Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?

Poslední aktualizace před 5 let
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 6 let
to ano, špatně jsem to napsal. je to komplet včetně balanc,elektoniky BMS uvnitř.
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

:) jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.


Nějak jsem nepochopil jestli jsou ty baterie dobré nebo je dobrá jen cena, která odpovídá kvalitě?


Jinak bez balančního systému je i https://www.batte...-12v-90ah/
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Willik68Willik68Člen
Přidáno před 6 let
nejsem si jist, jestli dávám dotaz do správné debaty. když tak mne prosím nasměrujte jinam.
píšete tady o balancování baterek. chápu to pokud jsou odlišné konstrukce (startovací versus nástavbová) ale jak je to v případě kdy jsou dvě identické baterie spojené pro zvýšení kapaciy.
ptám se proto, že mám v autě dvě stejné baterie (startovací) spojené natvrdo kabelem k sobě. je to již z výroby a jedná se o tranzita s údajně arktickou úpravou. má to snad být výbava do chladnějších podnebí. v každém případě z mých čtyř tranzitů byly dvěma baterkami vybaveny dva. oba origo dva kastlíky na baterie a baterky měly plusové kabely spojené na startéru.
je to snad jen lehkomyslější přístup výrobce k dané problematice? nebo je to takhle v pořádku?
děkuji Willik68
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Zjednodušeně lze říct že to v pořádku je.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 6 let
Teď ve zprávách byl elektromobil představený na CESu , který po 9 MINUTÁCH ! nabíjení má dojezd 600km tak s těma baterkami ještě chvilku počkejte určitě se časem něco "zajímavého" ještě objeví :)
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
prcek123prcek123Člen
Přidáno před 6 let
český patent HE3DA slibuje pěknou baterkovou revoluci.
kajman111kajman111Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

prcek123 napsal:

český patent HE3DA slibuje pěknou baterkovou revoluci.


S tou revolucí to asi nebude tak žhavé :_ doporučuji přečíst celé
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f...p;start=30
Žducháto 2,5tdi L1H1, Čmundajek ix20 1.4crdi, LMC 400SD
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JardaK2 napsal:

[quote]Karel Prokop napsal:

:) jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.



Taky by mě zajímalo, jestli jsou dobrý.

Jaký je aktuálně rozdíl ve vstupní investici do LifePo4 baterií? Srovnání využitelných cca 80Ah:

http://evbattery....age348.htm

Sestava LiFePo4: 12V 100Ah
· 4x článek 100Ah
· 4x obvod pro balancování 5A
· 1x Cell log pro kontrolu a odpojení zátěže

Cena 11 000 + chytrá BMS 2300 + DPH = cca 16000,-
Cena nabíječky LiFePo4 pro pné nabití 100Ah?? cca 4000,-
Celkem 20 000,-Kč

Olovo: sestava VARTA Professional Dual Purpose 140 /180 Ah
cca 4000-5000 + nabíječka cca 2000,-
Celkem 6-7 000,-Kč

Je to tak, nebo se pletu?
Lumajr
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
Nepleteš. a ?
CibiCibiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Lumajr napsal:

Citovat

JardaK2 napsal:

[quote]Karel Prokop napsal:

:) jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.



Taky by mě zajímalo, jestli jsou dobrý.

Jaký je aktuálně rozdíl ve vstupní investici do LifePo4 baterií? Srovnání využitelných cca 80Ah:

http://evbattery....age348.htm

Sestava LiFePo4: 12V 100Ah
· 4x článek 100Ah
· 4x obvod pro balancování 5A
· 1x Cell log pro kontrolu a odpojení zátěže

Cena 11 000 + chytrá BMS 2300 + DPH = cca 16000,-
Cena nabíječky LiFePo4 pro pné nabití 100Ah?? cca 4000,-
Celkem 20 000,-Kč

Olovo: sestava VARTA Professional Dual Purpose 140 /180 Ah
cca 4000-5000 + nabíječka cca 2000,-
Celkem 6-7 000,-Kč

Je to tak, nebo se pletu?



Třeba počet cyklů? Pro někoho váha?
VW LT 35 maxi
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 6 let
Já chtěl jen ujasnit, jestli ta cena za LFP začíná na tom trojnásobku olova, nebo jsou ještě nějaký další extra výdaje. Jak píšeš k počtu cyklů a váze mi ta vstupní investice nepřipadá zas takovej ranec.
Lumajr
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
to jsou kupecký počty; popíšu jak je to u nás, snad to pro základní cenovou orientaci bude stačit:

články 100Ah (10-15 tis dle typu), zformování (2500,-), BMSka 4A (2700,-), podpěťová ochrana 120A (2700,-),bižuterie (1000,-) a Cellog (vč naprogramování a CZ manuálu1500,-), nabíječka 20A (5000,-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
takže u nás například:
Winston 100Ah 15000
zformování 2500
BMS 2700
podpěťová ochrana 2700
bižuterie 1000
Cellog 1500
nabíječka 20A 5000
-----------------------------
celkem cca 30500 vč. DPH

pokud si někdo dodá svoje články, budeme jenom rádi = nemusíme mu držet záruku (hlavně když si je zabije a prodejce mu následně zamítne reklamaci) pak lze vstupní cenu ponížit o cca 3-5tis Kč. Taky si může koupit 5A nabíječku za !t 1500,-
články např. od firem: Winston, EV Battery, Sinopoly, Vina, ZG, Calb,...

V LTW battery to má Péťa Martinec cenově +/- stejný. Páč míň to nejde. To jen pro info, pro ty kovaný spekulantský naturely, co to budou !t zkoušet :D na E-Bayi.
LumajrLumajrČlen
Přidáno před 6 let
Díky Karle za cenové upřesnění, přesně proto jsem psal své kupecké počty, abych se dozvěděl, jak je to v reálu ;)
Lumajr
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 6 let
Karle proč píšeš o nabiječce energoblok to nedovede nabít ?
!y !@ !r !d :z
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Slíbil jsem, že se podělím o své zkušenosti s LiFePO4 baterií, tak tak nyní činím. Baterii mám v bydlíku namontovánu od února 2017, tudíž téměř rok. Během toho roku s bydlíkem najeto cca 25000 km a odbydleno nespočet nocí. Zkušenost s tímto zdrojem energie je naprosto skvělá. Baterie je nabíjena standardním energoblokem a solárním panelem. Booster nemám, jelikož není potřeba - po přejezdu je vždy baterie nabitá. Solární panel jsem měl i před montáží LiFePO4, ale takové proudy jako nyní mi do baterie netekly :-) . Nízká váha a příjemné rozměry jsou dalším benefitem. Škoda, že ještě nejsou řádně vyzkoušeny startovací LiFePO4 baterie, neváhal bych.
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

...... Baterie je nabíjena standardním energoblokem a solárním panelem. ......

Tome, můžeš se kouknout, na jakou charakteristiku máš ten energoblok přepnutý? Kyselina nebo AGM/GEL a nebo už máš energoblok s charakteristikou pro LiFePO4? Na jaře budu měnit baterku ale do výměny energobloku ani solárního regulátoru nepůjdu. V podstatě nemám problém s energií ani se stávající AGM, LiFePO4 bych volil jen s ohledem na hmotnost.
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Ahojda Rudy, mám energoblok i solární regulátor na GEL.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Hrochu,

Tvojí instalaci sleduji již ten rok ...
Jsi stále přesvědčen, že to LiFePo4 je spokojeno s gelovou nabíjecí charakteristikou ?
Shodují se totiž pouze v napětí.

Neber můj komentář jako provokativní, jen spíše udržuj pravidelná roční hlášení, opravdu zajímavé testování totiž.

:_
4.114683,118.628756
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Mám baterii od LTW a po rozhovoru se zástupcem této firmy - ano. Pravidelně na výstavách (naposled před týdnem CMT Stuttgart) okukuji energobloky nových bydlíků a na možnost přepnutí na LiFePO4 jsem ještě nenarazil.
Baterie se zatím chová tak, jak od ní očekávám - funguje a nemusím se o ni starat.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Ale pánové,
je třeba říct, že v konzervaci držíte dlouhodobě přes 3,45V na článek !!!! Solár nechá baterku přes noc odpočinout na klidovejch 3,3V/článek, ale EBL ne !!!
V takovým případku projevuju vážnou obavu, co to s baterkama za rok až tři udělá (ten dlouhodobej pobyt v 13,8V). Např. při trvalým připojení přes zimu,...

Protože: kdyby to bylo takhle jednoduchý, tak nikdo nebude nabíječky LFP vyrábět,.....a bude je dobíjet klasickou olověnou charakteristikou,...
Takovádle aplikace je samozřejmě použitelná (ale nikoli vhodná) pro elektricky vysoce znalý lidi, ale ne pro běžnýho uživatele,....Běžnej uživatel o těchle jevech nemá ani páru !!!
Tipnu si: kolik z deseti tisíc tady registrovanejch členů todle ví ???
Odpověď nebude složitá,....Moc jich nebude,.....

zn. fakt sem Vám nechtěl zkazit vodpoledne,.....:_
třeba se mejlím a baterky v tomdle módu budou v pohodě fungovat dalších deset let,...(a nebo se lehkým přebíjením začnou pozvolna nafukovat,...) ale to hukáže až čas.
Každopádně tato informace by měla zaznít minimálně v odborných kruzích (a v odborný uživatelský veřejnosti),...a jak vidím, tak se s ní nikdo ze zdejších elektro-odborníků nijak nezabýval, což mě (vobyčejnýho elektrikáře) tedy upřímně překvapuje.

Pravda je že jsem to na na net nepsal (ani v akademii) páč jsem předpokládal, že věc tak evidentní je všem stavitelům i prodejcům zcela samozřejmá....
No, errare, humnanum est. Fšichni se učíme. Celej život. Mě nevyjímaje.

Soráč, já se vám do těch témat furt seru; už dám pokoj,... :_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,031,976 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19940 sekund | Průměrně za: 0.1994 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB