Karel ProkopČlen Přidáno
před 13 letMá s ním jít hejbat relativně ztuha ale do všech stran. Silou asi tak 20kg. ale to je dost obecný rozměr. Prostě ztuha :).
jarous350Člen Přidáno
před 6 letZvažuji nákup alko1300. Mám lehký přívěs (max. 1 tuna), tahám focusem. S jízdou žádné špatné zkušenosti zatím nemám, karavan je při jízdě stranově klidný. Akorát na nerovné silnici cloumá autem nahoru / dolů. Důvodem je poměrně lehké auto, navíc s delším zadním převisem (kombík).
Stojí za to investovat částku, která je v mém případě desetina celého karavanu? Zlepší se tím i zmíněné houpání auta nahoru / dolů a tím komfort jízdy?
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
jarous350Člen Přidáno
před 6 letCHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
jarous350Člen Přidáno
před 6 letKufr v autě zatížit moc nemůžu, leda bych dával psovi víc nažrat :) Takže se aspoň snažím zatížit kouli na předepsaných 75kg.
Není to tak, že bych na ten stabilizátor peníze neměl, ale zajímala mě v tom ta přidaná hodnota. Jedinou zkušenost s kmitáním mám s klasickým vozíkem, na kterém jsem vezl dlouhá prkna s přesahem dozadu - nešlo jinak a víceméně jsem s tím počítal, takže tomu i přizpůsobil rychlost.
Karavan jsem zkoušel i trochu provokovat, ale jede fakt pěkně za mnou. Podvozek vypadá v pořádku a gumy jsem koupil nový. Krizová situace je pochopitelně něco jiného, v té jsem ještě nebyl.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
tak jsem další vrzající :( Existuje finální řešení? Karavan táty nevrže, má alko 3004, můj se stabilizátorem bwp ano. Zkoušel jsem odmastit kouli i třecí segmenty, kouli jsem vyleštil.
PetrNČlen Přidáno
před 6 letZkusím poradit, jak řeším vrzání stabilizátoru na svém karavanu.... vlastně na všech svých bývalých karavanech ....
Po nějaké době, nebo po dlouhé jízdě ( Chorvatsko, Řecko ) dojde k tomu, že koule na autě vlivem tření vyleští třecí segmenty úplně dohladka, a na styčné ploše vytvoří sklovinu! Úplně hladký, lesklý stříbrný povrch. A to je ten problém!! Když si koupíte nové segmenty, jsou šedé, matné, sametově jemné. Stačí tedy odstranit krytku na boku stabilizátoru AKS, šroubovákem zlehka vyklepnout segmenty směrem dovnitř stabilizátoru, vzít jemný smirkový papír, a pomocí palce na ruce obrousit sklovinu ze segmentu tak, že bude vypadat jako nový - šedý, matný, sametový!! V žádné případě se nebojte nějakého úbytku hmoty na segmentu, nebudou tam žádné vrypy, nic takového. Prostě a jednoduše se z té styčné kulové plochy jemně odstraní ta sklovina. Segmenty se poté zpětně osadí podložkami, které původně byly na dříku, a ČISTÝM prstem se zevnitř zatlačí zpět na své místo v AKS. Pákou stabilizátoru se vyzkouší funkce - jestli se segmenty přitahují a odtahují. Celá akce trvá 10 minut, a budete mít klid - tedy do další delší cesty s karavanem! A až to začne znovu vrzat - už budete vědět jak na to!! Nemá cenu kupovat nové segmenty, začnou vrzat úplně stejně, a ty původní jsou určitě v pořádku! ( pokud tedy vyhovují stupnici opotřebení na těle AKS. A pozor - mikrotenové sáčky i mazání koule nebo segmentů vyřazuje stabilizátor z činnosti. Funguje potom jen jako luxusní žehlička ( čuba ). Až to budu zase brousit, zkusím vložit fotky .... :)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letProvedl jsem osmirkování segmentů a koule a teď jsem najel 700km a vrzání pryč. Segmenty byly lesklé jak sklo. Petře díky.
Citovat
PetrN napsal:
Zkusím poradit, jak řeším vrzání stabilizátoru na svém karavanu.... vlastně na všech svých bývalých karavanech ....
Po nějaké době, nebo po dlouhé jízdě ( Chorvatsko, Řecko ) dojde k tomu, že koule na autě vlivem tření vyleští třecí segmenty úplně dohladka, a na styčné ploše vytvoří sklovinu! Úplně hladký, lesklý stříbrný povrch. A to je ten problém!! Když si koupíte nové segmenty, jsou šedé, matné, sametově jemné. Stačí tedy odstranit krytku na boku stabilizátoru AKS, šroubovákem zlehka vyklepnout segmenty směrem dovnitř stabilizátoru, vzít jemný smirkový papír, a pomocí palce na ruce obrousit sklovinu ze segmentu tak, že bude vypadat jako nový - šedý, matný, sametový!! V žádné případě se nebojte nějakého úbytku hmoty na segmentu, nebudou tam žádné vrypy, nic takového. Prostě a jednoduše se z té styčné kulové plochy jemně odstraní ta sklovina. Segmenty se poté zpětně osadí podložkami, které původně byly na dříku, a ČISTÝM prstem se zevnitř zatlačí zpět na své místo v AKS. Pákou stabilizátoru se vyzkouší funkce - jestli se segmenty přitahují a odtahují. Celá akce trvá 10 minut, a budete mít klid - tedy do další delší cesty s karavanem! A až to začne znovu vrzat - už budete vědět jak na to!! Nemá cenu kupovat nové segmenty, začnou vrzat úplně stejně, a ty původní jsou určitě v pořádku! ( pokud tedy vyhovují stupnici opotřebení na těle AKS. A pozor - mikrotenové sáčky i mazání koule nebo segmentů vyřazuje stabilizátor z činnosti. Funguje potom jen jako luxusní žehlička ( čuba ). Až to budu zase brousit, zkusím vložit fotky .... :)
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
PetrNČlen Přidáno
před 6 letTady jsou slíbené fotky z posledního "broušení". Úprava vydrží cca 1000 km, ale funguje to a další úprava není nijak náročná a stojí za to..(y)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
PetrN Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen