Citovat
lubodano napsal:
Ahojte všetkým.Takže po kúpení prívesu som chcel aby mi to brzdilo a so mnou neškubalo pri rozjazde tak som sa rozhodol že podla príspevku pána Doskocila (mimochodom veľká pochvala za tak podrobný postup)urobím nastavenie podla jeho popisu ale stále to škubne pri rozjazde ale ako som už písal pri brzdení je všetko OK.Tak to skúsim zase odznova ponastavovať možno som niekde urobil chybu.Ešte malička pozn.Ten tlmič je nový objednal som si ho z nemecka ale aj tak po zatlačení rúry oja sa hneď nechce vrátiť musím mu trocha pomôcť.
Ahoj. To, že plynový tlumič nevytlačí ze zadní polohy trubku brzdiče až tak nevadí. Může to být i tím, že v této poloze je trubka v pouzdrech těsnější.
Příčina škubnutí při rozjezdu je způsobena tím, že po brzdění, a to nastává vždy, ani nemusíme velice při dojezdu brzdit, tak škubnutí při rozjezdu je způsobeno tím, že brzdy neodbržďují při jízdě dopředu. Zasekávají se v zabrzděné poloze. Příčina může být v i nepatrně drhnoucích lanovodech, které jsou suché a i třeba mírně zkorodované. Bohužel, při demontáži lanovodů musí bubny dolů, aby bylo možné lano vyháknout z páky rozpěrky, vytáhnout bovden z brzdového štítu, je tam takový plochý trychtýřek (lievik), promazat olejem s následným vykapáním, nejlépe do rána, není nutno hned lanovody vyměňovat, jen, pokud by byly přetrhané některé dráty lana a ty způsobovaly tuhý pohyb lana v bovdenu. Pokud by vázl pohyb seřizovací matice v objímce, tak tato závada má vliv na okamžité bezproblémové odbržďování při couvání. Ale když jsou bubny sundané, tak je dobré podívat se i na seřizovací matici v objínce a trochu ji jen zamastit, aby se mastnota nedostala na brzdové obložení. Patent Aloise Kobera (AL-KO) automatického odbržďování při couvání je tak konstrukčně geniální, že s ním nejsou problémy. Brzdič může cvakat také při rozjezdu, je-li rozbitý dorazový kroužek, přes který se přenáší tažná síla při vlečení karavanu, aby to nebylo kov na kov. Ale to by bylo jen slyšet, cukat by to nemělo. (Předpokládám volný pohyb trubky brzdiče v pouzdrech a samozřejmě pravidelné mazání). Ale setkal jsem se s brzdičem na karavanu, který vůbec neměl maznice. Jel jsem ke kamošovi s pákovým lisem, že mu také mj. promažu brzdič a maznice jsme vůbec nenašli. Asi trvalá náplň vazelíny, která se obnovuje třeba až při výměně pouzder. Jen se omlouvám, že ve vlákně k funkci stabilizátoru píšu o brzdách, ale odpovídám na dotaz, stabilizátor neovlivňuje negativně brzdění, má na starosti zcela něco jiného.
Čáo, Pepa