Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vrzání stabilizátoru při jízdě: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vrzání stabilizátoru při jízdě

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Také vám vrže stabilizátor?

    Ano [29/47]62 %
    Ne [18/47]38 %
P
prČlen
Přidáno před 15 let
Namontován nový Winterhoff WS 3000 ,barva z koule obroušena,koule přímo vyleštěná a už také vržu :( .Ale za to zklidnění jízdy to stojí.
Má Winterhoff WS 3000 možnost nastavení přítlaku třecích segmentů ?? V návodu jsem nic takového nenašel.
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
J
jirkamdsČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

pr napsal:
Namontován nový Winterhoff WS 3000 ,barva z koule obroušena,koule přímo vyleštěná a už také vržu :( .Ale za to zklidnění jízdy to stojí.
Má Winterhoff WS 3000 možnost nastavení přítlaku třecích segmentů ?? V návodu jsem nic takového nenašel.


koukal jsem taky do návodu a nic tam o nastavení není...
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
Jirka CanonJirka CanonČlen
Přidáno před 15 let
Souhlasím naprosto s Karlem Prokopem. Je to třeba nastavit. Když se koupí nové segmenty tak je tam tuším návod. Jestli jej někde najdu tak ho sem dám.
Upravil Jirka Canon dne 19.06.2009 19:13, před 15 let
J
jirkamdsČlen
Přidáno před 15 let
:^super, to by bylo fajn a platí to pro originální segmenty?
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
miromiroČlen
Přidáno před 15 let
Ja osobne mám iba dobrú skúsenosť s Winterhoff WS 3000. Nikdy som nemazal, ale ani špeciálne nečistil. Žiadne nadmerné zvuky som nepozoroval. Guľu na ťažnom obrusuje iba minimalne. Miro.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 15 let
to Jirka Canon: :)
to pr: myslím že má. stačí rozdělat čelisti (ty ségrovky na čelistech a podívat se) bude tam axiální ložisko a vymezovací plechy. Ložisko řeší kyvy hornodolní a čelist kyvy stranové.
to all: čistota koule od barev, mazadel a konzervantů je základ.
Praktickou čepičku na kouli prodávají prodejny motocyklů KTM jako příslušenství - stojí asi 120Kč a hlavně: má očko aby zůstala viset na závěsu po celou dobu života (ta krytka) volně loženou jsem vždycky velmi brzo ztratil.
P
prČlen
Přidáno před 15 let
Na netu jsem našel postup výměny segmentů na WS 3000 a je to opravdu jen vyrazit a nacvaknout nové

www.east-coast-leisure.co.uk/modules/shop/images/3687.jpg


je to postup na stabilizátor po r.v. 2002,starší segmenty jsou jiné,se závitem.

to Karel Prokop : zběžně jsem na to kouknul ,ty vymezovací plechy jsou i u WINTERHOFF nebo jen u AL-KO ?? K segmentům WINTERHOFF se nic dalšího už nedodává. A dá se to popřípadě i uživatelsky bezpečně nastavit (pokud tam samozřejmě něco takového je ) ? Mám z toho trochu obavy,přece jen je to část karavanu, se kterou bych nerad experimentoval.
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 15 let
Tyhle segmenty jsem nikdy rozdělané neměl, ale zdá se že tam podložky nejsou. AL-KO a Peitz je má. Nicméně fungovat to určitě musí. Výrobce bude mít ten přítlak nějak ošetřený. Musí přece počítat s opotřebením a rozměrovou tolerancí koulí.
JokerJokerČlen
Přidáno před 15 let
Já mám Winterhoff r.v. před r. 2002 a tam to šteluju šroubováním předního segmentu. Celý přední třecí segment je napevno vsazen do závitu o jemném stoupání, který se zboku zajišťuje červíkem. Vše na imbuz klíče.
T
TomČlen
Přidáno před 13 let
Mě teda vadilo to hrozný vrzání, který jsem nedokázal odstranit.
Tom
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... a vrzání (u některých) :-(

byls rychlejší :-)
Upravil stepan dne 12.01.2011 09:40, před 13 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Tom napsal:
Mě teda vadilo to hrozný vrzání, který jsem nedokázal odstranit.
Tom


Vrzání lze odstranit velice jednoduše: Koule musí být od rezu očistěná smirkovým plátnem asi hrubosti č, 80 až 100 a pak vyleštěna smirk. papírem č. 250 do lesku.
Kouli lze udržet v tomto stavu vhodnou krytkou. Rezavá koule (a také vrzající) velmi rychle "sežere" brzdné segmenty stabilizátoru a nové jsou dost fin. náročné. Neškodí při delší přestávce kouli trochu potřít řídkým olejem, lze ji snadno odmastit před tazením hadříkem, event zvlhčeným technickým benzínem. každopádně se to vyplatí.:r

Teď jsem se šel podívat na kouli u našeho auta, přesto, že jsem ji nenamazal na zimu, jak radím ostatním, tak je pod gumovou krytkou čistá bez rzi. Ahoj.
Upravil Doskocil dne 12.01.2011 10:45, před 13 let
malinamalinaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Tom napsal:
Mě teda vadilo to hrozný vrzání, který jsem nedokázal odstranit.
Tom


Kouli mažu pro připojení nákladního vozíku aby se neodírala a před připojením obytného odmastím tech. benzínem a očistím rounem na čištění topenářských CU trubek(neobrousí).
Segmenty WS 3000 občas odmastím,nic neseřizuji , je tam ukazatel opotřebení a přítlak řeší pružiny.Vrže na nerovném terénu,většinou při příjezdu do kempu otáčení,nerovnosti atd. kdo to nezná tak si myslí své:he, na silnici se ozve jen málo a přívěs drží ! Jinak Tome,když vrže tak funguje:_
T
TomČlen
Přidáno před 13 let
Už nefunguje, protože jsem ho namazal.:)
Tom
PitrPitrČlen
Přidáno před 13 let
U mě už také nefunguje. Rovněž jsem ho namazal. Totálně mě vrzání rozčilovalo. Připadal jsem si jak kdybych tahal předpotopní bryčku.:@
Karel1949Karel1949Člen
Přidáno před 13 let
Jak odstranit nebo zmírnit toto vrzání.Mazat se to asi nemá.:|
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let
Konečně se mi podařilo dosáhnout toho, že stabilizátor vrže, tzn. že spolehlivě na 100% stabilizuje. Vrže jen v zatáčkách při průjezdu obcemi (městy), kde jsou zatáčky 90° v křižovatkách atp. Při jízdě v přímém směru je pohyb mezi koulí a segmenty minimální, takže vrzání skoro nepostihnutelné. A kdo tomu nerozumí (např. kolemjdoucí chodci a jiní), tak je to jejich problém, ne můj. Čáo,:r
L
lada721Člen
Přidáno před 13 let

Citovat

Doskocil napsal:

Konečně se mi podařilo dosáhnout toho, že stabilizátor vrže, tzn. že spolehlivě na 100% stabilizuje. Vrže jen v zatáčkách při průjezdu obcemi (městy), kde jsou zatáčky 90° v křižovatkách atp. Při jízdě v přímém směru je pohyb mezi koulí a segmenty minimální, takže vrzání skoro nepostihnutelné. A kdo tomu nerozumí (např. kolemjdoucí chodci a jiní), tak je to jejich problém, ne můj. Čáo,:r



To vrzání je sice uvnitř vozu nepříjmné ale ten rozdíl oproti předcházejícímu karavanu (bez stabilizátoru) co do jízdních vlastností je evidentní a zřejmě nutná kompenzace. A díky tomuto webu a lidem, kteří o tom ví mnohem víc jsem nemazal a nemazal a nemazal jak na starém karavanu. Takže Pepo dík a jsem rád, že v našem regionu už vržeme dva.:_
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

lada721 napsal:

Citovat

Doskocil napsal:

Konečně se mi podařilo dosáhnout toho, že stabilizátor vrže, tzn. že spolehlivě na 100% stabilizuje. Vrže jen v zatáčkách při průjezdu obcemi (městy), kde jsou zatáčky 90° v křižovatkách atp. Při jízdě v přímém směru je pohyb mezi koulí a segmenty minimální, takže vrzání skoro nepostihnutelné. A kdo tomu nerozumí (např. kolemjdoucí chodci a jiní), tak je to jejich problém, ne můj. Čáo,:r



To vrzání je sice uvnitř vozu nepříjmné ale ten rozdíl oproti předcházejícímu karavanu (bez stabilizátoru) co do jízdních vlastností je evidentní a zřejmě nutná kompenzace. A díky tomuto webu a lidem, kteří o tom ví mnohem víc jsem nemazal a nemazal a nemazal jak na starém karavanu. Takže Pepo dík a jsem rád, že v našem regionu už vržeme dva.:_


Segmenty jsem vyjmul, je to jednoduché, jdou vytlačit dovnitř po sundání drátěných pojistek - sundávat s položeným palcem na pojistku, jinak frnkne neznámo kam, na opětovné nasazení je dobré mezi segmenty vzepřít (utažením jako na kouli) kolíček prům. 10 x 50). Segmenty přestanou vrzat, až se vytvoří souvislá dosedací ploška třecí (brzdicí) hmoty, pokud jsou tam označeny vrcholky, tak to bude vrzat stále. Ale nedá se s tím nic dělat, varuji před jakoukoliv úpravou, jednak ubude hmoty a dosedací plocha se stejně nezvětší, je potřeba počkat, až se to zaběhá (uhladí). Je dobré zamastit (ne namazat) axiální ložiska (ložisečka) segmentů a čepy vazelínou. Čáo,:r
P
prČlen
Přidáno před 13 let
Já jsem vrzání docela omezil. U mě vrzání způsobovalo chybné zapojování přívěsu. V kempu a i v místě, kde mám přívěs uskladněn, není vzájemná poloha auto+karavan ideálně rovná. Po zaklapnutí páky stabilizátoru rovnou do polohy stabilizace a najetí soupravy na rovný povrch, se segmenty asi dostávají do mezních poloh a stabilzátor skoro permanentně vrže. Pokud karavan zapojím a páku stabizátoru nechám ve střední pozici a zaklapnu ji do polohy stabilizace až na rovném povrchu na silnici, tak vrzání se ozve pouze vyjímečně - většinou jen na terénní nerovnosti, vlakový přejezd.

Mám Winterhoff WS 3000.
Peugeot 5008 2.0 HDI + Tabbert FFB 430
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,590,743 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20607 sekund | Průměrně za: 0.20607 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB