Prosím,můžete mi někdo poradit,jak zapnout tohle topení?
:x
strawberry68 Připojili následující obrazek:
Jednoduse. Chvili podrzis/zatlacis kolecko- tim napustis plyn a jen otocis. Musis slyset cvakat piezo zapalovani. Ve spodnim okynku mas pruhled aby si videl na plamen zda hori.
Nezapomen pustit vsechny ventily plynu.
Radim
Prosím Tě a musí být napojena baterka 12V?Baterku zatím nemám zapojenou a když s tím otočím a podržím to kolečko,tak nic necvaká,nic to nedělá.
VasuČlen Přidáno
před 8 letSundej kryt topení, kde poznáš jak je zapojeno zapalování. Většinou je na tužkový baterky, umístěné dole. Vyčisti, vyměň, vyzkoušej. V případě VN zapalování zapojené na baterku, musíš jí dodat. Po otevření všech plynových ventilů pro topení, otoč regulačním kolečkem topení a zatlač dolů, když se topení zapálí, drž asi 20 sekund, až se ohřeje bezpečnostní pojistka a pak pusť. Pak jen reguluj výkon.
CaptainČlen Přidáno
před 8 letMam stejne topeni a po hodine na max. vykon je v karavanu cca 12 max.
Venku bylo dnes cca 5.
Pripadne mi, ze je to slabe.
Kdyz jsem jezdil s kamionem, tak naftove topeni vytopilo kabinu za max 10min.
To byl zcela jiny frkot.
Jak dlouho vam trva nez se vytopi autokaravan na cca 20?
Existuje nejaka casta zavada? Treba proc to malo topi? Mam i rozfuk pusteny na 3(z 6) a plyn na plno a fouka to vlazne.
Dekuji, Martin
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letMáš vadnej regulátor. Z kapiláry uniknul parafín a neotvírá přívod plynu, nebo jen málo. Případně přidřenej pístek, ale stříkání olejem je většinou jen velmi dočasná oprava. Vyměň regulátor.
pachtaČlen Přidáno
před 8 letPodobnou závadu mám i já zapálím topeni na 1 hoří a nehřeje otáčím kolečkem na 4 stupeň stále nic nepatrně pohnu s kolečkem a za chvilku mám v autě saunu.Do konce topné sezony to nějak vydržím a potom šup do Č.Lípy Jenom dotaz stačej samotný kamna nebo celý auto.
VasuČlen Přidáno
před 8 letMěl jsem také to topení a porucha byla ve ventilu regulátoru, viz odkaz. Ventil, regulátor po zatlačení pouští plyn do pomocného hořáku a po puštění se má zvednout a zapne se hlavní hořák. No často se nezvedne, je zanesený. a hoří to jen na ten pomocný hořák. Když to zhasíná, tak vadná tepelná pojistka, neopravitelná nutno vyměnit.
Pro zručného oprava hodinka, pro nezručného celý den, či víkend.
PetrDubiČlen Přidáno
před 8 letCaptain:
Máme v bydlíkovi to samé topení. Na podzim jsem ho používal při +5°C a po zapnutí se zvednula teplota z cca. 15°C na 21 °C za cca. čtvrthodinu a to byl regulátor tak na půlku a rozfuk na dvojku. Když to zapnu na plno, tak z toho topení jde během 2 minut hodně teplej vzduch (bez rozfuku). Takže pokud budeš mít v pořádku regulátor, tak se nemusíš bát, že by ti málo topilo.
CaptainČlen Přidáno
před 8 letTak jsem kompletne rozebral topeni... Da se na netu sehnat pouze ta kapilarni trubicka s bombickou? K cemu to presne slouzi? Neni to jako regulator k udrzeni pozadovane teploty?
Na netu se da za 400kc sehnat termoelement. Ten slouzi jako pojistka, ktera zavre plyn v pripadu shasnuti plamene?
Jinak pistky chodi jak vino...
Diky Martin
VasuČlen Přidáno
před 8 letAno ta tenká trubička na konci s válečkem a uchycena dole je snímač teploty pro regulátor. Jinak já i kolegové termopojistku pro topení, bojler, ledničku, či sporák, kupujeme u Ptáčka, nebo v Moře, elektrické parametry stejné, jen jiná cenová relace něž Truma.
VasuČlen Přidáno
před 8 letDělám to tak, že vezmu vadnou termopojistku, posuvnici, nebo jiný díl a jdu do Mory. Tam mně děvčata nabídnou podobné a já jen měřím a vybírám a většinou vyberu dobře. Jsou tam i trysky a termopojistky do ledniček. Výběr je daleko lepší, když to držíš v ruce, než to vidíš na monitoru.
DoskocilČlen Přidáno
před 8 letAhoj. Cívečka v pojistce má asi 6 závitů relativně silného drátu, to proto, aby měla velmi malý odpor, protože termočlánek, který je v plameni, dak dává velmi malé napětí, tak aby přes tu cívku tekl alespoň nějaký proud. Problém bývá většinou ve dvou věcech: Vymontuji termočlánek, tu špičku, strčím do plamene doma na šporáku a milivoltmetrem změřím, jestli dává napětí. jestli že ne, tak jdu koupit nový. Někdy je to přerušením vnějšího vodiče, té trubičky, lze zaletovat cínem, ale nový je nový, tzn. dobrý. Jestliže termočlánek dává napětí, tak může být problému toho členu, u té cívečky, ale ta nebývá nikdy špatná, lze proměřit ohmetrem. Problém bývá u dosedacích ploch elektromagnetu. Magnetické pole je tak slabé, že obě části nedovedou přiskočit k sobě, jako např. v relé, proto je musíme přitisknout knoflíkem. Ale je dokonce tak slabé, že pokud nebudou dosedací plochy obou feromagnetických (železných) částí rovné a zrcadlově vyleštěné, nebo tam bude zrnko prachu, tak se pojistka neudrží. Koupí se nová, stojí 125 v českých, ale lze to rozdělat a opravit. Bože, co jsem se toho naopravoval před více, jak padesáti lety u domácích plynových absorbčních chladniček po Přerově! To začaly první elektromagnetické pojistky plamene u nás (v ČSR), před tím byly bimetalové, které bylo nutno nahřát lihem v malé misečce, která se zasunula po kolejničkách až k hořáčku. A ta jak "lupla", tak hořel plyn. Čáo, Pepa
Čáo, Pepa
CaptainČlen Přidáno
před 8 letAhoj Pepo,moc dekuji za popis funkcnosti :-)
Pises 125 ceskych, asi myslis tu civku nebot termoclanek jsem koupil vcera.
Kde by se dala ta civka koupit, nevis?
Potrebuji ji prave uz dnes :-)
Zkusim to vse radne vycistit. Mam tu civku i naolejovat, at chodi lepe???
Diky Martin
CaptainČlen Přidáno
před 8 letVymenil jsem tepelnou pojistku a nic.
Na doporuceni zde ve foru jsem rozebral civku, vse radne vycistil a ejhle - topi to perfektne.
Dnes jsem spal v Karavanu a na stupen c.6 tam bylo az do rana prijemnych +20°C.
Ovladani rozfuku jsem nechal na automat.
Dekuji vsem za rady, Martin
P.S. Novou tepelnou pojitku jsem koupil v obchode Mora....