to ano, špatně jsem to napsal. je to komplet včetně balanc,elektoniky BMS uvnitř.
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letCitovat
Karel Prokop napsal:
:) jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.
Nějak jsem nepochopil jestli jsou ty baterie dobré nebo je dobrá jen cena, která odpovídá kvalitě?
Jinak bez balančního systému je i
https://www.batte...-12v-90ah/Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Willik68Člen Přidáno
před 6 letnejsem si jist, jestli dávám dotaz do správné debaty. když tak mne prosím nasměrujte jinam.
píšete tady o balancování baterek. chápu to pokud jsou odlišné konstrukce (startovací versus nástavbová) ale jak je to v případě kdy jsou dvě identické baterie spojené pro zvýšení kapaciy.
ptám se proto, že mám v autě dvě stejné baterie (startovací) spojené natvrdo kabelem k sobě. je to již z výroby a jedná se o tranzita s údajně arktickou úpravou. má to snad být výbava do chladnějších podnebí. v každém případě z mých čtyř tranzitů byly dvěma baterkami vybaveny dva. oba origo dva kastlíky na baterie a baterky měly plusové kabely spojené na startéru.
je to snad jen lehkomyslější přístup výrobce k dané problematice? nebo je to takhle v pořádku?
děkuji Willik68
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letZjednodušeně lze říct že to v pořádku je.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letTeď ve zprávách byl elektromobil představený na CESu , který po 9 MINUTÁCH ! nabíjení má dojezd 600km tak s těma baterkami ještě chvilku počkejte určitě se časem něco "zajímavého" ještě objeví :)
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
prcek123Člen Přidáno
před 6 letčeský patent HE3DA slibuje pěknou baterkovou revoluci.
kajman111Člen Přidáno
před 6 letŽducháto 2,5tdi L1H1, Čmundajek ix20 1.4crdi, LMC 400SD
LumajrČlen Přidáno
před 6 letJá chtěl jen ujasnit, jestli ta cena za LFP začíná na tom trojnásobku olova, nebo jsou ještě nějaký další extra výdaje. Jak píšeš k počtu cyklů a váze mi ta vstupní investice nepřipadá zas takovej ranec.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letto jsou kupecký počty; popíšu jak je to u nás, snad to pro základní cenovou orientaci bude stačit:
články 100Ah (10-15 tis dle typu), zformování (2500,-), BMSka 4A (2700,-), podpěťová ochrana 120A (2700,-),bižuterie (1000,-) a Cellog (vč naprogramování a CZ manuálu1500,-), nabíječka 20A (5000,-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
takže u nás například:
Winston 100Ah 15000
zformování 2500
BMS 2700
podpěťová ochrana 2700
bižuterie 1000
Cellog 1500
nabíječka 20A 5000
-----------------------------
celkem cca 30500 vč. DPH
pokud si někdo dodá svoje články, budeme jenom rádi = nemusíme mu držet záruku (hlavně když si je zabije a prodejce mu následně zamítne reklamaci) pak lze vstupní cenu ponížit o cca 3-5tis Kč. Taky si může koupit 5A nabíječku za !t 1500,-
články např. od firem: Winston, EV Battery, Sinopoly, Vina, ZG, Calb,...
V LTW battery to má Péťa Martinec cenově +/- stejný. Páč míň to nejde. To jen pro info, pro ty kovaný spekulantský naturely, co to budou !t zkoušet :D na E-Bayi.
LumajrČlen Přidáno
před 6 letDíky Karle za cenové upřesnění, přesně proto jsem psal své kupecké počty, abych se dozvěděl, jak je to v reálu ;)
Jiri MajkiČlen Přidáno
před 6 letKarle proč píšeš o nabiječce energoblok to nedovede nabít ?
HrochČlen Přidáno
před 6 letSlíbil jsem, že se podělím o své zkušenosti s LiFePO4 baterií, tak tak nyní činím. Baterii mám v bydlíku namontovánu od února 2017, tudíž téměř rok. Během toho roku s bydlíkem najeto cca 25000 km a odbydleno nespočet nocí. Zkušenost s tímto zdrojem energie je naprosto skvělá. Baterie je nabíjena standardním energoblokem a solárním panelem. Booster nemám, jelikož není potřeba - po přejezdu je vždy baterie nabitá. Solární panel jsem měl i před montáží LiFePO4, ale takové proudy jako nyní mi do baterie netekly :-) . Nízká váha a příjemné rozměry jsou dalším benefitem. Škoda, že ještě nejsou řádně vyzkoušeny startovací LiFePO4 baterie, neváhal bych.
HrochČlen Přidáno
před 6 letAhojda Rudy, mám energoblok i solární regulátor na GEL.
sipadanČlen Přidáno
před 6 letAhoj Hrochu,
Tvojí instalaci sleduji již ten rok ...
Jsi stále přesvědčen, že to LiFePo4 je spokojeno s gelovou nabíjecí charakteristikou ?
Shodují se totiž pouze v napětí.
Neber můj komentář jako provokativní, jen spíše udržuj pravidelná roční hlášení, opravdu zajímavé testování totiž.
:_
HrochČlen Přidáno
před 6 letMám baterii od LTW a po rozhovoru se zástupcem této firmy - ano. Pravidelně na výstavách (naposled před týdnem CMT Stuttgart) okukuji energobloky nových bydlíků a na možnost přepnutí na LiFePO4 jsem ještě nenarazil.
Baterie se zatím chová tak, jak od ní očekávám - funguje a nemusím se o ni starat.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letAle pánové,
je třeba říct, že v konzervaci držíte dlouhodobě přes 3,45V na článek !!!! Solár nechá baterku přes noc odpočinout na klidovejch 3,3V/článek, ale EBL ne !!!
V takovým případku projevuju vážnou obavu, co to s baterkama za rok až tři udělá (ten dlouhodobej pobyt v 13,8V). Např. při trvalým připojení přes zimu,...
Protože: kdyby to bylo takhle jednoduchý, tak nikdo nebude nabíječky LFP vyrábět,.....a bude je dobíjet klasickou olověnou charakteristikou,...
Takovádle aplikace je samozřejmě použitelná (ale nikoli vhodná) pro elektricky vysoce znalý lidi, ale ne pro běžnýho uživatele,....Běžnej uživatel o těchle jevech nemá ani páru !!!
Tipnu si: kolik z deseti tisíc tady registrovanejch členů todle ví ???
Odpověď nebude složitá,....Moc jich nebude,.....
zn. fakt sem Vám nechtěl zkazit vodpoledne,.....:_
třeba se mejlím a baterky v tomdle módu budou v pohodě fungovat dalších deset let,...(a nebo se lehkým přebíjením začnou pozvolna nafukovat,...) ale to hukáže až čas.
Každopádně tato informace by měla zaznít minimálně v odborných kruzích (a v odborný uživatelský veřejnosti),...a jak vidím, tak se s ní nikdo ze zdejších elektro-odborníků nijak nezabýval, což mě (vobyčejnýho elektrikáře) tedy upřímně překvapuje.
Pravda je že jsem to na na net nepsal (ani v akademii) páč jsem předpokládal, že věc tak evidentní je všem stavitelům i prodejcům zcela samozřejmá....
No, errare, humnanum est. Fšichni se učíme. Celej život. Mě nevyjímaje.
Soráč, já se vám do těch témat furt seru; už dám pokoj,... :_