Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 podvozek AL-KO: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

podvozek AL-KO

Poslední aktualizace před 6 let
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Já jenom mám trochu pochybosti, jestli by u mě ta příčka něčemu pomohla. Mám délku budky 4m, ale dýlka podlahy je cca 3,5m, protože tvar předku je trochu atypickej, v podstatě podseknutej, schránka pro PB flašku tady není ani integrovaná v čelní stěně, natož ve schránce na oji, ale má servisní dvířka z boku společně s kanystrem na vodu - takže oj je fakt kraťoučká (2 jízdní kola na samodomo nosiči na míru se tam sotva vejdou zakleslý do sebe, jedno zasahuje šlapkou až pod podseklou část boudy a druhý už je naopak vejš, protože pod ním už je píst nájezdovky ) - a tomu odpovídá i verze podvozku, přijde mi "o stupeň kratší" než u ostatních typů 4m přívěsů. Vlastně v podstatě nemám místo, kam tu příčku přidat, protože podélníky rámu se ve tvaru "V" sbíhají do oje už od nápravy, respektive asi čtvrt metru před ní, souběžně vedou až od nápravy dozadu, kde plynuje přecházejí v nožičky. Takže místo ohybu podélníků (odkud se sbíhají do V), je v bezprostřední blízkosti nápravy a nemělo podle mě by trpět v diskuzi popisovaným typem kroucení, úlohu příčky tady plní už samotná náprava.
Ještě jsem znova kouknul na šrouby spojující podlahu s rámem a je (pro mě) zajímavý, že od nápravy dozadu spojuje podlahu s rámem několik šroubů M8, zatímco od nápravy dopředu na každý straně jenom 1 bod, respektive 2 "vingly" svírající podélník mezi sebou a k podlaze přišroubovaný M10. Navíc tenhle bod je minimálně půl metru od přední hrany podlahy, takže třičtvrtě metru od přední stěny.
Takhle mi to přijde, jako kdyby tam nějaká pružnost byla zamýšlená už z výroby a nerad bych to nepatřičným vyztužením nějak narušil. Na druhou stranu, jestli to takhle nebylo odnova a pruží to proto, že někde něco už povolilo a působící síly by se daly lehce a beztrestně přenést u kus dál, tak proč to neudělat (třeby přidat šrouby blíž/až k přední hraně podlahy ?). Jenom bych nerad způsobil víc škody než užitku.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
skús to odfotiť zospodu, tam kde sa "V" zalamuje na pozdĺžne nosníky.
Inak, ono sa to robilo aj robí kvôli úspore váhy - ja som mal na 770 cm dlhom Hobby Landhaus podperné nohy kotvené iba k podlahe karavanu, každá noha bola osobitne priskrutkovaná priamo do podlahy a vôbec nesúvisela s rámom.
Samozrejme, po niekoľkoročnom státí v kempe klesol tlak v pneumatikách, a musel som ich znovu dofúkať, inak tie nohy už prehýbali samotnú podlahu. Celú váhu karavanu aj ľudí vnútri niesli iba samotné 4 nohy v rohoch - tak som ho potom vypodložil pod rámom ďaľšími 4 stojanmi. Tiež mi prišlo nelogické, že to tak vyrábali.

AL-KO podvozky sa vyrábajú aj dodnes tak, že iba pozdlžne nosníky, bez priečok - aspoň že tie podperné nohy sú už kotvené k rámu. Tak to majú v katalógu. V reále niektoré karavany tie priečne výstuhy majú, niektoré nie. Ale či sa priečne výstuhy doobjednávajú. alebo si to zadáva výrobca karavanu už do prvotnej objednávky, to neviem.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Bery,věř že smysl to má i u krátkých karavanů.Poslal jsem ti SZ
Hasky
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Přikládám fotky spodku, snad je z toho tvar rámu trochu poznat. Parkuju v kopci, takže to vyžaduje trochu manipulace kvůli focení. Kdyžtak to můžu zkusit líp potmě, aby to tak nekontrastovalo se sluncem.
Pokud přívěs tojí nohama na zami nakloněnej dozadu, lehnu pod něj a cloumám ojí, tak nepozoruju žádný rozevízání/svírání podelníků, ale je znát, jak pruží podlaha v tom jediným místě, kde je vepředu k rámu chycená, takže její přední hrana leží na oji jenom když oj něco zvedá. Ale ty +-2 cm jsem trochu neodhadnul, rukama to propružím jenom o pár mm a dost z toho dělá i pružnost podlahy v místech, kde se o ní opírají nohy. V podstatě v mým případě není znát jakákoli pružnost rámu, ale naopak prohýbání podlahy (Původně jsem zmiňoval i rozhoupání připojenýho přívěsu dupáním/houpáním uvnitř v místě nápravy a myslel jsem, že připojený auto se nehoupe, ale ono se houpalo, měl jsem za to, že má téměř vypuštěný měchy, ale ono i tak pružilo, další vůle je v pístu nájezdovky). Prostě se to chová tak, že budka nepůsobí jako jeden celej se spodkem, ale jak kdyby byla naložená na nákladním vozejku a chycená k němu gumicukem :-)
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Upravil Bery dne 06.05.2018 14:16, před 6 let
Bery Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj.Jukni se na přiložený obrázek.Nejde mi vložit,tak nic.Když to zkoušíš a máš to postavené na nožičkách,tak to trochu,u takto letitého karavanu propružíš vždycky.Nejlépe to vyzkoušíš tak,že zvedneš nožičky,připojíš to za auto,někdo ti bude "skákat" na čubě a ty koukej co to dělá.
Hasky
Upravil hasky dne 06.05.2018 16:33, před 6 let
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
Bery: čo máš v karavane vovnútri v pravom prednom rohu? Dá sa tam zvnútra dostať? Nie je tam nádrž na vodu, pod lavicou na sedenie? Podľa fotky to vyzerá tak, že pravý predný roh podlahy je vlhký, zatečený - predposledná fotka tvojho príspevku. Na ľavej strane je nejaká preglejková záplata, tam už to ktosi zrejme opravoval. Chcelo by to fotku podlahy zvnútra - ale či sa tam dá dostať?
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
copy: V pravým předním rohu nemám nic, jenom prostor pod lavicí. "Nádrž" má podobu asi 16L kanystru v servisních dvířkách nad levým kolem společně s PB flaškou. Uvnitř je celoplošně lino (dle stavu určitě nepůvodní), ale co jsem ho teď v tom pravým předním rohu kousek odkryl, je pod ním sucho, respektive trochu mastno z nějakýho tmelu asi na bázi medvědího hovna, kterým je na tom přetěsněný snad úplně všechno a vzlíná zpod každý venkovní lišty a evidentně je i mezi podlahou a stěnou. Ta záplata cca 15x15 cm vlevo tam je netuším proč, ale tipuju to spíš na nějaký mechanický poškození. Zevnitř se k ní přes lino nedostanu, ale není tam znát žádná nerovnost. Jinak zespod je podlaha v pochozích místech kompletně překrytý silnou překližkou, asi už byla prošlapaná. Jak jsem psal na začátku, podle uražený patky ne LP nožičce a zpláclýho "stojánku" zespod oje se to muselo kdysi někomu odpojit a spadnout na čumák, takže se možná i podlaha o něco prošťouchla. Vlastně je tam takových indicií víc, třeba číst míst uchycení nábytku je "vedle místa původního", nebo blbě uchycená spodní část kuchyně, která se mi po projetí pořádný díry skrytý v louži oddělila od stěny, naprasklá překližka v koupelně, kterou asi prorazil dopředu letící přenosnej záchod :-). Zkrátka mi přijde, že po tý domnělý nehodě ten přívěs musel (asi dovozce z Nymburka před deseti lety) "předprodejně zgenerálkovat" až skoro znova postavit :-) Asi i díky tomu se mi nepovedlo najít žádnou stopu po zatečení. Navíc mi přijde, že i kdyby nikde nebylo ani trochu tmelu, téct by tam snad nikam nemohlo, všechno se překrývá v principu jako tašky na střeše, voda by musela téct do kopce (možná za jízdy). To, co na fotce zespoda vypadá podezřele, je jenom bláto, co tam nalítalo z auta předminulý víkend po vyhrabání z kempu + je tam vidět, jak jsem okraj bočního hliníkovýho plechu zahnutýho pod podlahu odrbal blbě podomácku udělanou klikou na nožičky (od heveru z favorita s navařeným ořechem:-) Jinak vnější překližka vypadá nepoškozeně kromě míst těsně za podběhama, kde byla skrz prostřílená od kamínků až na vnitřní překližku (to jsem vyčistil, promořil herkulesem, vypěnil a přelepil kouskem prkýnka taky promočenýho herkulesem a ještě pojistil pár vrutama do příčný a obvodový latě v tom místě.) Rád bych udělal zástěrky, ale musím vymyslet uchycení.

Hasky: připojený k autu to dělá to, že pruží podlaha a díky tomu se bouda setrvačností pohne za ojí až s nepatrným zpožděním (když to maličko přeženu). Stačí, abych za oj trhal sám a přitom sledoval - oj se v místě, kde vystupuje zpod podlahy, střídavě opírá a oddaluje od podlahy. A když to odpojím a předek nožičkama zvednu nahoru, lehnu pod oj a silou cloumám, mezera mezi ojí a přední hranou podlahy dělá totéž a zároveň vidím, jak podlaha o půl metru směrem dozadu, kde je k rámu přichycená, pruží oproti rohům podpíraným nožičkama.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Bery.Asi to chtít slyšet nebudeš,ale pokud je to tak jak píšeš,budeš mít "načatou" podlahu.Odpovídá tomu i stáří karavanu.Uchycení boudy k podvozku je originál fakt jen na pár místech.Pokud by jsi mi zavolal tak jak jsem ti psal do SZ,ušetřili by jsme si tyto slohová cvičení.
Hasky
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Tak jsem to právě nějak částečně v rámci možností (materiál co dům dal a ochota tomu věnovat tak hodinu času) zkusil pořešit. Provrtal jsem podlahu + oj co nejblíž přední stěně, ale ne zase tak blízko, abych vrtáním narušil lať tvořící přední hranu podlahy (pokusně 3mm vrtáčkem jsem našel, kde lať je a kde už ne), do tohohle místa mezi přední lavice položil asi 85cm hranolek 60/40 a stáhnul to M10 šroubama k oji. Zatím jsem to nepřipojoval k autu, ale když takhle ve vzduchu ojí zkouším cloumat, pruží to výrazně míň než předtím, ale je trochu vidět, že jak se síly víc přenáší do přední hrany podlahy, projevuje se to lehkým prohýbáním plechu v nejnižší, podseknutý, části přední stěny (což se asi muselo prohýbat i dřív, ale teď je výraznější kontrast mezi tím, když oj tlačím nahoru a bouda na ní leží a tím, když na napřipojenou oj hupsnu a ona se od přední hrany podlahy neoddálí, ale tahá za ni (vlastně netuším a zajímalo by mě, jestli se taková situace, kdy oj výrazně tahá za kouli auta nahoru, vůbec vyskytuje za jízdy). Mimochodem ta přední stěna musí mít vzhledem k tvaru v podstaně nulovou pevnost a vůbec se nedivím, jak je rozvolněná.
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Bery Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj.Neměl jsi dávat jen těch 85 cm,ale přes celou šířku karavanu.Tím pak roznešel zátěž na větší plochu.
Hasky
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Na přední stěně v rohu okna je záplata pravděpodobně prasklý plech to znamená,že se kroutí celá bouda a to je na celkovou rekonstrukci zjednodušeně postavit komplet celý karavan od podlahy po střechu.Tím vystužením tou latí nic nevyřešíš bude se to kroutit dál.
Hanka a Pavel
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

pachta napsal:

Na přední stěně v rohu okna je záplata pravděpodobně prasklý plech to znamená,že se kroutí celá bouda a to je na celkovou rekonstrukci zjednodušeně postavit komplet celý karavan od podlahy po střechu.Tím vystužením tou latí nic nevyřešíš bude se to kroutit dál.


Jemu se nekroutí bouda,ale v místech uchycení rámu k podlaze se mu podlaha začíná prohýbat(při tlaku na oj).Tak že to udělal dobře.Jen to mělo být přes celou šířku karavanu.
Hasky
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Pokud se prohýbá podlaha pouhým tlakem na oj tak je asi něco špatně, vystužená podlaha dvacítkou překližkou už také svědčí o kvalitě podlahy a pokud má některá stěna pohyb třeba jen pouhých 0.5 mm tak ten plech praskne a na 100% v některém rohu okna nebo dveří.Už na poslední fotografii kde je vidět přišroubovaná lať je spára překližky a na ní je vidět stav přední stěny karavanu.Toto řešení vidím pouze jako nouzové řešení na dojetí sezony.
Hanka a Pavel
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

pachta napsal:

Pokud se prohýbá podlaha pouhým tlakem na oj tak je asi něco špatně, vystužená podlaha dvacítkou překližkou už také svědčí o kvalitě podlahy a pokud má některá stěna pohyb třeba jen pouhých 0.5 mm tak ten plech praskne a na 100% v některém rohu okna nebo dveří.Už na poslední fotografii kde je vidět přišroubovaná lať je spára překližky a na ní je vidět stav přední stěny karavanu.Toto řešení vidím pouze jako nouzové řešení na dojetí sezony.


Není to nouze,ale také netvrdím že je to 100%.Karavan má už svá léta za sebou.Pokud by jsi znal celý stav věci,asi by jsi měl názor krapet jiný.
Hasky
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Názor jiný mít nebudu stačí si přečíst příspěvek č. 27 při projetí díry se oddělil nábytek od stěny už svědčí o celkovém stavu karavanu ten drží pohromadě silou vůle.Pár shnilotin jsem už dal do provozu poslední byla tato
https://www.caravan24.cz/userphotogal...um_id=9327 a nebyla první vím o čem píšu.
Hanka a Pavel
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
K tomu částečnýmu oddělení spodku kuchyně o pár mm od stěny musím připomenout, že uchycení už bylo neoriginální a silně zfušovaný, to prostě vydržet dlouhodobě nemohlo. Na podlaze je CELOPLOŠNĚ nepůvodní lino, takže (asi dovozce před 10 lety, kdy to koupil předchozí majitel), všechen nábytek musel oddělit od podlahy (všechno nýtováno) a pak to naslepo tak nějak přidělal zpátky, takže něco chytil o kus vedle, kde to nemělo v čem držet a něco vůbec. Druhá věc je, že podle všeho se to odehrálo po nehodě/odpojení za jízdy, takže leccos utrpělo mechanicky asi nárazem. Vzhledem k tomu, že snad všechno vypadá už někdy rozebraný, přetěsněný neschnoucím tmelem a nějak složený jsem nikde nenašel stopu zatečení. Takže jsem přesvědčenej, že problém není v hnilobě, ale prostě je celková rozviklanost následkem rány ojí na zem za jízdy + chováním předchozího majitele, co se s přívěsem asi moc nemazlil. Takže po jakýsi ""celkový rekonstrukci"" (radší s víc uvozovkami) to už vlastně je :-)

Jinak ano, plech v rozích okna (+ nepatrně úplně dole nad ojí) má prasklinky, už tam byly při koupi a kolem toho okna jsem je jenom kvůli těsnosti přetáhnul sikaflexem.

Pachta: Pokud jsem správně pochopil, tou fotkou se spárou překližky myslíš fotku, kde je ta moje doplněná lať zevnitř ? Ta černá čára ale není spára překližky, kde by vyvěrala na povrch nějaká černá hniloba - je to obtisk hliníkový lišty, která tam před montáží hranolku zakrývala hadici a kabely ! :-)

K tomu nouzovýmu řešení na dojetí sezony - nejsem typ karavanisty, co vyráží celoročně ob víkend, jakožto zaměstnanec jsem rád, když mám v létě 2 - 3 týdny, kdy někam vyrazíme, což znamená nájezd s přívěsem tak 2 - 3 tkm ročně. Přívěs beru jenom jako takovej pohodlnější stan, kam se vejde víc věcí :-) Vzhledem k jeho "velikosti" si ho ani nezamýšlím nechat do důchodu (na to mám ještě n126a :-)), momentálně máme tříletýho prcka a další bude během několika dní, takže až se nevejdeme, bude stejně třeba něco většího. Čili pokud tenhle přežije tak 10 - 15 tkm, stačí mi to a nemám důvod ho komplet rozebírat...
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: hasky, tuareg, Discoverfun, Jana a Petr V, petr63, PeterL, Bery, copy, pachta

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,894,387 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22343 sekund | Průměrně za: 0.22343 (0) sekund | Dotazy: 117 | Použitá paměť: 2.13MB/2MB