R12 XC-PR6 :x
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, zkusil jsem zaguglit na zahranicnich internetech a nasel jsem prevodni tabulku: http://www.kuhnert-anhaenger.de/reife...essen.html

Rozmer by mel byt 135r12 a nela by je vyrabet Debica
V
Verca1989Nováček
Přidáno před 7 let
Díky moc :)
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Když jsem si to přečetl, mrknul jsem, jak na tom jsem já. Předepsaný rozměr v TP je 165/R13C. Jestli mám dodržet i to "C", tak gum na výběr moc není a navíc za výrazně vyšší ceny. Má to cenu? STK podle mě dělat problémy nebude, navíc karavan má provozní/maximální hmotnost 650/1000kg, tak by se to snad tak hrotit nemuselo, ne? Od zatížení na kolo normálního osobáku už se to zas tak neliší.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 7 let
U osobáku máš 4 kola a u tvého jen 2.
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Jo to jo, proto jsem taky psal "zatížení na kolo", osobák celkově váží většinou výrazně víc. Třeba můj focus 1820kg. Navíc s karavanem jedu 90 a do zatáček jako důchodce, takže namáhání pneumatik minimální.

Vidím i hendikep směrem dolů, tzn. to, že na karavanu jsou pneumatiky vyšší a užší, ale nevím, jak hodně se to na tom podepíše.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 29.03.2017 10:40, před 7 let
RobertRobertČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

jarous350 napsal:
Od zatížení na kolo normálního osobáku už se to zas tak neliší.

Zatížení na karavanu větší je a proto je i huštění větší. To osobácké gumy většinou nedovolují (je to na nich z boku napsané). Mám také do 1000kg, předepsaný tlak je 2,7at., dávám 3,3 a při koupi tam byly gumy s max. tlakem 2,3. :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
pachtapachtaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

jarous350 napsal:

Když jsem si to přečetl, mrknul jsem, jak na tom jsem já. Předepsaný rozměr v TP je 165/R13C. Jestli mám dodržet i to "C", tak gum na výběr moc není a navíc za výrazně vyšší ceny. Má to cenu? STK podle mě dělat problémy nebude, navíc karavan má provozní/maximální hmotnost 650/1000kg, tak by se to snad tak hrotit nemuselo, ne? Od zatížení na kolo normálního osobáku už se to zas tak neliší.



Nechápu asi jsem starej a tvrdne mi mozek.Ušetřím několik stovek bouchne guma udělám škodu někoho zraním nedej bože zabiju (pojišťovná dá od toho ruce pryč-nebyly předepsané pneu) má to logiku???
Hanka a Pavel
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Proto se ptám, jestli to má smysl. Kdybych si měl ve všech oblastech, který se promítaj do bezpečnosti, kupovat vždycky jenom to nejlepší, tak bych potřeboval někoho na financování.

Podle mě má cenu investovat do věcí, který za rozumný navýšení peněz dělaj rozumnej efekt, což u tohodle zatím přesvědčenej nejsem.
Nevím, co je na tom k nepochopení. Kdyby to tak nefungovalo, tak by se prodával jenom jeden typ pneumatiky - ten nejbezpečnější, protože o ty ostatní by nebyl vůbec žádnej zájem.

Prostě nebudu si kupovat novej Land Cruiser, přestože je asi o něco bezpečnější než desetiletej Focus.

Sorry, ale už jsem na prohlášení typu "Safety first" trochu alergickej, a to i z toho důvodu, že se touhle oblastí částečně živím.

Co se týče pojišťovny, tak mám několik nehod za sebou (nikoliv jako viník), a nikdy se technickej stav neřešil, je to spíš takovej strašák na lidi.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 29.03.2017 13:11, před 7 let
K
KulisakČlen
Přidáno před 7 let
Taky záleží s jakým zátěžovým indexem ji koupíš. Jinak z vlastní zkušenosti. Karavan - 1400kg a na něm namontovány obyč. matadorky s tlakem max 3,5 bar. Karavan tak nějak za autem plaval a gumy se mě zdály rozplácnutý víc než je zdrávo. Po pěti letech na bočnicích trhliny, že bylo vidět tkaninu. V té době jsem ho koupil ojetý a po první jízdě jsem dal gumy céčkový, tlak dávám 4,2 a je rozdíl i v jízdě- jede jak po kolejích. Pokud je to v TP, tak bych to neřešil a dal tam co tam má bejt, po prvním vyhazovu z STK se ti investice na víc vrátí. Tohle není "safety first" ale směrem k bezpečnosti naopak safety prst( ten prostřední vztyčený) :-).
pachtapachtaČlen
Přidáno před 7 let
Strašák na lidi to je dokud neteče krev.Co se týče výměny aut za bezpečnější je zbytečné dále rozebírat jelikož se kolem aut téměř 35 let točím mám 3 nepsaná pravidla v žádném případě nešetřit na
1. Řízení vozidla
2. brzdy
3. pneumatiky
to ostaní je vice méně jedno tam lze šetřit dle libosti.

kulišáku máš u mne:^:^
Hanka a Pavel
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Nerozumím furt tomu, proč když splním hmotnostní index podle hmotnosti karavanu, proč navíc trvat na písmenu C.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
Zajímavá otázka - co vím z branže, tak písmeno C původně označuje kategorii Commercial, čili užitková vozidla, a tomu odpovídá i návrh pneumatiky: osobák s celkovou hmotností 2 tuny pojede tak naložený spíš výjimečně, zatímco dodávka s celkovou 2 tuny tak může jezdit pořád, když je cílem aby tím vydělávala. Při návrhu céčkové pneumatiky je tedy prioritou spolehlivost, životnost a odolnost, případně nižší valivý odpor pro ekonomiku provozu, zatímco osobní pneu se stejným indexem bude dělaná hlavně na pohodlí chodu, nízký hluk, přilnavost.

Co se týká zatížení, tak rozpočítat statickou váhu vozu je logické, ale za jízdy musí kola snášet i dynamické účinky. Přívěsy mají tužší pérování než auta a jsou vyšší, na jedné nápravě se můžou se víc vrtět a kvůli výšce víc kymácet. Jasně že s nimi jezdíme něžně, ale kdyby přišla prekérka jako vyhýbák nebo rozkmitání, tak to gumy musí ustát. Případný defekt na těžkém přívěsu je pro stabilitu soupravy narozdíl od jednoho ze čtyř kol na autě kritický.
Céčkové pneu umožňují hustit na vyšší tlak, což přispívá k přesnějšímu bočnímu vedení a omezuje tendenci ke kmitání.
Dál máme ve zvyku nechat přívěs dlouhé měsíce na gumách stát na místě, pak ho řádně doložit a upalovat do dáli. Najedeme málo, takže ojetí vzorku nás po letech nenutí k výměně.

Ze svého pohledu tedy chápu postoj výrobce, že raději předepisuje robustnější pneumatiky s céčkem.

---
Jen pro ilustraci, pamatujete na losí test Superbu před pár lety? Osobní pneumatika s nizoučkým profilem - aby to dobře vypadalo, s poměrně nízkým tlakem - aby se v autě dalo vydržet, když to má tak nízkou bočnici. Naložili to na maximum vč. střešního boxu a vletěli do vyhýbacího manévru. Přední pneu jely po bočnici, tak, že ráfek byl pár milimetrů nad asfaltem. Při většině průjezdů ve zkoušce odlehla bočnice od ráfku a nastal totální okamžitý defekt. Škoda trochu zvedla hodnoty huštění, aby patka těsně neodlehla a všichni jsou spokojení, protože osobní pneumatiky v normálním provozu tolik nezatěžujeme.

Sorry jestli jsem se rozepsal moc...
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 7 let
Nevím co na tom nechápeš klasická pneu má hmotnostní index kolem č.84=500kg céčková stejného rozměru má index 94=650kg navíc má trochu jinou konstrukci než klasika má zesílené boky proti průrazu a úplně jiné jízdní vlastnosti oni moc dobře ví proč je píšou do techničáku.Navíc cenový rozdíl je o 2 až 3 stovky vyšší oproti klasické gumě.
Hanka a Pavel
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
No dobře, budu dál jezdit na těch C, který tam mám. Myslel jsem původně, že bych je vyměnil za něco novějšího.
Takhle to budu mít dle specifikace a STK i pojišťovna snad budou spokojený.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 29.03.2017 18:10, před 7 let
T
TFeitČlen
Přidáno před 7 let
Asi Ti zkazím večer, ale i staré C nejsou žádná výhra. Já C gumy měním po sedmi letech a jsou přitom netknutý, vzorek bych řekl na 100%, ale jsou pro mě starý. Nikdo tady bude tvrdit, že je to nesmysl a mění gumy až se sjedou někdo je mění už po pěti letech. Každý podle svého uvážení nebo do prvního průseru. Každopádně, jsou tady na foru i fotky co se stane když pneu bouchne, ty rozpárane podběhy, boky karavanu a vnitřní vybavení stojí za to vidět. A to nechci pomyslet, jaký to musí být když jedeš těch 90 km/hod a guma praskne. A propo, mě v loni na STK kontrolovali předepsané pneu. Tak držím palce
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Na motorce mi při 180kmh prasknul a vylít ventilek, kterej byl půl roku starej, a následně se zula guma z ráfku. Jel jsem s manželkou. Takže si zhruba dovedu představit, co znamená to pak ukočírovat.

O stáří vím. Ale není 10 let jako 10 let. Když to někdo parkuje na sluníčku a mimo sezónu to stojí na poloprázdných gumách, tak to všechno degraduje 3x rychlejc. Když je guma opticky zvenku v pořádku (nedeformovaná, nepopraskaná a jinak nepoškozená), tak je samovolné roztržení dost nepravděpodobné.

U nás na STK kraviny neřeší, z fotek tohle poznat není. Jediný, že jsem vloni musel na motorce na půl hodiny nasadit originál výfuk, protože to na fotce vidět je.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 29.03.2017 20:24, před 7 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Verca1989, Honza H, Kulisak, MirekJP, jarous350, Buerstner, Robert, pachta, rodinny_typ, TFeit

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,031,731 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26409 sekund | Průměrně za: 0.26409 (0) sekund | Dotazy: 131 | Použitá paměť: 2.2MB/2MB