!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 30

· Členové on-line: 7
DDT, berrky, TrcekVw, jarous350, petak, furgon, md

· Registrovaní členové: 11,675
· Nejnovější člen: Hrachovinova

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

libor1964
16.08.2018 09:39
Vítáno Shock Shock

libor1964
16.08.2018 09:37
Zdravím,potřebuji poradit nějaký slušný kemp v západních Čechách.Máme pejska.Tak ať nemáme problém.Koupání výtáno.Libor

Michal Levice
14.08.2018 17:16
Rýchla pozvánka víkend Oáza kemp Komoča dobrá strava pekná pláž super voda .

Majli
14.08.2018 12:29
@ ZdendaAla : D1 pokud teda máš auto do 7 osob . Kup ji tady: https://ematrica..
..tiutdij.hu

ZdendaAla
13.08.2018 22:19
Ahoj,jel teď někdo obytným autem do 3,5t po maďarské dálnici? Platí známka D1 nebo D2? díky za info

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?
to ano, špatně jsem to napsal. je to komplet včetně balanc,elektoniky BMS uvnitř.
 
Upravit
Karel Prokop napsal:

Smile jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.


Nějak jsem nepochopil jestli jsou ty baterie dobré nebo je dobrá jen cena, která odpovídá kvalitě?


Jinak bez balančního systému je i https://www.batte...-12v-90ah/
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
 
Upravit
nejsem si jist, jestli dávám dotaz do správné debaty. když tak mne prosím nasměrujte jinam.
píšete tady o balancování baterek. chápu to pokud jsou odlišné konstrukce (startovací versus nástavbová) ale jak je to v případě kdy jsou dvě identické baterie spojené pro zvýšení kapaciy.
ptám se proto, že mám v autě dvě stejné baterie (startovací) spojené natvrdo kabelem k sobě. je to již z výroby a jedná se o tranzita s údajně arktickou úpravou. má to snad být výbava do chladnějších podnebí. v každém případě z mých čtyř tranzitů byly dvěma baterkami vybaveny dva. oba origo dva kastlíky na baterie a baterky měly plusové kabely spojené na startéru.
je to snad jen lehkomyslější přístup výrobce k dané problematice? nebo je to takhle v pořádku?
děkuji Willik68
 
Upravit
Zjednodušeně lze říct že to v pořádku je.
 
http://www.serviskaravanu.cz/ Upravit
Teď ve zprávách byl elektromobil představený na CESu , který po 9 MINUTÁCH ! nabíjení má dojezd 600km tak s těma baterkami ještě chvilku počkejte určitě se časem něco "zajímavého" ještě objeví Smile
Zdeněk 64 Alena 56, vnuk Péťa 14 občas i Matěj 9
 
http://traperi.sweb.cz/ Upravit
český patent HE3DA slibuje pěknou baterkovou revoluci.
 
Upravit
prcek123 napsal:

český patent HE3DA slibuje pěknou baterkovou revoluci.


S tou revolucí to asi nebude tak žhavé :_ doporučuji přečíst celé
http://www.rcmani...p;start=30
Žducháto 2,5tdi L1H1
 
Upravit
JardaK2 napsal:

[quote]Karel Prokop napsal:

Smile jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.



Taky by mě zajímalo, jestli jsou dobrý.

Jaký je aktuálně rozdíl ve vstupní investici do LifePo4 baterií? Srovnání využitelných cca 80Ah:

http://evbattery....age348.htm

Sestava LiFePo4: 12V 100Ah
· 4x článek 100Ah
· 4x obvod pro balancování 5A
· 1x Cell log pro kontrolu a odpojení zátěže

Cena 11 000 + chytrá BMS 2300 + DPH = cca 16000,-
Cena nabíječky LiFePo4 pro pné nabití 100Ah?? cca 4000,-
Celkem 20 000,-Kč

Olovo: sestava VARTA Professional Dual Purpose 140 /180 Ah
cca 4000-5000 + nabíječka cca 2000,-
Celkem 6-7 000,-Kč

Je to tak, nebo se pletu?
Lumajr
 
Upravit
Nepleteš. a ?
 
Upravit
Lumajr napsal:

JardaK2 napsal:

[quote]Karel Prokop napsal:

Smile jistěže je známe.
výroba páně Kašpárkova. Kastlík je odolný Alu svařenec. Výborná (až oslnivá) je hlavně láce.
Občas je montujeme.



Taky by mě zajímalo, jestli jsou dobrý.

Jaký je aktuálně rozdíl ve vstupní investici do LifePo4 baterií? Srovnání využitelných cca 80Ah:

http://evbattery....age348.htm

Sestava LiFePo4: 12V 100Ah
· 4x článek 100Ah
· 4x obvod pro balancování 5A
· 1x Cell log pro kontrolu a odpojení zátěže

Cena 11 000 + chytrá BMS 2300 + DPH = cca 16000,-
Cena nabíječky LiFePo4 pro pné nabití 100Ah?? cca 4000,-
Celkem 20 000,-Kč

Olovo: sestava VARTA Professional Dual Purpose 140 /180 Ah
cca 4000-5000 + nabíječka cca 2000,-
Celkem 6-7 000,-Kč

Je to tak, nebo se pletu?



Třeba počet cyklů? Pro někoho váha?
VW LT 35 maxi
 
Upravit
Já chtěl jen ujasnit, jestli ta cena za LFP začíná na tom trojnásobku olova, nebo jsou ještě nějaký další extra výdaje. Jak píšeš k počtu cyklů a váze mi ta vstupní investice nepřipadá zas takovej ranec.
Lumajr
 
Upravit
to jsou kupecký počty; popíšu jak je to u nás, snad to pro základní cenovou orientaci bude stačit:

články 100Ah (10-15 tis dle typu), zformování (2500,-), BMSka 4A (2700,-), podpěťová ochrana 120A (2700,-),bižuterie (1000,-) a Cellog (vč naprogramování a CZ manuálu1500,-), nabíječka 20A (5000,-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
takže u nás například:
Winston 100Ah 15000
zformování 2500
BMS 2700
podpěťová ochrana 2700
bižuterie 1000
Cellog 1500
nabíječka 20A 5000
-----------------------------
celkem cca 30500 vč. DPH

pokud si někdo dodá svoje články, budeme jenom rádi = nemusíme mu držet záruku (hlavně když si je zabije a prodejce mu následně zamítne reklamaci) pak lze vstupní cenu ponížit o cca 3-5tis Kč. Taky si může koupit 5A nabíječku za !t 1500,-
články např. od firem: Winston, EV Battery, Sinopoly, Vina, ZG, Calb,...

V LTW battery to má Péťa Martinec cenově +/- stejný. Páč míň to nejde. To jen pro info, pro ty kovaný spekulantský naturely, co to budou !t zkoušet Grin na E-Bayi.
 
http://www.serviskaravanu.cz/ Upravit
Díky Karle za cenové upřesnění, přesně proto jsem psal své kupecké počty, abych se dozvěděl, jak je to v reálu Wink
Lumajr
 
Upravit
Karle proč píšeš o nabiječce energoblok to nedovede nabít ?
!y !@ !r !d :z
 
Upravit
Slíbil jsem, že se podělím o své zkušenosti s LiFePO4 baterií, tak tak nyní činím. Baterii mám v bydlíku namontovánu od února 2017, tudíž téměř rok. Během toho roku s bydlíkem najeto cca 25000 km a odbydleno nespočet nocí. Zkušenost s tímto zdrojem energie je naprosto skvělá. Baterie je nabíjena standardním energoblokem a solárním panelem. Booster nemám, jelikož není potřeba - po přejezdu je vždy baterie nabitá. Solární panel jsem měl i před montáží LiFePO4, ale takové proudy jako nyní mi do baterie netekly :-) . Nízká váha a příjemné rozměry jsou dalším benefitem. Škoda, že ještě nejsou řádně vyzkoušeny startovací LiFePO4 baterie, neváhal bych.
 
Upravit
Hroch napsal:

...... Baterie je nabíjena standardním energoblokem a solárním panelem. ......

Tome, můžeš se kouknout, na jakou charakteristiku máš ten energoblok přepnutý? Kyselina nebo AGM/GEL a nebo už máš energoblok s charakteristikou pro LiFePO4? Na jaře budu měnit baterku ale do výměny energobloku ani solárního regulátoru nepůjdu. V podstatě nemám problém s energií ani se stávající AGM, LiFePO4 bych volil jen s ohledem na hmotnost.
 
Upravit
Ahojda Rudy, mám energoblok i solární regulátor na GEL.
 
Upravit
Ahoj Hrochu,

Tvojí instalaci sleduji již ten rok ...
Jsi stále přesvědčen, že to LiFePo4 je spokojeno s gelovou nabíjecí charakteristikou ?
Shodují se totiž pouze v napětí.

Neber můj komentář jako provokativní, jen spíše udržuj pravidelná roční hlášení, opravdu zajímavé testování totiž.

:_
4.114683,118.628756
 
Upravit
Mám baterii od LTW a po rozhovoru se zástupcem této firmy - ano. Pravidelně na výstavách (naposled před týdnem CMT Stuttgart) okukuji energobloky nových bydlíků a na možnost přepnutí na LiFePO4 jsem ještě nenarazil.
Baterie se zatím chová tak, jak od ní očekávám - funguje a nemusím se o ni starat.
 
Upravit
Ale pánové,
je třeba říct, že v konzervaci držíte dlouhodobě přes 3,45V na článek !!!! Solár nechá baterku přes noc odpočinout na klidovejch 3,3V/článek, ale EBL ne !!!
V takovým případku projevuju vážnou obavu, co to s baterkama za rok až tři udělá (ten dlouhodobej pobyt v 13,8V). Např. při trvalým připojení přes zimu,...

Protože: kdyby to bylo takhle jednoduchý, tak nikdo nebude nabíječky LFP vyrábět,.....a bude je dobíjet klasickou olověnou charakteristikou,...
Takovádle aplikace je samozřejmě použitelná (ale nikoli vhodná) pro elektricky vysoce znalý lidi, ale ne pro běžnýho uživatele,....Běžnej uživatel o těchle jevech nemá ani páru !!!
Tipnu si: kolik z deseti tisíc tady registrovanejch členů todle ví ???
Odpověď nebude složitá,....Moc jich nebude,.....

zn. fakt sem Vám nechtěl zkazit vodpoledne,.....:_
třeba se mejlím a baterky v tomdle módu budou v pohodě fungovat dalších deset let,...(a nebo se lehkým přebíjením začnou pozvolna nafukovat,...) ale to hukáže až čas.
Každopádně tato informace by měla zaznít minimálně v odborných kruzích (a v odborný uživatelský veřejnosti),...a jak vidím, tak se s ní nikdo ze zdejších elektro-odborníků nijak nezabýval, což mě (vobyčejnýho elektrikáře) tedy upřímně překvapuje.

Pravda je že jsem to na na net nepsal (ani v akademii) páč jsem předpokládal, že věc tak evidentní je všem stavitelům i prodejcům zcela samozřejmá....
No, errare, humnanum est. Fšichni se učíme. Celej život. Mě nevyjímaje.

Soráč, já se vám do těch témat furt seru; už dám pokoj,... :_
 
http://www.serviskaravanu.cz/ Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.60 sekund
172,620,701 návštěv