Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Propojení baterií: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Propojení baterií

Poslední aktualizace před 7 let
I
IvounČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím,
mám dotaz, v autě mám baterku jak motorovou, tak pro obytnou část. S autem nejezdím přes zimu. Mám jej připojené na zásuvce 230V, kterou zapínám o víkendech. Předpokládám že tam bude nějaké dobíjení. Napadlo mně propojit motorovou s tou obytnou přes zimní odstávku. Takže z laického pohledu by se nabíjely obě a nenastala situace jako minulý týden, když jsem chtěl nastartovat (jen tak cvičně a nechat jej půl hoďky proběhnout) a musel jsem přes kabely.
Obě baterie jsou stejné tzn. 75Ah, což je základní předpoklad propojení.

Díky za názory.
Weinsberg CaraOne 420
Upravil Ivoun dne 22.01.2017 11:38, před 7 let
FeromontFeromontČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
moje zkušenost, viz odkaz , funguje na 100%
nástavbová 140Ah , autová 2x65 Ah



http://eshop.kara...2-24v-120a
Jana a Luboš
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Feromont napsal:

Ahoj,
moje zkušenost, viz odkaz , funguje na 100%
nástavbová 140Ah , autová 2x65 Ah



http://eshop.kara...2-24v-120a



Presne tak, mam ho take a je to asi nejlepsi reseni pro mou potrebu, nabijim solarama a nabijeckou obe baterky, z druhe strany altikem nabijeim take obe baterky za jizdy. A kdyz klesne napeti pod urcitou mez tak se baterky odpoji. Jen ta cena.... ( a co je nejdulezitejsi, nezalezi na stari a velikosti obu baterek vepredu mam startovacku 100Ah a vzadu trakcni Vartu 230Ah)
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Ivoune, udělej to tak, že jednou týdně propoj obě baterky paralelně a zapni nabíjení. Po vypnutí nabíjení , odpoj propojku mezi baterkami, baterky by se rychle vybíjely. Tak docílíš dlouhou životnost baterií. K automatickému nabíjení je spoustu zapojení s elektronickými prvky, ale výše uvedeným řešením nic nezkazíš.
I
IvounČlen
Přidáno před 7 let
Díky, přesně tohle jsem měl na mysli. Tak to tak udělám.
Ještě dotaz, já jsem obytný auto nikdy předtím neměl, takže úplný začátečník.
Co přesně dělá to co je na obrázku? Předpokládám nějaký mněnič i něco s tím nabíjením, nebo se pletu ?

Díky

Citovat

Vasu napsal:

Ivoune, udělej to tak, že jednou týdně propoj obě baterky paralelně a zapni nabíjení. Po vypnutí nabíjení , odpoj propojku mezi baterkami, baterky by se rychle vybíjely. Tak docílíš dlouhou životnost baterií. K automatickému nabíjení je spoustu zapojení s elektronickými prvky, ale výše uvedeným řešením nic nezkazíš.
Weinsberg CaraOne 420
Ivoun Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Předpokládám, že to je energoblok s releovým přepínačem, ale s takovým typem jsem se ještě nesetkal.
Zapni energoblok do sítě 230 V AC a pomoci multimetru změř napětí na baterce pro obytný prostor. Jestli se na baterce objeví napětí 14,4-14,6 V, je to nabíječka pro obytnou baterku. Jestli naměříš na startovací baterce napětí 12,8 V a menší, nemá energoblok program nabíjení startovací baterky. V tom případě udělej variantu, jak popisuji v prvním příspěvku a bude vše v pořádku.
skywalkerskywalkerNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, tohle reseni pres propojovac baterii me zaujalo, jak presne nejsnadneji to nainstalovat? Resp. jde to idealne napr. pres skrinku kde sleduji stav baterii? Predpokladam ze ano, at nemusim nekde tahat x m kabelu a vrtat zevnitr ven..

Diky Honza.
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Provádí se automatické propojení baterek, například pomoci relé CYRIX.
Relé má tu schopnost, že při docílení napětí 13 V na jedné baterce sepne obě dvě, nebo několik baterek paralelně a nabíjejí se všechny baterky. Je stavěna na spínací proud 120 A Při poklesu napětí- vlastně při vypnutí nabíječky dojde k rozepnutí baterek. Takových inteligentních relé je několik typů, většinou v ceně cca 1000 Kč
Nové typy obytných automobilů mají tyto chytré relé přímo v energobloku.
skywalkerskywalkerNováček
Přidáno před 7 let
Ano ten princip funkce rele chapu. Jde mi o to ze ted jsem po dlouhem odstaveni auta a mrazech musel startovat pres kabely a zaroven trakcni baterie pro vnitrek auta byla plna od dobijeni solarem. Z toho jsem odvodil ze solar nabiji pouze vnitrni baterii. Chtel bych aby v pripade nabite vnitrni solar take dobijel motorovou.

V elektrine nejsem expert, auto je z roku 2001 - original vestavba od LMC, je mozne ze to rele tam je ale uz nefunguje..?

Diky H.
I
IvounČlen
Přidáno před 7 let
Tak to vyřeším takto - Já mám baterky obě stejný. Propojím je při zimní odstávce mezi sebou přes diody. Tzn. že se každá bude dobíjet nezávisle. Po zimě tohle zruším.


Citovat

skywalker napsal:

Ano ten princip funkce rele chapu. Jde mi o to ze ted jsem po dlouhem odstaveni auta a mrazech musel startovat pres kabely a zaroven trakcni baterie pro vnitrek auta byla plna od dobijeni solarem. Z toho jsem odvodil ze solar nabiji pouze vnitrni baterii. Chtel bych aby v pripade nabite vnitrni solar take dobijel motorovou.

V elektrine nejsem expert, auto je z roku 2001 - original vestavba od LMC, je mozne ze to rele tam je ale uz nefunguje..?

Diky H.
Weinsberg CaraOne 420
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Jestliže tam dáš diodu, vznikne na diodě úbytek cca 0,7 V a při průchodu proudu bude hodně hřát. Například dioda 10 A. Musela by to být dioda 50 A na chladiči. Ten úbytek 0,7 V bude na druhé baterce chybět a baterka bude nedobitá a snížíš její životnost. Jestli to uděláš na měsíc, nic se neděje, jinak naprosto nevhodné, proto to relé bez úbytku napětí.
Jinak nezáleží na značce auta, ale na typu energobloku, většinou od roku 2000 už mají z energobloku i nabíjení startovací baterie.
Mám solár napojený na nástavbovou baterii a energoblok při docílení napětí 13,8 V sepne relé a spojí baterku nástavbovou a startovací. Při poklesu rozepne.
I
IvounČlen
Přidáno před 7 let
Já to chci udělat po dobu zimního ustájení a ještě k tomu pouze o víkendu. Auto mám zazimovaný na chatě. Přes týden ho odpojuju od zásuvky. Po příjezdu to připojím.
Jde o to aby ta motorová nepadala a tím nedošlo k poškození. Jak to klesne pod 1.7 na článek tak je to špatný....

Citovat

Vasu napsal:

Jestliže tam dáš diodu, vznikne na diodě úbytek cca 0,7 V a při průchodu proudu bude hodně hřát. Například dioda 10 A. Musela by to být dioda 50 A na chladiči. Ten úbytek 0,7 V bude na druhé baterce chybět a baterka bude nedobitá a snížíš její životnost. Jestli to uděláš na měsíc, nic se neděje, jinak naprosto nevhodné, proto to relé bez úbytku napětí.
Jinak nezáleží na značce auta, ale na typu energobloku, většinou od roku 2000 už mají z energobloku i nabíjení startovací baterie.
Mám solár napojený na nástavbovou baterii a energoblok při docílení napětí 13,8 V sepne relé a spojí baterku nástavbovou a startovací. Při poklesu rozepne.
Weinsberg CaraOne 420
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Podle me pokud nejezdis tak ty baterky nabij a pak je odpoj. Cili sundej z nich svorky. Pak staci jednou za dva mesice dobit. Je to proste a jednoduche. Nevys se ti vymaze pamet autoradia.
Miloš
P
PichalNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj,
Dotaz: je nejaky rozdil mezi cyrix za 1400 a rele spinanym D+ od altiku???
Tedy, kdyz pominu to, ze to funguje obousmerne a v pripade solaru to krmi I startovacku.
Cyrix asi nepozna, ktera baterka je 100 procent nabita??
A nebo pozna??
Diky za osvetu.
A opravdu nevadi spojeni startovacky 74A a 180A trakce v nabijeci fazi??
Diky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Ivoun, Feromont, floridan79, Vasu, skywalker, Garda, Pichal

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,050,085 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19935 sekund | Průměrně za: 0.19935 (0) sekund | Dotazy: 107 | Použitá paměť: 2.03MB/4MB