Zdravím všechny s nadváhou..
Před nedávnem jsem si pročítal tuto debatu a protože jsem měl auto připravené na lyže, tak
jsem zajel na váhu...+330 kg!! Po příjezdu jsem auto vyprázdnil (zbylo jen nádobí), plus markýza,
Al střešní nosič se žebříkem, vzadu měchy...takže bez láhví a vody, a asi 3/4 nádrže nafty,
prázdná garáž a bez řidiče...3160 kg "doložnost" tedy ne 501 kg (2999 kg papírových) ale jen 340 kg.
Němci na diskuzích píšou, že pro obytná auta uvedená do provozu po 1.7.2003 má platit že pohotovostní hmotnost uvedená v papírech je k hmotnost auta VČETNĚ...90% nádrže, řidiče 75 kg, nářadí, náhradního kola, trojůhelníku, taky 2 plných plynových lahví, čisté vody v nádrži a bojleru. Takže místo 2999 kg co tam mám napsáno já, bych měl ještě připočítat 2 plyn. lahve 48 kg, vodu 100 l v nádrži a 20 l v bojleru a 75 kg řidiče = 48 + 120 + 75 = 243 kg.
Takže ta moje pohotovostní hmotnost je 3160 + 243 = 3403 kg možná mínus nádobí cca 15 kg = 3388 kg. Auto je v základě o 389 kg těžší!!!
Auto je otypované pro 5 osob na jízdu...čili.. řidič + 4 x 75kg = 300 kg...
a najednou je to 3688 kg tedy + 188 kg a nikdo v tom autě nemá ani kartáček na zuby!!
Takže je to lumpárna již od výrobce(ů)... (raději nebudu toho svého jmenovat - byť i ti ostatní jsou na tom stejně), kupec nemá šanci auto řádně používat "jak se má" a vždy je přetížen.
Jezdíme rádi lyžovat do Livigna a poslední dobou se mne švýcarští celníci ptají "a kolik to auto váží?",
ještě že to (snad zatím) nechtějí vážit, to by se jim těch +330 kg asi nelíbilo...švýcaři mají totiž nulovou
toleranci pro nadváhu...(rakušani 2% a němci 5 %)...
Na konci tohoto článku je sazebník pokut za nadváhu ...sazby vás nepotěší:
http://www.carava...46467.html
P.S. a na německých diskuzních fórech se již mluví o rozšiřujícím (jako houby po děšti) automatickém vážení, přenosných váhách ale i o vážení na normálních silnicích. Takže objíždět pevné váhy v Rakousku do budoucna věc moc neřeší.
Řešení to tedy vlastně nemá...
RudyH