Ahoj, po výměně čerpadla Aqua 8 mně po zastavení vody z baterie začne tak cca 1 s pulzovat, tak 5x se zapne a vypne. Potrubí odvzdušněné je. Mám bojler Truma a mám výpustný a možná i tlakový ventil (na fotce). Nevím, jestli ten boiler má v sobě expanzku a kmitá to kvůli ní, nebo jestli to dělá ten ventil. Nevím, jestli se dá na něm seřizovat tlak. Na čerpadle zatím nechci seřizovat tlak. Setkali jste se s touto závadou?
Upravil kutil1 dne 14.03.2017 10:29,
před 7 let
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
FunHlavní administrátor Přidáno
před 7 letNezdá se mi to jako závada. Závada by bylo, kdyby to dělalo bezděčně. Podle mě je to normální.
Fun
milan59Člen Přidáno
před 7 letAhoj,
předpokládám, že čerpadlo za provozu "vrčí" (pohon otáčením postupně otevírá a zavírá 3 ventily a tím tlačí vodu), a po uzavření baterie pouze natlakuje systém, než ho vypne tlakový spínač na četrpadle. Toto je v pořádku.
Pokud by po uzavření baterie tlakový spínač na čerpadle 5x zapnul a vypnul během 1s, tak bych se obával brzkého vypálení kontaktu v tlakovém spínači.
Ahoj Milan :_
myslím, že si čerpadlo akorát dotlakovává, stačí přidat expanzku a ono by to mělo přestat
GardaČlen Přidáno
před 7 letTohle jsem vyresil pridanim automobiloveho rele cca 30A a pres nej spinam teprve cerpadlo. No a na kontakty civky rele jsem pridal elektrolyticky kondik nevim uz ale asi 1000Mf No a pro vypnuti tlakoveho spinace na cerpadle to rele odpadne cca o 0.5 az 0.8 s. To zajisti spolehlive vetsi tlak aby nedochazelo k pulzaci.
Pokud te to bude zajimat namaluji zapojeni.
simchaČlen Přidáno
před 7 letTaké si myslím, že by expanzka pomohla. Také by čerpadlo nezapínalo tak často, při každém drobném puštění vody.
milan59Člen Přidáno
před 7 letŘešení od Garda je dobré, akorát bych u tlakového snímače na čerpadle nastavil menší tlak (pokud to jde), aby nebyl systém zbytečně pod vyšším tlakem.
Nebo pokud máš baterii se spínačem, tak tento spínač zapojit sériově s tlakovým spínačem na čerpadle.
Ahoj Milan :_
pilinisČlen Přidáno
před 7 letCitovat
kutil1 napsal:
Citovat
Garda napsal:
Tohle jsem vyresil pridanim automobiloveho rele cca 30A a pres nej spinam teprve cerpadlo. No a na kontakty civky rele jsem pridal elektrolyticky kondik nevim uz ale asi 1000Mf No a pro vypnuti tlakoveho spinace na cerpadle to rele odpadne cca o 0.5 az 0.8 s. To zajisti spolehlive vetsi tlak aby nedochazelo k pulzaci.
Pokud te to bude zajimat namaluji zapojeni.
Dík, zajímá mne schéma, budu rád, když nakreslíš.
Automatické sloučení 14.03.2017 13:05:
Citovat
simcha napsal:
Také si myslím, že by expanzka pomohla. Také by čerpadlo nezapínalo tak často, při každém drobném puštění vody.
Expanzka by také řešila, nemám moc místa. Kolik dcl vody se dá odpustit z nejmenší expanzky, aniž by se sepnulo čerpadlo?
Ahoj mam skoro to samé auto a čerpadlo jde dobře ale mam expanzku.Honza
Já Honza a Gábina a obytné auto Fiat Dukáto 2,3 96Kw
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. To nepříjemné pulzování mi začalo dělat čerpadlo, když jsem předělal vodovod karavanu na tlakový system, abych mohl požívat bytové výtokové pákové baterie, protože těch speciálních "karavanových" už jsem měl plné zuby, všechny jsem je vyrval a zahodil. Tlakový spínač 0,4/0,8 bar jsem zařadil do větve za zpětný ventil od čerpadla do rozvodu, předtím jsem z toho tlakového spínače odstranil zpětný ventil s pružinou, protože jsem si vyrobil vlastní zpětný ventil s nulovým průtočným odporem v propustném směru, tj. bez pružiny, která působí proti průtočnému tlaku. Při prvních zkouškách to pulzovalo, byl jsem z toho "na mrtvicu". Pulzování se neobjevilo, nebo v malé míře, když jsem ale pákovou baterii zavíral velice pozvolna. Zjistil jsem, že vedení, které je z převážné části z hadic, tak tyto mohou pružit jakýmsi nafukováním vodou a následným splaskováním, a tím tam vznikají tlakové pulzy od vypínacího až do zapínacího tlaku, než se soustava uklidní, což představovalo i pětkrát po sobě zapnutí a vypnutí po uzavření pákové baterie cvaknutím. Napravil jsem to tak, že jsem do hlavní větve od čerpadla, samozřejmě až za "můj" zpětný ventil, zařadil mnou vyrobenou expanzní nádobu (nerez) 1,5 l, průměr 100, výška 200, s dalším vývodem nad hladinou. Musel jsem si ji vyrobit, taková se koupit nedostane, ale stejně bych si ji udělal. K tomuto vývodu, který je zcela nahoře, jsem připojil hadičkou tlakový ovládací spínač, tzn. že už není v proudu vody, a ten reaguje na tlak vzduchu nad vodní hladinou expanzky. Na druhém vývodu tlak. spínače je hadička a na konci zavzdušňovací ventil (z kola auta s krytkou). A v potrubí se může cukat voda, jak je jí libo, na tlakový spínač a tedy na chod čerpadla to už nemá vliv, tlak vzduchu nad hladinou je vcelku konstantní v rozmezí zapínacího a vypínacího tlaku. Podotýkám, že v nádrži mám ponorku 20 l/min a 1 bar. Bohužel, obrazové dokumenty k mým vynálezům již zde nepublikuji, hlavní důvod je, že je pak nemohu dodatečně upravovat. Je to k vidění jinde na jiných karavanistických stránkách. Čáo, Pepa