Jiri MajkiČlen Přidáno
před 7 letZase to tady zamrzlo a smazané fotky.
Jiri MajkiČlen Přidáno
před 7 letANO ta z te číny. Asi to byla reklama pro číňaný.
DiscoverfunČlen Přidáno
před 7 letTa nabijecka, co ja jsem popsal se jmenuje Bosch Traveler-Charger vypada trochu jinak a ma t.zv. Lastabschaltung bei Batterie Leistungsabfall
(vypnuti nabijeciho proudu pri klesnuti vykonu baterie,stejne asi jako solarni Regulator), je na vsechny Li Batterie, od Bosch batterii tam
neni zminka , a ma na vyvodu bosch konektor, ale prodavaji se adaptery na vsechny druhy baterii, ja mam na svem el.kole napr.
Motor - systemu Senglar (s dobijenim baterie pri volnobehu motoru) a baterii 1500 mA jsem koupil jinde a k baterii jsem koupil bez
problemu Adapter na muj motorsystem !
Honza/Discoverfun
DiscoverfunČlen Přidáno
před 7 letJdi na nemeckou Google -www.google.de a zadej tam Bosch-traveler -charger.
Honza/Discoverfun
Navrh pro kutily : na internetu se prodavaji hotove moduly s ciny bez vnejsi krabicky t. zv. Spannungswandlery DC/DC, ktere maji vstupni napeti
regulovatelne od 2 - 60V a vystupni napeti od 4 - 80 V, maji 3 potenciometry- jeden na nastelovani vstupniho napeti a na vystupu maji
potom 2 potenciometry- jeden na nastelovani vystupniho napeti a jeden na omezeni proudu, vyrabeji se ve vykonech- 200/400/600W
(od 400W s chladicim ventilatorem) a stoji 7,50 /13 a 17€,-, ja mam tento 400 watovy modul uz 3.rok zabudovany v mem osobnim voze
ze 12V na 24V/20A se kterim ridim clanek na elektrolyzu, kterym vyrabim z vody kyslik a vodik a vpoustim jej do motoru s üsporou
30% LPG a benzinu, a ten modul chodi spolehlive (400W). Myslim ze tento modul by se dobre hodil na nabijeni el. kola ze 12 na 36 voltove
baterie, moduly jsou elektronicky jisteny proti zkratu a maji jeste zabudovanou nozovou pojistku.
Honza/Discoverfun
CoralekČlen Přidáno
před 7 letAhoj.
Je tu někdo kdo by mi řekl jak velkou nastavbovou baterii
potrebuji na dobiti dvou 500w baterek do kola.
Dik.
Coralek
KlikosČlen Přidáno
před 6 letAhoj, musím souhlasit s Jardou, že výpočty se od skutečnosti mohou hodně vzdálit. Po letošní sezoně se 2mi ebiky a nabíjením v obytce mám následující zkušenosti - nejprve jsem nechal v autě osadit měnič + další baterii = měnič je 1500w sinusový a baterie jsou 2x95Ah Banner (úplně nové, auto je r.v. 2016). Kola máme Spešly a baterie jsou 460Wh (mají v sobě počítač, jsou celkem citlivé a bylo mě doporučeno dobíjet je dodanou nabíječkou od výrobce - výstup 42V/4A). Celou montáž nám provedli u KaravanyPro, kde jsme udělali i základní výpočet, že by neměl být problém ze 2 palubních baterií přes měnič nabíjet současně 2 baterie e-biku. Při víkendových vyjížďkách, kdy jsem baterie nabíjel jen jedno odpoledne (cca 2,5 - 3 hod.) tak problém nebyl. V bateriích e-biku zbylo cca 30%. Problém nastal při první delší dovolené. Jelikož nejezdíme do kempů a jsme dost v pohybu, tak jsem si myslel, že přejezdy palubní baterii bez problému nabijeme a stále jsem věřil výpočtu, že 2 baterie bez problému nabijí kola 2 - 3x. Jenže skutečnost jsem se dozvěděl hned druhý den, kdy po cca 1 hodině začal měnič "řvát" na celé auto a následně se vypnul = napětí v palubních bateriích kleslo a bylo to. Vyřešilo se to jen přejezdem, kdy se opět měnič rozjel. Zbytek dovolené bylo střídání kempů a přejezdů. Jelikož jsem vůbec neměl ponětí, proč se tak stalo, začal jsem studovat a zjistil, že ze 2 baterií o kapacitě cca 190Ah dostanu reálně tak 40 - 50% = tzn. 80 - 80Ah. Nabití palubních baterií zpět do 100% s nabíječkou standardní 18A co je v autě = minimálně 5-6 hodin jízdy a to při našich přejezdech do cca 100 km je nesmysl +máme sice solární panel 100W trumu, ale ta posílá do baterek fakt málo a kdo z nás chce v létě stát na slunci, raději volíme stín. Takže jediným řešením byl booster. Ten jsme po konzultacích v karavanypro zakoupili a namontovali MT LB45 + v autě nebyl pořádný kontrolní panel pro zjištění stavu baterií - tak jsme tam koupili monitor stavu baterií BMV 700, díky kterému je o všem přehled - kolik teče proudu z boosteru do baterií, kolik je odběr měniče, atd. Vše se vcelku stabilizovalo, ale i tak při nutnosti nabít baterie e-biku z 10% to při 100% stavu baterií v autě nevyjde, abychom nemuseli někam přejet. Nabíjení e-biků v obytce je prostě složitější záležitost, pokud chcete jezdit "na divoko".
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letKlikos:
zásadní nedostatek je 100W solár. Potřebovali byste tak trojnásobek.
Pokud jezdíte intenzívněji - tak paralelní dvě devadesátky jsou hraniční zásoba, ale ani 230Ah to o moc nevylepší. Tady je už možný jenom Lithium. prostě nabíjet lithium z olova je jen pro občasný aplikace. Ne denně.
K těm výpočtům: 460Wh:36V=11,66Ah/36V pokud tam mám články 4S/10P (jako že jo) to znamená že 11,66AH při 36V je 3x11,66/12V = 35Ah při 12V. Takže ste z baterek tahali okolo 70Ah+10Ah měnič (cca).
Pokud bychom ty vaše rádoby nový baterky dali na zátěžovej test, tak se nejspíš dozvíme, že mají tak 60-80% reálný kapacity, někdy i míň. Proto šly tak radostně do kolen. Krom toho je určitě nebalancujete, což k jejich degradaci dál přispívá.
All:
Náš vývoj 12V nabíječky jsem taky utlumil, protože to pořád nedělalo to, co potřebuju. Navíc např BOSCH má v baterce obvod kterej nebude komunikovat s ničím jiným než s origo nabíječkou. Jakýkoli pokusy připojit tam něco jinýho vedou ke komplikacím, nebo smrti ochranných obvodů (mají to tak záměrně). Yamaha, Brose a Shimano směřovali stejným směrem. Začali jen jinejma konektorama. My děláme BBS, Maxdrive a Comp Drive a tam dáváme baterky svoje, takže naše nabíječky budou taky jen na tyto pohony. Bohužel. Nedošlo ke sjednocení jednotlivých výrobců a kdo má pohon Bosch musí si koupit Bosch baterku za dvojnásobek.
Takže zatím je nejlepší řešení sínusový měnič a originál nabíječka.
Zkusím to sepsat v akademii.
Upravil Karel Prokop dne 29.11.2017 08:53,
před 6 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 6 letPavle, kolo na baterky pučíme táťkovi; sveze se, a vy změníte názor :D :_