Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Chip tuning (aneb čipování motoru): TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Chip tuning (aneb čipování motoru)

Poslední aktualizace před 9 let
vondracekvondracekČlen
Přidáno před 15 let
[quote]homat napsal:
Je to skoro 7 m krabice do 3,5 t s dvojmontáží, motor 2,5 TD s čipem na 120 PS.

Ahoj,na nic jsi nezapoměl, přehledně jsi shrnul všechny zásady a předpoklady úsporné jízdy, v pod-
statě je to : kvalitní a technicky co nejdokonaleji propracovaný stroj+ mozek a pravá noha
řidiče. Pro mě je téma vyčerpáno a myslím, že žádná pseudovědecká pojednání nic nového
nepřinesou.
Zajímá mě jiná věc a to zmínka o čipu na 120 PS. Už jednou tady o tom zmínka byla, ale vysvětlete
prosím konečně někdo mě, starému pánovi, který pamatuje startování aut klikou a traktoru
volantem, v čem to čipování, či přečipování spočívá. Chápu to správně, že je to snad odborný
zásah do elektoniky vozu za účelem zvýšení výkonu? Není to na úkor něčeho, např. zvýšení
spotřeby, nebo opotřebení motoru? Proč to rovnou nedělá výrobce? Mám 66kW, přečipovat
prý lze na 83 kW / za 4-8.000.- Kč/ a to bez zvýšení spotřeby.
Kdo tomu rozumí, tak mě a další koho to zajímá poučte. Díky.:o
Upravil vondracek dne 14.07.2009 08:55, před 15 let
P
AnonymČlen
Přidáno před 15 let
Ano, je to zásah buď zmate současnou řídící jednotku, nebo druhá možnost je, že dojde k úpravě softwaru ŘJ. Auto většinou mívá výkonové rezervy, jde hlavně o spojku a podobně, u kterých je nutno ověřit. Nebývá s tím problém. Spotřeba se při zachování jízdního stylu veskrze sníží. Jinak já mám chipnutý už třetí vůz a zatím jsem nikdy problém neměl.
L
Lukas a PetraČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Vondráčku, ohledně chip-tunningu vyšel nedávno zajímavý článek v rubrice Auto na Lidovky.cz

http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovk...lanek=3948

Pokud se Ti to nechce celé číst, tak stručný výtah níže myslím přesně odpoví na tvoji otázku:

"Princip chiptuningu je prostý. Počítač řídící spalovací motor, vyhodnocuje údaje z několika čidel, jako je množství nasátého vzduchu, poloha plynového pedálu, otáčky motoru atd. Součástí počítače je paměťový čip. Tento čip obsahuje soubor hodnot, které k naměřeným vstupním veličinám přiřadí veličiny výstupní, jako jsou dávka paliva, předstih zážehu, nastavení rozváděcích lopatek turbodmychadla atd. Soubory těchto veličin jsou známy jako motorové mapy. Právě tento čip je ladičem vyměněn za čip programovatelný a do paměti jsou nahrána pozměněná data. Typicky jsou například zvýšeny dávky paliva."

Můj osobní názor je ten, že jsou to zbytečně utracené peníze a riskování požkození motoru. Vlastní zkušenost nemám, pouze jeden kamarád si nechal "přečipovat motor v Passatu (tuším že zrovna TDI od VW z 66kW na 84kW) a po několika měsících sháněl motor nový. Zdali za to mohl chip-tunning, to už nikdo neví.
Lukáš (36) + Petra (6) + Kubík (4)
Upravil Lukas a Petra dne 14.07.2009 09:56, před 15 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 15 let
Pokusím se velmi zjednodušit.

Výrobce v rámci úspory výrobních nákladů vyrobí jeden motor a ten potom naladí (čipem) na výkony 66kW, 88kW a ještě třeba 98kw. Ladí se např. množství dodávaného paliva a vzduchu(tlak turbodmychadla)

Je to levnější, než vyrobit tři různé motory.

Z tohoto pohledu se zdá být přečipování motoru velmi výhodné. Zvýšení výkonu motoru téměř zadarmo a přečůrání výrobce, který chce zpravidla za silnější motor cca 50 000Kč.

Ale motor není v autě sám. Je tam pár dalších věcí, jako je chladič, spojka, převodovka a podobně. A tady může být kámen úrazu, protože vše nemusí být dimenzováno na vyšší výkon.
Fun
Smile
H
homatČlen
Přidáno před 15 let
S chip tuningem je to trochu složitější, ve zmíněném vozidle byl již od původního majtele, zvýšený výkon se projevil tak, že když jsem vozidlo kupoval v cca 200.000 km odešlo vysokotlaké čerpadlo.

V dávných dobách tuningu, kdy přístup do jednotek (hardware / software) byl velmi nákladný, specializovaly se na tyto úpravy pouze velcí úpravci motorů a byla tam jakási pochybná záruka, že to nepřeženou. Většinou se vozidlu zkreslila informace o telplotě nasávaného vzduchu, což mělo ve finále za následek větší dávku paliva tedy větší výkon.

Osobně bych u nového vozidla do žádné úpravy motoru nešel, není pravda, že výrobce vyrobí jeden motor u kterého pak softwarově mění výkon, většinou jsou rozdíly ve vstřikovačích turbu, průměru sacího potrubí, ale také ve zpevněných pístech nebo bloku. Nesmí se ani zapomenou na převody, každá převodovka je konstruována do určitého točivého momentu, jehož překročením se zvyšuje opotřebení. Tohle paltí například pro starší generace TDI, jsou však i motory, kde se skutečně jedná pouze o softwarovou úpravu, ale ta má vždy nějaké opodstatnění, ať už zmíněné převody nebo průběh točivého momentu atd.

V současné době pracuji pro evropského výrobce osobních a užitkových vozidel, striktně zakazujeme jakékoliv úpravy motorů, které mají za následek okamžitou ztrátu záraky na celou pohounnou jednotku. Propálených pístů a jinak zdemolovaných motorů jsme viděli již mnoho.

V dnešní době je možné koupit adaptér pro komunikaci s řídícími jednotkami vozidla prostřednictvím diagnostiké zásuvky v řádu pár tisíc. Z internetu lze "stáhnout" odpovídající software a nové palivové mapy, které někdo "upravil" Tento boom je poměrně dost nebezpečný, protože již nemáte žádnou záruku, co a jak vám kdo do vozidla nahraje.

Výrobci jsou vázání emisními předpisy EURO, které vozidla musí plnit a to včetně zpětné autodiagnostiky, která např. pro přicházející normu Euro 5 musí být provozuschopná minimálně po dobu 160.000 km (euro 4 = 100.000 km)

A na závěr typ na zamyšlení. Pokud výrobce motoru omezuje maximální výkon nebo funkci over boost pouze určitým počtem motohodin v daném režimu (např. 10 motohodin v oblasti max. výkonu), tak aby ochránil motor, pak neodborný zásah, který tuto funkci odstraní a navíc ještě více motor zatíží určitě není nic co by motoru prospívalo o emisích ani nemluvě.
vondracekvondracekČlen
Přidáno před 15 let
Kamarádi, díky za bezezbytkové vysvětlení, pochopil jsem technickou podstatu, jasné je, že
čipovat ani náhodou. Vlastně bych to ani nepotřeboval, 66 kW mi bohatě stačí, ale jako
zvídavého staříka mlhavě si vpomínajícího na svou technickou minulost mě to velmi zajímalo a
jsem tímto vším vysvětlením ukojen. :g
VlciVlciČlen
Přidáno před 15 let
Nespouštějte tady paniku, jak po přečipování odcházejí motory, převodovky atd.... Pokud se zvolí značkový úpravce, běží všechno bez problému. Motory jsou od výrobců nastaveny na určitý standart, protože se neví, zda poběží v Africe, Grónsku, nebo v Čechách a hlavně musejí spálit zrovna to, co je v danné oblasti k sehnání. Proto nárůst výkonu přečipováním o 20-30% není problém. A novému autu to nevadí už vůbec, dokonce nám prodejce nabízel načipování už při koupi nového auta. U aut z druhé ruky člověk neví, jak mu dal předchozí majitel pokouřít, takže to také nelze svádět na přečipování. Vzpomínám si na první tuning motoru u fichtla, kde se snižovala hlava, to pak lítaly ojnice jak pečéní holubi do hu..
Chce to tedy zvolit kvalitní tuning motoru a pak se opravdu dostavi lehce snížená spotřeba, ale hlavně to co při tahání karavanu potřebujeme a to lepší průběh křivky kroutícího momentu motoru. Ale je to jen můj názor a moje zkušenosti. !y
P
AnonymČlen
Přidáno před 15 let
souhlas s Vlkama. taky jde o to, že výrobce neví, jak kdo bude s autem zacházet. Pokud slušně, chip neublíží. Ale musí nechat rezervu pro čuňata.....
H
homatČlen
Přidáno před 15 let
Auta se dnes vyrábí většinou ve třech základních modifikacích - trorpické, subtropické a severní pásmo. Neliší se pouze výkonem klimatizace ale i palivovou mapou motoru. Palivová mapa je 3D a má příliš mnoho vstupů na to aby šla jednoduše bez zdlouhavých testů upravit. Dnešní chiptuning přidá konstantu, která ovlivní tlak turba a dodávku paliva a to je něco čeho je potřeba se bát.
Upravil homat dne 14.07.2009 23:38, před 15 let
miromiroČlen
Přidáno před 15 let
Taktiez som bol povodne odporca, je to bezpochybne zasah do chodu motora. Na druhej strane je rozdiel v ucele pouzitia. Ked si kupim 1,1l benzin na "tuning" a budem ho nahanat tak pocase daco odide ci bude cipnuty alebo nie. Ja sledujem po precipovani posunutie krutiaceho momentu do nizsich otaciek, cize napr. moznost jazdit na 6tke pri nizsej rychlosti a pod. Je mi jedno ze auto jazdi cez 190, ked to nepotrebujem. Ked je zasah vykonany u specializovanej firmy s motorovou brzdou a zasah robia na mieru konkretnemu motoru a nie univerzalnym softwarom z internetu nemalo by hrozit nebezpecenstvo. Nasa zaluba je v cestovani a nie v zavodeni karavanov. Verim, ze pri nasej zalube a veku si mozeme vsetci precipovat v pohode. Nazor nevnucujem, ale v tomto pripade idem do toho.
Mirek a VlastaMirek a VlastaČlen
Přidáno před 15 let
Něco z vlastní zkušenosti..nechal jsem si chipnout AUDI TT na 235PS auto bylo prakticky nové mělo najeto 12300km motor vydržel po zvýšení výkonu cca. 3000km a šel do kytek(propálený píst atd..)oprava stála 211000kč...to jen tak pro zajímavost,po opravě a zaběhnutí motoru jsem auto znovu nechal nachipovat....mám 4roky staré obyt.auto motor JTD2,8Power 147PS...na délku auta 7,3m se mi zdál výkon poměrně malý,tak jsem o chipu uvažoval,ale přišly závady jako poloosy výměna při 6000km,prasklé hadice chlazení 2krát, při 11000km a 14000km,turbo při 33000km, gufero na klice 70000km tak jsem od zvýšení výkonu u tohoto motoru ustopil.... prosím to si nestěžuji,to jsou jen mé poznatky ...Miros....
M
mirekČlen
Přidáno před 15 let
Nejsem v tomto žádný odborník takže mohu sdělit jen zkušenost,kolega si koupil SAAB 95 samozřejmě se mu zdál malý výkon nechal si ho přečipovat po 170 000 km dva propálené písty takže nový polomotor když jsem to mechanikům říkal že sem měl představu o lepší výdrži těchto motorů takové značky tak mi řekli " to víte to může mít na svědomí ten čip"a ted babo rad kde je pravda
já osobně bych do toho nešel a myslím Zděndo že to taky nemáš zapotřebí Octa to v pohodě utáhne i bez čipu
toť můj názor ale každý svého štěstí strojvůdce
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 15 let

Citovat

Mirek a Vlasta napsal:
Něco z vlastní zkušenosti..nechal jsem si chipnout AUDI TT na 235PS auto bylo prakticky nové mělo najeto 12300km motor vydržel po zvýšení výkonu cca. 3000km a šel do kytek(propálený píst atd..)oprava stála 211000kč...


Ahoj, mě by zajímalo, která firma ti ten tuning dělala a jestli jsi i podruhé použil stejnou firmu. Také jestli ti tu opravu motoru zaplatili.
Fun
Smile
PecaPecaČlen
Přidáno před 15 let
Když to tady čtu tak se mi ježí vlasy na hlavě!!!! Na co čipovat obytné auto kam spěcháte? Pokud chcete čipovat jen kvuli tomu, aby měl motor větší kroutící motor od spodu, tedy, aby nebylo nutné řadit v každém kopečku a motor se rychleji sebral pak V8m doporučuji raději přeřadit.
Chiptuning nesnižuje spotřebu to je velice irelevantní a spotřebu ani snižovat nemůže při tak zvané optimalizaci dat v řídící jednotce ( EDC 15, EDC 16, u starých aut se skutečně mění "chip" ) dojde k tomu, že úpravce změní palivovou mapu a to asi takto. Zvýší tlak turba a v závislosti na plnícím tlaku prodlouží čas vstřiku, a změní dobu otevírání EGR ventilu. Čímž dojde ke zvýšení výkonu, avšak hlavně ke zvýšení plnícího tlaku motoru a ke zvýšení teploty ve spalovacím prostoru, při určité poloze plynového pedálu nebude tedy vstřik otevřen již pouze 0,15 s, ale 0,25 s a za tuto dobu proteče více paliva takže spotřeba se nesníží, ale naopak. Např. motor VW 2,5 TDI PD 130 PS má bez čipu při zařazené 6 stupni max. průtok paliva 19.6 litru +- po úpravě jednotky bude mít max. průtok od 21 l - 24 l podle úpravy. Motor bez problému palivo spálí, protože při úpravě dojde i k zavření EGR ventilu a motor má dostatečné množství kyslíku na spálení, ale výfukové plyny již nemají teplotu 600 C, ale např. 800 C tyto výfukové plyny procházejí turbem, které samozřejmě více ohřejí a tak i vstupní tlak nebo nasávaný vzduch bude mít vyšší teplotu ačkoli projde přes chladič ( Intercooler ). Teploty ve spalovacím prostoru jsou tak mnohonásobně vyšší a to je jen první část, kterou motor trpí. Pro vyšší tlak je potřeba vyšších otáček turba a to mu také na životnosti nepřidá, vyšší teplota výfukových plynů a vyšší otáčky to vše ohřívá nasávaný a vzduch a výfukové plyny. Pokud začnete využívat kroutící moment tak ten musí přenést do převodovky SPOJKA a to je další věc, která pujde jako jedna z prvních věcí do patřičných míst a pokud máte dvouhmotnostní setrvák pak pujde do patřičných míst jako první pravě setrvák a nový značně odlehčí vaší peněžence ( sada od 25.000 a výše ) a tak to jde dál, z převodovky, která pokud není automatická tam by byl další problém se musí kroutící moment přenést na silnici to znamená přes poloosy na kola a poloosy a hlavně klouby budou z výkonu motoru také velice nadšeni.

Ačkoli se může někdy zdát, že motory jsou uplně stejné a výkon je dán jen jinou palivovou mapou tak to se opravdu jen zdá!!!! Motory mají vždy minimálně jiný průtok vstřikem, avšak ne změnou doby otevření, ale velikostí vstřiku čímž za stejný čas se dostane do motoru více paliva mají větší turbodmychadlo které při stejných otáčkách dá větší tlak, ale neohřeje vzduch. Turbodmychadlo přichází do otáček pomaleji z důvodu kdy v nižších otáčkách ho pomalu protékající plyny nedokážou roztočit a to výrobce na počátku rozběhu vyřeší právě větší davkou paliva přes větší vstřik.

Každý motor má samozřejmě nějaké rezervy, ale proč tyto rezervy využívat, výrobce si tyto rezervy nechává právě na rozdílné teploty kde se bude vozidlo nejvíce pohybovat a jaké palivo bude papat.

Tohle by byla dlouhá debata a můj názor je, že originál je originál a to nemluvě o průběhu výkonu.
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
Upravil Peca dne 15.07.2009 10:09, před 15 let
PecaPecaČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

Vlci napsal:
Nespouštějte tady paniku, jak po přečipování odcházejí motory, převodovky atd.... Pokud se zvolí značkový úpravce, běží všechno bez problému. Motory jsou od výrobců nastaveny na určitý standart, protože se neví, zda poběží v Africe, Grónsku, nebo v Čechách a hlavně musejí spálit zrovna to, co je v danné oblasti k sehnání. Proto nárůst výkonu přečipováním o 20-30% není problém. A novému autu to nevadí už vůbec, dokonce nám prodejce nabízel načipování už při koupi nového auta. U aut z druhé ruky člověk neví, jak mu dal předchozí majitel pokouřít, takže to také nelze svádět na přečipování. Vzpomínám si na první tuning motoru u fichtla, kde se snižovala hlava, to pak lítaly ojnice jak pečéní holubi do hu..
Chce to tedy zvolit kvalitní tuning motoru a pak se opravdu dostavi lehce snížená spotřeba, ale hlavně to co při tahání karavanu potřebujeme a to lepší průběh křivky kroutícího momentu motoru. Ale je to jen můj názor a moje zkušenosti. !y


Paniku spouštět nebudem, ale výrobce moc dobře ví kam auto pujde jestlli do Gronska nebo do afriky, auta budou mít jinou výbavu a v případě anglánu i volant na jiné straně! :-) Prodejce skutečně někdy nabízí zvýšení výkonu už při prodeji, ale zajímalo by mě jak by pak řešil reklamci a hlavně jestli by výkon skutečně zvýšil. Tak u nás funguje více firem přiejedou napíchnou diagnostiku a za 10 minut řeknou a je to tam máte tam 200 PS, tak to je další kravina. Buď tam nenahrál vůbec nic a někdo to ani nepozná nebo tam něco nahrál, ale ty ani nevíš jestli výkon přidal a jaký to má průběh. Není motor jako motor teda pokud není nový, takový odborník by musel vzít auto na brzdu a tím by teprve zjístil průběh výkonu motoru a maximální výkon a taky by třeba zjistil, že to má moc bohatý nebo, že v motoru není něco v pořádku, protože nedochází ke správnému spalování nasávané směsi.

A takový malý detail a zkušenost u LandCruisera po nachipování jezdí auto už 100.000 km, ale po nachipování jezdil majitel pul roku do Toyoty protože mu auto stálo na křivo, nefungoval mu vzduchový podvozek. V toyotě nic nenašli tak vyměnili celý PC a ejhle auto je rovně pak se přehrál soft a auto taky rovně. Po dalším chipování na Slovensku je již všechno OK. Jen jednou repasované turbo to se hned rozsypalo takže výměna za nové a jede se dál. První turbo vydrželo cca 60.000 km. Co se přesně dělo u podvozku nevím ani nevím jak to u Landa funguje....
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
Mirek a VlastaMirek a VlastaČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Mirku...k tvému dotazu...načipování TTečka stálo 21000kč...po druhé už jsem neplatil nic, jen odešla řídící jednotka (možná také čipováním,tuším 25000kč)oprava motoru šla z mé kapsy,bylo mi řečeno že byla špatná nějaká vzduchvá klapka, že to čipem nebylo...druzí tvrdí něco jiného a já dělám do dřeva....je fakt že teď to jezdí skvěle.... je otázka jak dlouho..... brutálně se změnil krouťák a vo tom to je......
Upravil Mirek a Vlasta dne 15.07.2009 12:12, před 15 let
VlciVlciČlen
Přidáno před 15 let
Asi mám fakt štěstí, ale přečipovaný MB Sprinter má najeto 950000 km a na motor se ještě nesáhlo. A další auta jsou na tom podobně. Chce to ale kvalitní oleje a hlavně kvalitní naftu a nechovat se k tomu jako prase. Peca má pravdu v tom že příjde maník s PC a za deset minut má hotovo, tak to je fakt blbost.
PecaPecaČlen
Přidáno před 15 let
Tak s MB Sprinter 316 CDI mám podobnou zkušenost má najeto 750.000 je ochipovaný a ještě k tomu s automatickou převodovkou a pořád jezdí avšak problém byl jeden kolem 500.000 - prasklá hlava. Avšak majitel auto ani trochu nešetří spíše naopak, ale nejdená se o obytné auto.
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
mbmbČlen
Přidáno před 15 let
AHOJ,
tuto debatu sleduji již od začátku, a zatím jsem se ostýchal něco k tomuto tématu napsat.Ale po přečtení posledních příspěvků již musím reagovat.
s čipováním i pro zákazníky jsem začal už v dobách Favo/ Fel.Nejdříve na svých autech, později i pro zákazníky.Mohu po pravdě říci, že jsme dělali pouze koncern VW, a děláme dodnes - a to pouze od jedné firmy z Mladé Boleslavi.Za ta léta jsme neměli jedinou reklamaci!!! Jako první u nás jsme měli i čipovaného Roomstera, 1,9 TDi, 77 kw - čip na 114 kw.Mám již najeto 60,000 km a ne ní to znát ani na spojce.O Octaviích ani nemluvím, to jezdí jak o závod...
Ale nechal jsem jednou načipovat Toyotu Land Cruiser(taky úplně novou) a to přímo v Toyotě.Vše dobré, jede to jak blázen, ale spojka je znát po 75.000 km.
Mám také Fiata Ducato, 7,10 délka a motor 2,3 , a abych řekl pravdu, mám velkou obavu to načipovat.Jednak nevěřím a neznám dobrý čip na toto auto, a dále v této váze nemám zkušenosti, ale abych byl upřímný, největší obavy mám ze spojky...Takže jezdím s obytňákem a užívám si ...ne jako s osobákama...
Je to pouze moje zkušenost, dosti letitá...
Dnes u mne vítězí auta, ne moto...!y
vondracekvondracekČlen
Přidáno před 15 let
Přátelé odborníci, ani jsem netušil, co se na svůj prostý dotaz všechno dozvím. Teď když už
vím, co všechno za vědu se v motoru mého auta skrývá, budu k němu přicházet s hlavou
pokorně skloněnou a nepokrytou. Ještě jednou děkuji za poznatky a pokračujte, sosám!
Stejně ale s nostalgií vzpomínám na své první auto Škoda 1000 MB, kde výměna blatníku
obnášela 4 šrouby M6 a bylo to, kdy ventily seřídit uměl každý.... Jo,jo, pokrok nezastavíš!

P.S. A taky se dala natočit klikou, kterou si každý borec zhotovil v práci a namontoval.:c
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,457,974 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23727 sekund | Průměrně za: 0.23727 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB