Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vrzání stabilizátoru při jízdě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vrzání stabilizátoru při jízdě

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Také vám vrže stabilizátor?

    Ano [29/47]62 %
    Ne [18/47]38 %
LadaJanaLadaJanaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Joker napsal:

Já mám Winterhoff r.v. před r. 2002 a tam to šteluju šroubováním předního segmentu. Celý přední třecí segment je napevno vsazen do závitu o jemném stoupání, který se zboku zajišťuje červíkem. Vše na imbuz klíče.


Ahoj, já mám také Winterhoff r.v. před r. 2002 a po přečtení této diskuse jsem zkusil utáhnout přední segment (nevrzal jsem a asi ani nestabilizoval).
Nevíte někdo, jak moc je možno stabilizátor utáhnout? Zkusil jsem na maximum (nasadil jsem do žehličky sundaný hák TZ) a vůbec se s tím nedá pohnout žádným směrem. Jízdu jsem ještě nezkusil, ale pro jistotu to trochu povolím...
Díky za radu :-)
Láďa + Jana, karavan Hobby 440SB, Octavia Combi 2.0 TDi III,
www.fotoatelier-hanzal.cz
LadaJana Připojili následující obrazek:
stabilizator1.jpg
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 13 let
Má s ním jít hejbat relativně ztuha ale do všech stran. Silou asi tak 20kg. ale to je dost obecný rozměr. Prostě ztuha :).
LadaJanaLadaJanaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Má s ním jít hejbat relativně ztuha ale do všech stran. Silou asi tak 20kg. ale to je dost obecný rozměr. Prostě ztuha :).


Děkuji Karle za pomoc :-). Zkusím to poštelovat.
Láďa
Láďa + Jana, karavan Hobby 440SB, Octavia Combi 2.0 TDi III,
www.fotoatelier-hanzal.cz
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 13 let
:) rádo se stalo
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Zvažuji nákup alko1300. Mám lehký přívěs (max. 1 tuna), tahám focusem. S jízdou žádné špatné zkušenosti zatím nemám, karavan je při jízdě stranově klidný. Akorát na nerovné silnici cloumá autem nahoru / dolů. Důvodem je poměrně lehké auto, navíc s delším zadním převisem (kombík).

Stojí za to investovat částku, která je v mém případě desetina celého karavanu? Zlepší se tím i zmíněné houpání auta nahoru / dolů a tím komfort jízdy?
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

jarous350 napsal:

Zvažuji nákup alko1300. Mám lehký přívěs (max. 1 tuna), tahám focusem. S jízdou žádné špatné zkušenosti zatím nemám, karavan je při jízdě stranově klidný. Akorát na nerovné silnici cloumá autem nahoru / dolů. Důvodem je poměrně lehké auto, navíc s delším zadním převisem (kombík).

Stojí za to investovat částku, která je v mém případě desetina celého karavanu? Zlepší se tím i zmíněné houpání auta nahoru / dolů a tím komfort jízdy?

Ahoj. Tak houpání karavanu a auta v místě spojení Ti stabilizátor, který působí odporem pohybu na kouli, tak neodstraní. U AK 1300 jsou třecí segmenty v tělese stabilizátoru volně otočné. Houpání byly schopny odstranit podomácku (70 - 80 léta) vyráběné tzv. nožové stabilizátory. Také jsem si ho vyrobil, když mi Kapr rozhýbal soupravu se Škodou 100. Čáo, Pepa
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Ok, díky za info.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
H
hugo 007Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

jarous350 napsal:

Ok, díky za info.

Tak jistě pravda ,že na podélné houpání to nemá vliv, u tebe bych zatížil kufr
tím se to zlepší ale: mám názor že stabilizátor by na přívěsu měl být povinně
komu se už někdy rozkývala souprava ví o čem mluvím.
A stačí dost málo, boční vítr, kamion, vynucená myška, a někdy ani předvídavost
a slušná jízda je k ničemu, nejsme na silnici sami....
Zde v inzerci můžeš koupit starší, když se ti nechce do nového, sám jeden nabízím.
Samozřejmě ti ho nenutím, každého rozhodnutí s nebo bez...
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Kufr v autě zatížit moc nemůžu, leda bych dával psovi víc nažrat :) Takže se aspoň snažím zatížit kouli na předepsaných 75kg.
Není to tak, že bych na ten stabilizátor peníze neměl, ale zajímala mě v tom ta přidaná hodnota. Jedinou zkušenost s kmitáním mám s klasickým vozíkem, na kterém jsem vezl dlouhá prkna s přesahem dozadu - nešlo jinak a víceméně jsem s tím počítal, takže tomu i přizpůsobil rychlost.
Karavan jsem zkoušel i trochu provokovat, ale jede fakt pěkně za mnou. Podvozek vypadá v pořádku a gumy jsem koupil nový. Krizová situace je pochopitelně něco jiného, v té jsem ještě nebyl.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
J
jimikČlen
Přidáno před 6 let
tak jsem další vrzající :( Existuje finální řešení? Karavan táty nevrže, má alko 3004, můj se stabilizátorem bwp ano. Zkoušel jsem odmastit kouli i třecí segmenty, kouli jsem vyleštil.
PetrNPetrNČlen
Přidáno před 6 let
Zkusím poradit, jak řeším vrzání stabilizátoru na svém karavanu.... vlastně na všech svých bývalých karavanech ....
Po nějaké době, nebo po dlouhé jízdě ( Chorvatsko, Řecko ) dojde k tomu, že koule na autě vlivem tření vyleští třecí segmenty úplně dohladka, a na styčné ploše vytvoří sklovinu! Úplně hladký, lesklý stříbrný povrch. A to je ten problém!! Když si koupíte nové segmenty, jsou šedé, matné, sametově jemné. Stačí tedy odstranit krytku na boku stabilizátoru AKS, šroubovákem zlehka vyklepnout segmenty směrem dovnitř stabilizátoru, vzít jemný smirkový papír, a pomocí palce na ruce obrousit sklovinu ze segmentu tak, že bude vypadat jako nový - šedý, matný, sametový!! V žádné případě se nebojte nějakého úbytku hmoty na segmentu, nebudou tam žádné vrypy, nic takového. Prostě a jednoduše se z té styčné kulové plochy jemně odstraní ta sklovina. Segmenty se poté zpětně osadí podložkami, které původně byly na dříku, a ČISTÝM prstem se zevnitř zatlačí zpět na své místo v AKS. Pákou stabilizátoru se vyzkouší funkce - jestli se segmenty přitahují a odtahují. Celá akce trvá 10 minut, a budete mít klid - tedy do další delší cesty s karavanem! A až to začne znovu vrzat - už budete vědět jak na to!! Nemá cenu kupovat nové segmenty, začnou vrzat úplně stejně, a ty původní jsou určitě v pořádku! ( pokud tedy vyhovují stupnici opotřebení na těle AKS. A pozor - mikrotenové sáčky i mazání koule nebo segmentů vyřazuje stabilizátor z činnosti. Funguje potom jen jako luxusní žehlička ( čuba ). Až to budu zase brousit, zkusím vložit fotky .... :)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 6 let
Provedl jsem osmirkování segmentů a koule a teď jsem najel 700km a vrzání pryč. Segmenty byly lesklé jak sklo. Petře díky.

Citovat

PetrN napsal:

Zkusím poradit, jak řeším vrzání stabilizátoru na svém karavanu.... vlastně na všech svých bývalých karavanech ....
Po nějaké době, nebo po dlouhé jízdě ( Chorvatsko, Řecko ) dojde k tomu, že koule na autě vlivem tření vyleští třecí segmenty úplně dohladka, a na styčné ploše vytvoří sklovinu! Úplně hladký, lesklý stříbrný povrch. A to je ten problém!! Když si koupíte nové segmenty, jsou šedé, matné, sametově jemné. Stačí tedy odstranit krytku na boku stabilizátoru AKS, šroubovákem zlehka vyklepnout segmenty směrem dovnitř stabilizátoru, vzít jemný smirkový papír, a pomocí palce na ruce obrousit sklovinu ze segmentu tak, že bude vypadat jako nový - šedý, matný, sametový!! V žádné případě se nebojte nějakého úbytku hmoty na segmentu, nebudou tam žádné vrypy, nic takového. Prostě a jednoduše se z té styčné kulové plochy jemně odstraní ta sklovina. Segmenty se poté zpětně osadí podložkami, které původně byly na dříku, a ČISTÝM prstem se zevnitř zatlačí zpět na své místo v AKS. Pákou stabilizátoru se vyzkouší funkce - jestli se segmenty přitahují a odtahují. Celá akce trvá 10 minut, a budete mít klid - tedy do další delší cesty s karavanem! A až to začne znovu vrzat - už budete vědět jak na to!! Nemá cenu kupovat nové segmenty, začnou vrzat úplně stejně, a ty původní jsou určitě v pořádku! ( pokud tedy vyhovují stupnici opotřebení na těle AKS. A pozor - mikrotenové sáčky i mazání koule nebo segmentů vyřazuje stabilizátor z činnosti. Funguje potom jen jako luxusní žehlička ( čuba ). Až to budu zase brousit, zkusím vložit fotky .... :)
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
PetrNPetrNČlen
Přidáno před 6 let
Tady jsou slíbené fotky z posledního "broušení". Úprava vydrží cca 1000 km, ale funguje to a další úprava není nijak náročná a stojí za to..(y)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
PetrN Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,671,164 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23285 sekund | Průměrně za: 0.23285 (0) sekund | Dotazy: 109 | Použitá paměť: 2.07MB/2MB