Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jakou baterii? Olovo nebo LiFePo4?

Poslední aktualizace před 5 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

sipadan napsal:

Ahoj Hrochu,

Tvojí instalaci sleduji již ten rok ...
Jsi stále přesvědčen, že to LiFePo4 je spokojeno s gelovou nabíjecí charakteristikou ?
Shodují se totiž pouze v napětí.

Neber můj komentář jako provokativní, jen spíše udržuj pravidelná roční hlášení, opravdu zajímavé testování totiž.

:_


Guru Karel uvádí něco jiného Hrochu , sleduji to také ale zatím mám vše nové tak čekám jak se to vyvine po nějaké době provozu . Jelikož jsou i nabíječky i na LiFePo4 daných hodnot v Ah.aku.možná budou shodné parametry s gelovými aku.
Žijeme jen jednou.
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Karle uvidíme, zatím se na mě nenafukuje :) . LiFePO4 jsem u nových bydlíků již osazeny viděl a vždy se standardním EBL. Navíc při objednávce u LTW chtěli znát typ EBL a jediné poučení bylo - přepněte EBL na GEL. Zatím rok maká jak má. U nejnovějších mobilních telefonů jsou speciální nabíječky konstruované přímo na daný typ baterie a stejně se občas nafouknou - stačí mrknout na Apple, Samsung atd.
Pokoj rozhodně nedávej, víc hlav víc ví. Jen je potřeba se o zkušenosti podělit. Nějaké to elektro vzdělání mám a strach o baterii ne.
Zatím si ji nemůžu vynachválit, stejně jako instalaci AluGas doplňovacích lahví, to je však již do jiného vlákna.
Nejhorší investice do bydlíka kterou jsem kdy udělal se jmenuje Efoy.
PepiPepiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

Karle uvidíme, zatím se na mě nenafukuje :) . LiFePO4 jsem u nových bydlíků již osazeny viděl a vždy se standardním EBL. Navíc při objednávce u LTW chtěli znát typ EBL a jediné poučení bylo - přepněte EBL na GEL. Zatím rok maká jak má. U nejnovějších mobilních telefonů jsou speciální nabíječky konstruované přímo na daný typ baterie a stejně se občas nafouknou - stačí mrknout na Apple, Samsung atd.
Pokoj rozhodně nedávej, víc hlav víc ví. Jen je potřeba se o zkušenosti podělit. Nějaké to elektro vzdělání mám a strach o baterii ne.
Zatím si ji nemůžu vynachválit, stejně jako instalaci AluGas doplňovacích lahví, to je však již do jiného vlákna.
Nejhorší investice do bydlíka kterou jsem kdy udělal se jmenuje Efoy.
Ahoj naprostý souhlas,taky ji mám rok a zatím :r:_
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
@Hroch, @Pepi - Chlapi věřím, že zatím jste nadšeni. Nicméně, sdílím Karlovy obavy. Ta LiFePO4 sestava opravdu není dobíjená správnou dobíjecí charakteristikou. To byl i důvod, proč jsem se ptal na přepínač energobloku. U dobíjení altíkem nebo solárem to určitě vadit nebude ale bál bych se to připojit trvale (na delší dobu doma nebo v kempu) k 230V. Na druhé straně zrovna vy dva toho v kempu moc nenastojíte. :D Možná jen moje laická rada - nepřipojujte auto trvale k elektrické síti. Po návratu domů dobít a odpojit nebo rovnou dobíjet pouze solárem.
Nejsem však odborník na problematiku LiFePO4 sestav a mohu se mýlit.
A musím si rýpnout, nemýlil jsem se, když jsem před pár lety nesdílel všeobecné nadšení pro EFOY. !) Tak jen mám obavy, aby to nedopadlo podobně... :x
Upravil Rudy dne 23.01.2018 15:51, před 6 let
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Rudy, možná se mýlím, ale obavy nesdílím a vždy když bydlíka odstavím, připojím jej k 230V. Přebití a podbití baterie hlídá elektronika, která je její součástí. Nabíjecí charakteristika GEL a LiFePO4 se zase tak moc neliší, tudíž věřím výrobci, že ve spolupráci s elektronikou baterie se tato má jako v bavlnce :) .
S Efoy máš pravdu. Uvěřil jsem krásným slibům a výrobku Made in Germany !) . Docela mě škodolibě potěšilo, že na CMT 2018 měli jen malinký stáneček a neměli tam jediného zájemce. Oproti tomu bylo u všech ostatních stánků narváno. Asi někde soudruzi z NDR (NSR !) ) udělali chybu :-) .
Jarda BorekJarda BorekČlen
Přidáno před 6 let
Pánové a co tyto baterie, nebo je to nadčasové?

https://www.he3da...

víte někdo něco bližšího????
!z!)Smile
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Hroch, a nejen on, ale všichni co se o to zajímáte:

čau :) Tome :_,
obávám se, že nabíjecí chaka gelu a LFP se liší (v pro mě zásadním) jednom bodě: LFP se po skončení nabíjecího cyklu zcela vypne a nechá baterku zklesat na 13,3V.
Tomáš píše: přebití a podbití hlídá elektronika TO SICE JO, ALE NA 3,65V NA ČLÁNEK !!! Pro "lechký" přebíjení cca na 3,45 - 3,5V na článek žádná ochrana není !!!!
Jakákoli olověná chaka bude baterii TRVALE držet o 0,4-0,7V vejš. Volovo je diametrálně jiná konstrukce i chemický reakce a napětí článků !!!!
----------------------------------------------------------
Co tento "trvalý" stav s baterkou udělá, ukáže až čas. Možná nic a možná ji pomalu nafoukne. To je věc, který se já osobně zatím bojím. A žádnej výrobce na světě ti neřekne, že TRVALEJCH 3,45V/čl nevadí. Krom toho, že všechny LFP nabíječky se po skončení nabíjení vypnou. Páč jakákoli "konzervace" ty články trvale "dotlakovává". A to myslím si může (ale nemusí) být časem zdrojem potíží. Ale třeba jen maluju čerta na zeď (ale proč sakra, ti výrobci nabíječek dělají nabíječky takhle? že bych byl takovej debil ? kladu si tudle otázku už dost dlouho, ale odpověď pořád nepřichází - všem to zatím drží :^).
--------------------------------------------------------
Samozřejmě, že moc dobře vím, jak funguje Míry Vejmana (LTW Battery) elektronika a i jsme to spolu víckrát řešili. Mirek je špičkovej odborník na elektriku, velice si ho vážím a umí toho opravdu hodně.
Mě totiž (bohužel) brzdí představa, že když to poseru - tak ty články s tou mikro marží kterou na tom mám, mi zláme krk. Proto jedu do o řád nižších rizik.
Jsem prostě takovej :c přizdisráč.
-------------------------------------------------------
Ale na druhou stranu - nabíječky vyrábím a montuju vod svejch 15 let a spoustu ostatních obvodů taky, páč ty origo z jiný výroby mě buď nenadchly, nebo nedělaly úplně to co potřebuju.
Čína (i Evropa, Státy a kupodivu Austrálie) dodává celou řadu výbornejch systémů pro LFP, ale skoro nikdo pro karavanový LFP. Skoro všichni pro ostrovní systémy.
A v tom je vobčas rozdíl.
Tam je dle mě zakopanej psík.
------------------------------------------------------
On ten systém s PB Gel chakou může opravdu fungovat velmi dobře, ale to si řekneme za 3-5 let.
Ale do tý doby nikdo nebude čekat. Každej z nás zkusí nějakej systém (viz E-Foy, Vega, vodík a další palivový a elektrochemický články). A teď je otázne, kdo zariskuje víc a kdo míň.
A kdo vyhraje - to hukáže čas. Já se bojím jít do velkejch rizik a hrozně nechci prohrát a platit smrtelný cifry v reklamacích mrtvejch článků.
A rozhodně se o mě nedá říct, že bych se bál experimentů a novejch vývojovejch vjecí.
Proto radši budu vopatrně prodávat desetinu LFP systémů, ale s jistotou, že se mi nenafoukne 15000Ah jako Palčovi. A to je PAN ODBORNÍK. Tomu já nesahám ani po kotníky.
-----------------------------------------------------
Takže průkopníci tu jsou a je to dobře.
Já jen říkám, že mít hlubokou úctu k fyzice není od věci. Ale to už tu za mě dokonale vystihnul Ruda, mý názorový dvojče.
Upravil Karel Prokop dne 23.01.2018 18:52, před 6 let
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Hroch napsal:

....Rudy, možná se mýlím, ale obavy nesdílím a vždy když bydlíka odstavím, připojím jej k 230V....

To neděláš dobře Jaromíre..... :D
Stálým dobíjením baterii určitě neprospěješ. A navíc je to zhola zbytečné. Jednou z kladných vlastností LIFePO4 článků je právě jejich zanedbatelné samovybíjení.
Za mne dobít, odpojit, maximálně nechat lehce dobíjet solár. Proč, to je na dlouhou diskusi. Ale myslím, že znalí problematiky budou se mnou souhlasit.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
Kdysi, už hodně let nazpět jsem dost experimentoval s tím, jak ošidit gelovou nabíjecí charakteristiku, resp. jak přežít bez pořádného nabití z 230 V sítě.
Solar tenkrát ještě nebyl finančně dostupný.
Samozřejmě ty baterky to nevydržely a než jsem si vše poladil k výsledné obrovské spokojenosti, tak jsem minimálně dvě oddělal.

Proto jsem rád, že svoji investici riskuje někdo jiný a zároveň přispívá svými zkušenostmi.
Jinak ani ten GEL nekleknul v prvním roce, pamatuji-li si dobře tak někdy okolo 3 let.
Dnešní životnost gelu se pohybuje díky excelentní elektronice zcela v pohodě okolo 6-ti let i více.

Takže pozor, abyste udávané životnosti LiFePo4 okolo 10-let dosáhli.

Já pana z LTW sice neznám, ale selským rozumem předpokládám, že ani on to v praxi ještě 10 let v autě nestihl otestovat (možná se mýlím), ale zcela jistě vím, jak moc se Votronic trápil právě vývojem nabíjecí křivky jak pro booster, tak pro charger, jelikož jsem čekal než to dovyvine a budu moci nakoupit (už jsem LiFePo4 ready, ale zatím bez něj).

Zkrátka přeji hodně štěstí a opravdu budu netrpělivě vyčkávat každoroční hlášení.
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 23.01.2018 19:10, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Tedy pánové,
:^ to je vlákno jako řemen.
Ale super je, že nikdo nikoho nenapadá a je to vysoce konstruktivní a odborná debata.
Což je super.

@sipadan Mirek je nadšenec do elektriky; má Teslu, pro svou přítelkyni po mým elektrokolistickým dvojčeti Zdeňkovi bral našeho Nissana Leafa, kterýho jsem já jako firemní ekonom po roce zatrhnul (asi mi chybí dostatečná dávka nadšen = prostě jsem loženej přizdisráč = i Palča má hybridní Toyotu) a co vím tak má i elektroskútra. Ale LFP už pár let dělají, začali fotovoltaikou a pak se vyspecializovali i na ostrovní systémy a karavaning. Jinak jsou to převážně bejvalí lidi z i4wifi, to snad na ně prozradit můžu. Já mám nadstandartně dobrý vztahy s oběma stranama, tak snad u nich neupadnu v nemilost, že jsem to vyzradil (ale vono to beztak není tajný - ta naše země je tak strašně malá, že se stejně skoro všichni známe)

Všem hezkej večír,....:_
Upravil Karel Prokop dne 23.01.2018 19:22, před 6 let
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let
Karle já tě samozřejmě chápu a kdybych byl ve tvé situaci, tak asi postupuji stejně. Já neriskuji stovky baterií, ale jen tu svoji :-) . Vždycky musí být nějaký blázen, který nevydrží a pořídí si novinku hned zatepla. Udělal jsem to s Efoyem - chyba, Webasto Dualtop - spokojenost, plnící LPG lahve (tehdy ještě kovové, těžké) - spokojenost, bezdrátová parkovací kamera - chyba (třeba se to za deset let už zlepšilo :) ), elektrickým ovládáním odpadní nádrže - spokojenost, prvním GSM alarmem v Evropě - spokojenost (tehdy vyvíjelo Audi a zpracovával to pro ně jeden šikovný český ing.) a spoustou dalších hraček. Teď jsem neodolal LiFePO4 baterii. Jednodušší by asi bylo počkat až to někdo otestuje v praxi přede mnou, ale když ten život je tak krátký. Čekat až to někomu vydrží v bydlíkovi 10 let bych opravdu nedal, jelikož v té době už budou určitě dokonalejší technologie. Třeba už budou elektrobydlíky a tam bude zásoba energie vyřešena komplexně.
Rudy, vždyť víš kde parkuji bydlíka - pod střechou je mi solár na ... !). Samovybíjení se nebojím, ale mám tam spoustu elektro hraček, které mají pořád hlad (i ten kunoplaš a alarm docela baští).
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
Tome, já Tě chápu a rozumím Ti. Těžký je život early adopters ale je i záslužný. :^
Vím, kde parkuješ a zapomněl jsem na všechny ty Tvoje elektrické nezbytnosti, které v tom autě máš. Nicméně, dal bych tam alespoň programovatelné spínací hodiny a dopřál těm článkům denně pár hodin odpočinku. Dle mého tím nemůžeš nic zkazit na rozdíl od trvalého připojení. Zkus to s někým zkonzultovat :_
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
:D Tome, u tebe je to jasný - ty :^ elektrikář seš.

Pro pobavení:
Jedna taková subminiaturní perlička z mý kuchyně:
od určitý doby do svých obvodů dávám tajný "resetítko". Když lidi nechají sklesat zásobu energie pod cca 7%, celej systém se natvrdo vypne.
Všem kladu na srdce, že si to musejí hlídat.
Když jim to celý zkolabuje - tak mi zoufalí volají, že se jim vybily baterky, celý auto zdechlo, a co že mají dělat.
Samozřejmě jsou patřičně vystresovaní, co se s těma superdrahejma baterkama stalo; já jim prozradím kde mají resetítko a dobrý.
Víckrát se jim to nestane, páč zážitek je zpravidla dostatečně intenzívní, aby si ho pamatovali po zbytek života :),:D.
------------------------------------------
Ale: typni si, kolika lidem se to děje?
odpověď? cca polovině LFP instalací,....
-------------------------------------------
Proto jsem takovej přizdisráč.
Páč jinak by bezpečně vznikly krvavý dohady, kdo za to může.
A všichni ruku na srdce: vždycky za to může :o servisák. Ten :o debil.

To jen tak na odlehčení.
A propó; víte kolik je napěťově 7% energie v LFP baterii?
cca 11,9V.
A kdo z Vás má podpěťovou ochranu postavenou vejš než 11V ?

NIKDO, pánové, NIKDO,.....

A jestli podpěťová ochrana zabere na 10,5V, tak LFP baterku dostane zakrátko do kolen (pod 8V) i malej odběr (pár desítek milíků,....) mrazofka 20mA, lednice 15mA, topení 15mA, BMSka 25mA, hlídací obvody 10mA, alarm klidně 70mA....?....a než na to přijdete? Po tejdnu? Po dvou? Po třech? no, nechci malovat čerta na zeď.

soráč, já musel,....:_
tadyk se tedyk moje samolibá dušička tetelí blahem, že ty stovky probdělejch nocí vývoje a nekonečnýho měření a počítání nebyly zbytečný,....
Ale podělil sem se !!!
Házím do talónu esa po hrstech !!!
Slavobránu, ani posmrtnou glorifikaci mý samolibý, morbidně obézní persóny nevočekávám


:_!l
MaPikMaPikČlen
Přidáno před 6 let
Rudy, Karle a ostatní, tak mi řekňete, jak se ve výběru mezi Pb a LIFePO4 ( téma vlákna ) má normální "smrtelník" vyznat??!!!! :o Kdyby s tolika "otazníky" výráběli například výrobci oblečení svoje výrobky, třeba kalhoty, vypadalo by to tak, že v okamžiku jejich zakoupení byste (přirovnání li to k teoriím o výběru mezi LiFePO4 a Pb) nevěděli, jestli vám upadne levá nohavice už po prvním praní nebo až po druhém praní, pravá nohavice po třetím praní a zip poklopce se vám neotevře právě ve chvíli, kdy se vám chce nejvíc čůrat...

Smutné je, že tuhle "ruletu" nakonec zaplatíme my, zákazníci, normální smrtelníci. Přitom jen chceme, aby to za námi vydané peníze fungovalo :^
!y
W
walibukČlen
Přidáno před 6 let
MaPik, u nás na Slovensku majú predajcovia povinnosť priložiť k výrobku návod na použitie v Slovenskom jazyku. Takže predpokladám, že ak si kúpim LiFePo4, tak tam bude niečo napísané o technických parametroch a spôsobe používania tejto batérie a to v Slovenskom jazyku. Ak mi dajú návod v čínčine, alebo v inom mne nezrozumitelnom jazyku, tak si tu batériu nekúpim. Nechcem problematiku LiFePo4 zdegradovať len na návod na použitie, ale vo všeobecnosti je na internete dostatok informácií, aby som vedel posúdiť, či autoelektrikár má o tej problematike šajnu, alebo nie. Ak nemá, tak hladám ďalej a ak nenájdem , kludne pôjdem kus sveta za panom Prokopom. Rozhodne by som túto problematiku neporovnával s nohavicami, namieste je porovnanie s chirurgickým zákrokom, alebo opravou automatickej práčky. Prd o tom vieme a aj to musíme podstúpiť, ak je treba.!)
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Rudy, Karle a ostatní, tak mi řekňete, jak se ve výběru mezi Pb a LIFePO4 ( téma vlákna ) má normální "smrtelník" vyznat??!!!! :o Kdyby s tolika "otazníky" výráběli například výrobci oblečení svoje výrobky, třeba kalhoty, vypadalo by to tak, že v okamžiku jejich zakoupení byste (přirovnání li to k teoriím o výběru mezi LiFePO4 a Pb) nevěděli, jestli vám upadne levá nohavice už po prvním praní nebo až po druhém praní, pravá nohavice po třetím praní a zip poklopce se vám neotevře právě ve chvíli, kdy se vám chce nejvíc čůrat...

Smutné je, že tuhle "ruletu" nakonec zaplatíme my, zákazníci, normální smrtelníci. Přitom jen chceme, aby to za námi vydané peníze fungovalo :^

Faktem je, že normální zákazník to nemá lehké. Nemůžeš však očekávat, že ti tady někdo dá univerzálně použitelný návod, případně ještě se zárukou, že navržené řešení bude pro tebe to nejlepší. Aniž bych se chtěl dotknout kteréhokoli z obchodníků, jejich zájmem je prodat. A ne každý k tomu přistupuje jako Karel, a nabízí jen to, co by si v danou chvíli namontoval i do svého auta. Znovu podotýkám, že nemám na mysli nikoho konkrétního neb s LiFePO4 nemám žádnou osobní zkušenost.
Nicméně, zkusím popsat svůj osobní pohled na věc, platný v tuto chvíli. Píšu v tuto chvíli, protože za pár měsíců může být vše jinak.
Stojím před rozhodnutím, čím nahradit dosluhující 90Ah AGM v integrálu Hymer. Instalace je původní Schaudt, doplněná o solární panel (odhadem 100Wp ) s originálním regulátorem Schaudt. V podstatě mám následující možnosti, které všechny energeticky vyhoví mým požadavkům:

1. 140Ah trakční kyselina
+ Cenově nejvýhodnější varianta
+ žádné zásahy do instalace
- hmotnost
- krátká životnost

2. 120 Ah GEL
+ mám GEL rád a vím, jak s ním zacházet
+ obecné výhody GELu
+žádné zásahy do instalace
+ delší životnost
- hmotnost
- vyšší cena ve srovnání s kyselinovou trakcí

3. 100Ah LiFePO4 sestava napojená na stávající energoblok
+ Obecné výhody LiFePO4 (tvrdý zdroj, rychlé nabíjení, plochá vybíjecí charakteristika)
+ Hmotnost
+ minimální zásahy do instalace
- cena
- možnost zkrácené životnosti
- stále ve fázi vývoje

4. 100Ah LiFePO4 + nový energoblok (kombinovaná nabíječka, solární regulátor, booster)
+ Obecné výhody LiFePO4 (tvrdý zdroj, rychlé nabíjení, plochá vybíjecí charakteristika)
+ Hmotnost
+ předpokládaná dlouhá životnost
- velmi vysoká cena
- zásadní rekonstrukce elektroinstalace nástavby
- stále ve fázi vývoje

Přiznám se, že v mém případě to zatím vypadá na variantu č. 1 - obyčejná trakční baterie a zkusím vysvětlit proč.
Nebýt na trhu LiFePO4 sáhnu po GELu. V tom se například s Karlem neshodneme ale já jsem vždy doposud GEL měl a byl jsem s ním vždy spokojen. Jenže ofenzíva LiFePO4 technologie a její výhody jsou nepopiratelné. Otázkou je, zda ji v tuto chvíli nutně potřebuji. Topím plynem, lednici mám taky na plyn, na střeše mám sat ale koukáme na něj vyjímečně, místo PC mám tablet, na jednom místě se dlouho nezdržujeme a nestydíme se zajet občas na STPLZ nebo i do kempu, k tomu mám na střeše zmíněný solár. Takže v létě máme energie přebytek, v zimě většinou vyjdeme taky a když ne, v garáži vozím Hondu 10i.
Takže zvolenou trakci vidím jako přechodné (velmi levné a jednoduché) řešení na dva, tři roky, během kterých se určitě LiFePO4 stane běžným, cenově dostupným a plně odladěným řešením pro obytná auta.
Jak jsem již uvedl, priority má každý jiné. Dovedu si představit, že LiFePO4 je nenahraditelné pro ty, kteří tráví celoročním cestováním na divoko delší čas, pro vestavby bez plynu, pro energeticky náročné uživatele. Osobně jsem však přesvědčen, že mnou zvolené řešení je v tuto chvíli nejvýhodnější pro velkou většinu běžných karavanistů.
Ještě jednou, berte vše výše uvedené především jako námět pro další konstruktivní diskusi :_
Upravil Rudy dne 24.01.2018 11:41, před 6 let
HrochHrochČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MaPik napsal:

Rudy, Karle a ostatní, tak mi řekňete, jak se ve výběru mezi Pb a LIFePO4 ( téma vlákna ) má normální "smrtelník" vyznat??!!!! :o Kdyby s tolika "otazníky" výráběli například výrobci oblečení svoje výrobky, třeba kalhoty, vypadalo by to tak, že v okamžiku jejich zakoupení byste (přirovnání li to k teoriím o výběru mezi LiFePO4 a Pb) nevěděli, jestli vám upadne levá nohavice už po prvním praní nebo až po druhém praní, pravá nohavice po třetím praní a zip poklopce se vám neotevře právě ve chvíli, kdy se vám chce nejvíc čůrat...

Smutné je, že tuhle "ruletu" nakonec zaplatíme my, zákazníci, normální smrtelníci. Přitom jen chceme, aby to za námi vydané peníze fungovalo :^


Je to snadné, nech výměnu baterie včetně montáže na odbornících. Je jedno, koho si vybereš. Karla znáš, já jsem si ji nechal namontovat tady : http://cz.camping... . Prodejce ti drží záruku a ty si jen užíváš bezstarostného cestování.

Rudy, po mé zkušenosti, kdy mi v kyselinové trakci od Varty po dvou letech umřel článek a baterie začala vařit mi už do bydlíka nesmí. To byl luxusní smrádeček a v krku mě škrábalo ještě týden. Fuj.
PepiPepiČlen
Přidáno před 6 let
Tome-Rudy-Karle-všechny odpovědi jsou správne-babo raď...:r:_
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 6 let
Máte někdo vyzkoušenou tuto baterii?
https://www.batte...-90ah.html
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Všichni se shodujem na tom, že každej systém má svý výhody i zápory.
Můj názor:
Jestliže přijdu k prodejci = měl by mi fundovaně vyložit karty na stůl a popsat výhody i zápory jednotlivých aplikací. A navrhnout (podle něj vhodný) řešení pro mou aplikaci.
Já jako majitel auta - se pak výrazně jednodušeji rozhodnu, která varianta mi nejvíc vyhovuje: finančně, prostorem (umístěním), váhou a celkovou užitnou hodnotou.
Pokud mě prodejce nepřesvědčí; jdu jinam a pokustóna zopakuju.
Po třech a více návštěvách už mám poměrně jasnou představu o situaci a moje rozhodnutí je výrazně snazší.
Samozřejmě stojí to čas, nervy a naftu. Tady ale nejde říct, kam až je to rentabilní.

Já například dělám optimalizace už řadu let.
Když někdo přijede do kanceláře, řeknu všechno. Nic netajím.
Po netu ne. Nebudu školit celej národ pětatřicetiletejma zkušenostma za suchý z nosu. Páč jak k tomu mj. přijdou ti, co mě živí? Co k nám roky jezdí?
A proto: Trvám na tom, že pro správnou optimalizaci chci auto i majitele na dvoře.
Pokud mi někdo bulí do telefonu že to má 100 (200,300)km daleko = je to jeho vjec. Má auto za dvě mega a nepojede půlden cesty? Nemusí. Každýho věc. Ale pokud chce lišácky hledat jednoduchý a levný řešení pouze na netu, nebude to mít jednoduchý. Čímž neříkám, že ho nenajde.
A vysvětlovat patnáctkrát denně dokola každýmu jednotlivýmu tazateli, že to bez něj a auta fakt nedám? Na to už skoro nemám koule.
To je můj profesně deformovanej názor.
Ale drze si myslím, že tady můžu podepsat i Tomáše z Karavanypro, kluky z LTW Battery, Petra z Matservisu, i další kolegy z branže.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,032,793 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26549 sekund | Průměrně za: 0.26549 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.4MB/2MB