Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nabijení baterie elektrokola z 12V: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nabijení baterie elektrokola z 12V

Poslední aktualizace před 3 roky
P
paveldČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Pavle, kolo na baterky pučíme táťkovi; sveze se, a vy změníte názor :D :_



no .. v sobotu jsme to probírali cestou z Lipska. Ale neříkal mi , že jste si volali. Neboj se, že nemám v hlavě kit od EV biku.
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 6 let
Ohledně e-kola tady nechci nějak rozvíjet diskuzi, to je na hodně hodin a několik set názorů. Ti co vyzkoušeli, tak ví, že to nejede samo, ale hodně to rozšíří obzor výletů do výškových metrů + vzádlenosti... Ortodoxní bikeři se stále pousmívají, ale měli by se na e-biku projet, aby alespoň věděli o čem to je (jezdím oba typy kol klasické enduro bez motoru + e-bike MTB na poznáčku krásné české krajiny)... Nicméně nabíjení v obytce je zatím "za lidové peníze" v režimu modlení se, aby to z té obyč baterky vyšlo. Samozřejmě, že pokud přejde člověk na LiFePo, tak je to lepší, ale jak píše Karel, je potřeba ještě přikoupit panely na střechu (ty se mě tam už ale na tu vestavbu nevejdou)... Ale z vlastní zkušenosti vím, že to tak nějak jde (cca 35 nabíjení) a vždy to bylo nabito na 100%... Pomalu začínám šetřit na tu LiFePo, jen čekám až to za tak 2 roky spadne z ceny...
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Klikos: obávám se že o lithium je takovej zájem,že cena nepadne.
PavelD: nevolali, ale mám tady v CL všechny "kity". BBS1-250W, BBS2-750W, a BBSHD-1000W máme v JBC. Krom toho i Maxdrive a CompDrive. Co budeš chtít, Pavle,....
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
[quote]Klikos napsal:

... Ortodoxní bikeři se stále pousmívají, ale měli by se na e-biku projet, a ......

Ahoj, projedou se, projedou a jak rádi, až zestárnou a budou navštěvovat každé tři měsíce kardiologickou ordinaci pro kontrolu a předepsání léků na srdce na další tři měsíce, tak, jako já. Mám elektrického mopeda, kolo přece vypadá úplně jinak, jako skutečné kolo s přidaným motorem Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 30.11.2017 11:54, před 6 let
Doskocil Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
Nedá mi to, zkusím přidat svůj názor. Možná subjektivně zkreslený ale na druhé straně opřený o téměř desetiletou zkušenost s e-kolem v obytce.
Celá diskuse ohledně nabíjení bateriími připomíná diskuse ohledně EFOY před pár lety. Kdo nechtěl EFOY, byl za podivína. Myslím, že mnoho tehdy nadšených příznivců EFOY by dnes psalo jinak.
Avšak zpět k nabíjení elektrokol v obytce. Mám znovu pocit, že se zcela pomíjí to úplně nejjednodušší řešení. Zajet někam, kde je k dispozici elektrická zásuvka. Na stellplatz, do kempu, k restauraci..... Dám si dobrou večeři, poprosím obsluhu o možnost dobití baterií e-kol. Dělám to tak po celou dobu, zatím jsem se jen naprosto vyjímečně setkal s odmítnutím. Za cenu naddimenzované instalace solárů, LiFePo4, nabíječek, měničů, boosterů..... si ty večeře budu dopřávat ještě hodně dlouho. Sám mám na autě 100W solár, 90Ah Gel a 300W sinus měnič. V zimě přibalím Hondu 10i. Zatím jsem nikdy bez energie nezůstal... Rád jezdím na divoko ale taky se nestydím zajet do kempu, nabít tam baterie, vylít kazetu i odpadní vodu, načerpat čerstvou a třeba se i pohodlně osprchovat.

Je fajn, že se možnosti elektro výzbroje a jiných doplňků tady diskutují, taky určitě existují jednotliví karavanisté, kteří z různých důvodů potřebují větší porci elektrické energie.
Jsem však přesvědčen, že minimálně 80% všech ostatních vystačí s podobnou výbavou, jakou máme v autě my. Píšu to především pro nováčky, kteří možná vyděšeně čtou zdejší diskuse a zvažují, se co vše ještě musí do auta vecpat, aby se, až tak učiní, přesunuli do vlákna "Jak objet kontrolní váhy na cestách".
Hezký den všem :_
Upravil Rudy dne 30.11.2017 14:36, před 6 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
A co cestovní nabíječka elektrokola do zapalovače ?
Má někdo ? Za jak dlouho se takto baterie kola 400 W nabije od prázdna do plna ?
Když budou 2, nevycucne to startovací baterku ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Rudy napsal:

Nedá mi to, zkusím přidat svůj názor. Možná subjektivně zkreslený ale na druhé straně opřený o téměř desetiletou zkušenost s e-kolem v obytce.
Celá diskuse ohledně nabíjení bateriími připomíná diskuse ohledně EFOY před pár lety. Kdo nechtěl EFOY, byl za podivína. Myslím, že mnoho tehdy nadšených příznivců EFOY by dnes psalo jinak.
Avšak zpět k nabíjení elektrokol v obytce. Mám znovu pocit, že se zcela pomíjí to úplně nejjednodušší řešení. Zajet někam, kde je k dispozici elektrická zásuvka. Na stellplatz, do kempu, k restauraci..... Dám si dobrou večeři, poprosím obsluhu o možnost dobití baterií e-kol. Dělám to tak po celou dobu, zatím jsem se jen naprosto vyjímečně setkal s odmítnutím. Za cenu naddimenzované instalace solárů, LiFePo4, nabíječek, měničů, boosterů..... si ty večeře budu dopřávat ještě hodně dlouho. Sám mám na autě 100W solár, 90Ah Gel a 300W sinus měnič. V zimě přibalím Hondu 10i. Zatím jsem nikdy bez energie nezůstal... Rád jezdím na divoko ale taky se nestydím zajet do kempu, nabít tam baterie, vylít kazetu i odpadní vodu, načerpat čerstvou a třeba se i pohodlně osprchovat.

Je fajn, že se možnosti elektro výzbroje a jiných doplňků tady diskutují, taky určitě existují jednotliví karavanisté, kteří z různých důvodů potřebují větší porci elektrické energie.
Jsem však přesvědčen, že minimálně 80% všech ostatních vystačí s podobnou výbavou, jakou máme v autě my. Píšu to především pro nováčky, kteří možná vyděšeně čtou zdejší diskuse a zvažují, se co vše ještě musí do auta vecpat, aby se, až tak učiní, přesunuli do vlákna "Jak objet kontrolní váhy na cestách".
Hezký den všem :_


:^
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 6 let
Nedalo mi :) Mám jako hobby i pracovní nástroj / tedy taky jako hobby:r
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 30.11.2017 16:35, před 6 let
SteMi Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

A co cestovní nabíječka elektrokola do zapalovače ?
Má někdo ? Za jak dlouho se takto baterie kola 400 W nabije od prázdna do plna ?
Když budou 2, nevycucne to startovací baterku ?


Startovací baterku to bezpečně dostane do kolen. Na tu to v žádným případě nepřipojuj. Nástavbovou baterku 100Ah to solidně podojí.
příklad:
400Wh/36V=11Ah.
11Ah/36V baterka je 3x11Ah=33Ah/12V.
Dvě baterky = 66Ah + 5-10Ah spotřeba měniče je 75Ah.
Plus ztráty v nabíjení cca 20-30% je 75+20Ah je 95Ah.
Takže nabíjení úplně prázdnejch baterek by tu 100Ah nástavbu bezpečně vysálo do nuly.
Nabíjet se to bude cca 8hodin.
Nabíječ z 12V na 36V/1,5A z číny, co zatím funguje Honzovi (nick HH).
Náš vývoj je bohužel u ledu, protože nestíhám a po ročním vývoji nedělal co jsme chtěli.

All: Ruda to napsal moc hezky,
páč: nic se nejí tak horký, jak se vaří.
Baterky v kole nikdy nejsou vybitý do nuly. Solár jde většinou významně posílit.
a navíc: nikdo na horským nebo trekovým kole nejezdí 100km denně. Na to má silničku, nebo gravel-bika (to je teď velikej hit).

Bude-li zájem:
uděláme si novej seminář na jaře na elektrokola na nějakým srazu (něco na bázi Nedamova, jak byl teď na podzim). My zas přivezeme nějaký elektrokola (bude i novinka s novým česko-japonsko-čínským COMP-DRIVE pohonem, Zdeněk ZED Dokoupil - moje druhá elektro-kolistická půlka, je hlavní tester) a případně si to časem rozebereme v akademii.
Když bude zájem.
Pokud bude zájem = poproste Míru (Funa) aby to zpunktoval, on to umí nejlíp. Já se tam pak přidám.
Nenápadně.
Hlavně :) nenápadně.
Upravil Karel Prokop dne 30.11.2017 16:56, před 6 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Ono je to trochu o hospodareni s energii. Jsem pres zimu ve Spanelsku na divoko.
Vozim dve elektrokola. Na strese 3x135Wp panely a 100Ah olovenou nastavbovou baterii. Televize, satelit a presovar.
Na den potrebuji pro tv, preso a topeni cca 35Ah.
Dopoledne pockam az se nabiji baterie. Obvykle kolem 14hod. Pak zapnu jednu ebaterii a dobijim dokud solary davaji. Druhy den druhou.
Jak tu bylo napsano nikdy neni vybito uplne a tak neni potiz.
No a kdyz neni slunce, tak se nedobiji.
Miloš
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

A co cestovní nabíječka elektrokola do zapalovače ?
Má někdo ? Za jak dlouho se takto baterie kola 400 W nabije od prázdna do plna ?
Když budou 2, nevycucne to startovací baterku ?


Bohužel Specialized nedělá nabíječku na 12V do zapalovače - to má super vyřešeno Bosch. My máme na Spešlech motor Brose + baterie není složená jen z článků, ale má v sobě kompletní řídící comp včetně ANT+/Bluetooth modulu, který umožňuje komunikovat s telefonem = takže nějaké pokusy s modelářskou nabíječkou jsem úplně zavrhl, protože nová baterka stojí 22 tis... Samozřejmě, kdyby byla nabíječka na 12V, tak koupím 2 ks a je to... Jen doba nabíjení u BOSCHe je cca 7,5 hod., nám to nabíjí současně 2 baterii cca 3 hodiny, odběr je cca 420W... A proč nejezdím do kempu = jsme rádi v pohybu - ráno vyjedeme na kolo, odpoledne po cca 50 - 70 km většinou turistkama (asfalt volíme jen na přejezdy) se vrátíme do auta, dáme kola nabíjet, přejedeme nějak do obchodu doplnit zásoby + například prohlídka nějakých zajímavostí v okolí, protože přes den je všechno přeplněné lidmi a od 17.00 hodiny to byvá hodně volnější... Mezitím se baterie nabijí a další den je v podobném duchu...
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Nevím jak to má Brose uvnitř, ale šel bych cestou sínusáku a origo nabíječek na 220V. Těch pár Wattů ztráty se dá ustát.
Jako další krok osadit LFP 120-150Ah (bude lehčí a stejně velká, umíme ji dát pod sedačku, my i kluci z LTW battery.) A hlavně; v tý chvíli je využitelná kapacita palubní baterie skoro dvojnásobná !!!
A další krok by byl potenciální posílení solárů.
HHHHČlen
Přidáno před 6 let
Mé skromné poznání

použil jsem na elektrokolo nabíječku z Číny na cca 23 euro určenou na elektrokola ( prošlo bez daňe i cla )


https://www.aliex...47743.html

zkušenosti zatím malé používám na 2 kola cca 6 měsíců

Po prvním zapojení jsem vyhodil přívod 12V do zapalovače ( vajíčky by asi udělal) a udělal nový přívod. Nejprve jsem použil kabel k PC stejný konektor ale ten má drátky na pr... tak jsem koupil konektor a udělal novou kabeláž zapojenou na nový jištěný přívod do garáže a vypínač na každou nabíječku.

Na zapojení pozor na nabíječce je sice označen + a - ale světe div se je to obráceně aspoň u nabíječek které mám já

Zatím jsem neměřil napětí (má být 42V) ani proud chystám se nato. Tudíž nevím zda po skončení nabíjení vypíná!!

Ještě jsem předsadil napěťové relé které povolí nabíjení jen když 1. jde motor 2. připojeno 230V 3. fachčí solár

Kdo přemýšlí zda elektrokolo ano nebo ne ať to zkusí a již ho z ruky nadá. Mám astma sedím celý den u PC prostě dědek
ale na elektrokole vozím vnuka cca já vnuk sedačka 120kg a nemám problém 20 let jsem neseděl na kole neb mi všichni ujeli a byl jsem nasrán dnes bez elektrokola s bydlíkem nevyjedu.

Honza a dík Karle za pěkné čtení
AdelaAdelaNováček
Přidáno před 6 let
Plně potvrzuji slova Karla, který mě vyslal na cesty na divoko se sinusákem a origo nabíječkou na 220V. Na TRAFIKA L1H2 mi osadil 260W solárů, 240Ah baterku a 1000W sin. měnič.Za slunečna běžně nabíjím denně 2 baterky elektrokol. Na cestování na divoko jsem v elektrice 12 i 220V plně soběstačný.(80L lednice, telka, naftové topení . V průběhu 1,5 roku jsem 1x po dobu 10 dnů neviděl slunce v Chorvatsku a cestou domů, lilo a lilo.Tak jsem pro elektriku musel zajet do kempu. Jinak mám stále baterku v pohotovosti, nabitou. Zdraví Vás Jirka
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
A co cestovní nabíječka elektrokola do zapalovače ?
Má někdo ? Za jak dlouho se takto baterie kola 400 W nabije od prázdna do plna ?
Když budou 2, nevycucne to startovací baterku ?

Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------


Abych to ještě upřesnil. Kola máme s motory Bosch 2016 a baterie 400 .
Kupoval bych tuto originální nabíječku Bosch : https://elektro-k...h-12v.html
Pravda je, že baterky kol většinou nevycucneme do nuly, zbývá tam většinou jedna čárka.
Jde mi především o nezávislost, do kempů když nemusíme, nejezdíme a abych tam jel jen kvůli dobití baterky kola, to fakt ne.
Palubní baterky máme 2 x 90 Ah + solár 130 W . Měnič se mi tam dávat nechce.
Na kola jezdíme jen v letní sezoně, denně dáváme do 60ti km, a když je to v kopcích, tak se plná bat. téměř vybije.
Připojení nabíječky přes zapalovač na startovací bat. tedy vylučuji.
Palubní za popsaných podmínek by to zvládnout měly ? /další spotřebiče jsou světla a SAT /
Ještě dodám, že nabíjení by probíhalo večer a v noci. /tedy baterky :-DDD /

.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
když už jsem se do toho pustil:

nabíječe budou předpokládám 2A (slabší verze) a ty budou nabíjet cca 5-7hodin (dle vybitosti). Baterky 2x90Ah to zvládnou (pokud jsou v dobrý kondici). Pokud je hodláš vybíjet takto razantníma odběrama, důrazně doporučuju baterky pravidelně balancovat. Jinak se rozjedou a za pár měsíců je po nich.
Co to nezvládá - je solár.
Velmi doporučuju posílit na např. 2x130W přidáním dalšího panelu.
Měnič tam dáš. Důrazně doporučuju sínus, odpovídajícího výkonu.
Pokud máš pochybnosti o sestavě nebo jednotlivých komponentech =je vhodný přijet.
Prohlídneme si elektrovýzbroj, změříme kondici baterek a vyřkneme verdikt, za který ručím že bude fungovat.
Karel

All: je třeba si říct, že pravidelný nabíjení dvou elektrokol je velikej odběr, kterej nic menšího než 180Ah baterka trvale nezvládne. Panely typu 100-130W na nabíjení dvou kol naráz nestačí.
Zbytek si podrobněji probereme v akademii.
PaMiPaMiČlen
Přidáno před 6 let
My vozíme originál nabíječky vždy sebou. Takže když zastavíme na oběd nebo na pivo, tak najdeme v hospodě nebo stánku zásuvku a dáme byterky dobíjet. Takže když se vrátíme, tak po padesáti kilometrech máme pořád minimálně 50% nabito.
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Karle, jenom se chci s onou kondicí ujistit - je to tak ? A potom třeba něco i o balancování. Jsem elektro laik..Díky :_

Máte- li možnost měřit napětí na výstupních kontaktech Vaší baterie, pak pro 36 V Lithiové platí následující:
-Pokud hodinu po nabití naměříte napětí v rozmezí 41 až 42 Voltů, baterie je v pořádku a v dobré kondici.
-Jestliže je hodinu po nabití napětí 40 +/- 0,5 Voltu, je vhodné provést preventivní údržbu, do provedení zkrátit intervaly kontroly a nabíjení při skladování.
-Pokud zjistíte hodinu po nabití, že napětí je nižší než 40 Voltů, je servis neodkladný, do předání servisu pozorně kontrolujte a nabíjejte.
Tyto údaje platí při teplotě cca 10 až 20°C.
Makarska Rivijera moj drugi dom
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let
Všechny problémy s nabíjením baterií elektrokol v obytném autě vyřeší tohle zařízení:D:D:D

https://www.ecopr....powerplus
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
SteMi - tohle je dost obecná informace. Jedinej správnej test je test kapacity. Vybití plný baterky s grafem poklesu. Pokles napětí závisí i na teplotě a dalších faktorech. Já bych vycházel z toho kolikk na tom kole ujedu. Jestůli dřív 50km a dnes např. 35km.
Obecně lze říct, že při dobrým zacházení baterka vydrží 5 let. Pak začne její kapacita klesat celkem významně a přichází čas na výměnu článků.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,648,920 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.54958 sekund | Průměrně za: 0.54958 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB