Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 TOPENÍ - vodní Webasto: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

TOPENÍ - vodní Webasto

Poslední aktualizace před 7 let
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Reaguji na první příspěvek.

Výhody vodníka
- většinou lepší výkon 4 až 5 kw
- možnost připojit malý výměníkový bojlet pro ohřev vody
- možnost udělat si samodomo vyhřívanou podlahu v autě.

Nevýhody
-spotřeba el energie. jen to webasto baští cca 40w, plus bude potřeba pomocné oběhové čerpadlo v případě že tu vodu potáhneš někam dál dozadu, plus venilátor k výměníku v zadní části. Dostaneš se na 100w jen to poletí. V případě že jsi v kempu a máš el je to v klidu.

Výhody vzdušníka
-Menší příkon el,
-rychlejší topivý efekt
- ve verzi 4 kw možnost mít vzadu saunu :-)



Nevýhody
-složitější systém ohřevu vody do sprchy.
-všší pořizovací cena (oproti tomu co tam máš)


Takže podle toho jak auto využíváš. pokud kempy tak nechat vodníka pokud divočinu tak bych raději šel do vzduchu.
Tolik jen mé úvahy třeba se pletu.

Samožejmě vodník jde i nadále využít jen částečně. Např ten bojler.
I cesta může být cíl.
Upravil taz26 dne 08.01.2017 20:26, před 7 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Jelikož krom pár nocí v kempu jezdíme na divoko. A jen duben až říjen. Tak holt zainvestuji do vzduchu + rozvod.
A toho vodníka zkusím použít pro boiler, nad tím už jsem taky uvažoval. Ale je to docela daleko. Topení je pod předním světlem. A boiler bude pod lavicí. Tak snad něco vymyslím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Já mám 30 l bojler samodomobastl udělanej na kombi. Jak vytápění od motoru tak elektriku. 30 l stačí pro dva lidi na dva dny sprchování. Tedy natopím a víkend v horách z toho jedeme.Právě zkoumám vodníka abych nemusel vrčet motorem.
I cesta může být cíl.
J
jk1000Člen
Přidáno před 7 let
Pokud by platilo, co pise taz26 o spotrebe vodniho topeni webasto, jak potom funguje treba ALDE, ktere se da u nekterych vyrobcu priplatit nebo byva v "lepsich" obytkach? Nepripada mi realny, ze by to mohlo mit takovou spotrebu. Nebo mi neco unika?
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 7 let
Webasto Thermo top C mám v autě 2.2. Diesel, Avensis, cca 7 let. Bezi každý den i v létě / ohřev motoru. Motor nikdy nastartuje studený, vše původní a plně funkční. Vč. Topení. Jen vyšší nárok na Akkus / cca co 3 mes. preventivně dob. Ctekem.

Topení nekouří, chytá hned.

Za mě osobní zkušenost více než dobrá. Topení bylo dodatečně kupované nové cca půl roku po nákupu auta / před první zimou.

Na letní provoz bych se ho nebál, když už ho má, ať ho využije.
Ixeo 710 i, Fiat
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

jk1000 napsal:

Pokud by platilo, co pise taz26 o spotrebe vodniho topeni webasto, jak potom funguje treba ALDE, ktere se da u nekterych vyrobcu priplatit nebo byva v "lepsich" obytkach? Nepripada mi realny, ze by to mohlo mit takovou spotrebu. Nebo mi neco unika?


Tak samozřejmě je to odhad. záleží na typu ventilátoru a čerpadla který se použije, i na tom jak daleko bude umístěné topení od webasta potažmo motorové části.

Neznám ALDE,repektive princip činnosti. Vím že na elektro se dá přepínat . Při náběhu baští 1A což je 12 w. To jseou veškeré mé znalosti.

Problém je v oběhu vody.Pokud tu vodu potřebuji dostat 2m od webasta vodorovně pod autem tam dát kolínka a protlačit tu vodu výměníkem potřebuji k tomu čerpadlo.Zprvu jsem zkusil malé pomocné čerpadlo z audi co stojí kamarádovi na zahradě. To bylo slabé. Tak jsem pak pořídil za 1500 za bazoše větší. A taky to nefungovalo moc dobře. Nakonec jsem to vyřešil zkrácením vedení k bojleru s co nejméně zatáčkámi a ohybuy.Dají se sehnat různá a není problém se dostat na 104w jen u čerpadla
I cesta může být cíl.
P
pavel2Člen
Přidáno před 7 let
Zdravím,
přidal bych ještě jednu dost podstatnou nevýhodu pro obytku- hluk palivového čerpadla. Přes vánoce jsem tchánovi opravoval Webadsto vodník 5kW namontované v KIi Carnivalu nechtělo zapálit nakonec jen problém v konektorech. Ale docela mě udivil zvuk palivového čarpadla nevím jak to tam mají udělané ale někde u nádrže to stále cvakalo ,prostě u tohohle by se spát nedalo.
Pavel
mekiemekieČlen
Přidáno před 7 let
Palivové čerpadlo je úplně stejné u vodníka i u horkovzduchu. To se musí dát na silentblok, aby se cvakání nepřenášelo do konstrukce a je zkrátka trochu slyšet, ale v udržovacím režimu, kdy topení nejede naplno to není tak hrozné. Největší problém vodníka používaného k topení je, že ohřívá celý motor a jeho chladicí okruh, a protože je motor vypnutý, tak se velká část jeho kapacity ztrácí úplně zbytečně. Kdyby se vyjmul z chladícího okruhu a používal jenom na topení, tak by ta účinnost nemusela být tak hrozná. Jenže to by se pak dlouho ohříval motor a kvůli tomu to tam je namontované, aby se neničil. A pokud pořídíš jiného vodníka, tak musíš řešit soustavu ohřívač-čerpadlo-výměník-rozvod vody, která má velkou tepelnou setrvačnost v závislosti na množství ohřívané vody. Horkovzduch topí hned a potřebuje jen rozvod vzduchu. Ale je hlučnější, protože se tím rozvodem vzduchu šíří trochu zvuk od turbíny. Zkrátka vždycky je něco za něco. Pro obytky se jeví jako nejvýhodnější topení plynem, protože je tiché a jednoduché. Ale zase musíš mít místo na topidlo a na 10kg bombu (nejlépe na dvě). Já že mám malý auto, tak pro mne je ideální, že mám všechno zespodu pod autem a jen 2 kg bombu na sporák.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

taz26 napsal:

Nevýhody
-spotřeba el energie. jen to webasto baští cca 40w, plus bude potřeba pomocné oběhové čerpadlo v případě že tu vodu potáhneš někam dál dozadu, plus venilátor k výměníku v zadní části. Dostaneš se na 100w jen to poletí. V případě že jsi v kempu a máš el je to v klidu.



Ahoj,

Pro standardní rozvod v obytňáku / lodi s ohřevem vody, radiátory a pár výměníky s ventilátorem není potřeba jiné čerpadlo než to, které je součástí topení.

Jelikož se jedná o velmi variabilní systém, tak nelze spotřebu proudu předem odhadovat, ale musí se počítat.
Průměrný výměník s ventilátorem o výkonu cca. 2 000 W má příkon někde mezi 5-10 W - záleží pouze na kvalitě ventilátoru.
Do běžně velkého auta se dávájí většinou pouze dva takové výměníky s rozfukem (stačí i jeden pod stolkem), tzn. při dvou kusech max. 20 W (spíše 14 W - například značka Kalori Silencio 1,9 KW ).
Zbytek tepelné distribuce by měl být zajištěn instalací radiátorů na vhodných pozicích, což je dost problém hlavně v malých autech.

Pokud chci energii šetřit, motor nechávám motorem a vhodně navrhuji architekturu systému podle svých představ.
Samotný ohřívač pak umístím co nejblíže k té součásti systému, které přikládám největší prioritu - třeba bojler, nebo právě výměník s rozfukem pro co nejvčasnější distribuci tepla po zapnutí topení.
Možnost pouze ohřívat vodu v bojleru, nebo pouze topit je naprostou samozřejmostí, ale stejně tak je možno pouze foukat (topit rozfukem), nebo naopak pouze topit radiátory - těch možností je nespočet.
Je pouze na mne jak si systém navrhnu.

Největší výhodou vodovodního topení je právě médium, jelikož voda má vynikající termodynamické vlastnosti a proto je k topení velmi vhodná. Zatím nepoužíváme k transportu tepla lepší látku.

Osobně za největší problém považuji tedy prostorovou náročnost a pak ještě dodatečnou montáž. Rozvod měděných trubek v holém autě je legrace, ale již v hotovém bych se tím zaobírat rozhodně nechtěl.
Spotřebu proudu již v tomto století za problém za zásadní nepovažuji .....

Každopádně naftě zdar, stejně ten plyn začíná atakovat :D

:_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 10:52, před 7 let
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
No to nevím u mne to nestačilo. když jsem odpojil hadici od bojleru tak tam teklo hrozně málo vody.

Je možný že jsem dělal něco špatně, ale laboroval jsem nad tím dost dlouho. Po přidání čerpadla to bylo lepší.Ale i tak se bojler nahříval dlouho. Až jsem zkrátil hadice na co nejktaší a nejpřímější cestu tak to funguje jak má i za jízdy se mi bojler krásně ohřívá.

Co se týče topení já počítal ventilátory 4x6w 120x120 rozmístněné po chladiči z favorita. S možností regulace kolik jich poběží. Se spotřebou jsem byl někde okolo 7A.Tak jsem tohle řešení zavrhl.
Nakonec jsem koupil eberspacher airtronic. Topí to prakticky hned a webasto používám jen pro ru teplou vodu.

Profi řešení bude asi o něčem jiném to uznávám ale na to nemám peníze. :-)
I cesta může být cíl.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Jak jsem již výše předeslal, spotřeba se většinou pohybuje zhruba ve dvojnásobné výši oproti vzduchu.

Bereme-li vzduchový průměr okolo 2 A, tak v běžných vodovodních případech bychom měli být do 5 A (dle délky rozvodů, průměru trubek, uložení trubek v autě / pod autem, počtu matrixů atd. atd. atd.).

Tvých 7 A není tedy daleko od reality, ovšem není to jak si výše uváděl "100 W jen to poletí".
Proto jsem reagoval, aby nedocházelo k domnění, že hranice 100 W je standard.
Spotřeba může samozřejmě být při použití silnějších ohřívačů i daleko vyšší, ale to se netýká aut, je to relevantní pouze u lodí.

Není to řešení pro každého, nafťáky nejsou vhodné ani do kempu (oba typy - větší hluk a zápach), ovšem odpadá tím věčný problém s plynem a to je hlavní důvod, proč toto řešení má svoji uživatelskou základnu, plyn je samozřejmě nejkomfortnější :).
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 15:09, před 7 let
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Jde vidět že s tím máš víc zkušeností než já.
Tak to tak asi bude. Omlouvám se za mylné informace.
I cesta může být cíl.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Netřeba se omlouvat, jsme ve shodě myslím (kromě těch 100W !)).... to jediné se mi nelíbilo, jelikož by to na první pohled tomuto způsobu vytápění škodilo.

100 - 150 W pobírají vodníci (bez pumpy) s výkonem okolo 30 000 W. Tím se pak už vytopí i opravdu velká, několika podlažní loď.
Pro naše účely, kde vytápíme řekněme max. do 40 m3 prostoru a ohříváme pár litrů vody zcela předimenzováno.

Měj se fajn a ať ten Airtronic maká, což stejně bude .... :_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 18:46, před 7 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Franta REZAC, Jirka Canon, ferlich, parag, viera a vlado, sipadan, jirkaj, Standa2, mekie, mb, taz26, jk1000, Jirka Vospalek, pavel2

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,043,513 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22478 sekund | Průměrně za: 0.22478 (0) sekund | Dotazy: 100 | Použitá paměť: 2MB/2MB